Lijf & Lijn alle pijlers

Handcrème zeer droge handen

07-12-2016 17:04 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het koude weer heb ik weer heel veel last van droge handen, tot bloedende plekjes aan toe. Veel handcremes zijn niet voedend genoeg om dit te voorkomen. Dus wie heeft er een goede tip voor een crème om mij van mijn droge en kapotte handen af te helpen?
PH5 creme medica.

Ik bestel bij de apotheek maar dan moeten ze heel erg zoeken.

Het is een geel met blauwe tube, als je PH5 creme googelt komt ie wel tevoorschijn.

En niet duur.
Er zit iig veel variatie in de reacties TO



Ik heb zelf in mijn jeugd hand-eczeem gehad en nu nog steeds extreem droge handen. Ik moet echt iets hebben wat intrekt, hele vette zalven zoals uierzalf, Vaseline (lanette) ed. zorgen ervoor dat het enorm gaat jeuken.



Ik ben het meest tevreden over Glycerona, zit in zo'n blauwe pot. Als ik erg last heb doe ik er voor het slapen gaan een dikke laag op en leg mijn handen op een handdoek neer. De volgende ochtend zijn vaak de wondjes weer dicht en voelen ze een stuk zachter. Maar ik moet wel echt vaak smeren, ik smeer bv iedere keer nadat ik mijn handen heb gewassen.
Hand en gezichtscreme van nivea



Of de groene tube met handcrème van atrix



Dat zijn de enige twee soorten die echt helpen bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook jeuk van vette zalven!

Qua handcreme gebruik ik die van Zarqa. Trekt lekker snel in en voel je niet zitten.



Je kunt ook je handen voor het slapen gaan dik insmeren met creme en dan katoenen handschoenen aantrekken. Werkt als een soort masker.



Inderdaad ook opletten welke en hoeveel handzeep je gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Alles eigenlijk. In de keuken gebruik ik spijsolie als ik nog eten moet klaarmaken. De rest van de dag handcreme of gezichtscreme, wat ik maar bij me heb. Als je maar na elke keer wassen er iets opsmeert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Skin Food van Weleda gebruik ik voor m'n handen. Kan ook voor droge plekjes op gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties!

Handen wassen zonder zeep lijkt me niet zo hygiënisch? (Kleine kinderen in huis).

Maar bedankt voor alle tips, ik heb wel heel veel keus nu

Ik ga ze vanavond even rustig bekijken en dan maar gewoon wat uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NijntjeKoijntje321 schreef op 08 december 2016 @ 09:57:

Wat een reacties!

Handen wassen zonder zeep lijkt me niet zo hygiënisch? (Kleine kinderen in huis).

Maar bedankt voor alle tips, ik heb wel heel veel keus nu

Ik ga ze vanavond even rustig bekijken en dan maar gewoon wat uitproberen.Waarom zonder zeep wassen niet zo hygiënisch? Zoveel doet zeep niet, het is meer het idee. En het droogt de huid heel erg uit. Dus niet te vaak en met niet te veel je handen met zeep wassen. De reden dat zeep werkt is dat ze de vetlaag van de huid verwijderd. En de bacterien zitten aan die vetlaag vast, niet alleen de vieze maar ook de gezonde bacterien.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Fleet schreef op 07 december 2016 @ 17:41:

Mijn man heeft iedere winter winterhanden. Hij heeft nu een Ambachtscrème pot in zijn bureaulade op het werk en hier eentje in de keukenlade en daardoor heeft hij er maar minimaal last van.



Verkrijgbaar bij Intratuin.



[afbeelding]Deze inderdaad. Ik heb er ook last van. Ik heb geen winterhanden volgens mij, maar wel heel droog en pijnlijk, soms kloofjes. Deze vind het beste helpen. Bij Intratuin inderdaad en ze hebben hem ook bij Karwei.
Je kunt je handen ook schoonmaken met alcohol in plaats van water en zeep. Tenzij je handen zichtbaar vies zijn, dan is zeep wel 'nodig'. In handalcohol zit iets wat je handen weer terugvet.

Handen wassen met water heeft weinig zin, bacteriën houden over het algemeen juist van vocht en daardoor laat je ze alleen maar groeien.
Alle reacties Link kopieren
Na vele soorten handcreme te hebben geprobeerd, heb ik nu de creme van Balneum. Zit geen parfum in, want daar gaan m'n handen van gloeien en het is niet te vet. Heel fijn!
Ik gebruik die crème uit die blauwe blikjes van Nivea. Het is niet echt specifiek handcrème, maar het werkt (bij mij) wel goed. Als je er niet teveel van gebruikt per keer trekt het ook erg snel in. Ik ben het gaan gebruiken omdat het veel te vet was voor mijn huid, maar voor mijn uitgedroogde handen, knieën en ellebogen bleek het perfect te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook vanaf wat voor handzeep je gebruikt hoe uitdrogend het is. Sinds ik zorg voor vette handzeep (met olie van het een of ander als ingrediënt) zijn mijn handen al een stuk minder droog.

Qua handcrème gebruik ik zelf na tips hier de vaseline-lanette 's avonds, lekker 's nachts laten intrekken. Voor overdag de Palmer's Shea Formula (met sheaboter dus). Trekt sneller in dan de vaseline-lanette, maar voedt ook prima.
Zelfde probleem, hele zoektocht geweest. Wat bij mij het beste helpt; 's ochtends smeer ik gloves in a bottle op m'n handen ter bescherming. Rest van de dag smeer ik sanex atopicare. Die is vrij nieuw en werkt tot nu toe het beste bij mij en trekt snel in. SOS handcreme van de lidl werkt ook wel goed maar is erg vet en plakkerig.
Ik smeer heel veel cetamacrogol creme.



Voor mijn nagelriemen gebruik ik Lush lemony flutter, dat smeer ik ook wel eens op mijn handen en dat werkt eigenlijk beter.
Alle reacties Link kopieren
Naast een goede creme kan het handig zijn om het ook van binnenuit aan te pakken. Kan soms een tekort zijn aan onder andere vitamine A.
Alle reacties Link kopieren
Alles geprobeerd maar nu gestopt met vloeibare handzeep, gewoon een harde zeep gekocht en dat werkt t beste!
Na de handcreme insmeren met olie (arganolie bv) goed inmasseren. De creme brengt de vocht in en de olie houdt de uitdroging tegen omdat het je huid een beetje afsluit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven