Extra voorlichting vaccinaties RIVM

17-11-2016 08:35 1891 berichten
RIVM trekt twee miljoen euro uit voor meer voorlichting over het rijksvaccinatie programma. Dat moet besteed worden aan gesprekken met ouders en bijscholing voor Jeugdgezondheiszorginstanties.



Ik vraag me dat al een tijdje af, bijvoorbeeld nav het grote aantal topics dat op dit forum erover geopend wordt, en ook signalen van ons kinderdagverblijf vorig jaar, of de vaccinatiegraad nu echt aan het dalen is.



"Toch is in Nederland landelijk voor het tweede jaar op rij een lichte daling te zien bij vaccinaties voor zuigelingen, en is het aantal vaccinaties onder bepaalde groepen in de samenleving juist opvallend laag."

Volkskrant schrijft er over.
Ome Henk je bent toch niet zwanger van Thomas hoop ik?!
Brrr ik vind dit een beetje eng gewoon. Ik zou echt even afstand en rust nemen eitje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 05 december 2016 @ 15:47:

Omehenk heeft het wel gedaan zegNou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wonderfilled schreef op 05 december 2016 @ 16:01:

Brrr ik vind dit een beetje eng gewoon. Ik zou echt even afstand en rust nemen eitje.Dat heet geradicaliseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wonderfilled schreef op 05 december 2016 @ 16:00:

Ome Henk je bent toch niet zwanger van Thomas hoop ik?!



Hèhè... Als dat zo is mag ze 'm houden.



En afstand en rust nemen. Heel lief maar daar wordt het niet minder eng van.
Beetje op gevoelige knopjes gedrukt vermoed ik.



Wie is Thomas? De vriend van Mattie?
Hiervoor was trouwens Meds de bok.
Je post dag en nacht. Ga even iets anders doen. Denk ook aan je eigen gezondheid. Altijd eerst je eigen zuurstofmasker opzetten en pas daarna dat van een ander!
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 05 december 2016 @ 16:17:

Beetje op gevoelige knopjes gedrukt vermoed ik.



Wie is Thomas? De vriend van Mattie?Thomas is blijkbaar de vriend van eitje....
Wtf is Thomas?? Ja het is ook lastig als mensen dingen zeggen die raak zijn. Dan maar hard roepen en schreeuwen om de aandacht te verleggen, veel makkelijker!
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het te begrijpen, maar ik zie één en al frustratie.

Je lijkt de mensheid te willen waarschuwen voor een grote misstand.

De manier waarop je dat doet, is zo echter zo contra productief. Je komt in een topic waar 1 à 2 voorstanders van niet vaccineren schrijven tegenover een flink aantal forummers die hen duidelijk proberen te maken waar het aan schort in hun beredeneringen en conclusies. Je komt binnen als er eigenlijk nog maar eentje schrijft, en nogal op een zuigende manier. (wat dus ook niet werkt)

Je laat direct merken dat je hier al eerder hebt geschreven, geen probleem, maar de manier waarop? Tja.... Je vertelt dat je zelf de info die jij hebt niet deelt met cliënten. (Ik kan mij niet voorstellen dat ik een mens iets zou moeten toedien waarvan ik overtuigd ben dat het je lichaam schaadt. En niet zo’n beetje, hè. Ik zou ander werk gaan doen, als ik er niet achter sta). Maar je komt met geen enkel gedegen onderzoek dat staaft wat je zegt.

Ik kan me zo voorstellen dat als ik informatie had, zoals jij dit beweert te hebben dat je toch een betere manier zou kiezen om die info te delen. Je staat jezelf in de weg. En ik vermoed zo dat het niet alleen voor het anti vaccineren geldt.

Kun je me uitleggen waarom je het op deze manier aanpakt?



Het was dit of een limerick.
If accidentally read, induce vomiting.
Viva forum is het nieuwe wiki leaks
Alle reacties Link kopieren
quote:Eitjetoch schreef op 05 december 2016 @ 14:59:

Ja, ik laat me wel weer kennen inderdaad. Terwijl ik nog zo had gezegd aan de oppervlakte te blijven waar het om mijn achtergrond gaat.





Wederom gestaft wegens het schenden van privacy. Ik kan veel hebben, maar de naam en persoonlijke informatie (eerdere posts over diens beroep en werkplek) van je vermeende vijand op het internet gooien vind ik beneden alle peil. En dan zelf jammeren over dat je teveel informatie hebt gegeven over je achtergrond. Dat heet hypocriet.



Waarom je diegene dan je wederhelft noemt snap ik overigens niet helemaal, je bent getrouwd met degene die je ziet als het grote kwaad?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukspopje schreef op 05 december 2016 @ 15:06:

[...]



Meiske toch.

Ik wil helemaal niet onwetend blijven.

Zucht, in mijn visie willen juist de anti-vaxxers alleen hun eigen waarheid horen. Ook een ernstige vorm van onwetendheid.Dat is omdat ze aan het evangeliseren slaan. Probeer maar eens een zwaar religieus type om een logische verklaring te vragen, die ontploffen ook omdat je hun gevormde wereldbeeld bedreigd.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:nicole123 schreef op 05 december 2016 @ 16:37:

[...]





[...]





Wederom gestaft wegens het schenden van privacy. Ik kan veel hebben, maar de naam en persoonlijke informatie (eerdere posts over diens beroep en werkplek) van je vermeende vijand op het internet gooien vind ik beneden alle peil. En dan zelf jammeren over dat je teveel informatie hebt gegeven over je achtergrond. Dat heet hypocriet.



Waarom je diegene dan je wederhelft noemt snap ik overigens niet helemaal, je bent getrouwd met degene die je ziet als het grote kwaad?Ah. Was zijn achternaam kwijt. Dacht ook: geef je nu je privacy kwijt of zet je iemand een hak. Yin yang ofzo als in wederhelft.
quote:jaw schreef op 05 december 2016 @ 16:39:

[...]





Dat is omdat ze aan het evangeliseren slaan. Probeer maar eens een zwaar religieus type om een logische verklaring te vragen, die ontploffen ook omdat je hun gevormde wereldbeeld bedreigd.Nou. Dat is niet eerlijk. Daar is een heel dik boek over geschreven. Dus het is waar.
Alle reacties Link kopieren
één ding staat vast, die anti-vaxxers die hier posten zijn stuk voor stuk best wel raar, en vooral heel erg radicaal. Er valt werkelijk geen normaal gesprek mee te voeren.
K
quote:S-Meds schreef op 05 december 2016 @ 12:45:

referenties staan hier: http://nl.hoax.wikia.com/wiki/Anti-vaxxer



Leuk om alle complottheorieen en drogredeneringen zo op een rijtje te zien staan. ook leuk om te zien waar ze vandaan komen. Ze zijn hier allemaal wel de revue gepasseerd.9/11 ook? Ik durf m niet te openen, ben bang dat ik dan afscheid moet nemen van een paar complotten.
Vandaag training intra musculair injecteren gehad. Vaccinatieschade hoeft niet aan het medicijn te liggen maar ook heel goed aan de wijze waarop de verpleegkundige injecteert. Wanneer deze niet goed in de spier injecteert maar in een zenuw kunnen er hele vervelende dingen gebeuren.



Maar dat ligt dan echt niet aan het medicijn (dktp bv)



Is daar een onderzoek over te vinden ?
quote:OmeHenk schreef op 05 december 2016 @ 18:12:

[...]





9/11 ook? Ik durf m niet te openen, ben bang dat ik dan afscheid moet nemen van een paar complotten.uiteraard. Nee wel openen, is echt leuk!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-12-2016 18:30
Reden: dubbelnicken
% gewijzigd
Kraamverzorgster dus. Dat vermoedde ik al.
Alle reacties Link kopieren
Er gaat toch iets mis als je niet snapt dat je een ban krijgt om af te koelen.

Als je niet snapt dat het www met zich meebrengt dat je geen naam en functie van een ander behoort te noemen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik heb maar weer eens gestaft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven