40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
quote:miezemuis schreef op 02 december 2016 @ 19:12:

OmeHenk, al die echo's heb ik omdat een vriendin de vk is. Ze weet hoe spannend ik het vind en hoe onzeker ik soms ben en daarom hebben we vaak ff snel gegluurd :



Ow das fijn!



Hier keelpijn en verkouden. Bah. Voel me een beetje ziek.

Vorige keer koorts gehad in het begin en die zit nu boven een spelletje te doen, dus loopt hopelijk wel los.
Alle reacties Link kopieren
Gatsie omehenk. Rust lekker uit en beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Hoe gaat het vandaag met alle dames? Omehenk, nog ziekjes?



Ik heb gewisseld van VK praktijk vanwege m'n verhuizing. Dus mijn echo wordt pas over een paar weken gemaakt. Deze stond dus eerst 12/12 en was voor m'n gevoel al beetje vroeg. Heb liever wat later, want zo vroeg geeft toch nog geen zekerheid. Denk dat ik met week 9/10 een echo krijg. Volgende week intake gesprek. Dus dan gaat de riedel draaien.



Probeer het zwanger voelen en zijn een beetje naar de achtergrond te drukken, want heb zoveel andere dingen te doen. Lukt me aardig. Maar blijf t super spannend vinden. Kwaaltjes zijn weer volop aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Hee Eefje,



Wat stoer dat je de echo wat later doet. Je zit in een drukke tijd, fijn om je gedachten over het zwanger zijn wat weg te duwen.



Ik ga over een week naar de verloskundige voor echo. Begint nu echt spannend te worden. Ik begin al een buikje te krijgen (nu 7.4), mijn darmen draaien overuren. Voel me op en top zwanger maar ik blijf uitgaan van een miskraam uit zelfbescherming. Zeker als ik kijk naar de cijfers voor zwangerschappen op onze leeftijd. Ben best heel bang me te hechten. Hoe gaat dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh zo herkenbaar reckless. Ben ook zo bang me eraan over te geven en te hechten. Ga niet uit van een miskraam, maar ook nog niet dat ik over 8 maanden een baby heb. Voel me nu ook op en top zwanger. Ben bang voor de echo. Bang om weer te horen dat het niet goed zit. We hebben idd een risico. Maar goed, ondertussen ben je dus wel zwanger en gaat niet alles even goed omdat je er helemaal geen energie voor hebt. Dat is wel zwaar vind ik. En ik heb t alleen nog maar een goede vriendin en aan m'n moeder verteld. Als ik het ga rondbazuinen heb ik t gevoel het ongeluk over me af te roepen. Onzin natuurlijk, maar heeft natuurlijk ook te maken met de angst van het niet goed gaan en eraan kunnen overgeven dat het goed zit. Pffff best zwaar dit. Verhuizing zorgt wel voor goede afleiding, ondanks dat het een pittige combi is. Laat je de uitslag van de echo weten volgende week? Leef erg mee reckless! En er zijn nog meer ladies die volgende week een echo hebben. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ome henk, hoe gaat het met jou? Voel jij je al weer wat beter? Hope so!



Mijn vorige zwangerschap ( tien jaar geleden) is geeindigd in een missed abortion. Ik heb toen een curretage gehad met 13 weken zwangerschap. Achteraf is het vruchtje gestopt met groeien rond week 5.

Ook al was het zo lang geleden, toch was het voor mij nu ook weer spannend die eerste maanden. Ook vanwege het verhoogde risico vanwege mijn leeftijd. Misschien daardoor, of vanwege mijn overspannenheid/ burnout wat ik nu heb, is mijn gevoel voor het kindje pas echt doorgekomen tijdens de 20 weken echo. Voor die tijd dacht ik niet zoveel aan de baby. Ik leefde meer in een grijze wolk. Kind zat in mijn buik en klaar. Een paar dagen voor de echo kwam pas het gevoel erbij: is alles wel goed, zit alles erop en eraan, leeft het wel? Dat soort gedachtes had ik. Nu ik ons meisje gezien heb, is die grijze wolk aan het verdwijnen. Niet zo snel als ik zou willen, maar het gaat de goede kant op.



Dus bang zijn om mij te hechten heb ik ook gehad. Gelukkig is alles goed en heb ik nog alle tijd om mij te hechten. Wat goed gaat hoor!
Overspannen/ burn out kan je gevoel zeker tegenhouden.



Vandaag ziek thuis. Dacht dat het een beetje spijbelen was, maar zo moe.... al gehuild als een klein kind omdat een van de kittens me beet. Echt gebruld.



En vlekje in onderbroek wat op verdund bloed lijkt. Licht paniekerig. Moe zijn helpt niet.



Want zijn we allemaal voorzichtig met zn allen en een beetje angstig. Ik heb begrepen dat F16 piloten na hun 35ste niet meer worden ingezet omdat ze dan teveel gevaar zien. Zouden wij dat ook hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ooh dames wat zijn onze verhalen vergelijkbaar! Ik vind het zo fijn dat ik met jullie kan praten hierover. Wij hebben het tot nu toe alleen aan directe familie verteld en die leven erg mee.

Ik wil niet doemdenken of overal gevaar in zien maar ik kan het ook niet tegenhouden. Ik ben ook snel emotioneel en voel me dan ook overbelast in mijn hoofd. Al moet ik wel een beetje lachen om de situatie van brullen om beet kitten, sorry het is ook wel aandoenlijk. Laten we elkaar idd op de hoogte houden!
Alle reacties Link kopieren
Oh Omehenk lees nu van dat vlekje. Was het een éénmalig dingetje? Nu niet meer? Altijd eng zoiets maar het hoeft echt niets te betekenen
Man was erbij. Hij kon alleen maar lachen en ergens voelde ik ook dat het grappig was. Maar niet te stoppen....



Ik hoest veel. Misschien daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoesten, lijkt me logisch!
Mag donderdag bij vk komen, mede omdat we een weekend buitenland gaan doen. Pfff. Spannend.
Alle reacties Link kopieren
OmeHenk, spannend!! Hoe ver ben je dan denk je?
Alle reacties Link kopieren
Zeker spannend omehenk. Wel fijn dat je even tussendoor mag. Ik duim met je mee.
7 weken.



Vond ik ook fijn



Ik voel me tot nu toe begrepen daar, dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je!
Dank!



Duimen terug
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van nick gewisseld, was voorheen een andere vent.
Alle reacties Link kopieren
Potjandorie Joost, je ziet er meteen een stuk beter uit.
Alle reacties Link kopieren
Idd jammer dat je anders geaard bent!
Alle reacties Link kopieren
quote:Swinta schreef op 06 december 2016 @ 10:43:n

Potjandorie Joost, je ziet er meteen een stuk beter uit. Zijn de hormonen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 06 december 2016 @ 12:03:

Idd jammer dat je anders geaard bent!



snap m nu pas.



Net Bridget Jones' Baby gekeken. Moest bijna huilen om de trouwscene. Het moet ook niet gekker worden.



Term 'geriatric mother' geleerd Ze is 43 in de film.
Dat is inderdaad wel grappig dat je nu om dingen moet huilen waar je normaal helemaal niet on huilt.maar wel een super goed teken dat het geweldig goed gaat met de baby :-)



Ik voel me vandaag een beetje vreemd, ik lijk Rivella wel Ik dacht de heel tijd dat ik een miskraam kreeg, ik had namelijk weer wat licht roze in mijn string gezien. Ik had ook wat krampjes, zeurend gevoel, heel vreemd. Nu heb ik weer wat dingen gelezen over de bijwerkingen van de zwangerschap bij ongeveer 8 weken en dat klopt dan weer wel. Het schijnt dat je nu makkelijk wat bloed kan krijgen. Ik voel me nu ook al een aantal uren wat misselijk in mijn buik. Ach ja....... we gaan zo maar door. Ik ben gewoon bang dat ik de baby ga verliezen........ Eigenlijk wil ik er helemaal niet bij stilstaan en gewoon vrolijk doorgaan zoals normaal gesproken. Ik ga het proberen!



Een gezellige avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:EJC schreef op 06 december 2016 @ 19:51:

Dat is inderdaad wel grappig dat je nu om dingen moet huilen waar je normaal helemaal niet on huilt.maar wel een super goed teken dat het geweldig goed gaat met de baby :-)



Ik voel me vandaag een beetje vreemd, ik lijk Rivella wel Ik dacht de heel tijd dat ik een miskraam kreeg, ik had namelijk weer wat licht roze in mijn string gezien. Ik had ook wat krampjes, zeurend gevoel, heel vreemd. Nu heb ik weer wat dingen gelezen over de bijwerkingen van de zwangerschap bij ongeveer 8 weken en dat klopt dan weer wel. Het schijnt dat je nu makkelijk wat bloed kan krijgen. Ik voel me nu ook al een aantal uren wat misselijk in mijn buik. Ach ja....... we gaan zo maar door. Ik ben gewoon bang dat ik de baby ga verliezen........ Eigenlijk wil ik er helemaal niet bij stilstaan en gewoon vrolijk doorgaan zoals normaal gesproken. Ik ga het proberen!



Een gezellige avond allemaal!



Ken het gevoel. En weet dat bang zijn niets helpt.



Gewoon even een leuke film kijken ;)



(Net weer een meisje op tv onder lachgas (doen ze bij tandarts in US). Maken haar broers haar wijs dat er een zombie-inval was en dat ze op de vlucht moesten met de auto. Meisje was zo stoned als een garnaal. Moest ze kiezen of ze de hond of kat mee wilde nemen en dus redden. Ik weer bijna janken...pfff)
Dat moet ik inderdaad gewoon doen. Ik heb al maanden de serie hannibal op mijn laptop staan, daar moet ik echt eens aan beginnen.

Even wat anders: Ahhhhhh zo lief, 1 van mijn hondjes is nu aan het dromen en maakt kleine wafjes, zo schattig. Ik moet zeggen mijn hondjes zijn ook een goede afleiding :-)



Toch bijzonder dat je hormonen al zo zijn veranderd en dat je echt om het kleinste moet huilen. Ik kan er ook wel wat van Vooral als het om dieren gaat, maar dat heb ik altijd al wel gehad hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven