Dertiger, single, verdrietig en datemoe

02-12-2016 10:40 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben begin dertig en ik ben nog steeds vrijgezel. Dit begint me steeds meer tegen te staan en ik begin te geloven dat het voor mij niet meer weg gelegd is in dit leven. Of ik het geheel los laat, me lekker voel of niet lekker voel, of ik op zoek ga of ik veel onderneem of thuis blijf zitten het lijkt allemaal niets uit te maken.

Ik zou graag willen weten of er hier meerdere mensen zijn die ook dit probleem hebben en hoe jullie daarmee om gaan.
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:40
63.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een avondje uit zijn ze zelfs heel eerlijk erover. Wat ben jij een mooie vrouw, als je nog op zoek bent naar een fuck boy... Vraag mij af of dat wel eens succes heeft voor ze



Sowieso word ik vooral versierd door jongens tot 25/26 of mannen vanaf 45. Wat dat nou is?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben jij dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik? 33.
Ik denk dat veel leuke, geschikte mannen op een bepaald moment in een relatie zitten wanneer ze eind 20, begin 30 zijn. Rond een jaar of 45 komen ze dan weer op de markt, omdat ze gescheiden zijn
Alle reacties Link kopieren
Klopt! Dus die van eind 30 moet je meteen "vangen" als ze weer op de markt komen!
Alle reacties Link kopieren
Is dat het beste relatiemateriaal dan?
quote:jaw schreef op 05 december 2016 @ 10:52:

[...]





Oftewel, een leuke kop. Of in ieder geval een leuke uitstraling wanneer je in het echt met hem te maken hebt. Want je weet nooit wat er verborgen zit onder die slobbertrui en saaie broek.



Als tiener hadden wij altijd de 3 regels,



Je moet het er op kunnen doen (chemie)

Je moet met hem gezellig iets kunnen doen (de klik)

En je moet hem trots mee willen nemen de stad in/naar familie (uitstraling)



Als deze 3 goed zijn dan is het een match
quote:mssfiddler schreef op 05 december 2016 @ 15:12:

[...]





Als tiener hadden wij altijd de 3 regels,



Je moet het er op kunnen doen (chemie)

Je moet met hem gezellig iets kunnen doen (de klik)

En je moet hem trots mee willen nemen de stad in/naar familie



Ik ga niet meer voor minder. Interesseert me niet of dat te kritisch is of niet...
quote:Chocoladefan schreef op 04 december 2016 @ 22:09:

@ de meeste hier..

Ik lees en hoor maar dat vele er echt op los daten in de hoop zo de ware tegen te komen. Seriously... why? Als je bij wijze van 50 dates per jaar of 2 hebt gehad, en niks komt in de buurt van een relatie ga je dan eigenlijk ook beetje bij jezelf te rade waar het toch steeds mis gaat? Niet perse met jouzelf (want de meeste hier zijn ongetwijfeld leuke en normale vrouwen) maar de types met wie je date. Bijvoorbeeld op date gaan met de eerste de beste met wie je een online chat en de dag erna mee koffie drinkt, maar met wie je bij voorbaat al online geen klik had. Nu moet die klik er in t echt zijn etc etc dat weet ik allemaal wel, maar wat heeft het voor nut om af te spreken met iemand die jouw muzieksmaak haat, die niet van dieren houdt, die nog nooit verder buiten de Benelux is geweest terwijl jij een reisgek bent, noem het maar.

Om een lang verhaal kort te maken: uit eigen ervaring weet ik dat het veel beter werkt om wat selectiever te zijn en daarnaast je instelling wat aan te passen. En hiermee bedoel ik: probeer dat hele "ik moet daten, want anders vind ik nooit iemand en ik moet zoveel mogelijk daten om de keuzes groter te maken" overboord te gooien.

Ik heb mijn exen altijd in het wild ontmoet. Via via en op feestjes etc. Internet daten is gewoon te misleidend over het algemeen en er zijn er vaak genoeg nooit eerlijk. Om nog maar te spreken over de slechte foto's die ik voorbij zie komen.

Tip van de dag: probeer lekker in t wild rond te kijken ,dat is toch veel leuker en zegt veel meer.



Precies hierom ben ik dus definitief gekapt met daten.

Ik word mega onzeker van al die mislukte dates en vind het veel te opgefokt allemaal...

Geen zin in want ik haal er geen meerwaarde uit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 05 december 2016 @ 09:58:

Ik heb er zelf geen aangesproken. Wel komen er veel mannen in real life op me af (ik heb wel altijd veel bekijks), maar dat zijn laatste tijd of enge claimende mannen geweest die dus niet helemaal 100 waren of die alcoholist waren. Sommige van deze mannen waren verliefd en weer andere mannen wilden alleen maar sex bah. Daar ging ik dus niet mee daten. Voor de rest ontmoet ik nu nergens leuke mannen. Dat is nu eigenlijk mijn enige probleem. Ik kom er niet mee in aanraking met goede lieve mannen die iets serieus willen. Zie ze nu wel op een datingsite staan (ben daar pas mee begonnen, eerst lekker rondkijken, scannen en chatten). Ik begin nu wel weer beetje vertrouwen te krijgen dat ze nog wel bestaan vrijgezelle mannen van rond mijn leeftijd die leuk zijn. Dat vertrouwen was ik even helemaal kwijt.





[...]





Is dat niet een beetje het probleem? Je legt je succes in de handen van een ander. Als je dan hetzelfde type man iedere keer aantrekt dan is het niet gek dat je iedere keer teleurgesteld wordt.



Ik merk dat op de sportschool en in de kroeg keer op keer. Ik heb zat aandacht van vrouwen, maar er is er werkelijk geen een die iets durft te zeggen. Zelfs als ik het initiatief neem en ik kom ze de volgende keer weer tegen dan blijft het bij hoi en verder pretenderen ze me te negeren als ze langslopen.



En ik mag in de kroeg graag observeren, maar zelden zie ik vrouwen afstappen op een man, onder het mom van het feit dat initiatief tonen de taak van de man is. Ik heb zo ook het idee dat dat de vrouwen zijn die maar blijven zeuren dat ze niemand tegenkomen (heel veel dus als het Viva-forum als afspiegeling gezien mag worden).
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 05 december 2016 @ 14:34:

Ik denk dat veel leuke, geschikte mannen op een bepaald moment in een relatie zitten wanneer ze eind 20, begin 30 zijn. Rond een jaar of 45 komen ze dan weer op de markt, omdat ze gescheiden zijn Tja of inpikken
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 05 december 2016 @ 14:34:

Ik denk dat veel leuke, geschikte mannen op een bepaald moment in een relatie zitten wanneer ze eind 20, begin 30 zijn. Rond een jaar of 45 komen ze dan weer op de markt, omdat ze gescheiden zijn De 45 types zijn of nog steeds op zoek naar een relatie voor de rest van hun leven met alles erop en eraan, of ze zoeken vermaakt want ze hebben zoiets al gehad en zijn nu gescheiden met/zonder kinderen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 05 december 2016 @ 15:04:

Is dat het beste relatiemateriaal dan?Geen idee. Maar rond 34/35 is wel de leeftijd waarin ik zocht, want dan zijn mannen wat serieuzer vaak. En ik vind het op die leeftijd wel een pre als ze al een relatie hebben gehad.
quote:spell68 schreef op 05 december 2016 @ 16:04:

[...]





Is dat niet een beetje het probleem? Je legt je succes in de handen van een ander. Als je dan hetzelfde type man iedere keer aantrekt dan is het niet gek dat je iedere keer teleurgesteld wordt.



Ik merk dat op de sportschool en in de kroeg keer op keer. Ik heb zat aandacht van vrouwen, maar er is er werkelijk geen een die iets durft te zeggen. Zelfs als ik het initiatief neem en ik kom ze de volgende keer weer tegen dan blijft het bij hoi en verder pretenderen ze me te negeren als ze langslopen.



Ik spreek voor mezelf, maar ook denk ik wel een beetje voor de gemiddelde vrouw: klinkt misschien vreemd maar wij hebben een soort kronkel in ons hoofd dat jullie dat laatste jullie interesse wekt en dat als jullie geen initiatief nemen dat enkel komt omdat jullie niet willen.

Logisch dat jullie net zo goed onzeker kunnen zijn, dat gaat er echter bij ons niet in op een of andere manier.

Ik weet ook niet waarom niet



(En leg me trouwens dan meteen wel even uit hoe dat bij de gemiddelde man dan wel zit )
quote:jaw schreef op 05 december 2016 @ 16:20:

[...]





De 45 types zijn of nog steeds op zoek naar een relatie voor de rest van hun leven met alles erop en eraan, of ze zoeken vermaakt want ze hebben zoiets al gehad en zijn nu gescheiden met/zonder kinderen.En dan heb je ook nog uitzonderingen he... nu generaliseer je je eigen soort
Alle reacties Link kopieren
--
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:38
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 05 december 2016 @ 16:40:

[...]





Het probleem is dat op de plekken en in de kringen waarin ik me tot nu toe begaf ik geen geschikte mannen ben tegengekomen, bijna alleen maar de verkeerde types. Dat ga ik nu veranderen (andere plekken, andere hobby's, nieuwe goede mensen leren kennen, zodat ik ook (uiteindelijk) in aanraking kom met goede (de juiste types voor iets serieus) mannen. Toch zijn die er genoeg die ook nog vrij zijn rond eind 20 begin 30, zijn ook genoeg mannen die gewoon pech hebben gehad in de liefde. Niet iedereen heeft meteen geluk in de liefde. Ik weet nu welke plekken ik ga opzoeken en ik ga door op de datingsite (daar zie ik al best veel leuke opstaan en heb al met een aantal leuke mannen die iets serieus willen leuk contact). Gewoon kansen vergroten en zien wat er gebeurt. Ik lig goed genoeg in de markt dat is het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd nu de moed er lekker in en ga het heel anders aanpakken dan ik voorheen heb gedaan. Bedankt voor alle tips dames. Ik ga ze goed opvolgen en dan komt het vast helemaal goed en ook met de dames hier die in hetzelfde schuitje zitten.



2017 wordt mijn jaar daar geloof ik in :flirting:en nu gewoon een fijne tijd hebben met mezelf en leuke dingen doen met familie en vrienden
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 05 december 2016 @ 16:40:

Ik weet nu welke plekken ik ga opzoeken en ik ga door op de datingsite (daar zie ik al best veel leuke opstaan en heb al met een aantal leuke mannen die iets serieus willen leuk contact). Gewoon kansen vergroten en zien wat er gebeurt. Ik lig goed genoeg in de markt dat is het probleem niet.Dat klinkt al heel anders dan geloven dat het voor jou niet is weggelegd
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, ik zie nu in dat dat niet klopt. Ik zat gewoon in een enorme dip en ik heb veel inzichten opgedaan. Ik heb nu vertrouwen in de toekomst en ik weet nu precies hoe ik het nu ga aanpakken en uiteraard nu lekker genieten van het leven. Zekerheid heb ik niet, maar ik voel dat het toch goed gaat komen.
[quote]jaw schreef op 02 december 2016 @ 13:56:

Zo tegen mijn 28ste werd ik mij er van bewust dat ik eigenlijk ook wel kinderen wilde, vader zijn, een gezinnetje. Helaas dat de vrouwen die ik tegenkwam daar geen van allen mee bezig waren, dat was allemaal carrière maken, verre reizen, en zulke dingen. Een man van 28 die zich wilde settelen was voor hen iets om voor weg te rennen. Naarmate de tijd vorderde en ik steeds langer single bleef (op een mismatch qua dating voor zeg een half jaar na) veranderde de vrouwen in types die mij negeerde "want er moest wel wat mis met hem zijn, hij is al zolang single". En zo ging dat door. Heb ook wel mijn desperate fase gehad.



Ben nu 45. Nog steeds single, kinderwens heb ik maar begraven, simpelweg omdat er geen vrouwen meer zijn met een kinderwens die mijn leeftijd accepteren als optie om te kijken of het zou klikken. En ze vaak ook weer denken dat ik dan niet voor hen zou kiezen maar de vrouw zou accepteren als een noodzaak voor het hebben van een relatie en het krijgen van kinderen. Dus wat ik zie is dat de vrouwen met kinderwens zich storten op de pas gescheiden mannen die al kinderen hebben, met alle ellende en teleurstellingen van dien.[/quote]



Het is jammer dat goedwillende mannen en vrouwen elkaar mislopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmadame schreef op 05 december 2016 @ 15:00:

Klopt! Dus die van eind 30 moet je meteen "vangen" als ze weer op de markt komen!En alleen als ze op de markt komen he, niet als ze er al een tijdje rond zwerven
Alle reacties Link kopieren
Haha valerievaldera en missmadame zit wat in!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 05 december 2016 @ 10:02:

Jouw verhaal vind ik erg herkenbaar. Internet is ook niet helemaal mijn ding, maar het lijkt mijn enige kans te zijn omdat ik er in real life niet mee in aanraking kom. Ik lig heel goed in de markt en zodra ik in aanraking kom met mannen dan komen er genoeg op me af. Helaas is dat steeds niet de juiste. Ik kom blijkbaar op de verkeerde plekken, wrong place, wrong time, wrong persons, lijkt het. Maar ik ga de moed erin houden nu. Bij jou komt het ook vast goed. Misschien wordt 2017 ons jaar en wordt dat geluk ons ook eens gegund!





[...]





Wie weet, ik gun het iedereen, jou dus ook! en mijzelf ook.



Weet je, en niet om vervelend te doen, maar je zegt dat je er goed uit ziet en goed in de markt ligt ( uiteraard heel fijn natuurlijk ).

Maar kan het niet zo zijn dat je daardoor iets uitstraalt waardoor alleen die foute/verkeerde types op jou afstappen?

Als het alleen maar dat type vent is dan kan het geen toeval zijn als het alleen maar aan de plaats, tijd, moment of whatever ligt.

En nogmaals, ik zeg niet dat het aan jou ligt maar misschien is er wel iets dat bij jou zou kunnen liggen?



Goed dat je de moed er in wilt houden, ik heb het weer even naast mij neergelegd dus Tinder is 'stilzwijgend' van mijn kant.

Je zegt het later in het topic goed: je hoeft nú niet direct een relatie maar het zou wel fijn zijn als het er eens van mag komen.



De hele maatschappij is afstandelijker geworden door o.a. het internet, geen wonder dat er zo ontzettend veel leuke singles rond lopen en in de vijver blijven omdat men door internet minder persoonlijk en oppervlakkiger is geworden.

De échte inhoud van iemand kun je pas in real leren kennen en ik heb het vaker gezegd in een ander topic... de verpakking kan nog zo leuk zijn, als er geen inhoud in zit dan word het snel saai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 05 december 2016 @ 16:37:

[...]





Ik spreek voor mezelf, maar ook denk ik wel een beetje voor de gemiddelde vrouw: klinkt misschien vreemd maar wij hebben een soort kronkel in ons hoofd dat jullie dat laatste jullie interesse wekt en dat als jullie geen initiatief nemen dat enkel komt omdat jullie niet willen.

Logisch dat jullie net zo goed onzeker kunnen zijn, dat gaat er echter bij ons niet in op een of andere manier.

Ik weet ook niet waarom niet



(En leg me trouwens dan meteen wel even uit hoe dat bij de gemiddelde man dan wel zit )



Eén kronkel?? Je bedoelt natuurlijk dat het het een nest boa constrictors benadert!!



Ik ben sowieso niet je gemiddelde man, want daar sta ik af en toe ook met gefronste wenkbrauwen naar te kijken. Ik heb eigenlijk zelden last van onzekerheid, maar daarnaast heb ik jaren geïnvesteerd in het leren begrijpen van mensen in zijn algemeenheid en vrouwen in het bijzonder en dat hebben maar heel weinig mannen gedaan.



Er is in ieder geval een ding dat ik wel gemerkt heb en dat is denk ik wel significant: ik weet dat vrouwen bijna 180 graden kunnen kijken, dus ik naast ze sta, kunnen ze me nog zien als ze recht vooruit kijken en hun ogen naar me toe draaien (geheimpje: dat weten de meeste mannen niet), dus als jij langs ze heen kijkt, gaan ze ervan uit dat je niet geïnteresseerd of arrogant bent).



Maar wat ik ook geleerd heb, is dat vrouwen niet weten dat wij mannen dat dus niet kunnen en alleen maar kunnen zien wat er recht voor ons uit is. Die denken dus vaak dat wij ook kijken als we dus niet rechtstreeks naar ze kijken. Helaas is dat dus niet zo.



Wij moesten in de oudheid namelijk diepte kunnen zien om een mastodont te kunnen vangen, terwijl vrouwen een perifere blik moesten hebben om gevaar in de omgeving tijdig te zien.



Maar ik heb geleerd om me te focussen op de ooghoeken van vrouwen als ze langslopen en niet naar de voorgevels of kont, want dan kan ik zien of ze me checken.



Ik zie dus idd veel vrouwen zo handelen, en dan sta ik er zo bij van: wat ben je nou toch allemaal aan het doen, zo gaat het natuurlijk nooit iets met je worden. En dan ga ik weer verder waar ik mee bezig ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven