Mode & Beauty alle pijlers

50+ welke kleding

28-11-2016 13:57 167 berichten
Wat kan qua kleding niet meer naar jullie mening?

Met alvast de volgende richtlijnen die ik zelf hanteer: jurk tot de knie, niet korter, aansluitende shirts met daaroverheen vest of jasje, slim fit broeken, maar geen skinny, schoenen met hak maar geen stiletto's (kan ik trouwens niet eens op lopen), geen dierenprints (vind ik snel ordi), sieraden bescheiden en wegens bril geen oorhangers, wel knopjes.

Rok met enkellaarsjes, kan dat nog bijvoorbeeld? Lippenstift?

Ik ben echt heel benieuwd naar jullie mening hierover. Wat is stijlvol, wat een echte no-go voor mijn leeftijd.

Ik hou van mode, ben redelijk slank (maat 38) en wil niet oubollig maar zeker niet te jeugdig gekleed gaan. Ook van te formeel hou ik niet. Dus liever een mooi vest met rokje of slimfit dan een mannenpak.

Ik ben heel benieuwd.........
quote:amarna schreef op 30 november 2016 @ 09:05:

[...]





Slaapt ze onder de brug?

Sorry, niet echt een stijlicoon voor mij. Dat haar, net een heks....

Bovendien vind ik Uggs afgrijselijk. Voor 20jarigen en voor 40+



Ik zou er graag zó uitzien:

[img]http://oi63.tinypic.com/50groh.jpg[/img]

Die vrouw weet hoe ze er uit moet zien, prachtig!



Wat Uggs betreft, als je gauw steenkoude voeten hebt, zijn ze een uitkomst. Zalig.
Alle reacties Link kopieren
Daarom koop ik laarzen gevoerd met schapenvacht . Dus hoef je niet persé met Uggs te lopen.

Ik heb zelfs mooie winter sneakers gevoerd met schapenvacht. Heerlijk warm.
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 30 november 2016 @ 10:09:

[...]





Helen Mirren

Mooie vrouw voor 72 jaar.



De foto van Hellen Mirren is een hele mooie van haar, ik heb haar wel eens anders gezien.

Gudrunsjoden.com lijkt een beetje op de mode van Didi, maar dan goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 01 december 2016 @ 11:05:

Ik hoop net zo oud te worden als mijn moeder. Die is nu 87 en loopt nog lekker in spijkerbroeken, bloes erop, nepleren jasje erover en sjaaltje om haar nek. Heerlijk!



Ben zelf 51 en koop wat ik lekker vind zitten. Woon in de tropen, dus vaak shorts met een tshirt of top erop. Het maakt me eerlijk gezegd niet veel uit dat alles wat meer hangt dan vroeger (beenvel, armvel). Ik voel me er prettig in en dat is voor mij het belangrijkste!Top!
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 05 december 2016 @ 08:57:

[...]





Is er jonger gekleed uitzien een prestatie?

Een spijkerjack en nepleren jasje klinkt toch niet charmant voor een 50plusser.

Ik vind vrouwen 'op leeftijd' in CoolCatkleding een beetje armoedig.

Pubers komen nog wel weg met slechte kwaliteit en slechte pasvorm, maar als je ouder bent niet meer.Sommige types staan spijkerjacks en nepleren jasjes wel, andere types niet. Hangt er helemaal van af wat je uitstraling is. En dat geldt voor jongere vrouwen net zo goed als voor 50+ers.
quote:sinnombre schreef op 05 december 2016 @ 08:57:

[...]





Is er jonger gekleed uitzien een prestatie?

Een spijkerjack en nepleren jasje klinkt toch niet charmant voor een 50plusser.

Ik vind vrouwen 'op leeftijd' in CoolCatkleding een beetje armoedig.

Pubers komen nog wel weg met slechte kwaliteit en slechte pasvorm, maar als je ouder bent niet meer.Helemaal mee eens. Precies wat ik bedoelde.
quote:leclair schreef op 05 december 2016 @ 09:11:

Het geen je meer en meer ziet bij de oudere generatie, maakt de acceptatie er van makkelijker.



ALs je van jongs af aan "skinny" spijkerbroeken gewend bent om te dragen, met de leuke bij behorende truien, tops, blouses. Jacks, blazers. Schoenen.



ZOu je dus volgens jou appeltaart en sinnombre , je ineen anders moeten kleden (past niet meer bij de leeftijd) Heb ik het ook niet eens over coolcat.

en mij gaat het niet eens om de maat die iemand heeft.

Volgens mij is er meer acceptatie ( men vindt het niet meer zo raar), als de oudere dames, er net zo sportief uitzien, als de jongere dames.



De oudere generatie, moet alleen niet meer in blote navel truitjes en hele korte rokjes gaan lopen. Ook ik vind dat niet meer kunnen.

en of ze het nou bij coolcat kopen, of een andere zaak, doet er dan bij mij niet toe.

Het gaat er om dat je je lekker voelt in jouw kleding stijl.Tuurlijk is het zo dat je de stijl blijft dragen die bij je past. En inderdaad droegen dames van mijn leeftijd vroeger heel andere kleding (foto's van mijn moeder in die tijd zijn niet te vergelijken met nu). Je geeft zelf ook al bepaalde grenzen aan en verder sluit ik me helemaal aan bij de opmerkingen van Sinnombre
Alle reacties Link kopieren
en zo kunnen we heen en weer blijven tikken

Ik vind bv , van al de foto's , die hier geplaatst zijn, de kleding absoluut mijn stijl niet.

Zag ik vorige keer bij mij op de zaak een vrouw Met gitzwart geverfd haar, geknipt in dat hanekam model, in mijn optiek veel te zware, zwarte .oog make-up en zo'n blaire lipstick (bijna wit-rose)

een contrast van heb ik jou daar. De vrouw bleek ook al een goede 50er te zijn.

Kleding; skinny zwarte jeans, Van die Bonk laarzen er onder en een of ander vaal groen T-shirt met drukke print.

Deze dame associeer ik onder "ver over de top" en net doen of ze net de 20 gepasseerd is.

een ander vond haar stijl geweldig, "dat meer vrouwen dat maar eens moesten doen"



en zo zie je maar...................... Dat de meningen daar over altijd zullen blijven verschillen.

Zelf zou ik never nooit kiezen voor een "harde" haarverf, zeker ook, als je van nature helemaal niet zwart bent of was.

Tegelijkertijd met zulke zware aangezette make-up, maakte het die vrouw Hard en ordinair in mijn optiek. (terwijl de andere dame bijna stond te kwijlen. hahahaha. ).
Soms vind ik een stijl heel leuk, terwijl ik het zelf noooooit zou doen. Bijv. Inez Weski, zwaar aangezette ogen, gothic, maar toch leuk zo'n geheel eigen look.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad meningen en smaken verschillen.

Ik heb helemaal niks met spijkerstof. Heb 1 spijkerbroek (per ongeluk) die ik nooit draag.

Ik draag ook nooit bruintinten, Ik voel me er niet in thuis. Terwijl anderen zeggen dat die kleur me echt fantastische zou staan.



Ik heb op modegebied ook geen benul. Wat er mode is vind ik echt totaal niet interessant. Anderen weer wel.

Kleding daar moet ik me fijn in voelen, en ik moet het zelf mooi vinden. En dat geldt voor iedereen toch.



Draag wel andere dingen dan toen ik 20 was, maar ook nog steeds dezelfde (in een paar gevallen letterlijk). Of mijn figuur er goed genoeg voor is dat maak ik zelf uit. Ik ga niet met 30 graden een panty aandoen omdat anderen mijn benen te wit vinden. Hoewel ik dat op mijn 20e eerder wel deed.



Het kan best zijn dat anderen zich hieraan storen. Maar dat is dan zeker niet mijn probleem toch?



Zeker ook met kleding; leven en laten leven.

Ik zelf geniet er altijd van dat mensen zo verschillend zijn hierin. Terrasje grote stad; heerlijk mensen kijken!
Alle reacties Link kopieren
ZO lieve dames van 50+

We hebben onze meningen geuit over kleding wat wel, wat niet.

Maar we kunnen het hier ook over geheel andere leuke dingen hebben.

Er is al een topic over de vroegere nostalgische zaakjes, maar zelf vind ik daar niet veel aan.

Dat is geweest. dat boek is uit voor mij.



Hebben jullie nog Sinterklaas gevierd ?? of zijn jullie meer de Kerst types.

Of hebben jullie weinig of juist veel met de kerst.

Zelf doe ik er weinig aan, zal nooit over de top (anders) gaan eten en houdt het bij een klein mini boompje. Ook ga ik niet speciaal shoppen voor een "kerst outfit".

Het liefst zou ik rond die dagen op vakantie zijn in een lekker warm land.
Alle reacties Link kopieren
Geen behoefte om weg te gaan met de kerst. Hier ook geen bijzondere plannen.

Kerst was vroeger voor mij bijzonder. Maar de laatste jaren vind ik het wel oke. Minder kerstversiering.

Wel gezellige extra lampjes aan.n paar mooie amaryllis bollen. her en der het liefst witte.

En verder weinig gedoe .de kinderen hebben aangegeven met de kerst n paar dagen op vakantie te zijn .

Zeggen ze elk jaar. zijn toch meestal wel thuis .ik wacht gewoon af.

Gewoon thuis met mijn man. Wat lekkers te eten en te drinken.mooi boek erbij.is er iets moois op t.v kijk ik .is er niks op t.v kijk ik niet .de t.v boeit mij niet zo .

Mijn kerstoutfit ? Ik heb altijd wel iets zwarts in de kast hangen.met veel sieraden en of n mooie sjaal.

Sinterklaas doen we helemaal niks meer aan,de kleinkinderen geloven ook niet meer.

Lekker thuis. Komt er visite ..dan iets leuks aan en anders op m.n gemakkie.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kerst gezellig, met familie of vrienden thuis, met lekker eten.

Maar ik heb een hekel aan dat opgefokte, commerciële tijdschriftengedoe.

Hele families die harmonieus met nieuwe kleding aan aan een zelf bereid 7-gangendiner zitten. Het huis van zolder tot kelder, van tuin tot toilet versierd. Geen hond die van opwinding in de gang poept. Geen kat die de kerstboom omgooit. Geen vrouw des huizes die kapoerewietskie is van het boodschappen doen (nérgens filippijnse mini-ananassen en kangoeroeworstjes kunnen vinden en het ijs van linksgedraaide yoghurt van ezelinnemelk is mislukt) en 3 dagen in de keuken staan. Niemand die al om half een 'smiddags aangeschoten is. Niemand die chagrijnig is omdat tante Dora ook (of juist niet) is uitgenodigd. Niemand die de vingers verbrandt omdat je niet met kaarsen mag spelen. Geen oom Barend die begerig gluurt naar het décolleté van buurvrouw Toos. Geen kinderen die zeuren om patat met frikandel maar smullen van de oesters en de tarbot.
Heb nog helemaal geen plannen. Zal wel wat in huis halen voor eventueel bezoek en waarschijnlijk word ik wel ergens uitgenodigd. Zo niet is ook prima. Ik weet ook nog niet of ik wel zin heb om er uit te gaan. Laat ik van het moment afhangen.

Daarna nog die lange januarimaand (bah) en dan gaat het eindelijk weer richting voorjaar.

Ik zit liever buiten in mijn tuintje in een heerlijk hoekje tussen de bomen (vriend noemt het m'n kluizenaarshoekje).

Mooie jurken genoeg, dat dan weer wel.
Hihi amarna, kreeg even een flashback naar decennia geleden, vijf winkels af op zoek naar een papaja!
Alle reacties Link kopieren
Dat volmaakte kerst plaatje is allang doorgeprikt . Margriet plaatjes noem ik dat .de volmaakte familie.

Geen geld gebrek .de mooiste en duurste kleding .. en de liefste kinderen .

Net als op Facebook.

Anderen hebben altijd n fantastisch leven. Beleven de wildste en mooiste avonturen. Zitten op de gezelligste terrassen en de famile band is geweldig . Ook de mooiste plaatjes samen met je partner worden geplaatst .al heb je n half uur geleden de dikste ruzie gehad ,en ben je daarom nog poep chaggerijnig .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
geweldig dit te lezen.



En inderdaad Koude december dan nog eens klutklever januari en febr. grrrrrrrrrrrr. geef mij ook maar lekker een zonnetje en een lekker zitplekje op ons dakterras. Heerlijk met een boek en lekkere muziek op de achtergrond.

Ik moet trouwens dit jaar werken met de kerst, ook weer eens wat anders , mijn man vermaakt zich wel voor hem een gewone vrije dag :D
quote:anitavansjonnie schreef op 28 november 2016 @ 15:01:

[...]





Tuurlijk kan een leren legging prima. :-0 Ik krijg er veel complimenten over. Staat me ook erg leuk, al zeg ik het zelf.Precies vind ik ook, heb er dan wel iets langs op aan, maar ik vind het gewoon kunnen ook als je 50 plus bent. Er zit wel veel kwaliteit verschil in mode, daar let ik wel veel meer op nu ik ouder word koop ik betere kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Zo is het maar net. n nog redelijk figuur. En iets duurdere dames mode zaken

Ik had hier bijna mooie mode merken neer gezet .maar dat mag geloof ik niet he?

Ik ben nl.wel n merkenkoper. Als ik iets heb wat mij mooi zit. En ook mooi is kijk daar altijd naar.

Zoek op de computer.kijk waar ik het kopen kan .ik koop nl liever in de echte winkel. Niet online .

Plus dat ik winkelen heerlijk vind . Gelijk n terrasje er bij pakken . Ook heerlijk in mijn eentje .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:amarna schreef op 06 december 2016 @ 11:13:

Ik vind kerst gezellig, met familie of vrienden thuis, met lekker eten.

Maar ik heb een hekel aan dat opgefokte, commerciële tijdschriftengedoe.

Hele families die harmonieus met nieuwe kleding aan aan een zelf bereid 7-gangendiner zitten. Het huis van zolder tot kelder, van tuin tot toilet versierd. Geen hond die van opwinding in de gang poept. Geen kat die de kerstboom omgooit. Geen vrouw des huizes die kapoerewietskie is van het boodschappen doen (nérgens filippijnse mini-ananassen en kangoeroeworstjes kunnen vinden en het ijs van linksgedraaide yoghurt van ezelinnemelk is mislukt) en 3 dagen in de keuken staan. Niemand die al om half een 'smiddags aangeschoten is. Niemand die chagrijnig is omdat tante Dora ook (of juist niet) is uitgenodigd. Niemand die de vingers verbrandt omdat je niet met kaarsen mag spelen. Geen oom Barend die begerig gluurt naar het décolleté van buurvrouw Toos. Geen kinderen die zeuren om patat met frikandel maar smullen van de oesters en de tarbot.Hahaha heerlijk dit. Er bestaat een scetch van Brigitte Kaandorp over zo'n Libelle gezin met kerst. Geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Brigitte Kaandorp helemaal geweldig , Zooooooooooo herkenbaar



en ja ook zo iets on-line kopen ook dat vind ik 3x niks, vooral kleding. Ik wil het voelen, ruiken, passen.



Ben ook van het gezellige shoppen daarna een terrasje pakken
Eerste kerst met snert op de bank en eten voorbereiden voor tweede kerst, dan komen de kinderen met aanhang eten. we hebben afgesproken casual kleding, dus hier geen feestjurken
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker gezellig .



een paar jaar geleden deden wij nog kadootjes onder de boom en kwamen de kinderen de eerste kerstdag . spelletje doen, lekker muziek luisteren, lekker uitgebreid eten enz.



Nu heb ik sinds 2 jaar dat hele kado gebeuren afgeschaft.

A. ik weet niet meer wat ik moet kopen !! ( meestal hebben ze het al.) Had ik geen zin meer om in de keuken te staan ( doe ik al genoeg op mn werk hahahah) . Zijn we verleden jaar uit eten gegaan, ook leuk voor de verandering.
quote:leclair schreef op 06 december 2016 @ 16:04:

Klinkt lekker gezellig .



een paar jaar geleden deden wij nog kadootjes onder de boom en kwamen de kinderen de eerste kerstdag . spelletje doen, lekker muziek luisteren, lekker uitgebreid eten enz.



Nu heb ik sinds 2 jaar dat hele kado gebeuren afgeschaft.

A. ik weet niet meer wat ik moet kopen !! ( meestal hebben ze het al.) Had ik geen zin meer om in de keuken te staan ( doe ik al genoeg op mn werk hahahah) . Zijn we verleden jaar uit eten gegaan, ook leuk voor de verandering.Wij zijn ook gestopt met de cadeautjes. Het is erg maar inderdaad iedereen heeft alles al en om nou ieder jaar dezelfde afgezaagde chocola, tijdschriften en badschuim te kopen. Er zijn hier (nog) geen kleinkinderen. Misschien verandert dat de zaak als ze er wel komen. Gaan jullie niet meer met de kinderen kerst vieren?
Alle reacties Link kopieren
Nee .de kinderen willen geen verplichting .het is niet meer zo als wij vroeger.de ene dag naar je eigen ouders,de volgende dag naar de ouders van je man.

Ze mogen komen.ze hoeven niet te komen zeg ik altijd .

Hoe de kerstdagen verlopen zien we op de dagen zelf .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven