Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Aangeboden: pak maximaandverband. Er is er 1 uit het pak. Alleen reageren met 'graag', ik loot zelf.



Echt.. een pak van 16 (min 1) maandverbanden die niet per stuk verpakt zijn..



Er zijn nog geen reacties op
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt er vandaag een gratis kat aangeboden... ik snap echt niet dat je je huisdieren zo wegdoet. Echt ook maar een regel tekst erbij. "Kat gratis voor een goed huis vriendelijk ongeveer 12 maanden oud"



Ook nog een inhalig iemand die gaat scheiden en dringend een tv, een kast voor dvds en hulp bij het verhuizen nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een tv gratis weggegeven, het was wel een gigantisch en zwaar ding en moest van de trap af. Twee broers kwamen hem ophalen en tilden het ding met veel moeite naar beneden. Toen bleek het voor hun moeder was die bedgebonden is. Ik vond het zo lief dat ze zoveel moeite hadden gedaan voor die tv . Het was echt geen makkelijke klus.
quote:himalaya schreef op 04 december 2016 @ 14:25:

Aangeboden: pak maximaandverband. Er is er 1 uit het pak. Alleen reageren met 'graag', ik loot zelf.



Echt.. een pak van 16 (min 1) maandverbanden die niet per stuk verpakt zijn..



Er zijn nog geen reacties op Ooohhhh plaatsvervangende schaamte...
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 08 december 2016 @ 02:36:

[...]



Ooohhhh plaatsvervangende schaamte...Ik denk als je krap zit , je er blij mee bent .
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een loting..



"Blijkt dat ik vandaag eerder thuis ben dan gepland, dus ik geef vandaag een cadeau weg, een beetje sfeer voor in huis Dus hou je van een lekkere geur of kaarsjes doe dan mee!! Voor jezelf of als verrassing voor een ander.

SUCCES!!

Loting stopt vanavond 19:00uur

Iedereen die mee doet gaat de naam van in de emmer.

De winnaar moet wel binnen 24uur contact opnemen anders wordt er een nieuwe winnaar getrokken.."







Er hebben zich in twee uur tijd 57 mensen gemeld die willen meedingen naar een ingepakt pak geurkaarsjes.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op de weggeefhoek wordt nu serieus een auto weggeven een ford ka alleen overschrijf kosten betalen. Schijnt ook nog helemaal goed te zijn. Staat er een half uur op en al 300 likes. Zielige en Bedel verhalen vallen nog mee maar toch een auto... Via de weggeefhoek .... Moet haast een grapje zijn om te zien hoeveel likes ofzo.
Life is like an hourglass glued to the table.
Of iemand die zijn/haar ex een hak wil zetten?
Alle reacties Link kopieren
Oo dat zou ook kunnen inderdaad
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren




'gratis af te halen : Bank, heeft her en der scheuren, maar misschien nog leuk als speelbank'



WTF



Gewoon geen zin om het grofvuil te bellen. Denk ik dan..
Dus.
Alle reacties Link kopieren
O gut de auto is verloot en nu is het grote zwartmaken van de winnaar begonnen ze zou geen rijbewijs hebben en geld genoeg om zelf een auto te kopen en het is jammer dat ze niey iemand heeft gekozen die het echt goed kan gebruiken!



Tevens vraagt de vrouw die de auto weggeeft of de mensen alsjeblieft willen stoppen met het sturen van pb berichten.



Die bank is ook wel heel erg trouwens
Life is like an hourglass glued to the table.
quote:MwTheelepel schreef op 11 december 2016 @ 16:58:





Er hebben zich in twee uur tijd 57 mensen gemeld die willen meedingen naar een ingepakt pak geurkaarsjes.



Ehhh.....scheelt kerstshoppen?

Maar dat gok ik ook alleen maar omdat ik pas geurkaarsjes heb gekregen en die meteen weer heb ingepakt om met kerst weer weg te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:peach1990 schreef op 12 december 2016 @ 10:07:

O gut de auto is verloot en nu is het grote zwartmaken van de winnaar begonnen ze zou geen rijbewijs hebben en geld genoeg om zelf een auto te kopen en het is jammer dat ze niey iemand heeft gekozen die het echt goed kan gebruiken!



Tevens vraagt de vrouw die de auto weggeeft of de mensen alsjeblieft willen stoppen met het sturen van pb berichten.



Die bank is ook wel heel erg trouwensHou je ons verder op de hoogte
Alle reacties Link kopieren
"Gezocht een meisjes Adidas tranings pak in maat 92/98 of een tranings pak van Nike voor meisjes in maat 92/98 heeft iemand meschien 1"



Want een van de Bristol is niet goed genoeg?



Die auto.. Keep us posted
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MonicaG schreef op 12 december 2016 @ 11:54:

[...]





Hou je ons verder op de hoogte

Yes please



Bijzonder altijd dat de verliezers bij een verloting altijd de boel in twijfel moeten trekken.

Als ik een pak theelepels zou verloten en om inkomensgegevens e.d. zou vragen dan wordt dat toch niet geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Advertentie is na een hoop moddergooien verwijderd. Op een gegeven moment werd de winnaar er van beschuldigd een auto ongeluk veroorzaakt te hebben zonder rijbewijs en daar haar zus voor hebben laten opdraaien... En het vele ooo maar ik kan het beter gebruiken kwam ook voorbij compleet net zielige verhalen. Volgens mij mag de orginele winnaar hem alsnog ophalen.
Life is like an hourglass glued to the table.
Gatver, ondankbaar tuig. Als ik op die groep zou zitten zou ik de namen van de huilies noteren en dan, als ik ook iets groots weg te geven had, die lui allemaal niet mee laten loten. Ook bij kleine dingetjes trouwens. Ik zou ze nog geen geopend pak tampons gunnen
Alle reacties Link kopieren
Iemand die het echt goed kan gebruiken.

Als ik geen oude auto kan betalen ( neem aan dat het een oud barrel is dat de moeite van verkoop niet loont) kan ik ook niet de verzekering, belasting, benzine en onderhoudskosten betalen. Maar dat wordt voor het gemak vergeten denk ik, een gekregen auto loopt op lucht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hier werd vanmiddag een puppy gevraagd (soort en kleur stond er bij). Gratis, want alleen de man werkt en ze hebben 3 kleine kinderen, dus geen budget om een puppy te kopen.



Op de (nette) vraag van iemand of het wel verstandig was omdat een puppy inentingen moet hebben, moet eten, ontwormd en de dierenarts ook betaald moet worden bij een calamiteit, kreeg diegene de wind van voren.

'Ze had daar best wel geld voor en van de week kreeg ook iemand hondenvoer toen ze daar een oproepje voor plaatste'.







Het beheer heeft hem volgens mij verwijderd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sneu die van die puppy.

Als zo iemand een hond krijgt, gaat ze eerst bedelen voor dingen als een mand, halsband enzo.

Dan elke week hondenvoer en als het beestje ziek is gaat ze zeker crowdfunden voor de dierenarts?

Was een tijd geleden toch zo iemand die voor je wilde koken om zo geld te verdienen voor de dierenarts?
Alle reacties Link kopieren
"Stoelen die beschadigd zijn" gaan nog wel een ronde mee met een hoes er over.

Stel je skai leren stoelen voor waarbij de naad tussen zitting en rugleuning niet alleen los is maar ook ingescheurd, en waar dus de binnenlaag uit komt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Niet weggeefhoek maar verkoophoek, niet geschoten altijd mis ofzo?



Aangeboden is een bank. Verkoper heeft de maten erbij + vraagprijs



Geintereseerde "Goedenavond. Hoe breed is hij, en wat is de richtprijs. Ik hoop niet hoog....ik leef met mijn zoon noodgedwongen van een kleine uitkering door de Partisipatie wet. €307 en een deel geld terug voor het ziekenfonds van de (a)sosiale dienst. Zitten de hockers er ook bij? Alvast bedankt....???? Ik woon al 5 jaar op een kamer bij mijn 68 jarige ouders in dus bij mij past hij nu niet. Ik kan hem wel e.v.t. opslaan. Ik kan ook ruilen tegen een stoere jongens shopper met een lang zadel en een vette dikke achterband ????. Wat roest plekken, maar mijn zoon had altijd bekijks en vooral plezier ermee. Ik heb ook nog een autostoel die een paar jaar terug, de veiligste van het jaar was. Toen via de ANWB opgezocht. ?????????????????????????????????????????"

Verkoper "Alle maten en de vraagprijs staan vermeld."

Geinteresseerde:Ik zie het...Helaas dit bedrag staat maandelijks maar heel even op mijn rekening. Rekeningen betalen, sparen voor stuudiekosten sparen voor fiets extra's voor school. Alvast proberen te sparen voor nieuwe /tweede hands zomerkleding en schoenen party'tjes verjaardagen en dan moeten we nog eten ???? enz enz. Ben 2 wervels aangeboren extra wervel kwijt. T.O.S. heet het en het Fenaumeen Syndroom type 2 heb ik ( de slagaderlijkevorm) aan de linker kant zitten ze nog vergroeit, hopelijk blijven.deze op de goede plek zitten. Het word anderds een hele riskante operatie waarvan ze mij niet kunnen vertellen hoe en of ik er dan wel uit zal komen...."

Geinteresseerde: ¨Ik geef zelf vaak dingen weg merkkleding voor mijn zoon bvb. Die ik dan ook weer gekregen hebt ????. Ik had gehoopt dat u mij en mijn zoon zou kunnen helpen. Maar ik ken uw situatie niet, dus ik zal niet oordelen."
Sorry maar ik krijg echt jeuk van die huilieverhalen. En hij heeft de bank niet eens nodig want hij wil hem opslaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 14 december 2016 @ 07:26:

Niet weggeefhoek maar verkoophoek, niet geschoten altijd mis ofzo?



Aangeboden is een bank. Verkoper heeft de maten erbij + vraagprijs



Geintereseerde "Goedenavond. Hoe breed is hij, en wat is de richtprijs. Ik hoop niet hoog....ik leef met mijn zoon noodgedwongen van een kleine uitkering door de Partisipatie wet. €307 en een deel geld terug voor het ziekenfonds van de (a)sosiale dienst. Zitten de hockers er ook bij? Alvast bedankt....???? Ik woon al 5 jaar op een kamer bij mijn 68 jarige ouders in dus bij mij past hij nu niet. Ik kan hem wel e.v.t. opslaan. Ik kan ook ruilen tegen een stoere jongens shopper met een lang zadel en een vette dikke achterband ????. Wat roest plekken, maar mijn zoon had altijd bekijks en vooral plezier ermee. Ik heb ook nog een autostoel die een paar jaar terug, de veiligste van het jaar was. Toen via de ANWB opgezocht. ?????????????????????????????????????????"

Verkoper "Alle maten en de vraagprijs staan vermeld."

Geinteresseerde:Ik zie het...Helaas dit bedrag staat maandelijks maar heel even op mijn rekening. Rekeningen betalen, sparen voor stuudiekosten sparen voor fiets extra's voor school. Alvast proberen te sparen voor nieuwe /tweede hands zomerkleding en schoenen party'tjes verjaardagen en dan moeten we nog eten ???? enz enz. Ben 2 wervels aangeboren extra wervel kwijt. T.O.S. heet het en het Fenaumeen Syndroom type 2 heb ik ( de slagaderlijkevorm) aan de linker kant zitten ze nog vergroeit, hopelijk blijven.deze op de goede plek zitten. Het word anderds een hele riskante operatie waarvan ze mij niet kunnen vertellen hoe en of ik er dan wel uit zal komen...."

Geinteresseerde: ¨Ik geef zelf vaak dingen weg merkkleding voor mijn zoon bvb. Die ik dan ook weer gekregen hebt ????. Ik had gehoopt dat u mij en mijn zoon zou kunnen helpen. Maar ik ken uw situatie niet, dus ik zal niet oordelen."WTF, dit ga je toch niet menen, dat ga je toch niet allemaal op FB zetten in de hoop een bank voor niets te kunnen krijgen.
Such a beautiful place to be with Friends.
quote:latulipe schreef op 14 december 2016 @ 07:26:

Niet weggeefhoek maar verkoophoek, niet geschoten altijd mis ofzo?



Aangeboden is een bank. Verkoper heeft de maten erbij + vraagprijs



Geintereseerde "Goedenavond. Hoe breed is hij, en wat is de richtprijs. Ik hoop niet hoog....ik leef met mijn zoon noodgedwongen van een kleine uitkering door de Partisipatie wet. €307 en een deel geld terug voor het ziekenfonds van de (a)sosiale dienst. Zitten de hockers er ook bij? Alvast bedankt....???? Ik woon al 5 jaar op een kamer bij mijn 68 jarige ouders in dus bij mij past hij nu niet. Ik kan hem wel e.v.t. opslaan. Ik kan ook ruilen tegen een stoere jongens shopper met een lang zadel en een vette dikke achterband ????. Wat roest plekken, maar mijn zoon had altijd bekijks en vooral plezier ermee. Ik heb ook nog een autostoel die een paar jaar terug, de veiligste van het jaar was. Toen via de ANWB opgezocht. ?????????????????????????????????????????"

Verkoper "Alle maten en de vraagprijs staan vermeld."

Geinteresseerde:Ik zie het...Helaas dit bedrag staat maandelijks maar heel even op mijn rekening. Rekeningen betalen, sparen voor stuudiekosten sparen voor fiets extra's voor school. Alvast proberen te sparen voor nieuwe /tweede hands zomerkleding en schoenen party'tjes verjaardagen en dan moeten we nog eten ???? enz enz. Ben 2 wervels aangeboren extra wervel kwijt. T.O.S. heet het en het Fenaumeen Syndroom type 2 heb ik ( de slagaderlijkevorm) aan de linker kant zitten ze nog vergroeit, hopelijk blijven.deze op de goede plek zitten. Het word anderds een hele riskante operatie waarvan ze mij niet kunnen vertellen hoe en of ik er dan wel uit zal komen...."

Geinteresseerde: ¨Ik geef zelf vaak dingen weg merkkleding voor mijn zoon bvb. Die ik dan ook weer gekregen hebt ????. Ik had gehoopt dat u mij en mijn zoon zou kunnen helpen. Maar ik ken uw situatie niet, dus ik zal niet oordelen."WTF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven