Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!



(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")



Één plek vrij



Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.



NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
quote:judith1107 schreef op 07 december 2016 @ 19:17:

Hihi ja, je ging er snel in

Ik snap je! Punten tellen werkte voor mij ook niet hihi. Kijk wel of het inderdaad niet te weinig is (ik ben wel 10cm kleiner) --- MFP gaat uit van ...kcal om binnen zoveel tijd ... kg af te vallen, maar het kan te weinig zijn Geen honger lijden in ieder geval!



Ik ga even opscheppen haha:

Mijn ei-taartpunten zijn geluk, en zien er heerlijk uit (heb er 1 op als avondeten, yum!) (het lege bakje in het midden is de overloop haha, had me even niet bedacht om het EERST op het rooster te zeten)

[img]http://i64.tinypic.com/29nw00w.jpg[/img]



En omdat ik toch al zo goed bezig was heb ik voor morgen gelijk geprept:

O: balans cruesli met wat proteïne kruidnoten (omg, ja zeg, koop ik het niet, krijg ik ze gratis van B&F, bevatten wel veeeel minder suiker, maar toch, dus, ipv snoepen als onderdeel van de maaltijd) + ongezoete amandelmelk

T: selderij met pindakaas + tomaat

L: spinazie/wortel friet, chipolata worstje, rundervink, 2 falafel balletjes, 1 bloemkool burger + komkommer

T: appel + paprika met hummus

D: stuk ei taart + geroerbakte bloemkool (ja, ja, eentonig pfff)

[img]http://i63.tinypic.com/f1yyk6.jpg[/img]



*is trots* haha



en 20 kg lichter, dat scheelt ook in hoeveel calorieen je mag.

Maar misschien eet ik wel teveel, met minder val ik echt om.

Leuke foto Judith
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 07 december 2016 @ 18:56:

Welkom Femme! En veel success! Ik heb dezelfde lengte als jou, maar zit echt op veel meer calorieen.

Zo`n 1600 als ik niet sport en rond de 1800 als ik wel sport.

Maar iedereen is anders natuurlijk



Dank, het is nog uitproberen met die 1200. Heb nog nooit calorieën geteld.

Het was vandaag goed te doen, heb er 1300 gegeten, had er 300 verdiend met hardlopen en buikspieroefeningen.

1600 klinkt wel een stuk aantrekkelijker. Zo te zien val je goed af. Eet je vanaf het begin 1600 per dag?
Alle reacties Link kopieren
quote:judith1107 schreef op 07 december 2016 @ 19:17:

Hihi ja, je ging er snel in

Ik snap je! Punten tellen werkte voor mij ook niet hihi. Kijk wel of het inderdaad niet te weinig is (ik ben wel 10cm kleiner) --- MFP gaat uit van ...kcal om binnen zoveel tijd ... kg af te vallen, maar het kan te weinig zijn Geen honger lijden in ieder geval!





Ik neem jullie adviezen ter harte en ga uitproberen wat het beste voor me werkt. Ik wil zeker geen honger lijden, dat hou ik niet vol. Ben dol op eten.



Je bent goed bezig in de keuken!
Alle reacties Link kopieren
Dat punten tellen is dus echt niks voor mij...net omdat ik nieuwsgierig ben ff ook de mfp app gedowload. Mag dan 1500 per dag en vandaag dus zon 300 over.

Maar wel steeds rode letters ivm vet.

Tja ik doe dus koolhydraat arm en mag dus wel vet ( kaas bv) en eiwitten.



Honger sowieso geen last van want hoef niet op hoeveelheden te letten. Dat is weer fijn eraan.

Maar ben gek op brood en krackers.

Nu toch ff aan t werk om zelf lijnzaad jrackers te maken.



Ei punten ( in mijn geval gewoon muffin vorm) vorige week ook gemaakt. Met gerookte zalm, erg lekker.



Hoe gaan jullie dat met kerst doen???

Wel wat lekkers mee doen of streng door?
Alle reacties Link kopieren
quote:judith1107 schreef op 07 december 2016 @ 15:18:



Ik krijg deze aflevering van my 600lb life niet uit m'n hoofd. Hij was vannacht op TV. Zo bizar, hoe bedoel je ontkenning? Zo sneu!

Het haakt wel mooi aan op het stukje 'troost eten' - daar begon ze haar verhaal mee.... maar alles wat daarna komt is bizar, onwerkelijk... Vind het zo zielig dat mensen zo de realiteit kunnen kwijtraken.





Ik stuit hier toevallig op je link, en gekeken. Inderdaad, zo bevreemdend hoe zij de realiteit echt vervormde.

Zo bizar, als mensen bij hoog en bij laag beweren dat ze bereid zijn om ALLES te doen. En als puntje bij paaltje komt, komt het er op neer: "alles, behalve net datgene dat moet om het doel te bereiken".
Alle reacties Link kopieren
Evda: Je hebt gelijk! Toen ik begon zat ik rond de 1500kcal (dus no worries, je doet het gewoon goed ;) )

Femme: Thanks Doe m'n best hihi. Vooral kijken wat voor jou goed voelt - diëten werkt voor iedereen anders.



Jua ik vind dat altijd zo'n apart concept, ik at ook koolhydraat arm, maat ook vet beperkt, ik neem aan dat je niet bizarre hoeveelheden aan vet eet. Op bv. de FB pagina van koolhydraat arm dieet vind ik het zo bizar hoe vies vet er wordt gegeten onder het mom van 'ja, vet mag' (zoals ik zeg, zeg niet dat dit voor jou geldt :D)



Kerstavond kook ik, allemaal koolhydraat en vet arm/beperkt; eerste kerstdag kookt m'n moeder, dat is altijd uitbundig met van die speciale frituurproducten (van die pomme duchess), maar ook kip en veel groente, dus ook daar kom ik goed weg. Tweede kerstdag gourmetten, maar weer allemaal groente, en de keuze voor kip of rund, dus ook gezond.

Alle kersthapjes (bv. kerststol, kerstchocolaatjes, nootjes, chips, etc. etc.) zijn niet zo aan mij besteed. En weer zorg ik zelf hierbij ook voor gezonde hapjes (zoals gevulde tomaatjes, komkommer, groentesticks om te dippen etc.)



Het enige wat ik wel ga doen is eerste kerstdag een toetje, en ik denk alle 3 de dagen wel wat wijn haha.

Desondanks heb ik niet zo'n vrees voor kerst haha.



Aliva: Ja dat! Precies dat! Nee hoor, ik ben al 100 pond kwijt... eh nee, je bent aangekomen, en dan nog volhouden. Nee hoor, ik hou me netjes aan het dieet, en intussen alleen maar aan gefrituurde rotzooi. Ik denk dat die vrouw vooral psychische hulp nodig heeft om haar hierbij te helpen, want zij heeft gewoon haar eigen realiteit. Erg sneu :(
It's not always easy, but it's worth it.
quote:FemmeRotterdam schreef op 07 december 2016 @ 19:49:

[...]





Dank, het is nog uitproberen met die 1200. Heb nog nooit calorieën geteld.

Het was vandaag goed te doen, heb er 1300 gegeten, had er 300 verdiend met hardlopen en buikspieroefeningen.

1600 klinkt wel een stuk aantrekkelijker. Zo te zien val je goed af. Eet je vanaf het begin 1600 per dag?



Ik val niet snel af hoor! En heb weleens een terugval.. Als ik me netjes aan 1600 calorieen per dag houd en genoeg beweeg dan val ik 0,5 kilo gemiddeld af per week.. Maar ik hou me er niet altijd netjes aan.

1500 is ook goed natuurlijk!

Natuurlijk ieder zn eigen ding, misschien heb jij genoeg aan 1300 .. Ik beweeg ook veel op de dagen dat ik niet sport en dan eet ik dus rond de 1600.



Judith ik had op een site calorie behoefte ingevuld met mijn gewicht en lengte en met die van jou, dat scheelde inderdaad zo`n 300 calorieen (bij allebei weinig inspanning)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voorstander van zoveel mogelijk kc zolang mogelijk. Dus beginnen op bv 1600/1700 en daarop blijven zolang je afvalt. Pas naar beneden bijschroeven als je merkt niet echt meer af te vallen, naar bv 1500/1600 en misschien zelfs 1400/1500. Maar 1200 kc vind ik persoonlijk gewoon echt te weinig, dan kan je ook niet nog eens naar beneden (volgens mijn fitbit heb ik bv vandaag al 1350 verbrand en ik ben ziek thuis dus geen beweging niets). Natuurlijk moet iedereen doen waar hij/zijnzich goed bijvoelt, maar ik volg dus bovenstaand stramien.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Overigens gaat het hier niet zo goed, zit niet goed in mijn vel en teveel Sint snoep in huis. Mijn vriend eet het niet snel genoeg op dus eet ik er ook van :(
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Ach beterschap Karen! .

Ben het helemaal met je eens wbt de calorieën.

En sterker nog, Karen verbrand 1350 calorieën in rust en ik zelfs 1550 (omdat ik langer en zwaarder ben)...

Normaal gezien zou ik ongeveer 2000 calorieën per dag verbranden..als ik 0,5 kilo per week wil afvallen zit ik op 1500 calorieën..maar met sporten zelfs nog meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geleerd dat je 500kcal onder je behoefte moet zitten om af te vallen, mijn dagelijkse behoefte is 1450/1650. Die 1200/1400 valt dan wel mee

Ik ken veel sporters die toch ook rond de 1700-2000 zitten, en dat is bij echt intensief sporten meerdere keren per week om droog te trainen.

Ik staar me niet blind op de kcal, ik eet superveel groenten op een dag (rond de 400gr per dag, min.), maar dat vult je kcal echt een stuk minder snel aan dan wanneer je 4 boterhammen eet, bv, maar is in mijn ogen niet minder goed.

Ik denk dat iedereen hierin een eigen weg moet zoeken, en dat we elkaar niet moeten afvallen omdat hun manier niet de manier is die bij jou aansluit...



Ik heb vandaag een plofkop haha, maar dat is van de ibuprofen >< stom vocht! Gelijk m'n jukbeenderen weer kwijt haha!



Ontbeten met de balans cruesli en de kruidnoten met ongezoete amandelmelk (minder cruesli, aangevuld met de kruidnoten) - stiekem wel heel lekker. Gelukkig moet ik zo de deur uit, anders had ik vast nog meer gepakt -_-'

Temptations!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Karen.



Helaas is het de afgelopen dagen niet zo goed gegaan. Wij hadden nog veel snoep van Sinterklaas in huis en dan is dat toch lastig om te laten staan.



Gisteren ben ik naar de winkel geweest om wat gezondere tussendoortjes in huis te halen, zoals komkommer, tomaat en worteltjes. Dus vanaf vandaag zal het wel beter gaan.



Succes iedereen weer vandaag.
Karen beterschap!



Welkom Jua en Femme! leuk weer nieuwe mensen erbij en veel succes meiden.



Hier niet best aan de week begonnen, zat weer 2 lange dagen bij de klant in Heerhugowaard met luxe lunch en was s avonds pas na achten thuis. Gisteravond was ook een hele drukke avond. Denk dat deze week niet al te ebst wordt, maar als het maar omlaag gaat.



Evda wat n kutgedrag op je werk. Ik herken het wel, niet het gedrag gelukkig maar ik ben ook best wel sontaan/druk en soms een beetje hyper en daarbij zie ik er ook niet doorsnee uit met mijn punkstijl. Net wat jij zegt: sommige mensen houden er van en sommige mensen haten het.



Teddy jij moet dus weg door geroddel? Ik pos op het werk ook altijd enorm op wie ik dingen vertel. Ik zit nu bijvoorbeeld nog in een tijdelijk contract in mijn nieuwe baan, dus vertel nog niet teveel privé dingen.



Het weekend geen plannen gemaakt dus gelukkig tijd genoeg om gezond te eten. Het zwemmen sla ik na al die drukke avonden over, wil wel ff avondje rustig thuis zijn nu.



Fijne donderdag allemaal!
Ik vraag me af of jou daadwerkelijke calorie behoefte zo laag is Judith

Je kunt je BMR berekenen. Maar dat is als je alleen 'maar stil op bed zou liggen en zou ademen.

Je zit er sowieso dus al 300 kcal boven zonder te sporten met de gewone dagelijkse dingen die je doet.

Mijn BMR is 1550...als ik zeer weinig beweeg verbrand ik dus al 1800 a 1900.. dus als ik topsporter zou zijn zou ik wel 2500 kcal moeten eten om gelijk te blijven

Natuurlijk ieder z'n eigen ding, maar dat zijn wel de feiten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie input over het aantal kcal.

Mijn behoefte is 2000, ik ga de komende dagen 1500 proberen. Dat zou moeten werken, heb de laatste maanden zeer ruim boven de 2000 gezeten. Voor mij werkt het noteren, omdat ik dan zie wat ik werkelijk naar binnen krijg. Daarom de app.
femme Rotterdam het is inderdaad een beetje uitzoeken hoor en bekijken wat bij je past .

Maar als je te weinig eet dan kom je juist aan.

Als je op Google intypt: hoeveel calorieën afvallen, krijg je gelijk bovenaan een site waar je het (ongeveer) kunt berekenen ..Als je een halve kilo per week wil afvallen moet je 500 calorieën minder eten... Je kunt er bij invullen dat je bijvoorbeeld 1-3 keer per week sport... Je ziet daar ook wanneer je dan je doel hebt bereikt, niet precies uit te rekenen natuurlijk maar wel mooie richtlijnen.... Ik kom dan zelf uit op 1650 calorieën per dag..

Je kan ook lager gaan zitten, bijvoorbeeld 1400 a 1500, maar met 1-3 x sporten per week zul je daar zeker wel 700 gram per week mee afvallen... Te snel afvallen is niet goed, dan zit het er ook weer snel aan als je weer meer gaat eten en je metabolisme raakt ervan in de war...

Nogmaals iedereen z'n eigen ding, maar 1200 lijkt mij erg weinig met jouw lengte en gewicht.

(Voor iemand van 1.70 cm en 60 kilo is, gelden er weer hele andere richtlijnen).

En dan is ook nog belangrijk wat je eet, dus niet alleen de calorieën
Hamaika, Ja dan val je -net als ik- op en dan hebben ze altijd wel een mening over je, positief of negatief.
https://www.caloriecalculator.nl/afvall ... ebehoefte/
Alle reacties Link kopieren
Dank, dat is een fijne calculator!

Ik kan nog meer eten.
Alle reacties Link kopieren
Haha Evda, nee hoor, dit klopt voor mij. Als ik BMR bereken kom ik uit op 1550 met mijn gewicht en geen beweging

Jouw link werkt overigens niet voor mij, want die gaat echt uit van hoeveel je moet eten als je af wilt vallen.

Nogmaals het aantal kcal behoefte vermindert hoe lichter je wordt, tenzij je sport, maar ik kan niet zeggen dat ik dat intensief doe tot zweten aan toe - en de momenten dat ik dat doe, zit ik boven mijn behoefte

Nogmaals... ik kijk niet alleen maar naar kcal, want dan kun je ook voor je behoeften allemaal troep vreten - maar dat maakt het niet oké - ik eet heel veel maar niet calorierijke zaken.



Het geldt inderdaad dat als je meer weegt, en langer bent, je meer behoefte hebt
It's not always easy, but it's worth it.
Ja maar Judith die 1550 -je bmr- is als je stil op bed zou liggen, je doet toch de hele dag dingen, ook al sport je niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dit is als je weinig beweegt, zittend beroep - dat staat er zelfs bij.

Dat sluit aan bij mijn leefstijl.
It's not always easy, but it's worth it.
Nee er staat in mijn interpretatie dat bmr is wat je nodig hebt om in leven te blijven en 2/3 van je calorie behoefte per dag



Basal Metabolic Rate zijn de benodigde calorieën dat je lichaam verbrandt om voldoende energie te verkrijgen, om normale lichaamsfuncties te kunnen laten plaatsvinden. Zoals de temperatuurregulering, de bloedcirculatie, spijsvertering en alle andere stofwisselingsprocessen in jouw lichaam



AMR

Betekent Active Metabolic Rate

De AMR is uw BMR met het aantal calorieën dat iedere dag nodig is voor basisbeweging en andere activiteiten. Omdat de AMR afhankelijk is van de hoeveelheid dagelijkse activiteit, zal deze hoger liggen als u meer beweegt. U berekent uw AMR door uw BMR te vermenigvuldigen overeenkomstig uw bewegingsniveau



Voor weinig tot geen lichamelijke beweging (kantoorwerk): BMR x 1.2

Licht actief (1-3 per week sport): BMR x 1.375

Gemiddeld actief (3-5 per week sport): BMR x 1.55

Voor een vrij actief leven (6-7 per week sporten) BMR x 1.725



(Naar de wc lopen, huishouden, naar je auto lopen, bukken (wat ieder mens doet) komt nog extra bovenop je BMR.
Maar goed ieder z'n ding he , dus ik hou erover op

We zijn het op dat vlak niet eens. Maar heel veel dingen ben ik wel met je eens



Mijn lijstje vandaag



0 400 ml magere kwark met havermout en rozijntjes

T banaan en appel

L 3 bruine boterhammen met kipfilet en halva jam

T worteltjes

D spruitjes met beetje magere spekjes en uitjes, 2 aardappelen

T: 100 gram magere kwark
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu lange dagen op werk, merk wel dat ik dan echt meer eet. En ben ook pas laat thuis, gister frietje onderweg gegeten..erg slecht, maar had zo'n honger..moet toch nog meer tomaatjes/komkommer meenemen denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven