Geld & Recht alle pijlers

Hoe krijg je een klacht bij UPS behandeld?

07-12-2016 20:29 24 berichten
UPS heeft een verzending verklooid. De schade is niet vreselijk groot maar ze hebben hun dienst gewoon niet geleverd en ik vertik het om opnieuw te gaan betalen voor een nieuwe verzending.

Mails worden niet inhoudelijk behandeld, telefoontje ook niet, op een schriftelijke klacht krijg ik geen antwoord.



Heeft iemand ervaring met hoe je UPS zo ver krijgt om een klacht wél te behandelen? Of moet ik dit gewoon opgeven en de rest van mijn leven iedereen vertellen dat UPS een puinhoop is?
Alle reacties Link kopieren
Twitter en Facebook al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
UPS is over het algemeen een betrouwbare en nette dienst. Wat hebben ze verklooid dan, en waarover krijg je geen gehoor?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips voor je helaas. Hier hadden ze ook een verzending verkloot. Uiteindelijk heb ik het zelf moeten oplossen.

Ik kreeg vervolgens paar dagen na het incident een tevredenheids-enquête in mijn mailbox. Ik heb me daar dan ook flink op uitgeleefd
Op de Facebookpagina kun je geen berichten zetten. Je mag ze liken. Ja dahag

Ik gebruik twitter niet maar dat zal qua webcare niet beter zijn verwacht ik.



Pejeka: zending kwijtgemaakt, wekenlang geen bericht, en toen ze het weer teruggevonden hadden hebben ze het naar de afzender gestuurd in plaats van naar de ontvanger. Degenen die de telefoon en mail beantwoorden zeggen alleen maar "volgens ons systeem is het pakket intussen weer teruggevonden en afgeleverd, dus het probleem is nu opgelost". Dat het pakket naar de ontvanger had gemoeten wil niet doordringen. Helemaal geen complex probleem dus en onbegrijpelijk dat ze het niet snappen of corrigeren.



De oplossing is natuurlijk om het pakket te verzenden voor 6,95 met de post, maar ik vind het zo irritant dat ze zo'n glasheldere klacht niet oplossen.
Alle reacties Link kopieren
UPS levert hier pakketjes

willekeurig in het dorp af. Klagen heeft geen zin, volgens hun systeem is het op het juiste adres afgeleverd. Maw zoek het zelf maar uit. Klagen heeft geen zin, het enige wat je kunt doen is voortaan postnl gebruiken.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Weet je, vanwege jouw post verzend ik morgen mijn pakketje niet met UPS maar met de post. Voel je je wat beter?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al contact opgenomen met de verzender? Kunnen zij het niet voor je oplossen? Jij bent tenslotte klant bij de verkoper, en niet bij UPS (als je jets bij een webwinkel hebt gekocht). Of ben jij de verzender?
Over het algemeen: niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fluithaas schreef op 07 december 2016 @ 20:45:

Op de Facebookpagina kun je geen berichten zetten. Je mag ze liken. Ja dahag

Ik gebruik twitter niet maar dat zal qua webcare niet beter zijn verwacht ik.



Pejeka: zending kwijtgemaakt, wekenlang geen bericht, en toen ze het weer teruggevonden hadden hebben ze het naar de afzender gestuurd in plaats van naar de ontvanger. Degenen die de telefoon en mail beantwoorden zeggen alleen maar "volgens ons systeem is het pakket intussen weer teruggevonden en afgeleverd, dus het probleem is nu opgelost". Dat het pakket naar de ontvanger had gemoeten wil niet doordringen. Helemaal geen complex probleem dus en onbegrijpelijk dat ze het niet snappen of corrigeren.



De oplossing is natuurlijk om het pakket te verzenden voor 6,95 met de post, maar ik vind het zo irritant dat ze zo'n glasheldere klacht niet oplossen.Tuurlijk is dat balen. Waarschijnlijk hebben ze een barcode ergens verkeerd gezet, of is er iets anders geweest. Maar wij gebruiken ook UPS voor wereldwijde zendingen, en normaal gesproken gaat dat helemaal goed, UPS is ook een oude en vertrouwde firma. En ja, soms kan er iets mis gaan, het blijft mensenwerk. En tuurlijk is het dan niet leuk als het jouw pakketje betreft, dat snap ik, maar ook niet echt een reden om het hele bedrijf als een slechte firma te betitelen, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat raar, gewoonlijk werkt UPS toch behoorlijk efficiënt en klantvriendelijk. Hoewel het uiteindelijk altijd aankomt op de lokale bezorger.
quote:kadanz schreef op 07 december 2016 @ 20:54:

Weet je, vanwege jouw post verzend ik morgen mijn pakketje niet met UPS maar met de post. Voel je je wat beter? Stukken. Mijn dag is goed, dank je
Ben je verzender of ontvanger? Wij verzenden honderden pakketten met UPS per week en voor alle pakketten moet getekend worden. Niet getekend of niet de goede persoon, dan mogen zij het oplossen en dat doen ze eigenlijk ook.



De enige discussie die ik met ze heb is over beschadigingen tijdens transport. Die claims wijzen ze in het ene land af en accepteren het in het andere land. Verpakking is het zelfde. Maar dat terzijde.
quote:montblanc schreef op 07 december 2016 @ 20:57:

Heb je al contact opgenomen met de verzender? Kunnen zij het niet voor je oplossen? Jij bent tenslotte klant bij de verkoper, en niet bij UPS (als je jets bij een webwinkel hebt gekocht). Of ben jij de verzender?Jazeker, verzender krijgt ook nul op het rekest.
quote:pejeka schreef op 07 december 2016 @ 21:00:

[...]

En tuurlijk is het dan niet leuk als het jouw pakketje betreft, dat snap ik, maar ook niet echt een reden om het hele bedrijf als een slechte firma te betitelen, lijkt me.



Fouten maken is zeker menselijk. Doe ik zelf ook. Vind ik ook helemaal niet erg. Wat ik erg vind is 4 mails en een brief sturen en geen antwoord krijgen.

Als ze het pakket kosteloos opnieuw voor me verzonden hadden was ik dik tevreden geweest en dat heb ik ze ook gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fluithaas schreef op 07 december 2016 @ 21:16:

[...]





Fouten maken is zeker menselijk. Doe ik zelf ook. Vind ik ook helemaal niet erg. Wat ik erg vind is 4 mails en een brief sturen en geen antwoord krijgen.

Als ze het pakket kosteloos opnieuw voor me verzonden hadden was ik dik tevreden geweest en dat heb ik ze ook gezegd.En daar heb je ook helemaal gelijk in, dat is slechte service.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ah, jij bent ontvanger.... Lastig. Jij bent dus eigenlijk geen partij in dit geschil.



De verzender is verantwoordelijk voor correcte levering. Lees hier maar:



Europese wetgeving webwinkels
UPS, Ik kreeg een mail, pakketje komt tussen 2 en 4, ik zat klaar om hem in ontvangst te nemen.

Half 4 was er een mail dat ik niet thuis was, pakketje kon in de binnenstad! worden opgehaald.

Ik was gewoon tussen 2 en 4 thuis, maar bij de winkel waar je de pakketjes ophaalde keken ze op het adres, en kwamen snel tot conclusie dat ze niet wisten hoe de bellenpaneel werkte, er lagen nog meer pakketjes van andere die opgehaald moesten worden.

De post TNT weet altijd wel hoe de bellenpanelen werken, er komt ook vaak dezelfde pakketten bezorger.

De ups had er geen zin in, en ik bestel nooit iets in deze drukke sint/kerst periode.
quote:MissBliss schreef op 07 december 2016 @ 21:21:

Ah, jij bent ontvanger.... Lastig. Jij bent dus eigenlijk geen partij in dit geschil.



De verzender is verantwoordelijk voor correcte levering. Lees hier maar:



Europese wetgeving webwinkels



Weet ik, maar dat is op de schaal van dit 'geschil' helemaal niet zo belangrijk. Het gaat om een enkel pakje met een geringe waarde en UPS had dit extreem makkelijk op kunnen lossen door het opnieuw te verzenden. Ik hoef geen schadevergoeding of wat dan ook, alleen maar dat ze het alsnog in orde maken maw dat ze de dienst leveren waarvoor betaald is. Ook al is het intussen twee maanden later.

De verzender krijgt overigens ook geen antwoord. Alleen maar 'het pakje is afgeleverd dus uw probleem bestaat niet'.



De schade is te klein om procedures voor te starten of ruzie met de verzender voor te maken. Maar de ergernis is groot genoeg om voortaan een ander duurder bedrijf te kiezen.
Waarom wil je geen ruzie met de verzender? Het boeit niet wat er in het pakket zit. Zij hebben het maar te regelen met UPS. Jij hebt het besteld maar niet ontvangen, buiten jouw schuld om.



UPS reageert niet op jouw klachten omdat jij geen klant van ze bent. Dat is de verzender, die heeft een dienst bij UPS afgenomen en die kan bij ze klagen.
Het pakje is niet afgeleverd op het afleveradres, dus de dienst is niet geleverd.



Hebben ze wel echt een medewerker aan de telefoon of alleen die irritante sprekende computer waar je niet verder mee komt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fluithaas schreef op 07 december 2016 @ 21:31:

[...]





Weet ik, maar dat is op de schaal van dit 'geschil' helemaal niet zo belangrijk. Het gaat om een enkel pakje met een geringe waarde en UPS had dit extreem makkelijk op kunnen lossen door het opnieuw te verzenden. Ik hoef geen schadevergoeding of wat dan ook, alleen maar dat ze het alsnog in orde maken maw dat ze de dienst leveren waarvoor betaald is. Ook al is het intussen twee maanden later.

De verzender krijgt overigens ook geen antwoord. Alleen maar 'het pakje is afgeleverd dus uw probleem bestaat niet'.



De schade is te klein om procedures voor te starten of ruzie met de verzender voor te maken. Maar de ergernis is groot genoeg om voortaan een ander duurder bedrijf te kiezen.Tuurlijk is het wel belangrijk in dit verhaal. Jij bent niet de verzender en hebt geen overeenkomst met ups. Waarom zouden ze moeten reageren op een klacht van iemand die niet eens een klant van hen is? De verzender moet de klacht bij ups neerleggen, niet jij. En jij moet het dan dus weer "uitvechten" met de verzender. De verzender moet het pakketje sowieso nogmaals kosteloos naar je toesturen (als het idd een webwinkel betreft). Die is namelijk verantwoordelijk voor het goed afleveren. Doet de verzender dit niet, dan moet je dus over hen klagen ipv over ups.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissBliss schreef op 07 december 2016 @ 21:39:

Het pakje is niet afgeleverd op het afleveradres, dus de dienst is niet geleverd.



Hebben ze wel echt een medewerker aan de telefoon of alleen die irritante sprekende computer waar je niet verder mee komt?Die moet je gewoon uitschelden, dan krijg je ineens een medewerker aan de lijn kwam ik laatst achter
Ow, dat geheim wil ik je wel verklappen:



In het keuzemenu kies je nul of je zegt medewerker en dan word je doorgeschakeld naar een medewerker.



Werd echt gestoord toen ze net het nieuwe systeem met keuzemenu hadden, bleef maar in kringetjes gaan. Mijn accountmanager bij UPS heeft me dit toen ingefluisterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven