Gezondheid alle pijlers

Hoestbuien tot overgeven toe

05-12-2016 15:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet praten, keel doet zeer, en hoest continu tot overgeven toe. Koorts is gelukkig weg gezakt nu. Ademhalen gaat moeilijk...



Ik merk wel dat ik op begin te knappen meestal als ik heel veel niesbuien erbij heb ben ik nie veel dagen later beter



Wat te doen in hemelsnaam aan die vreselijke hoestbuien.. ik heb hoestdrank, vreselijk vieze koude thee, ik vind thee zo goor en warm water al helemaal brr.. honing, maar het helpt niks.. heb er een emmer bij gepakt omdat steeds naar de wc moeten rennen vervelend werd..
Alle reacties Link kopieren
kinkhoest? Dat schijnt iig in de buurt van Amsterdam en omstreken te heersen...
Vreselijk is dat, beterschap! De laatste keer dat ik zo erg moest hoesten (hield er zelfs genkeusde ribben aan over), kreeg ik codeïne van de huisarts om de hoestprikkel te onderdrukken en dat hielp heel goed. Mijn advies zou zijn: even de huisarts bellen, dus.
Alle reacties Link kopieren
Dan is dat lekker naar mijn woonplaats gekomen. 3 dagen geleden kwam het opzetten idem dito met de 2 vrienden waar ik mee op pad was die hoesten ook veel.



Ik heb de huisarts geprobeerd te bellen maar die verstaan me dus niet en het is in totaal 10km fietsen heen en terug naar die huisarts wil vanwege omstandigheden nog niet overstappen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-12-2016 17:37
Reden: diagnose
% gewijzigd
quote:ghostly41 schreef op 05 december 2016 @ 15:11:

[...]Rotterdam en omstreken ook, van een vriendin in Zwolle hoorde ik dat het ook daar heerst.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-12-2016 17:38
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-12-2016 17:39
Reden: diagnose
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 05 december 2016 @ 15:15:

Dan is dat lekker naar mijn woonplaats gekomen. 3 dagen geleden kwam het opzetten idem dito met de 2 vrienden waar ik mee op pad was die hoesten ook veel.



Ik heb de huisarts geprobeerd te bellen maar die verstaan me dus niet en het is in totaal 10km fietsen heen en terug naar die huisarts wil vanwege omstandigheden nog niet overstappen.Dan zoek je toch een andere manier... Stuur iemand een berichtje en laat die voor je bellen. Of vraag of je gebracht wordt of laat een taxi bellen......
Alle reacties Link kopieren
Kun je je ha niet mailen? Of even je buuf voor je laten bellen? En dan de ha langs laten komen. Zeker als je zelf niet in staat bent te komen willen ze vaak wel op huisbezoek komen.



Ennuh aan de rest... een "diagnose" stellen via een schermpje?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Morgen komt een vriend uit zijn werk langs en belt dan voor me!



En brengt me erheen!



Oh en vriezer vol water ijsjes hahah lekker verzachtend.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-12-2016 17:34
Reden: medisch advies
% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Eens in de zoveel tijd heb ik er ook last van. Verschrikkelijk, je wordt er doodmoe van. Je ribben doen pijn, je keel doet pijn, alles doet pijn. En maar hoesten, hoesten, hoesten. Het enige dat mij helpt is codeïne. Dus dat zou je nog via je huisarts kunnen vragen (iemand anders kan misschien even voor je bellen).

Sterkte en beterschap hiermee.
Goed dat er morgen iemand komt om je naar de huisarts te helpen.



Geen idee of je het al gedaan hebt, maar het kan soms helpen om een kussen onder je matras te doen, aan het hoofdeind, zodat je bovenlichaam iets hoger ligt. Ik had dat dit jaar met een longontsteking, lag net iets beter met al dat gehoest.



Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die roept dat het kinkhoest is: hoe weet je dat nou? Het kan van alles zijn. Of het kan ook helemaal niks zijn. Een kennis is laatst overal op getest, hij moest ook heel veel en langdurig hoesten. Maar er kwam helemaal niks uit. En het ging daarna vanzelf weer over.
Ik zou zeker even naar de huisarts gaan voor controle. Kun je niet mailen, appen of weetikveel wat?



Heb vroeger heel vaak bronchitis gehad en dan moest ik ook overgeven van het hoesten. Bij bronchitis is soms antibiotica nodig, maar bij zulke heftige hoestbuien zou ik hoe dan ook de huisarts raadplegen. Kan van alles zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kinkhoest heerst ook in Utrecht en omgeving, ik ken al vier gevallen. Sterkte en beterschap en goed dat je naar de huisarts gaat!
quote:lizzy75 schreef op 05 december 2016 @ 15:50:

Iedereen die roept dat het kinkhoest is: hoe weet je dat nou? Het kan van alles zijn. Of het kan ook helemaal niks zijn. Een kennis is laatst overal op getest, hij moest ook heel veel en langdurig hoesten. Maar er kwam helemaal niks uit. En het ging daarna vanzelf weer over.

Ja dat is zo. Het kan van alles zijn, van onschuldige maar irritante kriebelhoest tot iets ernstigs.

Niet iedere erge hoest is kinkhoest. Ben ook verbaasd door de diagnoses van de forumartsen.
Alle reacties Link kopieren
En zelfs als het kinkhoest is (wat ik nu heb, blaf als een Sint Bernhard)via HA krijg je alleen iets voor het hoesten. Wat ik van de HA heb gekregen had ik ook zo kunnen halen bij het Kruidvat of apotheek.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Kunai schreef op 05 december 2016 @ 15:48:

Goed dat er morgen iemand komt om je naar de huisarts te helpen.



Geen idee of je het al gedaan hebt, maar het kan soms helpen om een kussen onder je matras te doen, aan het hoofdeind, zodat je bovenlichaam iets hoger ligt. Ik had dat dit jaar met een longontsteking, lag net iets beter met al dat gehoest.



Beterschap.

Dat ga ik eens doen is wel een goeie want plat liggen is vreselijk qua ademhaling. Het ergste slaap je net word je wakker moet je plassen denk je ah het gaat wel goed voel me goed 15 seconden later en het begint weer "was nou maar niet wakker geworden om te plassen" ????



Ik heb hoestdrank voor alle soorten hoest

Keelpijn is pijnlijk ruw maar ook teveel slijm maar ook pijnlijk bij slikken. Heb ik altijd eigenlijk als ik keelpijn klachten had vroeger iedere maand keelontsteking en heb nog steeds mn amandelen... Maar dan drink ik liever "dik drinken zoals melk" dan water dat doet echt pijn. De melk verzacht de pijn en laat minder hoestbuien komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 05 december 2016 @ 15:52:

[...]



Ja dat is zo. Het kan van alles zijn, van onschuldige maar irritante kriebelhoest tot iets ernstigs.

Niet iedere erge hoest is kinkhoest. Ben ook verbaasd door de diagnoses van de forumartsen.Ik had niet echt gezien dat er een diagnose gesteld was, meer mensen die het opperen. Maar sowieso is naar de huisarts een goed idee als je zo hoest.
Melk is wel slijmvormend. Het kan dus zijn dat je daardoor meer moet hoesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hexx schreef op 05 december 2016 @ 16:04:

Melk is wel slijmvormend. Het kan dus zijn dat je daardoor meer moet hoesten.Ik hoest niet door de slijm ik ben blij als het slijmerig is dan is de pijn weg en hoest ik niet. Ik hoest juist als het weer droog kriebelig word.
Waterijsjes eten en aan je arts codeïne vragen. Waterijsjes verminderen de zwelling van je ontstoken keel en codeïne haalt de hoestprikkel weg.
Laat je aub medisch checken. Ik heb ook rondgelopen met kinkhoest (klachten kwamen heel erg overeen) en dat was geen pretje. Laat de HA anders bij je langskomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 05 december 2016 @ 16:20:

Waterijsjes eten en aan je arts codeïne vragen. Waterijsjes verminderen de zwelling van je ontstoken keel en codeïne haalt de hoestprikkel weg.Ligt een beetje aan de oorzaak of codeïne wel of niet verstandig is... laat de keuze of en welke medicatie alsjeblieft over aan je ha nijntje. Fijn dat je morgen een beller en taxi hebt! Beterschap
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven