Londen

08-12-2016 08:01 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog 2 maanden en ik ga er heen, met mijn puberkinderen.

Wat te doen? Ik heb er al veel over gelezen, in boekjes en op internet

De toeristische dingen weet ik wel te vinden, maar hebben jullie nog tips?

Maar ik zit er een week, dus veel tijd om veel te doen.



Ik heb een auto tot mijn beschikking, dus mag ook buiten de stad zijn.



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 08 december 2016 @ 11:17:

[...]





O dat is al heel snel!!!

London is zo mooi met kerst!!!



'Gewone' boot: City Cruises of Thames Clippers?

Met City Cruises krijg je nog een beetje uitleg over wat je ziet enzo. En ze varen wat langzamer, wat ook leuker is. Heb je de tijd om foto's te nemen. En zee doen vaak nog een extra rondje bij de Tower Bridge.

Thames Clippers gaat super snel, omdat dat echt een transport middel is, van A naar B. Weinig sfeer aan boord.



(zomaar een tip hoor )

Goeie tip hoor! Ik ga me er nog even verdiepen.



Je hebt het over South Kensington, dat daar leuke winkels zitten. In welke straten moet je dan zijn?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:KimberleySTH schreef op 08 december 2016 @ 09:42:

Camden town vond ik heel erg leuk en dan voornamelijk Camden Market. Ik kreeg daar echt het gevoel alsof ik ineens in een ander land/stad was. Heerlijk ook met dat pleintje met alle foodkramen.



Camden Town idd! Absolute aanrader!

Leuk ook om in de market aan de eetstandjes te lunchen (voor ieder wat wils).

Fietsen huren om rond te gaan ipv metro (£2 voor een dag en dan mag je 24u lang tripjes van 30min maken). Top!



Probeer ook een musical mee te pikken. Sommige zijn erg duur maar je hebt r ook voor een redelijke prijs.



Voor de rest... Koop het boekje 100% Londen! Geschreven door een local met veel niet-toeristische tips en wandelingen.



Londen, wat een stad! Word dr wat jaloers van
Alle reacties Link kopieren
Rond het station (South Kensington) vind je al erg leuke winkeltjes en eet tentjes.
Alle reacties Link kopieren
Londen is een must-go. Dat moet je inderdaad een keer hebben bezocht. Toen ik ernaar toeging had ik een fietstocht door de stad geregeld. Deze fietstocht heeft ook delen die men moet wandelen. Men moet zich wel soms door de auto's heen wurmen. Dat men links moet fietsen was voor mij geen probleem.



Ik heb ook een keer een rondvaart op de Theems gehad. Harrods, in Knightsbridge is ook een aanrader. Kensington Gardens en Hyde Park ook. Wat te denken van de London Eye? Een enorm groot reuzenrad (was een tijdje het grootste ter wereld) waarbij je een groot deel van Londen in één oogopslag kunt zien.



Ik ben daar twee keer zelfstandig geweest. De eerste keer was door de hitte gedeeltelijk een flop. De tweede keer was het regenachtig, maar ik was wel meer tevreden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
De Electric Cinema (die in Portobello) lijkt mij ook zo leuk. Bioscoop met luxe twee zitters en zelfs ligbedden

Daar zat ik me helemaal op te verheugen, maar als ik er ben draait er alleen Star Wars en daar hou ik helemaal niet van. Andere keer dan maar

https://www.electriccinema.co.uk



The interior of the Electric Cinema Portobello reflects the cinema's long history. Sixty-five leather armchairs with footstools and side tables offer unparalleled comfort. In addition there are three 2-seater sofas at the rear of the theatre and six double beds in the front row providing a unique cinema experience. Individual cashmere blankets complete the picture.



.
Camden Market

Hoogtepunt van heel Londen.
Koop allereerst een Oyster Card als je verwacht met het openbaar vervoer te gaan.

Ga naar een leuke musical (de meeste musicals hebben "day seats" waardoor het een stuk minder geld kost, eerste rij voor 30 pond per persoon bijvoorbeeld, alleen moet je dan wel vroeg op om in de rij te staan aangezien er maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn)

Wat ook heel leuk is om een keer gezien te hebben is Hamleys, een gigantische speelgoedwinkel.

Ga eens eten bij een pub, dat is echt heel erg gezellig. (al weet ik niet hoe oud je kinderen zijn en of ze daarom moeilijk kunnen gaan doen)

Ik weet niet of je kinderen fan zijn van Harry Potter, maar de studio's zijn zo'n 40 minuten van Londen vandaan. Er is ook een onofficiële Harry Potter wandeling door Londen, even googelen ;)

Oh en de kabelbaan geeft ook mooi uitzicht

De musea vond ik zelf ook erg leuk om te bezoeken.
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 09-12-2016 00:06
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je zelf vandaan komt en of het al gezegd is... maar 'gewoon' met de dubbeldekker bus gaan, en met de metro, is ook al een hele belevenis als je dat voor het eerst doet. Zelfs ik vind de dubbeldekkerbus nog steeds leuk. :-)



Pubers houden vast ook wel van de Sunday Up Market. En misschien andere markten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!



Camden, henleys, boottocht en Ripper tour dat lijkt de kinderen wel wat.

Hampton court als er meer tijd is en natuurlijk gaan we de eye in. Sommige toeristische dingen moet je gewoon doen, vooral met pubers.



Ik vind een fietstour ook altijd leuk in een onbekende stad, maar weet niet of dat iets is in London, met het het extreme verkeer.
Alle reacties Link kopieren
Fietsen zou ik ook voorzichtig mee zijn. Het is geen Nederland....... geen Amsterdam.

Weinig tot geen fietspaden. Er zijn wel super cycle highways (grote, blauwe fietspaden), maar die zijn meer om van A naar B te komen en niet om lekker op te gaan sightseeing.

Fietsen in Hyde Park is nog wel leuk. Maar ook daar uitkijken! Ik fiets al jaren in London en ben nou juist in Hyde Park aangereden door een auto! (rijden gewoon auto's dwars door Hyde Park!). En je mag ook niet overal in Hyde Park fietsen, is 1 fietspad door het park en daar lopen ook voetgangers op, die niet doorhebben dat daar ook fietser fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Naar een musical of toneelstuk gaan. Ik ben laatst naar The woman in black geweest. Doodeng was die, maar misschien voor je kinderen in het begin wat te sloom. Maargoed, er zijn nog talloze andere stukken natuurlijk.



Camden town vond ik ook erg leuk om eens geweest te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 11 december 2016 @ 16:30:

Fietsen zou ik ook voorzichtig mee zijn. Het is geen Nederland....... geen Amsterdam.

Weinig tot geen fietspaden. Er zijn wel super cycle highways (grote, blauwe fietspaden), maar die zijn meer om van A naar B te komen en niet om lekker op te gaan sightseeing.

Fietsen in Hyde Park is nog wel leuk. Maar ook daar uitkijken! Ik fiets al jaren in London en ben nou juist in Hyde Park aangereden door een auto! (rijden gewoon auto's dwars door Hyde Park!). En je mag ook niet overal in Hyde Park fietsen, is 1 fietspad door het park en daar lopen ook voetgangers op, die niet doorhebben dat daar ook fietser fietsen.



Ja, ik zou fietsen in Londen niet aanraden. Ik ben best wat gewend qua fietsen, in hectisch Amsterdam, dwars door Parijs, Berlijn en Sevilla, maar in Londen vond ik het doodeng. Ik zou daar nooit meer willen fietsen zonder helm. Het auto-, bus- en vrachtverkeer houdt heel slecht rekening met fietsers, nemen amper afstand bij het inhalen. Een keer zat ik op een baan om af te slaan (geen fietspad op die plek), aan de ene kant naast me reed een dubbeldekkerbus keihard langs, aan de andere kant een vrachtwagen. Op aanraak-afstand. Ik werd bijna omver gezogen door de luchtverplaatsing, en bijna geraakt door die gevaartes. Echt doodeng en heel gevaarlijk daar fietsen.



Ook zag ik andere Nederlanders per ongeluk rechts fietsen. Ook extra gevaarlijk.



In Parijs, hoe druk en hektisch ook, is het overige verkeer al een stuk meer ingesteld op de aanwezigheid van fietsers en is het veel veiliger. Maar ook nog steeds niet te vergelijken met de losliggende fietspaden en fietsstoplichten en dode-hoek-checkende automobilisten van Nederland.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 11 december 2016 @ 17:33:

[...]





Ja, ik zou fietsen in Londen niet aanraden. Ik ben best wat gewend qua fietsen, in hectisch Amsterdam, dwars door Parijs, Berlijn en Sevilla, maar in Londen vond ik het doodeng. Ik zou daar nooit meer willen fietsen zonder helm. Het auto-, bus- en vrachtverkeer houdt heel slecht rekening met fietsers, nemen amper afstand bij het inhalen. Een keer zat ik op een baan om af te slaan (geen fietspad op die plek), aan de ene kant naast me reed een dubbeldekkerbus keihard langs, aan de andere kant een vrachtwagen. Op aanraak-afstand. Ik werd bijna omver gezogen door de luchtverplaatsing, en bijna geraakt door die gevaartes. Echt doodeng en heel gevaarlijk daar fietsen.



Ook zag ik andere Nederlanders per ongeluk rechts fietsen. Ook extra gevaarlijk.



In Parijs, hoe druk en hektisch ook, is het overige verkeer al een stuk meer ingesteld op de aanwezigheid van fietsers en is het veel veiliger. Maar ook nog steeds niet te vergelijken met de losliggende fietspaden en fietsstoplichten en dode-hoek-checkende automobilisten van Nederland.



Eens.

Plus dat de fietsende Londenaren denken dat ze de tour de france fietsen hier Volledig in wielren kleding en dan douchen als ze op het werk aan komen. Kom ik aan op mijn dooie gemak op mijn opoe fiets....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven