Entertainment alle pijlers

The Walking Dead: Hot Diggity Dog!

28-11-2016 17:30 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, alweer het zoveelste The Walking Dead topic! Wees welkom en huiver!



"I'm not in charge anymore. Negan is."

- Rick Grimes







En natuurlijk mag het briljante clipje niet ontbreken:

Negan - Hot Diggity Dog/Tickles My Balls





Regels omtrent spoilers:

* Geen comicspoilers. Comics uitsluitend in witte tekst bespreken.

* We volgen Fox. Uitzendtijd: maandag van 22.00 tot 23.00.

Als je eerder gekeken hebt, alleen spoilers in wit plaatsen!!!!



N.B



Voor de Lurkers en Newbies :





De Dutch Walking Dead Begrippenlijst:



Een Lovestar/Lovestarren: een reactie typen terwijl je iets kijkt of andere reacties leest, waardoor je veel verschillende reacties in één post krijgt. OF op vrijwel iedereen een reactie geven.

Een baami/baami-en: alles teruglezen zodat je helemaal bij bent

Een ZQ/ZQ'en: op een bitchende manier overkomen of je (h)eerlijk ongezouten mening geven. ( )

Een mama_lin/mama_lin'en: rijmen in je posts

Een Dory/Dory'en: een reeks memes/gifs plaatsen (en dingen vergeten ;))

Een Dragisa(atje)/Dragisa'en: comic-info uit de mouw schudden

Een Starshine/Starshinen: obscure feitjes en weetjes over de serie of celebs posten

Een mamsvan/mamsvannen: een hots hebben voor/kwijlen over een celeb of character uit de serie (aka queen bakvis).



Links

Comics

Het vorige topic
Wow. I wish I could speak whale.
Alle reacties Link kopieren
Ja zit vol verlangen te wachten..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Merlijne schreef op 05 december 2016 @ 14:25:

Dan alvast een kleine ergernis over de aflevering in de categorie: keira heeft een rare mond :



Ik word helemaal gek van het feit dat Negan bij zo'n beetje elke zin die hij zegt naar achter leunt. Blijf gewoon staan man. (Voor mijn gevoel omdat JDM niet breed genoeg is en hopelijk zo breder overkomt ofzo, maar goed, heel irritant)Ja, dat heb ik ook. En in het wit typen lukt me gewoon niet meer, maf...
Ik heb een aardige uitgebreide analyse getikt. Zal ik het in het spoilertopic zetten, of hier in het wit?

Wil niemand in verleiding brengen
quote:Dragisa schreef op 05 december 2016 @ 15:09:

Ik heb een aardige uitgebreide analyse getikt. Zal ik het in het spoilertopic zetten, of hier in het wit?

Wil niemand in verleiding brengen Hier in het wit!! (Zodat ik het toch kan lezen )
quote:Coda schreef op 05 december 2016 @ 14:23:

[...]





Ohja? Waaraan dan? vriendin die redelijk bekend is? Het is niet Slankie van Grunsven!over paardenlach gesproken!
Alle reacties Link kopieren
Hier Dragisa in het wit
Wow. I wish I could speak whale.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 05 december 2016 @ 15:22:

[...]



over paardenlach gesproken!
Wow. I wish I could speak whale.
Komt 'tie hoor. Zal later wat meer op de details van de gebeurtenissen in gaan zoals ( Rick en Aaron, het briefje van Dayl, Jesus, etc)

maar nu eerst maar mijn eerste bevindingen:



Where to start?!

In het kort: ik vond alles, echt alles, in deze aflevering perfect.

Acteerwerk ( zelfs van Chandler Riggs die ik normaal gesproken bijzonder zwak vind) opbouw, de set, sfeer, structuur, snelheid, en de dialogen en voorvallen die 1 op 1 uit de strips gekopieerd zijn.

I freaking loved it all!





Wat in deze aflevering weer meer naar voren komt is de strategie van Negan.

De man is een psychopaat, maar wel een heel slimme.



In plaats van klakkeloos te moorden, gebruikt hij zijn overtreders door er een wandelend reclamebord van misdraging van te maken.



Op dit moment (Rosita zei het al eens) is dood gaan makkelijk, vele zullen het zelfs als de ultieme verlossing zien.

Dreigen iemand te doden is allang geen echt dreigement meer. Door moeten leven met de wetenschap dat er door jou toe doen ( het breken van een regel) iemand anders moet lijden is veel erger.



Het ultieme voorbeeld is natuurlijk Daryl. Hij komt in opstand en in plaats van dat hij vermoord wordt, moet een vriend de prijs betalen.

Amber gaat vreemd, in plaats van dat Negan haar van de trap dondert straft hij haar vriend.

Een betere manier om een menigte mensen onder de duim te houden is er niet. Het meest sprekende voorbeeld daarvan is dat hij het lef heeft om in zijn eentje, op zijn dooie gemakkie naar Alexandria te gaan. Hij weet gewoon dondersgoed dat hij de baas is.





Ook drijft hij op psychologische spelletjes. Hij vernedert mensen.

Hij laat Rick het wapen ronddragen waar zijn vrienden mee zijn vermoordt, hij laat Carl een liedje zingen wat hem aan zijn overleden moeder doet denken, hij kust Sherry voor de ogen van Dwight.

Hij glimlacht non-stop, heeft maling aan personal space en maakt overal een geintje van.

Simpele, maar zeer effectieve manieren om iemand psychisch te breken.



Het maakt hem 100x gevaarlijk en sterker dan types als The Governor, the termites en the claimers, welke er simpelweg maar op los moorden om hun zin te krijgen.

Zelfs de saviors die het niet goed hebben bij negan ( ik denk dat meeste het wel best vinden daar ) zullen niet in opstand komen, want ze weten dat hun geliefden er de prijs voor zullen betalen.

Bovendien, ze hebben eten, onderdak, wapens en een ogenschijnlijk onverslaanbare leider. Er zijn er bij die het slechter hebben, zal maar zeggen.



Het hele harem-verhaal is dubieus te noemen. Er zijn mensen (de niet-comiclezers) in het fandom die Negan als verkrachter beschouwen, terwijl dat niet zo is. Sterker, hij is er zeer tegen en gebruikt alleen bij hoge uitzondering geweld tegen vrouwen.

Hij stelt de vrouwen voor een keus: je wordt mijn vrouw en jij krijgt alles wat je wil. Wil je niet mijn vrouw worden, dan moet je werken. Getuigen de vele vrouwen onder de saviors die niet zijn vrouw zijn, en dus "gewoon" soldaat of arbeider zijn.



Er zat iets tussen wat ik interessant vond. Als Sherry tegen hem zegt 'you're an asshole' zegt Negan: 'I know, and the messed-up thing is that you like me anyway. We both know the truth'.

Het wekt bij mij het vermoeden dat hij en sherry wellicht al aanrommelden toen ze voor hun ontsnapping nog in the sanctuary woonden. Ik bedoel, die kus zag er nu niet uit alsof het er 1 was vol walig en haat, eerder als teder. Ze sluit haar ogen, pakt hem vast etc.

De tranen die ze laat zijn wellicht uit schuldgevoel naar Dwight en het feit dat ze Amber moest verraden om haar eigen hachje te redden.



De dynamiek tussen negan en carl vond ik fantastisch.

Negan lijkt er oprecht lol in te hebben dat Carl hem een bezoekje brengt. Voor de apocalyps was hij een gymleraar voor kinderen,

wellicht doet Carl hem aan die tijd denken.



Andere punten:

Ik ben ook heel positief over de ontwikkeling van Rosita. Ze is in potentie een interessant karakter.

Ook Father Gabe schitterde weer. Ik hoop dat zijn rol nog veel groter wordt.



Over Spencer kan ik kort zijn: of Rick legt hem zelf om, of Negan legt hem om omdat hij Rick probeert te vermoorden. Again, Negan heeft niets aan een dooie (P)Rick.



Waar Michonne mee bezig lijkt te zijn weet ik niet, maar het komt niet erg verstandig en doordacht over. Ik hoop dat ze volgende week onverrichte zaken terugkeert naar A of wellicht tegen het Kingdom aanloopt.

Ik probeer nog te ontcijferen waar het briefje en de sleutel voor Daryl vandaan komen, maar ik heb een sterk vermoeden dat het van Dwight is.



Ik heb echt intens zitten genieten van de aflevering. Ik heb een paar keer flink gelachen, een klein beetje gezwijmeld (no shame, ik bedoel JDM + baby= zwijmel) en heb de nodige spanning gevoelt. Heerlijk!

En dan heb ik het nog niet eens inhoudelijk over de aflevering

Het is mijn nieuwe favoriet, dan mag duidelijk zijn :P
Alle reacties Link kopieren




En ik lees graag jou review altijd en nu kan het niet
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gelezen Ik ben het met je eens en ik vind het ook fijn dat jij altijd wat dingen verduidelijkt (voor mij althans)!
Wow. I wish I could speak whale.
Alle reacties Link kopieren
Ben het er ook roerend mee eens! Dit is ook de enige aflevering waar ik een paar keer hardop om heb gelachen! (Geen spoiler toch?)
Gekeken en gelezen!



In het wit:

Heerlijk, echt weer een ouderwets fijne aflevering met spanning, humor en het verlangen naar meer.

Ik dacht aan het begin ook even dat Michonne petwalkers ging maken , maar nee. Die eerste dooie walker had trouwens wel verdomd schone schoenen



Echt leuk om de Sanctuary van binnen te zien.

En Negan....het is een lul, een engerd maar zo damn lovable. En je weet nooit of hij een geintje maakt of iets serieus bedoeld (over Lucille's pussy).

En heel ergens heeft hij ook nog gelijk met zijn orde en regels. In een wetteloze wereld moet je de regels heel strikt en hard handhaven anders ben je alles kwijt.



Vet stoer dat Olivia hem gewoon sloeg ook.



En Negan gewoon op bezoek in A. Rick wordt gek!



Spencer mag wel dood als Negan een slachtoffer nodig heeft. Liever S dan ieder ander.



De sleutel. Dwight ligt voor de hand ja, maar gaat hij dan geen straf krijgen juist omdat hij verantwoordelijk voor Daryl is?

Sherry kan het ook zijn natuurlijk. (Maar die wil ook niet dat Dwight straf krijgt)



Zag Daryl Jesus nou op die truck? En belangrijker:had Negan dat ook door?
Alle reacties Link kopieren
Potverdorie, wat maken jullie het spannend. Maar ik het heb idee dat het allemaal goede berichten zijn (zoals Dragisa die de aflevering nog wel 10 keer wilt kijken), dus ik heb er nu wel onwijs veel zin in
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de spoilers niet gelezen, maar de smileys en het commentaar dat wel gewoon leesbaar is zorgt er wel voor dat ik helemaal zin krijg in vanavond!
quote:Dragisa schreef op 05 december 2016 @ 15:09:

Ik heb een aardige uitgebreide analyse getikt. Zal ik het in het spoilertopic zetten, of hier in het wit?

Wil niemand in verleiding brengen



In het wit



Ben zoooooooooooooo benieuwd



Edit: mosterd
Hij is LANG



Niet lezen niet lezen niet lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt moeite hoor. Moest eerder vandaag ook al een chocolade letter weg leggen. Wat een zelfbeheersing vandaag.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ha, het wordt een goeie dus. Ik heb er zin in...!



* zit op handen om het wit niet te lezen
óu sont les neiges d'antan

Vol verwachting klopt mijn hart...



Ik heb pakjesavond al gevierd maar het voelt net zo!



Is de aflevering btw een uur inclusief reclame?
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk gekeken! En ik vind het een aanrader. Ik lees vanavond af en toe met jullie mee en morgen plaats ik mijn review (maar dit keer echt beloofd!)
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
quote:CherokeeRose1977 schreef op 05 december 2016 @ 17:34:



Is de aflevering btw een uur inclusief reclame?Nee, exclusief!
Time spent with a cat is never wasted
quote:-catnip schreef op 05 december 2016 @ 17:01:

Ik heb echt moeite hoor. Moest eerder vandaag ook al een chocolade letter weg leggen. Wat een zelfbeheersing vandaag.De maandelijkse tijd?
Alle reacties Link kopieren
In heb net de Tara aflevering van vorige week nog geven gekeken en ik vond het eigenlijk wel ok. Er zijn saaiere afleveringen geweest met maar 1 persoon van de groep vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 05 december 2016 @ 16:54:

Hij is LANG









Wat of wie is lang?



"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven