Op de PVV stemmen in maart

15-11-2016 22:31 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de komende verkiezingen op de PVV stemmen? Dit vroeg ik me af aangezien ze er bij de peilingen van Brexit en de verkiezingen in de VS zo ver naast zaten.

En wat zijn jullie beslissende redenen om het wel of niet te doen? (Niet alle voor en tegens noemen die er te noemen zijn, maar wat voor jou de reden is)

Gaan jullie op de PVV stemmen?

Totaal aantal stemmen: 1065

Ja (12%)
Misschien, neiging naar ja (7%)
Misschien, neiging naar nee (3%)
Nee (77%)
http://www.metronieuws.nl ... nd-is-hoofddoelwit-van-is



Hierdoor is Wilders in opmars in de peilingen. Het gevaar zag hij als eerste toen de andere partijen nog zeiden dat hij niet moest overdrijven.Nu zien ze wat ervan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 december 2016 @ 17:06:

[...]





Weet je, de PVV gaat het niet oplossen, eenvoudig omdat ze nooit die 76 Kamerzetels halen.

Maar je ziet de gevestigde partijen wel naar "rechts" schuiven.



[afbeelding]



Let op het taalgebruik van Rutte

Het woord VEERDIENST is gebruikt door Wilders



Terugslepen naar AFRIKA is een voorstel van Wilders



Net als het sluiten van de BALKANROUTE dat werd gedaan nadat in heel EUROPA populistisch rechts in de peilingen begon te stijgen.



Dus NEE de PVV kan haar plannen niet uitvoeren, JA een stem op Wilders heeft zin omdat het de gevestigde partijen dwingt de koers te wijzigen.



Rutte, probeert(een bepaald gedeelte van de ) PVV stemmers te paaien, de VVD is dezelfde VVD van enkele jaren geleden.

Taalgebruik, is gericht op een bepaald gedeelte van de Nederlanders, niet op mij .

Dat simplistische en populistische hoeft voor mij en velen met mij niet, maar elke stem de hij bij de PVV weg kan halen is er 1.

Wat moet dat moet, dat heeft niks te maken met opschuiven naar rechts,meer met spelen met taal om de juiste groep te kunnen bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zo jammer vind, is dat heel veel mensen eigenlijk richting PVV gedrongen worden, terwijl ze heus ook wel vraagtekens hebben bij de meer extreme standpunten van die partij. Maar welke ándere partij staat dan eigenlijk voor hen open wanneer ze minder immigratie willen, minder Europa-bemoeienis en minder souvereiniteitsoverdracht aan Brussel, minder miljarden die naar het buitenland vloeien terwijl hier in Nederland dan wordt gezegd dat zorg en AOW "onbetaalbaar" zijn... maar op hetzelfde moment wél 7 miljard overmaken aan Griekenland...



Vertel het me maar, welke andere partij hebben dié mensen dan om uit te kiezen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de EU: http://verkiezingen.eenva ... tijen%20over%20Europa.pdf



Samenvatting de standpunten van diverse partijen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 04 december 2016 @ 18:44:

Wat betreft de EU: http://verkiezingen.eenva ... tijen%20over%20Europa.pdf



Samenvatting de standpunten van diverse partijen.En welke partij wil de EU-dominantie daadwerkelijk terugdraaien?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 december 2016 @ 18:47:

[...]





En welke partij wil de EU-dominantie daadwerkelijk terugdraaien?Welke EU-dominantie? De zaken waar we ons het meeste druk om maken zijn allemaal het gevolg van lokaal beleid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 04 december 2016 @ 17:08:

http://www.metronieuws.nl ... nd-is-hoofddoelwit-van-is



Hierdoor is Wilders in opmars in de peilingen. Het gevaar zag hij als eerste toen de andere partijen nog zeiden dat hij niet moest overdrijven.Nu zien ze wat ervan komt.





Precies, en van deze berichten worden de mensen ook niet echt blij:



http://www.telegraaf.nl/b ... 7__vast_voor_moord__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 04 december 2016 @ 18:48:

[...]





Welke EU-dominantie? De zaken waar we ons het meeste druk om maken zijn allemaal het gevolg van lokaal beleid.Nee, want wat de meeste mensen niet eens weten is dat "lokaal" of "landelijk" beleid inmiddels voor 70% à 80% is gebonden aan kaders die in Brussel bepaald worden. Dus ja, je mag een beetje links of rechts bewegen, maar de kaders zijn al in Brussel gezet...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 december 2016 @ 18:47:

[...]





En welke partij wil de EU-dominantie daadwerkelijk terugdraaien?https://www.plusonline.nl ... len-de-partijen-met-de-eu



Zowel de PVV als VNL willen er zo te lezen uit. PVV is, wanneer het aankomt op uit de EU, dus niet de enige keuze (al zit er überhaupt niet veel verschil tussen die twee).
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 04 december 2016 @ 18:59:

[...]





https://www.plusonline.nl ... len-de-partijen-met-de-eu



Zowel de PVV als VNL willen er zo te lezen uit. PVV is, wanneer het aankomt op uit de EU, dus niet de enige keuze (al zit er überhaupt niet veel verschil tussen die twee).Maar welke zittende, gedegen partij is dadwerkelijk EU-kritisch? Daar ging het me om. De PVV is een emalijk recent verschijnsel, om maar te zwijgen van VNL of andere bewegingen. Maar stel dat mensen zich vertrouwder voelen bij een al langer bestaande partij, welke partij kunnen ze dan kiezen als ze MINDER EU willen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 december 2016 @ 18:56:

[...]





Nee, want wat de meeste mensen niet eens weten is dat "lokaal" of "landelijk" beleid inmiddels voor 70% à 80% is gebonden aan kaders die in Brussel bepaald worden. Dus ja, je mag een beetje links of rechts bewegen, maar de kaders zijn al in Brussel gezet...



Het is tussen de 24 en 32 procent. De uitspraak dat het 80% zou zijn is al een tijd ontkracht. Het deel van de mensen dat het dus wel zou weten en/of geloven heeft het dus fout.



https://www.google.nl/amp ... a660893/amp?client=safari
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 december 2016 @ 19:07:

[...]





Maar welke zittende, gedegen partij is dadwerkelijk EU-kritisch? Daar ging het me om. De PVV is een emalijk recent verschijnsel, om maar te zwijgen van VNL of andere bewegingen. Maar stel dat mensen zich vertrouwder voelen bij een al langer bestaande partij, welke partij kunnen ze dan kiezen als ze MINDER EU willen?Laatste pagina van de eerste link: SP en CU worden omschreven als EU-kritisch. Dat zou een keuze kunnen zijn. Maar goed- in minder-EU heb ik mij niet echt verdiept gezien ik zelf pro-EU ben. Iemand die tegen de EU is kan het zelf vast uitgebreider uitzoeken. Ik wilde enkel aangeven dat de PVV niet de enige partij is die tegen de EU is of er kritisch tegenover staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 04 december 2016 @ 19:11:

[...]





Het is tussen de 24 en 32 procent. De uitspraak dat het 80% zou zijn is al een tijd ontkracht. Het deel van de mensen dat het dus wel zou weten en/of geloven heeft het dus fout.



https://www.google.nl/amp ... a660893/amp?client=safariJe leest of begrijpt verkeerd. Als het gaat om het aantal wetten dat inderdaad direct afkomstig is uit Brussel, heb je gelijk. Echter, als het gaat om de kaders waarbinnen we onze eigen wetten mogen bepalen, die worden wel voor 70% tot 80% door Brussel gezet, omdat we daarbij gebonden zijn aan verdragen of overeenkomsten die in Brussel gesloten zijn. Dus dan wordt onze speelruimte gewoon door Brussel bepaald.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 04 december 2016 @ 17:43:

[...]





Rutte, probeert(een bepaald gedeelte van de ) PVV stemmers te paaien, de VVD is dezelfde VVD van enkele jaren geleden.

Taalgebruik, is gericht op een bepaald gedeelte van de Nederlanders, niet op mij .

Dat simplistische en populistische hoeft voor mij en velen met mij niet, maar elke stem de hij bij de PVV weg kan halen is er 1.

Wat moet dat moet, dat heeft niks te maken met opschuiven naar rechts,meer met spelen met taal om de juiste groep te kunnen bereiken.





Dit is niet spelen met taal.



De VVD schuift gewoon op naar rechts,

https://www.vvd.nl/nieuws ... -aan-asielinstroom-europa

Dit plan van Tweede Kamerlid Malik Azmani is iets milder dan de standpunten van de PVV maar zal menig PVV stemmer aanspreken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 december 2016 @ 19:16:

[...]





Je leest of begrijpt verkeerd. Als het gaat om het aantal wetten dat inderdaad direct afkomstig is uit Brussel, heb je gelijk. Echter, als het gaat om de kaders waarbinnen we onze eigen wetten mogen bepalen, die worden wel voor 70% tot 80% door Brussel gezet, omdat we daarbij gebonden zijn aan verdragen of overeenkomsten die in Brussel gesloten zijn. Dus dan wordt onze speelruimte gewoon door Brussel bepaald.Heb je bronnen of onderzoeken die dat ondersteunen? Want wanneer ik kijk naar de bevoegdheden van de EU, wat hun exclusieve verantwoordelijkheid is, wat gedeeld wordt en wat exclusief nationaal is kan ik niet aan de door jou genoemde 70-80% komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 04 december 2016 @ 19:23:

[...]





Heb je bronnen of onderzoeken die dat ondersteunen? Want wanneer ik kijk naar de bevoegdheden van de EU, wat hun exclusieve verantwoordelijkheid is, wat gedeeld wordt en wat exclusief nationaal is kan ik niet aan de door jou genoemde 70-80% komen.Toch is het zo, niet dat de wetgeving dan direct uit Brussel neerdaalt, maar wel dat we met onze nationale wetgeving binnen de kaders die in de EU zijn gesteld moeten opereren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 december 2016 @ 19:27:

[...]





Toch is het zo, niet dat de wetgeving dan direct uit Brussel neerdaalt, maar wel dat we met onze nationale wetgeving binnen de kaders die in de EU zijn gesteld moeten opereren.Het is inderdaad logisch dat Nederland zich bij het bepalen van het beleid moet houden aan relevante bepalingen van de EU. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag: hoe kom je op het percentage?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 04 december 2016 @ 19:31:

[...]





Het is inderdaad logisch dat Nederland zich bij het bepalen van het beleid moet houden aan relevante bepalingen van de EU. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag: hoe kom je op het percentage?Heel simpel: omdat dat bij elk EU-land bekend is. Het aantal wetten waarbij men gebonden is aan EU-regelgeving, verdragen, richtlijnen, enz. is inmiddels 70-80%, en slechts een beperkt aantal wetten kan men zelfstandig (dat wil zeggen: zonder dat de EU-regelgeving daarop van invloed is) bepalen. Want die EU-regelgeving gaat gewoon erg ver: hoe krom mogen bananen zijn? Hoe recht moeten komkommers zijn? Hoe groot moet een standaard hamburger zijn in een snackbar, en hoe moet de verhouding rundvlees ten opzichte van andere ingrediënten zijn? Hoe hoog moeten stopcontacten boven vloerniveau zitten? En ga zo maar door...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 december 2016 @ 19:36:

[...]





Heel simpel: omdat dat bij elk EU-land bekend is. Het aantal wetten waarbij men gebonden is aan EU-regelgeving, verdragen, richtlijnen, enz. is inmiddels 70-80%, en slechts een beperkt aantal wetten kan men zelfstandig (dat wil zeggen: zonder dat de EU-regelgeving daarop van invloed is) bepalen. Want die EU-regelgeving gaat gewoon erg ver: hoe krom mogen bananen zijn? Hoe recht moeten komkommers zijn? Hoe groot moet een standaard hamburger zijn in een snackbar, en hoe moet de verhouding rundvlees ten opzichte van andere ingrediënten zijn? Hoe hoog moeten stopcontacten boven vloerniveau zitten? En ga zo maar door...



Ik ken de exclusieve, gedeelde en ondersteunende bevoegdheden van de EU en ook waar zij geen bevoegdheid hebben en weet dat de verschillen daarin zijn en wat het betekend voor het nationaal beleid.

Desondanks kom ik niet op de door jou genoemde 70-80% en mijn vraag was dan ook of je enig onderzoek of andere bron aan zou kunnen dragen die dat bevestigd. Zelf kan ik deze zo 1,2,3 namelijk niet vinden, en ik ga ervan uit dat jij wel zou kunnen achterhalen waar je de informatie vandaan hebt waar je de uitspraak op baseert.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 december 2016 @ 19:20:

[...]





Dit is niet spelen met taal.



De VVD schuift gewoon op naar rechts,

https://www.vvd.nl/nieuws ... -aan-asielinstroom-europa

Dit plan van Tweede Kamerlid Malik Azmani is iets milder dan de standpunten van de PVV maar zal menig PVV stemmer aanspreken.



Malik Azmani is toch al jaren op deze tour?

Op de een of andere manier krijgt hij altijd weinig aandacht vanuit de pers, maar ik zie de verschuiving echt niet.

Ik zie alleen dat er weer campagne word gevoerd.

De VVD heeft nooit de oneindige stroom toegejuicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 december 2016 @ 18:56:

[...]





Nee, want wat de meeste mensen niet eens weten is dat "lokaal" of "landelijk" beleid inmiddels voor 70% à 80% is gebonden aan kaders die in Brussel bepaald worden. Dus ja, je mag een beetje links of rechts bewegen, maar de kaders zijn al in Brussel gezet...Bron, Pejeka, een bron svp!
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 04 december 2016 @ 20:54:

[...]





Malik Azmani is toch al jaren op deze tour?

Op de een of andere manier krijgt hij altijd weinig aandacht vanuit de pers, maar ik zie de verschuiving echt niet.

Ik zie alleen dat er weer campagne word gevoerd.

De VVD heeft nooit de oneindige stroom toegejuicht.





Hij is inderdaad al jaren de rechtervleugel van de VVD maar dit, ook voor de VVD radicale plan

lanceerde hij in maart 2015 overigens wel een paar maanden voor de piek in de migrantenstroom op de Balkanroute



Azmani: ‘Met het gemeenschappelijke Europese asielbeleid moeten we terug naar de essentie van het internationaal vluchtelingenrecht. Dat betekent dat we in principe alleen Europese vluchtelingen asiel bieden in Europa.



Ze zullen het bij de VVD in ieder geval nooit toegeven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 december 2016 @ 22:17:

[...]





Hij is inderdaad al jaren de rechtervleugel van de VVD maar dit, ook voor de VVD radicale plan

lanceerde hij in maart 2015 overigens wel een paar maanden voor de piek in de migrantenstroom op de Balkanroute



Azmani: ‘Met het gemeenschappelijke Europese asielbeleid moeten we terug naar de essentie van het internationaal vluchtelingenrecht. Dat betekent dat we in principe alleen Europese vluchtelingen asiel bieden in Europa.



Ze zullen het bij de VVD in ieder geval nooit toegeven.Europeanen komen niet in aanmerking voor een vluchtelingenstatus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desime schreef op 05 december 2016 @ 16:17:

[...]





Europeanen komen niet in aanmerking voor een vluchtelingenstatus.



Ze kunnen het wel aanvragen maar krijgen het eigenlijk nooit maar het is een wetsvoorstel, je weet nooit wat de toekomst brengt,

in de jaren '90 vingen we mensen uit het voormalig Joegoslavië op, wat langer geleden uit Hongarije

Overigens is het niet zo dat je als Europeaan helemaal geen asielstatus kan krijgen

https://www.vluchtelingen ... ijfers/bescherming-europa



Maar eerlijk is eerlijk, het gaat om minimale aantallen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 04 december 2016 @ 19:31:

[...]





Het is inderdaad logisch dat Nederland zich bij het bepalen van het beleid moet houden aan relevante bepalingen van de EU. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag: hoe kom je op het percentage?



Heel simpel. 25% tot 30% van onze nationale wetgeving komt direct uit Europa, omdat men in Europa heeft bepaald wat wel en niet mag op bepaalde gebieden, zonder dat nationale parlementen de vrijheid hebben daarvan af te wijken.



Een verdere 40 tot 50% is gebonden aan de kaders die Europa stelt. Ofwel: Europa bepaalt in dat geval niet de directe regels, maar stelt wél de kaders waarbinnen de nationale parlementen de regels moeten houden.



Dus bij elkaar opgeteld is het 70% tot 80% waarbij we de EU ofwel moeten gehoorzamen, ofwel de door de EU gestelde kaders in acht moeten nemen, en is er slechts een klein deel waarbij nationale parlementen volledige eigen invullingsvrijheid hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven