Mode & Beauty alle pijlers

Haar lijkt niet meer te groeien, kenners verzamelt u..

04-12-2016 16:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel zegt het al. Het lijkt alsof mijn haar niet meer groeit. Nu verf ik mijn haren, dus heb ik een goed beeld op hoeveel het groeit. En dat is toch zeker wel 1 cm per maand, dus als de onderkant mee zou werken zouden mijn haren nu theoretisch gezien tot over mijn billen moeten zitten. Echter blijft het tot net onder mijn schouders. Ik ga het kort proberen te houden, maar voor het beste advies hebben jullie best wat achtergrondinformatie nodig . Paar opsommingen:



- 6 jaar geleden begonnen met haren verven van rood (eigen kleur) naar donkerbruin. Dit met kleurspoelingen van de drogist.

- na ongeveer 2 jaar wees een vriendin mij erop dat de kleuringen van Kruidvat eigen merk zo goedkoop waren. Na een jaar gebruik daarvan en haarstructuur om te janken, kwam ik er pas achter dat dat permanente kleuring was..



En toen begon de ellende eigenlijk. Mijn haar was behoorlijk lang, maar ik heb ze toen tot ongeveer schouderlengte moeten knippen. Ik heb best sterke krullen, dus het krult ook nog op. Ik heb het toen na de permanente verf nog ongeveer een jaar met kleurspoelingen onderhouden, tot ik allergisch werd voor PPD (dit zit in vrijwel alle haarverf, of een vorm daarvan). Toen op naar pure henna+indigo..



En tot waar we nu zijn. In verband met de henna ben ik mijn haren gaan wassen met shampoobars van Chagrin Valley (geen sulfaten etc.) en slechts in de punten een conditioner van Andrelon Natuurlijk Puur. Sinds kort verf ik mijn haren bij de kapper met Goldwell Elumen, hier krijg ik geen reactie op en is zonder ammoniak en watersof (?).

Kortom: ik doe nu alles goed voor mijn haren, en tóch zijn ze korter dan 6 jaar geleden toen ik kleurspoeling met ammoniak gebruikte, toen ik nog agressieve haarshampoos gebruikte en conditioners met een shitload aan siliconen erin. Ik laat mijn haren ongeveer 1 keer in de 4 maanden knippen, omdat onze thuiskapster na 2 maanden altijd aangeeft dat knippen nog helemaal niet nodig is.



Ik zie dus door de bomen het bos niet meer en weet niet wat ik moet doen. Ik ben mijn schouderlengte zat en wil mijn lange haren terug. Alvast bedankt!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 04 december 2016 @ 20:31:

Schoonheidsbehandelingen hebben geen enkel effect op de haargroei in je follikels.



Wat er aan de hand is denk ik, dat is dat de cycli van je haren korter zijn geworden dan vroeger, waardoor ze niet zo'n lengte meer kunnen bereiken.



Nu al? Maar ik word binnenkort pas 21



Cestelle: daar heb je gelijk in. Alleen is het ook niet goed om je haren de hele dag opgestoken te hebben. Ik draag het snachts in een knot, en overdags los.



Ik heb trouwens een half jaar in de horeca gewerkt dit jaar, waarbij ik in de hoogseizoenen zegmaar van 12 's middags tot 12 's nachts een staart in had. Moet zeggen dat ik daar geen verschil van heb gemerkt, alleen dat er minder klitten in zaten. Maar niet minder last van haar dat kort blijft..
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Niet kammen als het nat is. Nat haar breekt heel snel af.
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 05 december 2016 @ 08:54:

Niet kammen als het nat is. Nat haar breekt heel snel af.Ik weet het, maar droog kammen is bij krullen (dus niet wat slag in de haren) echt geen optie. Ik heb het ook een paar weken met mijn vingers gekamd op aanraden van de krulverzorging websites, maar dan had ik na het drogen nog best veel klitten in het haar. Als ik het droog ga kammen is het echt een pluizenbal .
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 05 december 2016 @ 01:46:

[...]





Nu al? Maar ik word binnenkort
pas 21



Cestelle: daar heb je gelijk in. Alleen is het ook niet goed om je haren de hele dag opgestoken te hebben. Ik draag het snachts in een knot, en overdags los.



Ik heb trouwens een half jaar in de horeca gewerkt dit jaar, waarbij ik in de hoogseizoenen zegmaar van 12 's middags tot 12 's nachts een staart in had. Moet zeggen dat ik daar geen verschil van heb gemerkt, alleen dat er minder klitten in zaten. Maar niet minder last van haar dat kort blijft..Maakt niets uit. Je schrijft dat je dit probleem al zes jaar hebt, nog een jaartje doorbijten en je hebt wellicht weer een lange levensverwachting per haartje . Het is niet zo dat de boel uiteen valt of langzaam stil valt na je 21e.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 05 december 2016 @ 15:44:

[...]





Maakt niets uit. Je schrijft dat je dit probleem al zes jaar hebt, nog een jaartje doorbijten en je hebt wellicht weer een lange levensverwachting per haartje . Het is niet zo dat de boel uiteen valt of langzaam stil valt na je 21e.Ik hoop het
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Nat kammen is echt funest.

Dan moet je ander spul in je haar smeren zodat je het niet nat hoeft te kammen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 05 december 2016 @ 16:29:

[...]





Ik hoop het Ben onderhand eind dertig en alles doet het nog en ben geen onderdelen verloren . Haar weer lang laten groeien na mijn 33e, toen was ik wel weer klaar met de bob/lob. Keep the faith
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:NovaNila schreef op 04 december 2016 @ 16:37:

Ik heb dit ook, mijn haar blijft droog en splijten terwijl ik de onderkant niet verf, niet styl en koud fohn, dus ik lees even mee!Maar het haar dat je wel verft komt een keer aan de onderkant terecht he.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 04 december 2016 @ 19:02:

[...]









MinionX: Ik heb een hele fijne kapster die precies weet wat ze wel en niet moet doen .

Misschien knipt ze het inderdaad telkens weer terug naar de lengte die ik had. Maar als ze echt aan mij wilde verdienen, zou ze me wel aanraden om mijn haren telkens na de gebruikelijke 2 maanden te knippen. 1 keer in de 4 maanden is best wel weinig. Dus ik heb niet het idee dat ze er steeds teveel afknipt.. ze komt binnenkort weer, dan zal ik het er eens over hebben met haar.



Over het advies om het niet meer te knippen: Dit heb ik een keer een jaar gedaan omdat mijn haar heel erg kort geknipt was. Resultaat? Mijn haren waren zo dood aan de onderkant door het niet-bijknippen, dat ik wéér alles af kon knippen En het komt niet in je op dat je misschien gewoon eens helemaal niets met je haar moet doen? Geen verf (kleurspoeling is ook verf) geen dure shampoos geen conditioner etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 05 december 2016 @ 20:30:

[...]



En het komt niet in je op dat je misschien gewoon eens helemaal niets met je haar moet doen? Geen verf (kleurspoeling is ook verf) geen dure shampoos geen conditioner etc.Dure shampoos enzo gebruik ik niet, ik gebruik juist een shampoobar die volledig natuurlijk is (bestaat alleen uit olieën, zoek maar eens op Chagrin Valley als je zin hebt). Niet verven gaat helaas niet meer.. dan heb ik een blondrode uitgroei bij donkerbruin/zwart haar. Ik heb een representatief beroep, dus dat is helaas echt geen optie. Bleken heb ik overna gedacht, maar meerdere lagen henna is er amper uit te bleken en waarschijnlijk kan ik dan mijn kop kaalscheren
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Slapen met knot werkte bij mijn haar nooit! Heb nu gewoon een staart bovenop mijn hoofd met elastiekje zonder metalen stukje. Nu groeit het weer en ziet het er weer een stuk gezonder uit. Hier ook zwart geverfd haar tot net iets boven mn kont, was het 2 keer per week met curly wurly van lush en gewoon een willekeurige conditioner om het goed uit te kunnen kammen, wordt mijn haar heel blij van volgens mij! En een kleeein beetje kokosolie in de punten als ik het heb gewassen. Hoop dat je er wat aan hebt!
live and let live

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven