Werk & Studie alle pijlers

Vwo Examens per vak en verplichte rekentoets

08-12-2016 18:51 8 berichten
Hoi allemaal!



Ik had al eerder een topic geopend ivm de 21+ toelatings toets en heb wat goed advies ontvangen en ben mij inmiddels aan het voorbereiden. Het is pas zover in het schooljaar 2018/2019 maar ik wil me zo lang mogelijk voorbereiden.

Voor de opleiding waarin ik geinteresseerd ben moet ik vwo deelcertificaten behalen voor de vakken Engels, Geschiedenis en Nederlands.



Nu ben ik alweer enkele jaren weg uit NL maar van wat ik heb mee gekregen en lees op het internet is er op een gegeven moment een verplichte rekentoets ingevoerd.



Op de website van het duo lees ik wel dat deze toets een verplicht onderdeel is voor als je een diploma wilt halen. Ik ben niet helemaal zeker of daarmee het gehele vwo diploma word bedoelt of niet.



Ik ben sowieso van plan om te bellen en na te vragen maar ik hoopte dat er misschien op het forum ervaring mee is?



Oftewel, als ik in de 3 vakken examen wil doen moet ik dan ook de verplichte rekentoets maken en zoja heeft deze dan ook effect op het wel of niet behalen van aparte vwo deel certificaten?
Geen idee hoe dat zit met alleen deelcertificaten.

Weet alleen maar dat voor het VWO diploma nu rekenen meetelt bij de kernvakken.

Kernvakken zijn Nederlands, Engels, Wiskunde en Rekenen.

Daar mag je max maar 1x een 5 als eindcijfer staan.



Morgen maar even bellen dan, hopelijk word je daar wat wijzer van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vorig jaar met dezelfde vraag en heb het toen nagevraagd.



Nee, als je deelcertificaten gaat halen hoef je gelukkig niet de rekentoets te maken

De rekentoets is alleen verplicht als je een vwo-diploma gaat halen, dus examen doet in alle vakken.
Nou dan heb je mazzel
Alle reacties Link kopieren
Wel goed dat je je tijdig en serieus wil voorbereiden
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
@sneeuwvlokje



Echt? oh my god je wilt niet weten hoe zo'n opluchting dat is! Ik zag mijn hele toekomstplannen al in duigen vallen.



@ mother earth



Inderdaad, zo'n mazzel haha.



@ violetskies



Ja, het vreemde is nu dat ik het allemaal aan het inplannen ben lijkt het alsof ik lang de tijd heb maar dat valt tegen! Ik ga de voorbereinde cursussen via loi doen en je zit toch al gauw per vak aan zo'n 10 uur per week en dat keer 3. Tijd zal vliegen vanaf Januari



P.S Sneeuwvlokje, wellicht kan je iets meer vertellen over voor welke vakken jij examen hebt gedaan en hoe je je had voorbereid etc?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch even navragen, omdat de wet en regelgeving voor rekenen en Nederlands zowat elke paar maanden wijzigt...
Klopt. Ik wou sowieso morgen bellen en wat andere dingen navragen dus ga het idd nog ff navragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven