Mode & Beauty alle pijlers

Vloeibaar zilverpoets

05-01-2009 20:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn oma een antieke horloge ketting gehad van zilver. Vandaag heb ik hem uit de mottenballen gehaald en wilde ik hem oppoetsen met zo'n zilver glansdoek, maar ik merkte dat dat niet zo gemakkelijk is. Op de achterkant van het horloge zitten graveringen en daar zit heel veel zwart in, mijn vingers zijn nu ook pikzwart.



Ik heb wel eens op tv gezien dat er ook een soort vloeibaar zilverpoets bestaat en dat je daar dan je sieraden in kan weken (de ketting van de horloge want die kan ik niet goed poetsen) wie heeft daar ervaring mee? En is het aan te raden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat vroeger weleens gedaan en het werkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn zilveren dingen altijd in een bak met aluminiumfolie, zout en heet water. Daar worden ze heel mooi schoon van (mits het spul contact maakt met het aluminiumfolie).
Alle reacties Link kopieren
Ja zo'n potje is dat, zilverbadje of zo.

Maar misschien kun je er ook even mee langs bij de juwelier? Die zou het ook weer mooi moeten kunnen krijgen. Ik geloof dat ik zelf wat huiverig zou zijn om het zelf te doen zeker nu het toch een belangrijk horloge is voor je, het is niet zomaar een zilver horloge.
Alle reacties Link kopieren
Mmm parnell's truuk zou ik wel eens proberen (desnoods eerst met een onschuldiger ringetje eerst)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga langs de juwelier, bedankt voor jullie tips.
quote:Parnell schreef op 05 januari 2009 @ 20:52:

Ik doe mijn zilveren dingen altijd in een bak met aluminiumfolie, zout en heet water. Daar worden ze heel mooi schoon van (mits het spul contact maakt met het aluminiumfolie).



ja lekker, mik je antieke horloge in een bak met heet water!



Gewoon zo'n potje vloeibare zilverpoets kopen, beetje op een doekje en inwrijven, even laten inwerken en dan weer alles eraf poetsen met een schone doek.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoeld waarschijnlijk het zilverbadje van HG te koop bij de drogisterij.Het uurwerk zelf er niet in dompelen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 05 januari 2009 @ 20:55:

Mmm parnell's truuk zou ik wel eens proberen (desnoods eerst met een onschuldiger ringetje eerst)Durf ik niet. aangezien het een antiek horloge is.
Alle reacties Link kopieren
Germanwings die vloeibare leg je het ook in. En het ging om de ketting, niet het uurwerk.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het laten doen op de zwarte markt in Beverwijk als dat in de buurt voor je is. Werkt prima!
Ik heb dat ook, het heet hagerty's en het is geweldig spul, gewoon te koop bij een (goede) juwelier!



Alle reacties Link kopieren
quote:annie2 schreef op 05 januari 2009 @ 20:58:

Je kan het laten doen op de zwarte markt in Beverwijk als dat in de buurt voor je is. Werkt prima!Dat is ook een goede tip!!
Alle reacties Link kopieren
Parnell, wel een plastic bak toch? Want het lijkt me niet goed om dat in de spoelbak te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ff de in-house scheikundige even vragen...

Die legt uit dat het een redoxreactie is, volkomen veilig. -vraag me alleen niet het uit te leggen- Ws is dat spul van HG hetzelfde principe.
quote:Mevrouwdekees schreef op 05 januari 2009 @ 20:57:

Germanwings die vloeibare leg je het ook in. En het ging om de ketting, niet het uurwerk.ik poets altijd met de zilverpoets, zoals hierboven beschreven, lukt eigenlijk ook bij schakelkettingen vrij goed. Dus niet in een badje ofzo.
anoniem_53993 wijzigde dit bericht op 05-01-2009 21:06
Reden: verduideliking
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik poets met tandpasta en een oud lappie (eigenlijk poets ik geen zilver maar vroegah toen ik het nog wel eens deed omdat ik zwarte kettinkjes van mijn pukkelcreme kreeg deed ik het zo...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven