Tablet grootte

05-12-2016 10:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kerstcadeautje wil ik voor mijn moeder een tablet kopen, iets wat ze graag wil. Nu twijfel ik wat de handigste schermdiameter is voor haar, iets rond de 8inch of 10inch? Wat gaat ze erop doen: internetten, skype, mails, Facebook. Ze wil hem gebruiken als alternatief voor haar oude en zware laptop als ze in het weekend naar haar vakantiehuisje gaat.



Ik zou het haar natuurlijk kunnen vragen, maar dan is de verassing weg, en de kans is groot dat zij eigenlijk ook niet weet wat voor haar handig is, daarom zoek ik dus ervaringsdeskundigen.



Dus, wie heeft een beetje hetzelfde profiel als mijn moeder, 60+, niet technisch, tablet enkel voor internet+mail+skype etc, en kan iets zeggen over de voor- en nadelen van de verschillende groottes?
Ik zou dan voor de 10 inch gaan. Die is groter en heeft dus ook een groter beeld waarop ze alles beter kan zien.
Mijn schoonmoeder zeurt altijd dat haar smartphone zo klein is (lees: dat ze er gewoon niet mee overweg kan), dus 10 inch lijkt mij beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 05 december 2016 @ 10:41:

Ik zou dan voor de 10 inch gaan. Die is groter en heeft dus ook een groter beeld waarop ze alles beter kan zien.Ja, dat was ook iets waar ik aan dacht, niet dat lettergrootte nu een probleem is, maar wie weet hoe dat binnen 5 jaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een minimale 10 inch gaan, die zijn lekker groot. Weet natuurlijk niet wat je budget is, maar zou een samsung kiezen voor haar. Die zijn makkelijk te begrijpen en lekker snel. Nu is een ipad nog iets soepeler en sneller, maar ik denk wel iets moeilijker voor een 60+'er. Correct me if i wrong..
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een grotere doen. En als ik jou was deed ik een iPad.. is super makkelijk ik gebruik. Mijn vader is ook totaal niet handig met die dingen maar de iPad kan hij super goed mee overweg. We hebben hem later een anroid telefoon gegeven wat veel gebruiksonvriendelijker is ..
Alle reacties Link kopieren
quote:chantie630 schreef op 05 december 2016 @ 11:17:

Ik zou ook voor een minimale 10 inch gaan, die zijn lekker groot. Weet natuurlijk niet wat je budget is, maar zou een samsung kiezen voor haar. Die zijn makkelijk te begrijpen en lekker snel. Nu is een ipad nog iets soepeler en sneller, maar ik denk wel iets moeilijker voor een 60+'er. Correct me if i wrong..Ik ben van mening dat een iPad veel gebruiksvriendelijker is
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze ouders ook een ipad gegeven. Mijn moeder wil niets van computers weten. Maar zij gebruikt de ipad het meest. Ze kunnen bijna niets fout doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:stempelinkt schreef op 05 december 2016 @ 11:51:

Wij hebben onze ouders ook een ipad gegeven. Mijn moeder wil niets van computers weten. Maar zij gebruikt de ipad het meest. Ze kunnen bijna niets fout doen.Klopt inderdaad je kan niks fout doen en er zit maar 1 knop op en dan kom je dus altijd weer op je startscherm. ( mijn iPad gaat al jaren mee en doet het nog prima)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een grote gaan, zeker als het ter vervanging van een laptop is. Mijn ouders zijn 70+ en zij hebben een Ipad. Wij hebben zelf samsung en qua werking is er niet zoveel verschil. Updates van Ipad apps gaan volgens mij meer automatisch dan updates van Android-apps. Ik moet iig wel regelmatig toestemming geven voor updates op mijn tablet.



Mijn ouders mailen erop, internetten, facebook niet, want dat hebben ze niet. Wat er wel gebeurd is als er iets is dan roepen ze Wilma is de helpdesk nog open. Dit komt niet zo vaak voor, met de meeste dingen kunnen ze zichzelf redden en anders leer ik hun dat (met name de dingen die vaker voorkomen). Qua merk zou ik dus de keuze ook af laten hangen van je eigen voorkeur (of van de voorkeur van iemand anders die hen daar evt mee helpen moet.
Alle reacties Link kopieren
Ok, de 10inch lijkt de winnaar te zijn. Het wordt waarschijnlijk een Samsung, voornamelijk omdat ik persoonlijk zelf iOS verschrikkelijk vind in gebruiksgemak. Probleem is alleen dat ik de Samsung android interface ook verschrikkelijk vind...



Mijn voorkeur zou uitgaan naar een tablet met stock android (Nexus/Pixel C), maar die zijn ofwel uit roulatie, ofwel te duur.



Ik denk dat de meeste van mijn moeders vriendinnen een Samsung hebben, en dan is dat makkelijk voor haar om hulp te vragen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe goed haar ogen zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je de tekst telkens vergroten door erop te dubbelklikken maar handiger is als alles in de juiste proporties al goed te lezen is. Een bril heb je niet altijd bij de hand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een iPad Air2. Niet zo'n heel grote maar ook geen mini. Die heb ik uitgeprobeerd en vond ik net te klein om de krant op te lezen. Nadeel is dat hij niet of slechts met grote moeite in mijn handtas past. Overigens ben ik jonger dan je moeder, maar ik heb wel een leesbril (die meestal zoek is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven