Gezondheid alle pijlers

Hoestbuien tot overgeven toe

05-12-2016 15:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet praten, keel doet zeer, en hoest continu tot overgeven toe. Koorts is gelukkig weg gezakt nu. Ademhalen gaat moeilijk...



Ik merk wel dat ik op begin te knappen meestal als ik heel veel niesbuien erbij heb ben ik nie veel dagen later beter



Wat te doen in hemelsnaam aan die vreselijke hoestbuien.. ik heb hoestdrank, vreselijk vieze koude thee, ik vind thee zo goor en warm water al helemaal brr.. honing, maar het helpt niks.. heb er een emmer bij gepakt omdat steeds naar de wc moeten rennen vervelend werd..
Alle reacties Link kopieren
Van a Vogel heb je hoestspray. Voor kriebelhoest. Legt een laagje in je keel. Werkt goed bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je nog geen Codeïne gebruikt, ff een paar glaasjes Jägermeister nemen voor het slapen gaan (of een andere kruidenlikeur) Slaap je ook nog eens goed van!

Als je al wel Codeïne hebt uiteraard niet doen, dat lijkt me niet zo'n goede combinatie.
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je huisarts. Want tegenwoordig mag je geen eens meer klinkt als... zeggen. Want dan wordt het gerapporteerd als diagnose. Als ik nou had gezegd het is.... Dan zou ik een diagnose stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:polo1985 schreef op 05 december 2016 @ 17:44:

Zolang je nog geen Codeïne gebruikt, ff een paar glaasjes Jägermeister nemen voor het slapen gaan (of een andere kruidenlikeur) Slaap je ook nog eens goed van!

Als je al wel Codeïne hebt uiteraard niet doen, dat lijkt me niet zo'n goede combinatie.Ja joh, raad een wildvreemde waar je geen voorgeschiedenis van kent, die dus een alcoholprobleem kan hebben, even aan om aan de alcohol te gaan.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk he dat soort hoestbuien.

Waar gewone snoepjes mij niet helpen, onderdrukt Fishermans Friend bij mij wel even een kriebelhoest.

Laat je nog weten wat de huisarts zei?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer dan altijd zoveel mogelijk het hoesten op te houden. Als je dat echt wil dan lukt dat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Huisarts natuurlijk! Als je het zo benauwd hebt. En mocht het kinkhoest zijn, dat is erg besmettelijk en gevaarlijk voor kleine kinderen. Er is voor huisartsen een meldingsplicht aan de GGD.
Ik heb ook 2 weken lang lopen hoesten als een zeehond tot kokhalzend aan toe. Bij mij was het vooral groene slijmbrokken ophoesten.

Gelukkig lijkt het nu de betere kant op te gaan en m'n stem klikt bijna weer normaal.



Maar wat bij mij helpt tegen kriebelhoest als ik wil gaan slapen zijn fluimucil bruistabletten.

Verder lekker op strepsels zuigen, koud water drinken, honing en dropjes eten.



Huidarts gaat waarschijnlijk niet zoveel doen, pas als het echt na weken nog niet over is willen ze weleens AB geven.
Heb ik vorig jaar gehad,bleek acute bronchitus te zijn,kon gelijk 10 dagen aan de antibiotica toen was het gelukkig over. Kinkhoest kan als je pech hebt 4 maand duren.
Kinderachtig hoor om waarschuwingen te krijgen. Nog zieliger van de mensen die het melden. Wist niet dat " klinkt als kinkhoest" direct een diagnose betekend.
Ik zou een multivitamine nemen. En wat vitamine C 1000. Daar knap ik altijd van op als ik hoestbuien heb (zal maar geen griep zeggen want dan stel ik vast diagnose ) Een warme kruik en goed onder de wol kruipen. En wat eten, dat moet je wel blijven doen he.



Moet je nu in deze toestand ook nog werken? En hoe is het met je rug? Beterschap. Wel goed voor jezelf zorgen he! Goed eten enzo. Dan hebben virussen en andere ellendigheden minder vat op je.
Alle reacties Link kopieren
Jagetmeister nee dankje houd behalve van een wijntje en jilzz nergens van haha.



Bij dat bedrijf ben ik gestopt en ben daar nog mee bezig. Hoe de laatste werkdag ging was alles behalve normaal hoe er tegen mij tekeer is gegaan. Dus gelukkig zit ik nu thuis rug rust te gunnen Helaas nu met die vreselijke hoestbuien. Die je echt niet kan tegen houden wat iemand al zei dat lukt gewoon weg niet.



Goed eten is een punt ja door alle stress doe ik dat niet goed nee. Ik krijg weinig weg.



We gaan zien wat de huisarts doet ik hoop het liefste wel iets dit is niet leuk gewoon kost zoveel energie en slapen lukt niet goed door de benauwdheid.



En van mij mogen er dingen geopperd worden. Ik heb wel eens dokter getipt van kan het "dit" niet zijn uiteindelijk gezocht en jawel.. hij was er nog niet op gekomen dus. Dank jullie wel







Ik laat morgen zeker weten wat de huisarts heeft gezegt
Alle reacties Link kopieren
Wat bij kriebelhoest vaak het beste werkt is niet hoesten! Door steeds te hoesten maak je een wondje in je keel waardoor het weer sneller irriteert en je dus weer gaat hoesten. Door snel een slokje water te drinken of op een lage toon te neurien (ja echt), ontspan je je keel en kun je de hoest onderdrukken.

Dit werkt niet bij slijm/verslikken want dat moet je vaak wel op hoesten. Maar bij kriebelhoest het proberen waard!
Alle reacties Link kopieren
quote:SchaapjeM schreef op 05 december 2016 @ 21:15:

Wat bij kriebelhoest vaak het beste werkt is niet hoesten! Door steeds te hoesten maak je een wondje in je keel waardoor het weer sneller irriteert en je dus weer gaat hoesten. Door snel een slokje water te drinken of op een lage toon te neurien (ja echt), ontspan je je keel en kun je de hoest onderdrukken.

Dit werkt niet bij slijm/verslikken want dat moet je vaak wel op hoesten. Maar bij kriebelhoest het proberen waard!nou wanneer ik geluid maak maakt niet uit op welke toonhoogte dan schiet ik er echt in en is het niet tegen te houden. Net als slokje water drinken maakt het alleen maar erger mee. Alleen melk drinken verzacht het dan een beetje.
Weet je, er zijn middelen waarmee je je hoestprikkel kunt dempen maar ga liever naar de huisarts. Want hoesten heeft een functie, ik ben ook niet zo van de hoestdrankjes, die helpen toch niet veel.



Overmatig hoesten, al-tijd naar de huisarts gaan. En dan bedoel ik: spierpijn van het hoesten, grote rochels ophoesten, niet op adem kunnen komen ervan/niet kunnen stoppen, ergens kramp ervan krijgen, zoveel hoesten dat je gaat overgeven. Of je stem kwijt raakt, of pijn in je zij krijgt bij het hoesten. Zoveel hoesten, dat je normale functioneren wordt belemmerd, is altijd een bezoekje aan de huisarts waard. Je kunt, echt waar, je ribben kneuzen en zelfs breken, van heel hard hoesten. Dus dan is het toch altijd: ga naar de huisarts. Want da's niet meer normaal passende bij de lichte kwalen die iedereen wel eens heeft, vind ik.



Sterkte bij de huisarts. Ik zou goed vertellen welke symptomen je hebt. En heel fijn dat je nu niet hoeft te werken. Gebruik je nu nog pijnstilling trouwens? Want je kreeg spul wat sterker is dan codeine, toch? Lijkt het me nog noodzakelijker dat je naar de huisarts gaat, als dat zo is, want dan heb je pijn, terwijl je onder de pijnstillers zit.



Als je dan niet goed eet, koop een pot multivitamines. Dat helpt echt in het voorkomen van ziektes, omdat je weerstand dan sterker wordt. Nou even goed voor jezelf zorgen hoor, vrouw. Heb je iemand die even wat tlc toe kan dienen? Zo ja, bellen. Zou ik doen.
O ja, ik heb een vriend die veel rugproblemen heeft, niet de hele tijd stilliggen of zitten. In beweging houden, heel licht dus. Je hebt bij de action balsam, die warm wordt als je het op je rug smeert. Goed inpakken met een handdoek. En je hebt er ook van die warmtepleisters, maar ik krijg daar vreselijke uitslag van. Maar anderen, die geen uitslag krijgen, zeggen dat ze goed werken. Kost heel weinig iig en misschien heb je dan minder pijnstillers nodig. Die zijn niet bepaald goed voor je namelijk.
Een kennis is gisteren opgenomen in het ziekenhuis ivm braken ed mocht na constanteren van novovirus weer naar huis.Hoop buikgriepers momenteel
Alle reacties Link kopieren
Vaporub onder je voeten (op je voetzolen dus) en dan sokken aan.



Vraag mij niet waarom, maar het helpt tegen het hoesten. Schoonmoeder heeft kinkhoest gehad en deed dat elke avond, zodat ze in elk geval kon slapen. Het hele huis rook naar de menthol maar het werkte dus wel.



In elk geval het proberen waard.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven