Gezondheid alle pijlers

Hechting na bevalling

07-12-2016 19:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Geen idee of dit op de goede pijler staat. Maar hierbij mijn vraag.



3,5 week geleden ben ik bevallen en daarbij een knip gehad dus gehecht. 1 uitwendig en meerdere inwendig. Na 6 dagen zijn de knoopjes verwijderd van de uitwendige hechting. Maar nu heb ik vandaag voor de allereerste keer gekeken en er hangen 3 draadjes, die steken/hangen los naar buiten. Maar ze zitten nog wel voor een gedeelte vast. Probeerde er aan te zitten maar was duidelijk te voelen dat ze niet los zitten want was nog wel pijnlijk.

Maar ik vraag mij af of dit normaal is? Moet dit verwijderd worden. Heb de verloskundige er nooit over gehoord alleen over die knoopjes toen.



Helaas kon ik vandaag zowel de verloskundige als dokter tot 12 uur bereiken, heel onhandig. En heb daarna pas gekeken. Morgen bel ik sowieso maar even hier navraag doen.



Bedankt
.
In mijn beleving losten ze vanzelf op of zeg ik iets heel geks? Ik kan me niet herinneren dat ze zijn verwijderd in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 07 december 2016 @ 19:48:

In mijn beleving losten ze vanzelf op of zeg ik iets heel geks? Ik kan me niet herinneren dat ze zijn verwijderd in ieder geval.Nee, dat was ook mijn eerste gedachte. Zo ging het bij mij ook
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Maar als ze oplossen vallen de er dan vanzelf uit? Weet niet zo goed hoe ik dat voor mij moet zien.
.
quote:Het-groepje schreef op 07 december 2016 @ 19:48:

In mijn beleving losten ze vanzelf op of zeg ik iets heel geks? Ik kan me niet herinneren dat ze zijn verwijderd in ieder geval.



Het is voor mij een flink aantal jaar geleden maar ik had zowel niet als wel oplosbare hechtingen. Die aan de buitenkant werden bij mij ook losgeknipt, de rest ging vanzelf weg.



Ik denk ook dat ze vanzelf oplossen To maar als je er mee zit zou ik gewoon morgen even bellen.
quote:bloempje19 schreef op 07 december 2016 @ 19:52:

Maar als ze oplossen vallen de er dan vanzelf uit? Weet niet zo goed hoe ik dat voor mij moet zien.



Ja volgens mij wel, dan lossen ze op en zijn ze gewoon ineens verdwenen. Maar nogmaals, als je er zeker van wilt zijn zou ik morgen even bellen..



Oh! En nog gefeliciteerd trouwens!
Ze lossen vanzelf op, maar dat kan wel even duren.
Alle reacties Link kopieren
Ze gebruiken over het algemeen oplosbare hechtingen inderdaad en die lossen dus langzaam op. Zijn op een gegeven moment dus helemaal weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloempje19 schreef op 07 december 2016 @ 19:52:

Maar als ze oplossen vallen de er dan vanzelf uit? Weet niet zo goed hoe ik dat voor mij moet zien.

Ik heb er bij mijn hechtingen een paar in mijn onderbroek gevonden. Bij mij waren ze oplosbaar en hoefden ze niet verwijdert te worden.



Als je het niet vertrouwd, gewoon even bellen, al is het maar om het zeker te weten.

En gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ze lossen als het goed is vanzelf op!

Ik heb regelmatig met afvegen na het spoelen met na de wc gaan een onopgeloste op het toiletpapier gehad.

Deze waren dan niet volledig opgelost maar deels en vielen er dan uit/braken af.

Heb ze toch ook wel tot 4 weken gehad!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Ja ik weet van de inwendige dat ze oplosbaar zijn maar die zie ik niet aan de buitenkant lijkt mij ?

De knoopjes die de vk had verwijderd waren wit en deze draadjes zijn zwart.



Nou ik bel morgen sowieso. Ben er dan bang voor dat het niet goed is gegaan en er weer een gebeuren bij komt kijken om die dingen te verwijderen. Is nogal een gevoelig/pijnlijk gebied haha dus liever niet te veel gedoe.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een keizersnede en daar staken ook hechtdraadjes uit. Inwendig lossen ze op en erbuiten vallen ze er gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.

Ik had ook oplosbare hechtingen. Zodra die van binnen opgelost zijn laten de zwarte stukjes die je aan de buitenkant nog ziet vanzelf los. Bij mij gebeurde dat pas na 6 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hechtingen lossen vanzelf op. Je kan de verloskundige 24 u per dag op het spoednummer bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij de laatste afspraak 6 weken na de bevalling aangegeven nog wat last te hebben van de wond, beetje geïrriteerd gevoel soms inwendig. Ik had ook oplosbare hechtingen maar de VK heeft er toen nog aardig wat knoopjes en stukjes draad uitgetoverd. Bij mij loste het dus niet goed op.
Ja dit kan volkomen normaal zijn, ik vond ze ook wel eens terug in de wc.
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad ik kan het spoednummer wel bellen. Maar ik zie dit niet als spoed. Doet geen pijn verder en als ik niet had gekeken had ik ook van niks geweten. Ik maak mij misschien ook weer druk om niks
.
Alle reacties Link kopieren
Vivachantal. Deed dat pijn toen ze het ging verwijderen? Trekken ze het dan echt uit je huid? Lijkt me echt pijnlijk.
.
Van de week mijn vk er nog over gesproken. Zij zei dat het best even kan duren voor de hechtingen oplossen, maar dat het uiteindelijk zo kan zijn dat je in je maandverband/onderbroek draadjes vindt (hoeft niet, kan ook ongemerkt natuurlijk). Ze zei me ook dat ik het moest aangeven als er nog een hechting bij de zes weken controle aanwezig is.



En ja, als een hechting er uit wordt gehaald (ipv alleen knoopje los) kan dat flink pijn doen. Afhankelijk van waar het zit. Maar dat moment duurt niet heel lang natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die losse draadjes toen ook nog weg laten halen door de vk ik had er last van ze deden pijn daarna was de pijn weg
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
quote:vivachantal schreef op 07 december 2016 @ 20:16:

Ik had bij de laatste afspraak 6 weken na de bevalling aangegeven nog wat last te hebben van de wond, beetje geïrriteerd gevoel soms inwendig. Ik had ook oplosbare hechtingen maar de VK heeft er toen nog aardig wat knoopjes en stukjes draad uitgetoverd. Bij mij loste het dus niet goed op.Heb ik ook gehad, behalve dat ik ze zelf ontdekte toen ik inwendig voelde onder de douche. Heb ze eruit getrokken. Dat voelde naar en gaf zelfs een paar druppels bloed, maar daarna genas het snel.
Alle reacties Link kopieren
Ooh wauw dat durf ik zelf niet te doen hoor! Ik ben echt een mietje wat dat betreft. Word er ook gewoon naar van als ik ernaar kijk. Is niet iets voor mij..



Maar wil ook niet onnodig ergens aan zitten. Straks maak ik het alleen maar erger
.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het ook lang voordat ze los kwamen (zijn nooit volledig opgelost ofzo). Een van draadjes (met knoopje) leek bij mij steeds langer te worden en die begon daardoor enorm te irriteren. Na telefonisch overleg met verloskundige besloten om deze zelf een stukje af te knippen (met nagelschaartje onder het knoopje). Scheelde enorm. Maar ik was toch blij toen uiteindelijk de laatste restjes er ook uit waren... Bij mij gingen ze vooral los onder de douche en ik vond er soms een met afdrogen of afvegen.
Blijkbaar vind ik als enige 3,5 week wel lang, want bij mij waren ze er binnen 14 dagen wel uit. Morgen even navragen dus of het kwaad kan. Anders zal de vk of huisarts ze wel verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Maar enig idee hoe ze dat verwijderen? Trekken ze dat er gewoon uit? Dan maken ze de huid toch stuk?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven