Scheiden door geaardheid?

19-09-2016 15:10 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het gevaar hier helemaal afgebrand te worden, wil ik toch even mijn verhaal kwijt.



Al enkele maanden voelde ik mij niet meer aangetrokken tot mijn man. Ook niet tot andere mannen.

Tot ik opeens gevoelens kreeg voor een vriendin van me. Ik weet al heel lang dat ik bi ben, maar nu begon het me plots duidelijk te worden dat ik eigenlijk helemaal niet meer op mannen val. Uiteindelijk vorige week opgebiecht aan mijn man, ik wou uit elkaar. We hebben een zoon van bijna 4, ik wil het hem niet aandoen om gescheiden ouders te hebben, maar ik kan toch niet meer mijn leven delen met een man terwijl ik op vrouwen val?



Zowel ik als mijn man hadden het er moeilijk mee, ik hou immers wel nog wel van hem, maar niet meer op die manier. Mijn man stelde toen voor om toch bij elkaar te blijven. Ik ben hier in mee gegaan, maar hem wel duidelijk gemaakt dat het geen echte relatie meer is, meer broer-zus relatie.



Nu wonen we nog samen, we kunnen goed overweg met elkaar, maar ik ben ook wel bang dat er bij hem valse hoop blijft spelen. Ik weet ook niet hoe lang we dit kunnen volhouden. Vroeg of laat zullen we toch "echt" uit elkaar moeten.

Ik vind het een moeilijke en rare situatie voor het ogenblik, we wonen samen, slapen in hetzelfde bed, maar er is gewoon niets anders meer. Hoe moet dit nou verder?
Alle reacties Link kopieren
Als ik echt geen moeite meer had willen doen, had ik natuurlijk direct mijn koffers kunnen pakken en weggaan. Ik blijf, omdat ik graag een zo goed mogelijke oplossing wil vinden. Ook in het belang van onze zoon.



En nee, het is niet opeens een enge man geworden, natuurlijk niet, maar ik denk dat naast elkaar blijven slapen nou niet bepaald bevorderlijk werkt om de situatie te aanvaarden, en voor mijn man ook vooral, om niet constant nog hoop te koesteren.



In ieder geval, we hebben gisteren en vandaag nog gepraat, en ik verhuis dit weekend naar de kleine kamer. Zo moet mijn zoon niet verhuizen van kamer, krijgen we allebei wat rust en een "eigen plekje", en voorlopig willen we zeker nog blijven samenwonen, omdat we gewoon wel nog goed kunnen praten, er geen ruzie is en er zo ook zo min mogelijk verandert voor onze zoon.



Bedankt voor alle reacties, zowel de positieve als negatieve.
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie nog wel iets van relatie therapie proberen of laten jullie het op z'n beloop? Wat vond je man van het plan om apart te gaan slapen? Ben je niet bang dat hij in alles met je mee gaat uit angst dat je je spullen pakt en vertrekt? Ik hoop voor jullie en je zoontje dat alles goed uitpakt
.
Alle reacties Link kopieren
Het leek me leuk om nog even een update te geven, dus hierbij:



Mijn man en ik zijn inmiddels al een tijdje weer samen. We konden elkaar niet laten gaan, daarvoor houden we toch teveel van elkaar. Het contact met de vriendin waar ik gevoelens voor had, staat op een laag pitje.

Het is soms nog lastig, samen zijn met een man terwijl ik meer voel voor vrouwen, maar de liefde die ik heb met mijn man, en ook ons gezin, is belangrijker dan het verlangen naar een vrouw.



Al bij al is het goed afgelopen en we, vooral ik, beseffen weer wat we aan elkaar hebben en hoe goed we het hebben samen.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn Valora. Ik hoop dat jullie een heel gelukkig lang leven samen tegemoet gaan!
Fijn om te horen!
Alle reacties Link kopieren
fijn om om te horen dat jij en je man er samen uit zijn gekomen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen
.
Alle reacties Link kopieren
mosterd
Alle reacties Link kopieren
Dus je was toch minder lesbisch dan je had gedacht.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Ja, en zo zie je maar dat je door een dwaze verliefdheid denkt dat je niet meer van je man en vader van je kinderen houdt, terwijl dit wel zo is.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg fijn voor je!

Alleen geloof ik niet dat je diep in je hart echt gelukkig bent.

Voor nu is het prima en ben je opgelucht en is het ook het beste voor je zoontje. En natuurlijk houden jullie van elkaar!

En is het ook gewoon het beste om 'gewoon' door te gaan.

Maar over een aantal maanden gaat er dan niet weer iets kriebelen. Ik geloof niet dat het verlangen naar vrouwen weggaat .

En word je echt gelukkig van een soort van broer / zus relatie zonder echte passie...?

Je parkeert nu je echte verlangen / gevoelens , maar als je echt eerlijk bent weet je dat het een tijdelijke oplossing is.

Maar dit is mijn ervaring en mijn mening..
Ik ben blij dat je er samen uit probeert te komen. En ik geloof echt dat je hem geen pijn wil doen en dol bent op je gezin.

Voor jou hoop ik echt dat dit zo blijft en dat het een soort verwarring Door verliefdheid is.

En ik hoop ook dat mocht het uiteindelijk wel zo zijn dat het niet langer meer gaat dat je hem dan ook echt los laat en je nieuwe leven accepteert. Niet dat je bij hem blijft omdat iedereen vind dat dat zo hoort en je niemand mag en wil kwetsen.
quote:anoniem181120161516 schreef op 19 september 2016 @ 17:51:

[...]





Ehm zou je niet zelf dat kleine kamertje nemen in plaats van je kind zijn eigen plekje af te nemen?

Je weet niet hoe lang die test gaat duren. Voor hetzelfde ziet een van beiden het na een paar maanden niet meer zitten.



Dit.

Met mosterd, sorry
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenethee40 schreef op 05 december 2016 @ 19:56:

Heel erg fijn voor je!

Alleen geloof ik niet dat je diep in je hart echt gelukkig bent.

Voor nu is het prima en ben je opgelucht en is het ook het beste voor je zoontje. En natuurlijk houden jullie van elkaar!

En is het ook gewoon het beste om 'gewoon' door te gaan.

Maar over een aantal maanden gaat er dan niet weer iets kriebelen. Ik geloof niet dat het verlangen naar vrouwen weggaat .

En word je echt gelukkig van een soort van broer / zus relatie zonder echte passie...?

Je parkeert nu je echte verlangen / gevoelens , maar als je echt eerlijk bent weet je dat het een tijdelijke oplossing is.

Maar dit is mijn ervaring en mijn mening..



Wat een aannames zeg. Hoe weet jij nou dat TO niet gelukkig is diep in haar hart? Misschien is het juist andersom en was die verliefdheid juist wel een bevlieging en is TO helemaal niet lesbisch, kan ook nog he?



TO: fijn dat jullie eruit gekomen zijn. Ik wens je alle goeds toe
Alle reacties Link kopieren
@ mini mouse..

Geen aannames..!

TO schrijft nog steeds dat ze eigenlijk meer voor vrouwen voelt!

Dus.......



Natuurlijk hoop ik ook dat ze er samen uitkomen.

Maar het is denk ik zoals lampie het ook zegt. Hoop dat je (Valora) het niet voor anderen doet het bij elkaar blijven, maar ook echt voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 05 december 2016 @ 19:57:

Ik ben blij dat je er samen uit probeert te komen. En ik geloof echt dat je hem geen pijn wil doen en dol bent op je gezin.

Voor jou hoop ik echt dat dit zo blijft en dat het een soort verwarring Door verliefdheid is.

En ik hoop ook dat mocht het uiteindelijk wel zo zijn dat het niet langer meer gaat dat je hem dan ook echt los laat en je nieuwe leven accepteert. Niet dat je bij hem blijft omdat iedereen vind dat dat zo hoort en je niemand mag en wil kwetsen.Dit dus......
quote:Groenethee40 schreef op 05 december 2016 @ 20:30:

@ mini mouse..

Geen aannames..!

TO schrijft nog steeds dat ze eigenlijk meer voor vrouwen voelt!

Dus.......



Natuurlijk hoop ik ook dat ze er samen uitkomen.

Maar het is denk ik zoals lampie het ook zegt. Hoop dat je (Valora) het niet voor anderen doet het bij elkaar blijven, maar ook echt voor jezelf.



Ja! Dat bedoelde ik dus ook.

Ik zie het liefst geen enkel gezin uit elkaar gaan en je voelt je al snel verantwoordelijk voor het geluk van anderen en zeker voor je kind.

Maar het is ook zonde als je jezelf verloochend. En dat gebeurt ook veel.

Mensen die bij iemand blijven omdat het zo hoort. Omdat het anders zielig is. Omdat het makkelijker is.



Verliefdheid komt en gaat. Dat is dan ook weer zo. Of het nou een man of een vrouw is maar verliefdheid gaat ook weer over. Maar als de koek echt op is is de koek op.

Als er nog kruimeltjes zijn kun je proberen er wat van te maken maar broer/zus zou zonde zijn.
Heb je uberhaupt weleens iets met een vrouw gehad? Misschien ben je gewoon bi!?



Vrienden van mij, al 25 jaar getrouwd, daarvan is de vrouw ook bi. Af en toe geniet zij van seks met een vrouw, omdat zij dat nodig heeft voor haar gevoel. Haar man gunt haar dat, geen haar op hun hoofd die denkt aan scheiden.



Gevoelens hebben voor een vrouw houdt toch niet meteen in dat je lesbisch bent?
Gaat meestal niet om de seks maar om je verbonden te voelen met iemand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 05 december 2016 @ 21:07:

Gaat meestal niet om de seks maar om je verbonden te voelen met iemand.Wat kun je het goed verwoorden!!!!
Oeps
quote:loisnvt schreef op 05 december 2016 @ 21:04:

Heb je uberhaupt weleens iets met een vrouw gehad? Misschien ben je gewoon bi!?



Vrienden van mij, al 25 jaar getrouwd, daarvan is de vrouw ook bi. Af en toe geniet zij van seks met een vrouw, omdat zij dat nodig heeft voor haar gevoel. Haar man gunt haar dat, geen haar op hun hoofd die denkt aan scheiden.



Gevoelens hebben voor een vrouw houdt toch niet meteen in dat je lesbisch bent?Ik vind dat ook totaal geen interessante vraag.... je valt op mensen.. wat boeit het nou welke stempel dat heeft..
quote:Alicemorgan82 schreef op 05 december 2016 @ 21:15:

[...]



Ik vind dat ook totaal geen interessante vraag.... je valt op mensen.. wat boeit het nou welke stempel dat heeft..Precies, daarom ook mijn vraag! TO geeft zichzelf nu de stempel "lesbisch", vandaar dat ik het bi noem. Gevoelens hebben voor een mens, ongeacht man of vrouw.
quote:Lampie1986 schreef op 05 december 2016 @ 21:07:

Gaat meestal niet om de seks maar om je verbonden te voelen met iemand.



Duh, dat begrijp ik! Ik voel mij soms ook aangetrokken tot vrouwen, maar val meer op mannen. Ik bedoel, ik kan mezelf met zowel mannen als vrouwen verbonden voelen zonder mezelf in een hokje te plaatsen.



Waarom bij TO niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven