Verhuizen van Amsterdam naar Abcoude..?

07-12-2016 22:07 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen jaren hebben wij met veel plezier met onze 2 kids in een appartement in Amsterdam gewoond, maar het afgelopen half jaar begint het toch wat te kriebelen. Iets meer ruimte, een tuin.. Kortom, we zijn wat om ons heen aan het kijken!



Vanwege ons beider werk willen we redelijk in de buurt van Amsterdam blijven en nu viel ons oog op Abcoude. Wie is hier opgegroeid en kan ervaringen delen? Hoe zou je het dorp en de mensen omschrijven? Wat is leuk, wat minder? Hoe zit het met middelbare scholen en het reizen daar naartoe?



Anyway, ben benieuwd of hier wat Abcoudenaren of andere ervaringsdeskundigen input kunnen geven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een gat, waar je kinderen zich vanaf hun elfde stierlijk gaan vervelen. Volgens mij zijn er geen middelbare scholen.

Wel mooi groen, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Abcoude maar wel met een andere plaats in de buurt van Amsterdam: Purmerend! Ik woon daar sinds een paar jaar met heel veel plezier en wil hier nooit meer weg.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de huizenprijzen in Abcoude al bekeken? Ik vind het daar erg duur voor wat je ervoor krijgt. Dan zijn er leukere opties ten oosten van Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
quote:delphicat schreef op 07 december 2016 @ 22:20:

Heb je de huizenprijzen in Abcoude al bekeken? Ik vind het daar erg duur voor wat je ervoor krijgt. Dan zijn er leukere opties ten oosten van Amsterdam.Het groene hart he ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 07 december 2016 @ 22:18:

Geen ervaring met Abcoude maar wel met een andere plaats in de buurt van Amsterdam: Purmerend! Ik woon daar sinds een paar jaar met heel veel plezier en wil hier nooit meer weg.Het is nogal een verschil.
quote:Drackie schreef op 07 december 2016 @ 22:18:

Geen ervaring met Abcoude maar wel met een andere plaats in de buurt van Amsterdam: Purmerend! Ik woon daar sinds een paar jaar met heel veel plezier en wil hier nooit meer weg.
quote:Drackie schreef op 07 december 2016 @ 22:18:

Geen ervaring met Abcoude maar wel met een andere plaats in de buurt van Amsterdam: Purmerend! Ik woon daar sinds een paar jaar met heel veel plezier en wil hier nooit meer weg.Purmerend is behoorlijk ver van Amsterdam, een half uur rijden. Dan kan je beter in Zaandam gaan wonen. (Ik vind beide plaatsen verschrikkelijk maar dat vroeg je niet ;))
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 07 december 2016 @ 22:32:

[...]





Purmerend is behoorlijk ver van Amsterdam, een half uur rijden. Dan kan je beter in Zaandam gaan wonen. (Ik vind beide plaatsen verschrikkelijk maar dat vroeg je niet ;))Met de bus ben ik in 20 minuten op CS. Dat vind ik niet ver.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 07 december 2016 @ 22:29:

[...]





Het is nogal een verschil. Ik ken Abcoude niet, maar ik promoot graag mijn woonplaats.
quote:YouWish schreef op 07 december 2016 @ 22:32:

[...]





Purmerend is behoorlijk ver van Amsterdam, een half uur rijden. Dan kan je beter in Zaandam gaan wonen. (Ik vind beide plaatsen verschrikkelijk maar dat vroeg je niet ;))Ik krijg de kriebels van purmerend.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 07 december 2016 @ 22:32:

[...]





Purmerend is behoorlijk ver van Amsterdam, een half uur rijden. Dan kan je beter in Zaandam gaan wonen. (Ik vind beide plaatsen verschrikkelijk maar dat vroeg je niet ;))Purmerend ver van Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties! Ten noorden van A'dam is geen optie, maar toch dank voor de promo ????



Qua prijzen, had ik het idee dat het ieg al weer iets betaalbaarder was dan bijv Ouderkerk en Amstelveen. Oosten van Amsterdam kunnen we idd ook nog wel naar kijken, maar ben nu vooral benieuwd naar ervaringen met Abcoude..
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 07 december 2016 @ 22:32:

[...]





Purmerend is behoorlijk ver van Amsterdam, een half uur rijden. Dan kan je beter in Zaandam gaan wonen. (Ik vind beide plaatsen verschrikkelijk maar dat vroeg je niet ;))Tien minuutjes vanaf Noord, niet overdrijven. Ik vind Purmerend best aardig. Veel scholen en clubjes en T Twiske vlakbij. Maar er zit wel een verschil in budget tussen Purmerend en Abcoude. Vanaf die laatste zit je praktischer tov andere grote plaatsen dan Amstwrdam.
quote:Ninky020 schreef op 07 december 2016 @ 22:44:

Dank voor de reacties! Ten noorden van A'dam is geen optie, maar toch dank voor de promo ????



Qua prijzen, had ik het idee dat het ieg al weer iets betaalbaarder was dan bijv Ouderkerk en Amstelveen. Oosten van Amsterdam kunnen we idd ook nog wel naar kijken, maar ben nu vooral benieuwd naar ervaringen met Abcoude..Haarlem is ook leuk
quote:delphicat schreef op 07 december 2016 @ 22:20:

Heb je de huizenprijzen in Abcoude al bekeken? Ik vind het daar erg duur voor wat je ervoor krijgt. Dan zijn er leukere opties ten oosten van Amsterdam.Vertel eens, heb ook interesse in regio ten zuid-oosten van Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Abcoude is een leuk dorp. Handig heel dicht bij Amsterdam. Met de bus of trein ben je in no time in Amsterdam. Ook handig voor je kinderen.



Er zijn geen middelbare scholen. De meeste kinderen gaan naar Vinkeveen, Mijdrecht of Breukelen. Voor het gymnasium gaan de kinderen naar Amsterdam. Naar Vinkeveen, Mijdrecht en Breukelen is een busverbinding. Veel kinderen fietsen gewoon maar het is wel een km of 12-15 enkele reis. Sommige kinderen gaan ook naar Amstelveen, ook zo'n 10-15 km fietsen. Er is een bus naar Amstelveen maar die komt van de snelweg af en vroeger "vergat" de bus wel eens te stoppen in Abcoude. Geen idee hoe dat nu is. Je moet dan wel overstappen voor de scholen.



Er zijn meerdere lagere scholen en wat sport betreft hebben ze zo'n beetje alles. Het publiek kan een beetje kouwe k.... zijn.



Er is een goede nieuwe grote supermarkt, een klein AH en verder het Kruidvat, een kleine Hema, bakker, slager, groenteman, kledingzaken, ijzerwinkel, brillenwinkel, bloemenwinkel, reisbureau, apotheek, snackbar, fietsen winkel etc. en een stuk of 6 restaurants.

Amsterdam Zuidoost-Oost of Amstelveen voor meer winkels zitten op 10 minuten rijden.



De Pathe-Arena zit op 5-10 minuten met de trein.



Je kan ook naar Baambrugge kijken. Een klein stukje verder dan Abcoude. Echt een dorp nog. Iedereen kent elkaar wel een beetje van school of sport. Minder elitair dan Abcoude. . Er zitten een paar kleine winkels en een bar/restaurant. De kinderen kunnen heel veilig spelen en er zijn genoeg faciliteiten voor sport. Dichterbij de middelbare scholen dan Abcoude. De bus gaat alleen richting Breukelen en Abcoude/Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vindt je het niets maar ik wil toch mijn dorp ook even promoten. Wij zijn vanuit Amsterdam naar Broek in Waterland gegaan (waar vriend ook vandaan kwam). Heel dicht bij Amsterdam, met de bus in 15 min op centraal en gewoon een prachtig dorp. Abcoude ken ik niet goed eigenlijk. Succes met de huizenjacht!
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 07 december 2016 @ 23:05:

[...]



Vertel eens, heb ook interesse in regio ten zuid-oosten van Amsterdam.Nigtevecht, Nederhorst den Berg, Weesp, Driemond bv.
Wat is je budget? Dat maakt nogal wat verschil....
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 07 december 2016 @ 23:09:

Abcoude is een leuk dorp. Handig heel dicht bij Amsterdam. Met de bus of trein ben je in no time in Amsterdam. Ook handig voor je kinderen.



Er zijn geen middelbare scholen. De meeste kinderen gaan naar Vinkeveen, Mijdrecht of Breukelen. Voor het gymnasium gaan de kinderen naar Amsterdam. Naar Vinkeveen, Mijdrecht en Breukelen is een busverbinding. Veel kinderen fietsen gewoon maar het is wel een km of 12-15 enkele reis. Sommige kinderen gaan ook naar Amstelveen, ook zo'n 10-15 km fietsen. Er is een bus naar Amstelveen maar die komt van de snelweg af en vroeger "vergat" de bus wel eens te stoppen in Abcoude. Geen idee hoe dat nu is. Je moet dan wel overstappen voor de scholen.



Er zijn meerdere lagere scholen en wat sport betreft hebben ze zo'n beetje alles. Het publiek kan een beetje kouwe k.... zijn.



Er is een goede nieuwe grote supermarkt, een klein AH en verder het Kruidvat, een kleine Hema, bakker, slager, groenteman, kledingzaken, ijzerwinkel, brillenwinkel, bloemenwinkel, reisbureau, apotheek, snackbar, fietsen winkel etc. en een stuk of 6 restaurants.

Amsterdam Zuidoost-Oost of Amstelveen voor meer winkels zitten op 10 minuten rijden.



De Pathe-Arena zit op 5-10 minuten met de trein.



Je kan ook naar Baambrugge kijken. Een klein stukje verder dan Abcoude. Echt een dorp nog. Iedereen kent elkaar wel een beetje van school of sport. Minder elitair dan Abcoude. . Er zitten een paar kleine winkels en een bar/restaurant. De kinderen kunnen heel veilig spelen en er zijn genoeg faciliteiten voor sport. Dichterbij de middelbare scholen dan Abcoude. De bus gaat alleen richting Breukelen en Abcoude/Amsterdam.Dank voor je uitgebreide reactie veensteker! Tja, die middelbare scholen vind ik wel een beetje een nadeel..
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan! De kinderen wennen er wel snel aan hoor. Ze gaan vaak met genoeg dorpsgenoten of vrienden naar de nieuwe school.
Alle reacties Link kopieren
Hi Nicky020,

Wij hebben een jaartje in Abcoude gewoond als overbrugging. Wat belangrijk is om te weten dat er rustige en rumoerige buurten zijn. De straten bij het station; fluitekruid, ereprijs, waterlelie waren eerst sociale huurwoningen en nu vrije sector. Een mix van ordi Amsterdammers en rustige 2-verdieners met vaak jonge kinderen. Check je buren voordat je in die buurt wat huurt of koopt. Anders zit je straks naast tokkies die de hele avond (en halve nacht) andre hazes aan hebben. Kennissen zijn om die reden weggegaan. De woningen zijn aan de andere kant van de rivier in Abcoude, dus het oude centrum zijn echt een stuk duurder maar mensen wonen daar vaak al hun hele leven. Het nieuwe deel bij de a2 blijkt dan weer volk uit Vinkeveen aan te trekken.

Ga eerst een paar keer kijken en praat met mensen bij de snackbar / in de voortuin voordat je een beslissing neemt.

Het is bekend dat Baambrugge wat hoger opgeleide mensen uit Amsterdam trekt. Loenen ook.

Succes met je zoektocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven