Lijf & Lijn alle pijlers

mannen en menstruatiepijn

08-12-2016 12:16 37 berichten
Hier een filmpje waarin Humberto Tan ongeveer te voelen krijgt hoe menstruatiepijn voelt. Het komt er natuurlijk niet bij in de buurt, want hij heeft geen baarmoeder die continu in contractie is, maar het is wel leuk om te zien hoe een man zich aan kan stellen, waar de veel mannen toch vinden dat vrouwen maar wat meer ballen moeten kweken.

Zie en verwonder je. Het sterke geslacht in actie.





http://www.ad.nl/show/hum ... atie-kan-voelen~a62ddac2/
quote:Starshine-2 schreef op 08 december 2016 @ 14:04:

[...]



Dit.



Overigens heb ik amper menstruatiepijnen dus een filmpje waarin een man menstruatie ervaart en dan kermend ovet de grond kruipt, komt op mij dus overdreven over.

(Ja ik weet dat sommige vrouwen wel veel last hebben maar zoveel pij is voor mij dus inderdaad niet reëel )Hier idem!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 08 december 2016 @ 14:37:

Wat is dan niet nodig? Van die debiele aandachtzoekerige 'experimenten'?



Ik werk al jaren in een sector met veel vrouwen en ik heb nog nooit collega's gehad die zich maandelijks ziekmelden vanwege hun menstruatie. Dus dat vrouwen maandelijks massaal kronkelend en kermend op de grond liggen, geloof ik gewoon niet.

Buikkrampen, okay, buikkrampen die blijven ondanks pijnstillers, okay. Maandelijks compleet uitgeschakeld, nee.Ja, die experimenten. Ik ben trouwens een van die vrouwen die wel totaal uitgeschakeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 08 december 2016 @ 14:37:

Wat is dan niet nodig? Van die debiele aandachtzoekerige 'experimenten'?



Ik werk al jaren in een sector met veel vrouwen en ik heb nog nooit collega's gehad die zich maandelijks ziekmelden vanwege hun menstruatie. Dus dat vrouwen maandelijks massaal kronkelend en kermend op de grond liggen, geloof ik gewoon niet.

Buikkrampen, okay, buikkrampen die blijven ondanks pijnstillers, okay. Maandelijks compleet uitgeschakeld, nee.Dus omdat jij het niet kent, bestaat het niet? Gelukkig valt het bij mij beter mee sinds ik wat ouder ben, op een maandelijkse uitzondering na, maar als puber was ik wel zo iemand die huilend op de grond lag, of bijna tegen de grond ging. Gelukkig altijd maar 1 dag, daarna was het wel doenbaar met zware pijnstillers.
Ik heb ook een jonge vrouw gekend die elke maand twee dagen lag te creperen in bed en ik ga er vanuit dat ze zich niet aanstelde.



Wel erg gemakkelijk om zo te redeneren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder viel er vroeger van flauw. Mijn dochter was inderdaad zo goed als uitgeschakeld. Pas nu ze aan de prikpil is, en dus niet meer ongesteld wordt, heeft ze dit probleem niet. Ook de gewone pil hielp niet, van de pijnstillers altijd het zwaarst en dan de maximale hoeveelheid.



Ikzelf heb heel veel pijn, maar ben eerder uitgeschakeld door migraine.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:d-purevision schreef op 08 december 2016 @ 12:33:

Veel vrouwen zullen hierop reageren met 'Kijk! Dat moeten wij elke maand doorstaan!', maar dat is natuurlijk niet zo. De een heeft meer last van menstruatiepijn dan de ander. Mijn menstruatiepijn komt niet eens in de buurt van de pijn die Humberto hier ervaart. Ik geloof niet dat hij zich aanstelt. Ik denk dat ik ook zou jammeren... Dus, respect voor die vrouwen die dit elke maand moeten doorstaan!



Ik merk het soms niet eens, zo licht.

Zware uitzondering.

Maar ben er blij mee.

En ja, ik geloof de vrouwen wel.

Ik denk alleen wel dat de meeste vrouwen niet, zoals in het filmpje gesuggereerd werd, op 95 zitten, maar de meeste op 30-40-50.

Als ik het filmpje zo zie schaal ik mezelf in op 5.



Heb 1 x een miskraam met 3 weken gehad, dat was een (gok ik) 70.

Ik kon nog lopen, maar ik had vreselijke pijnen.

Ik vond het in eerste instantie lijken op de menstruatiepijn.

Vandaar dat ik het hier aan haal.

Ik wist niet dat ik zwanger was, ik slikte niet de pil, en hoopte wel.

Later op de avond besefte ik dat ik een miskraam had.



Later nog wel een vreselijk lief-leuk-mooi-schattig kind op de wereld gezet :-)
quote:Cateautje schreef op 08 december 2016 @ 15:07:

Ik heb ook een jonge vrouw gekend die elke maand twee dagen lag te creperen in bed en ik ga er vanuit dat ze zich niet aanstelde.



Wel erg gemakkelijk om zo te redeneren.

Dat lijkt me eerder uitzondering dan regel.

En dus moet de media niet doen alsof alle vrouwen het zo erg hebben, want dat is gewoon niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nauwelijks pijn wanneer ik menstrueer. Ook geen pms ervoor. (Wel hormonale migraine dus niet compleet ideaal ).



Een familielid van me had er in haar puberteit zoveel last van dat ze elke maand als een wit lijk, kreunend en wel, twee dagen lang in bed lag. En afschuwelijke pms klachten. En zij is echt geen aansteller.



Het verschilt enorm van vrouw tot vrouw, dat was me toen al duidelijk. Naar dat mensen dat niet altijd geloven.
quote:Starshine-2 schreef op 08 december 2016 @ 14:37:

Wat is dan niet nodig? Van die debiele aandachtzoekerige 'experimenten'?



Ik werk al jaren in een sector met veel vrouwen en ik heb nog nooit collega's gehad die zich maandelijks ziekmelden vanwege hun menstruatie. Dus dat vrouwen maandelijks massaal kronkelend en kermend op de grond liggen, geloof ik gewoon niet.

Buikkrampen, okay, buikkrampen die blijven ondanks pijnstillers, okay. Maandelijks compleet uitgeschakeld, nee.veel vrouwen die zoveel last hebben slikken dan ook de pil door of hebben een hormoonspiraaltje oid. Dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeker. Hoewel dat ook niet altijd de uitkomst is helaas :(
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter kreeg doorbraakbloedingen als ze de pil doorslikte. Nu eindelijk uitkomst van prilpil, wat is ze dáár blij mee. Jarenlang ellende gehad.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had nooit pijn in mn buik maar juist heftige steken onder in mn rug bij mn nieren. En zere bovenbenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven