Veranderende wensen mbt bevalling.

06-12-2016 01:06 360 berichten
Lieve dames,



Hebben jullie tijdens de zwangerschap geheel tegenover gestelde wensen gehad voor tijdens de bevalling wat op moment supreme is veranderd?



Ik zit enorm met mezelf in de knoop. Ik wil namelijk diep van binnen zonder mijn man bevallen. Als ik pijn heb keer ik in mezelf en ben ik liever alleen. Daarbij komt omdat ik heb gehoord dat de mannen eigenlijk heel weinig kan doen maar een bevalling ook een heftige traumatische ervaring ( kunnen) vinden.



Het liefst zou ik het alleen doen en dat hij bij voorkeur pas bij me mogen als de nageboorte weg is, de ontplofte egel gehecht is en ik gedoucht ben. Maar zijn wens is uiteraard om erbij te zijn en ik wil dit ook niet in de weg staan want zijn eerste moment met de baby vind ik ook erg belangrijk en lijkt me prachtig om mee te maken.



Zal dit gevoel weggaan op het moment dat de weeen beginnen of zou de pijn dit gevoel gaan versterken? Wat denken jullie?
quote:Knuffelheks schreef op 07 december 2016 @ 19:20:

Je plakt niet door de smurrie vast, echt niet.

Het komt op mij over dat je uit alle macht de controle probeert te houden.

Geloof me, bevallen en controle gaan niet samen.Dat klopt, ik heb in het dagelijks leven dingen het liefst goed geplant en geregeld en ik merk inderdaad dat dat met een zwangerschap niet goed te combineren is, wellicht speelt dit erg mee met het idee van een bevalling. ( veel pijn en smerigheid)
quote:SallySpectra schreef op 07 december 2016 @ 20:14:

[...]



Ja inderdaad. Het zit niet in je haar ofzo.Je kind wordt toch opgevangen en op je borst gelegd, toch niet eerst gewassen?
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 20:57:

[...]





Dat klopt, ik heb in het dagelijks leven dingen het liefst goed geplant en geregeld en ik merk inderdaad dat dat met een zwangerschap niet goed te combineren is, wellicht speelt dit erg mee met het idee van een bevalling. ( veel pijn en smerigheid)

Dat zal zeker meespelen. Ik heb dat ook en vond het bij de eerste bijna ondraaglijk dat ik geen idee had wat me te wachten stond en me er niets bij kon voorstellen. Dus ik herken wel iets van wat je zegt. En weet je, sommige dingen zullen je echt gaan meevallen (zo vond ik het persen een eitje, geen centje pijn gevoeld, terwijl ik daar ontzettend tegenop zag) en sommige dingen zullen tegenvallen.

Volg je een zwangerschaps/bevallingscursus? Kan ook helpen ter voorbereiding.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:00:

[...]





Je kind wordt toch opgevangen en op je borst gelegd, toch niet eerst gewassen?

Nee maar hij wordt wel een beetje afgeveegd hoor, hij wordt niet druipend op je gelegd; is ook veel te koud voor zo'n kleintje. Maar wat wil je dan, dat je man dat helemaal niet te zien krijgt?!



Hoe ga je dat allemaal doen in je kraamweek, als je stolsels kunt verliezen, bloedend onder de douche staat (en ja, dat bloed komt ook op de handdoeken), je melk spuit, moet kolven etc?
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 19:14:

[...]





Dat heeft 2 redenen. 1 hij kan niet tegen mijn bloed en 2 wil ik niet als ik hem een knuffel geef dat we door de smurrie vastplakken.Knuffel je hem tussen je dijen dan?
Ben je bang dat je man de baby vies vindt? Hij is zelf ook zo ter wereld gekomen hoor. Baby's komen nu eenmaal niet geurend naar Zwitsal en met fris gewassen kleertjes aan ter wereld.

Maar even serieus, hebben jullie nooit buikgriep ofzo gehad terwijl jullie samen waren? Of gaan jullie dan in quarantaine?
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 07 december 2016 @ 21:06:

[...]



Nee maar hij wordt wel een beetje afgeveegd hoor, hij wordt niet druipend op je gelegd; is ook veel te koud voor zo'n kleintje. Maar wat wil je dan, dat je man dat helemaal niet te zien krijgt?!



Hoe ga je dat allemaal doen in je kraamweek, als je stolsels kunt verliezen, bloedend onder de douche staat (en ja, dat bloed komt ook op de handdoeken), je melk spuit, moet kolven etc?Afgeveegd? Nou bij mij niet. De gynaecoloog ving hem op, ik trok hem uit de handen van de gynaecoloog en toen was ie er. Ik heb daarna ongedoucht m'n hele familie ontvangen. Laken over m'n onderkant en dat was dat. Heb dagen later aan iemand gevraagd wanneer ik ook al weer was gaan douchen (en ik sta enigszins bekend om te houden van overdreven schoon). Smurrie? Nee.
quote:SallySpectra schreef op 07 december 2016 @ 21:06:

[...]



Nee maar hij wordt wel een beetje afgeveegd hoor, hij wordt niet druipend op je gelegd; is ook veel te koud voor zo'n kleintje. Maar wat wil je dan, dat je man dat helemaal niet te zien krijgt?!



Hoe ga je dat allemaal doen in je kraamweek, als je stolsels kunt verliezen, bloedend onder de douche staat (en ja, dat bloed komt ook op de handdoeken), je melk spuit, moet kolven etc?Mijn gevoel hierin is heel krom en in de praktijk niet waar te maken. Tijdens ontsluitingsweeen wil ik hem er niet bij, als de baby geboren wordt wel maar zodra dat gebeurd is wil ik dat hij er niet bij is, dat hechten en schoonmaken enzo lijkt me voor niemand een plezierige herinnering.
quote:Frizz schreef op 07 december 2016 @ 21:12:

[...]





Afgeveegd? Nou bij mij niet. De gynaecoloog ving hem op, ik trok hem uit de handen van de gynaecoloog en toen was ie er. Ik heb daarna ongedoucht m'n hele familie ontvangen. Laken over m'n onderkant en dat was dat. Heb dagen later aan iemand gevraagd wanneer ik ook al weer was gaan douchen (en ik sta enigszins bekend om te houden van overdreven schoon). Smurrie? Nee.Oh dat zou best kunnen. Kennelijk alweer vergeten dan; ik herinner het me in elk geval niet echt als vies ofzo.

Ik zal er maar niet bijzetten dat mijn oudste meteen na de bevalling over me heen ging poepen... meconium overal.
quote:Phaedra_ schreef op 07 december 2016 @ 21:07:

[...]



Knuffel je hem tussen je dijen dan?Geregeld. Maar ik had het meer over de landingsplek van de baby, niet alleen waar de baby uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:15:

[...]





Mijn gevoel hierin is heel krom en in de praktijk niet waar te maken. Tijdens ontsluitingsweeen wil ik hem er niet bij, als de baby geboren wordt wel maar zodra dat gebeurd is wil ik dat hij er niet bij is, dat hechten en schoonmaken enzo lijkt me voor niemand een plezierige herinnering.Vraag eens voor de lol naar herinneringen over bevallingen en niemand zal het schoonmaken noemen. Zie de reactie van Sally bijvoorbeeld. En jij wordt ook echt niet meteen gedoucht. Daar kan zomaar een uur of meer overheen gaan.
quote:SallySpectra schreef op 07 december 2016 @ 21:03:

[...]



Volg je een zwangerschaps/bevallingscursus? Kan ook helpen ter voorbereiding.ik heb lesje zwangerschapsyoga gedaan, dat was in de omgeving nog niet vol, maar ik snap meteen waarom daar plaatst was. Ik vrees dat ik het bij altijd is kortjakje ziek houdt.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:15:

[...]





Mijn gevoel hierin is heel krom en in de praktijk niet waar te maken. Tijdens ontsluitingsweeen wil ik hem er niet bij, als de baby geboren wordt wel maar zodra dat gebeurd is wil ik dat hij er niet bij is, dat hechten en schoonmaken enzo lijkt me voor niemand een plezierige herinnering.

Hechten is misschien helemaal niet nodig. Schoonmaken is kwestie van een nieuw matje en laken.

Tijdens de ontsluitingsweeën kan hij erbij zijn en kun je hem eventueel vragen om even te vertrekken. Kan hij even koffie gaan drinken of een tijdschrift lezen. Of hij stelt zich verdekt op in een hoek van de kamer. Echt, maak het jezelf niet zo moeilijk. Misschien kerm je na een uur al om een ruggenprik en zitten jullie de rest van de bevalling vrolijk te klaverjassen.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:15:

[...]





Mijn gevoel hierin is heel krom en in de praktijk niet waar te maken. Tijdens ontsluitingsweeen wil ik hem er niet bij, als de baby geboren wordt wel maar zodra dat gebeurd is wil ik dat hij er niet bij is, dat hechten en schoonmaken enzo lijkt me voor niemand een plezierige herinnering.Heb je dit al eens met je verloskundige besproken? Of een zwangerschapscursus gevolgd? Je praat jezelf echt horrorscenarios' aan. En lijkt me voor niemand bevoordelijk
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:17:

[...]





Geregeld. Maar ik had het meer over de landingsplek van de baby, niet alleen waar de baby uitkomt.

Ik heb echt geen idee meer hoe dat er uit zag. Als ik zo terug kijk op de foto's valt het hartstikke mee, ondanks de vele hechtingen. De plas bloed op de grond was onaangenamer.



Daarbij is er werkelijk niets op de wereld wat zo lekker ruikt als je net geboren kind.
quote:SallySpectra schreef op 07 december 2016 @ 21:16:

[...]



Ik zal er maar niet bijzetten dat mijn oudste meteen na de bevalling over me heen ging poepen... meconium overal.







Wat dacht jij op dat moment? iets in de trant van ik voel de liefde, echt waar! ??
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:21:

[...]









Wat dacht jij op dat moment? iets in de trant van ik voel de liefde, echt waar! ??Ik had het niet eens door. Die dingen interesseren je op dat moment niet joh. Echt niet.
quote:Phaedra_ schreef op 07 december 2016 @ 21:20:

[...]



Ik heb echt geen idee meer hoe dat er uit zag. Als ik zo terug kijk op de foto's valt het hartstikke mee, ondanks de vele hechtingen. De plas bloed op de grond was onaangenamer.



Daarbij is er werkelijk niets op de wereld wat zo lekker ruikt als je net geboren kind.



plas bloed?





Een vriendin vertelde in haar kraamweek dat je egel flink gaat ruiken na de bevalling en dat dat wel even zo blijft, dus ik wil graag de schade beperken.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:15:

[...]





Mijn gevoel hierin is heel krom en in de praktijk niet waar te maken. Tijdens ontsluitingsweeen wil ik hem er niet bij, als de baby geboren wordt wel maar zodra dat gebeurd is wil ik dat hij er niet bij is, dat hechten en schoonmaken enzo lijkt me voor niemand een plezierige herinnering.

Mijn ex heeft echt niet naast de gyn gestaan tijdens het hechten. We waren veel te druk met de baby.

De placenta wilde ik wel zien (dat wilde ik vooraf absoluut niet ), maar het hechten hebben alleen de gyn en de assistent gezien. Zij zijn ook de enige die tijdens de geboorte tussen mijn benen hebben gekeken. Mocht op dat moment ook niet anders trouwens.

Ex en mijn moeder zaten bij hoofd/romp.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:22:

[...]





plas bloed?





Een vriendin vertelde in haar kraamweek dat je egel flink gaat ruiken na de bevalling en dat dat wel even zo blijft, dus ik wil graag de schade beperken.



Het kraambloed kan wel stinken, maar aangezien ik geen behoefte had aan een befbeurt was dat wel prima.



Veel bloed idd, maar ook een heftige bevalling en eentje die niet vaak zo voorkomt. Dus geen zorgen
quote:Phaedra_ schreef op 07 december 2016 @ 21:23:

[...]



Mijn ex heeft echt niet naast de gyn gestaan tijdens het hechten. We waren veel te druk met de baby.

De placenta wilde ik wel zien (dat wilde ik vooraf absoluut niet ), maar het hechten hebben alleen de gyn en de assistent gezien. Zij zijn ook de enige die tijdens de geboorte tussen mijn benen hebben gekeken. Mocht op dat moment ook niet anders trouwens.

Ex en mijn moeder zaten bij hoofd/romp.Is de placenta net zo smerig als ik het me voorstel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 20:57:

[...]





Dat klopt, ik heb in het dagelijks leven dingen het liefst goed geplant en geregeld en ik merk inderdaad dat dat met een zwangerschap niet goed te combineren is, wellicht speelt dit erg mee met het idee van een bevalling. ( veel pijn en smerigheid)Controledwang smetvrees ?? Een kind leert je vanzelf dat niks gaat zoals gepland. Een kind zal vanzelf zorgen dat je wel nuchter wordt in het vasthouden van dingen. Loslaten is het tover wordt.
quote:Phaedra_ schreef op 07 december 2016 @ 21:24:

[...]





Veel bloed idd, maar ook een heftige bevalling en eentje die niet vaak zo voorkomt. Dus geen zorgen
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:15:

[...]





Mijn gevoel hierin is heel krom en in de praktijk niet waar te maken. Tijdens ontsluitingsweeen wil ik hem er niet bij, als de baby geboren wordt wel maar zodra dat gebeurd is wil ik dat hij er niet bij is, dat hechten en schoonmaken enzo lijkt me voor niemand een plezierige herinnering.



Tijdens het hechten keken wij alleen maar naar onze pasgeboren baby. Die was toen aangekleed en lag naast mij in bed. Je man gaat toch niet naar het hechten kijken? Tijdens het hechten heb ik me trouwens behoorlijk aangesteld, ik ben goed in bevallen, niet een keer gegild ofzo. Maar tijdens het hechten bij de tweede heb ik wel gepiept. De verloskundige vroeg of het zo'n pijn deed, nou eigenlijk niet, maar ik was er zo klaar mee. Toen heeft ze snel doorgewerkt en was het zo klaar.

En wat bedoel je met schoonmaken? De baby werd op mijn buik gelegd en gelijk een hydrofiel erover en mutsje op. Zo vies is die baby niet hoor. En in het ziekenhuis werd ik gewassen en werd alles opgeruimd en thuis ging ik onder de douche, man ging mee om te kijken of het goed ging en toen ik uit de douche kwam was mijn bed verschoont, zat de was in de machine en was alles opgeruimd. Zoals ik al zei, eigenlijk zijn alleen die matjes vies en dat is het wel. Het is geen bloedbad ofzo.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:22:

[...]





plas bloed?





Een vriendin vertelde in haar kraamweek dat je egel flink gaat ruiken na de bevalling en dat dat wel even zo blijft, dus ik wil graag de schade beperken.



Je hebt wel veel van horen zeggen?

Mijn man bleef aan t hoofd van t bed, naast mijn hoofd dus hij hoefde niet te kijken.

Op geen enkel moment na de bevalling heb ik "flink geroken", gewoon de boel schoonhouden lijkt me logisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven