Wel of niet naar andere plaats verhuizen?

03-12-2016 14:47 36 berichten
Goedemiddag!



De vraag kwam neer op: wel of niet met gezin met twee jonge kinderen verhuizen van dorp-waar-ik-werk met weinig faciliteiten naar dorp-op-20km-van-mijn-werk maar aan het strand en met meer faciliteiten?



Wat zijn jullie gedachten hierover?
anoniem_164120 wijzigde dit bericht op 05-12-2016 14:12
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
In het dorp waar jullie nu wonen is daar een goede basisschool? En voortgezet onderwijs is dat er? Lijkt ver weg, maar voor je het weet is het zover.
Je kinderen zitten maar kort op het KDV dus ik zou daar niet te veel naar kijken. Scholen, familie, werk en leefgenot is veel belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de faciliteiten van de grotere plaats gaan, straks gaan je kinderen naar school, sporten etc. Heel fijn als ze die mogelijkheden lekker dichtbij hebben, wat je reistijd bespaart en waardoor je kinderen hier eerder zelfstandig naartoe kunnen.... Je kinderen nu op het huidige kdv laten is een optie die het overwegen waard is lijkt mij... Als je kinderen naar school gaan, lijkt het mij veel lekkerder om ook 1 of 2 lange dagen te werken, en de rest van je uren flexibel zodat je de middagen dat de kinderen thuis zijn ook thuis kan zijn als je man werkt...
Ja daar ben ik ook een beetje bang voor, dat het strand niet eens bijzonder zal zijn voor onze kinderen omdat ze er dan dus mee opgroeien en het als 'normaal' zien.

Keuzes keuzes, lastig hoor.. in het huidige dorp zijn twee basisscholen, en middelbare scholen op 5km. In het andere dorp zijn ook twee basisscholen, maar zit de dichtstbijzijnde middelbare school op 20/25km. Dat is dus eigenlijk een minpunt voor het andere dorp op de lange termijn.

Ik ben in ieder geval blij met jullie inzichten. Wij gaat hier alles nog eens goed op een rijtje zetten en proberen een weloverwogen beslissing te nemen, bedankt!
Dat van die middelbare scholen zou ik wel een puntje van zorg vinden. Nou lijkt dat nu nog heel erg ver weg, maar tijd gaat snel en 20/25 km naar een school toe moeten reizen, zou ik wel een groot nadeel vinden.
quote:nalala schreef op 05 december 2016 @ 14:10:

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor, dat het strand niet eens bijzonder zal zijn voor onze kinderen omdat ze er dan dus mee opgroeien en het als 'normaal' zien.

Keuzes keuzes, lastig hoor.. in het huidige dorp zijn twee basisscholen, en middelbare scholen op 5km. In het andere dorp zijn ook twee basisscholen, maar zit de dichtstbijzijnde middelbare school op 20/25km. Dat is dus eigenlijk een minpunt voor het andere dorp op de lange termijn.

Ik ben in ieder geval blij met jullie inzichten. Wij gaat hier alles nog eens goed op een rijtje zetten en proberen een weloverwogen beslissing te nemen, bedankt!Dat zou ik dus echt niet doen! op de middelbare school begint het sociale leven pas echt, niet echt handig afspreken als je zo ver weg woont!
quote:nalala schreef op 05 december 2016 @ 14:10:

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor, dat het strand niet eens bijzonder zal zijn voor onze kinderen omdat ze er dan dus mee opgroeien en het als 'normaal' zien.

Keuzes keuzes, lastig hoor.. in het huidige dorp zijn twee basisscholen, en middelbare scholen op 5km. In het andere dorp zijn ook twee basisscholen, maar zit de dichtstbijzijnde middelbare school op 20/25km. Dat is dus eigenlijk een minpunt voor het andere dorp op de lange termijn.

Ik ben in ieder geval blij met jullie inzichten. Wij gaat hier alles nog eens goed op een rijtje zetten en proberen een weloverwogen beslissing te nemen, bedankt!Of je wel of niet naar het strand gaat hangt ook een beetje af van jullie interesses als gezin. Zelf sport ik veel en ben zodoende veel te vinden om en rond het strand/duinen. Heb je die outdoor intresse niet en ben je ook geen strandhangtypetje, dan heeft het niet zoveel toegevoegde waarde om bij het strand te gaan wonen. Dat je strand als normaal ziet is niet zo erg toch? Zolang je maar niet verhuisd vanwege strand en er vervolgens geen gebruik van maakt.
Zelf zat ik ook op een middelbare school op 20/25km, en dat terwijl er in mijn eigen woonplaats ook middelbare scholen waren. Dat had als gevolg dat ik een van de zeer weinige was van 'buitenaf' op die school, wat afspreken dus wel lastig maakte. Maar ik denk dat het anders is als alle kinderen uit je dorp naar een middelbare school verder weg moeten omdat er in het eigen dorp simpelweg geen is. Dan kom je je dorpsgenoten gewoon tegen op school.
quote:nalala schreef op 05 december 2016 @ 15:52:

Zelf zat ik ook op een middelbare school op 20/25km, en dat terwijl er in mijn eigen woonplaats ook middelbare scholen waren. Dat had als gevolg dat ik een van de zeer weinige was van 'buitenaf' op die school, wat afspreken dus wel lastig maakte. Maar ik denk dat het anders is als alle kinderen uit je dorp naar een middelbare school verder weg moeten omdat er in het eigen dorp simpelweg geen is. Dan kom je je dorpsgenoten gewoon tegen op school.Maar in de praktijk komt het er op neer dat ze juist andere vrienden (erbij) krijgen die misschien nog wel 5 km de andere kant op wonen, dat is logistiek echt heel vervelend om dan samen dingen te doen, of dingen voor school te doen.
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_313919 wijzigde dit bericht op 23-10-2017 10:13
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik ben nieuw hier, hoi! Als kind ben ik vroeger verhuisd van een stad naar een dorp toen ik 9 was, en juist op die leeftijd zijn de extra faciliteiten wel fijn (die had ik dus niet meer daarna). Zou je daar voor een langere periode (lees: 15 jaar) blijven wonen dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven