lang op pad met dreumes

08-12-2016 21:17 72 berichten
ha dames

mijn dochter is 1 jaar en de uitstapjes die ik met haar maak zijn tot nu toe beperkt gebleven tot locaties op max 1 uur reizen met het OV.

Nu wil mijn vriend binnenkort met onze dochter familie aan de andere kant van het land opzoeken, op 2 uur rijden. Leuk natuurlijk! Maar:

We hebben zelf geen auto (die zouden we dan natuurlijk huren) en ik ben tot nu toe ook eigenlijk steeds maar hooguit een paar uur van huis met haar geweest. Ze slaapt bijv niet in de kinderwagen dus ik zorg dat ik thuis ben als ze haar dutje doet.



Hoe pakken jullie dat aan als jullie eens een halve dag of een hele dag van huis zijn met je kindje? Bij familie zijn geen spulletjes voor dochter, zoals een campingbedje of een kinderstoel. Om te eten moet ze echt in de stoel want bij op schoot zitten kruipt ze over de tafel.



Ik zie wat beren op de weg voor dit bezoekje, maar ben dan ook nogal een piekeraar.



Ervaren moeders: enlighten me
Campingbedje ook te leen. Kom maar door, Vivaforum helpt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 08 december 2016 @ 22:18:

[...]





Dus dan zou jouw kind dus juist in de auto in slaap vallen, toch?



Op de terugweg in de auto, als een blok.

Maar dan nog steeds slaap nodig overdag, kon niet zonder. Dus als we de hele dag op stap waren, moest kind in ieder geval 1 keer goed kunnen slapen overdag. 1 keer was al een aanpassing op normaal 2 keer.



Bij lange familiebezoeken ging een van ons met kind naar boven, en bleef erbij. Was ook een goede manier om even rust te hebben van schoonfamilie Bij mijn familie ging man mee naar boven, bij zijn familie ik.
Als het zijn ouders zijn, zou ik de eerste keer met de auto gaan en direct naar zo'n IKEA kinderstoel neerzetten, plus een campingbedje. Die blijf je toch nodig houden en je blijft daar toch met enige regelmaat komen. Evt beide tweedehands, dan kost het heel weinig. De eerste keer kan je die dingen direct meenemen ('s ochtends langs de IKEA of mp adresje rijden, kind direct bij opa en oma middagdut laten doen, wel de hele dag blijven). Heb je alle komende keren plezier van. En dan neem je deze keer met de auto ook direct een pak luiers mee, scheelt je de volgende keer ook slepen
Alle reacties Link kopieren
Buggy of kinderwagen mee als stoel om in te eten. Campingbedje voor de zekerheid in de kofferbak voor als ze wil slapen. Hopelijk doet ze een dutje in

De auto.
Maar je kindje is toch 1? Dan kan ze toch gewoon op de bank of op een stoel zitten met eten? En qua slapen zou ik haar gewoon in het bed leggen van diegene waar je bent of als dat niet mogelijk is dan heb ik weleens een " bedje" gemaakt van een paar tuinkussens of hij sliep gewoon op de bank.



Ik heb ook eigenlijk nooit veel spullen meegenomen en al mijn kinderen sleep ik overal mee naartoe en blijf nog steeds regelmatig bij vrienden/familie logeren. Dan slaapt de oudste bij mij in bed of bij mij op de bank, de baby slaapt in de kinderwagen die ergens in huis staat geparkeerd en vaak gaat de middelste samen in bed met het kindje van diegene waar we zijn. Dan zitten ze wel samen eerst nog een eeuw te spelen maar dat maakt niets uit voor een keertje.



Neem gewoon je voeding mee, luiers/doekjes, wat kleding en wat speelgoed en dan komt het allemaal wel goed hoor!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 december 2016 @ 22:17:

Goeie grutten.... Wij zetten vroeger in zulke gevallen koters op zes kussens op een gewone stoel naast je eigen eetkamerstoel en dan bond je ze vast met een keukenschort wat meteen als slab dienstdeed.

Je kan het jezelf ook wel heeeeeel moeilijk maken, hoor. En anders gebruik je de buggy als eetstoel. Of heb je die niet ?Zo doe ik het nog steeds ( en ik sleep 3 jongetjes mee), als vrienden met kinderen hier komen dan doe zij het ook gewoon zo. Heb nooit eerder meegemaakt dat iemand een stoel oid meenam.
quote:Pieps2016 schreef op 08 december 2016 @ 23:59:

Maar je kindje is toch 1? Dan kan ze toch gewoon op de bank of op een stoel zitten met eten? En qua slapen zou ik haar gewoon in het bed leggen van diegene waar je bent of als dat niet mogelijk is dan heb ik weleens een " bedje" gemaakt van een paar tuinkussens of hij sliep gewoon op de bank.



Dat ligt er natuurlijk aan hoe oud het kind is. Een kind van bijna 2 kan makkelijk op een stoel zitten ja. Een kind van 13 maanden zal dat echt nog niet kunnen (of willen).
Alle reacties Link kopieren
Welke regio. Heb ook een perfect bedje met matras te leen of te koop
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Ik was voor mijn zwangerschap nogal een kroegtijger, zag mijzelf dus echt niet de hele dag thuis zitten. Heb dus ook een wagen gekocht waar kind lekker en láng in kon liggen, met een soort matrasje dus en groot.

Vanaf een paar weken sliep hij dus al veel in de wagen en is dat zo gewend geraakt.

Heel makkelijk.

Verder als je echt op één plek blijft een campingbedje, ook handig als box.
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen inderdaad meestal rijden zo rond her slaapje. Een campingbedje mee want dat is ook meteen een handige box. En de Ikea kinderstoel. Bij vergeten van die stoel namen we ze gewoon op schoot



En wat er al gezegd werd, moesten ze slapen bij vreemden gingen wij mee naar boven tot ze sliepen.



Bij het naar huis gaan, kinderen in pyjama en slaapzak (je hebt speciale voor in de autostoeltjes en dan konden we ze zo overtillen, nu nog trouwens maar dan krijgen ze alleen nog een pyjama aan.



Mocht je met de trein gaan, wij hebben de kinderen ook wel eens midden op een twee persoonsbeschrijving gelegd omringt door kussens.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Zoiets is ook handig. En ook handig mee te nemen voor als je een keer met de trein gaat: https://www.bol.com/nl/p/topmark-go-up- ... 002156625/

Dit ding kun je ook nog gebruiken als je kind 4 is en de eetkamerstoel nog net te laag om goed op te zitten. Ik krijg mijn 4 jarige misschien nog wel IN de Ikea-stoel, maar ik zou hem er niet meer uit kunnen krijgen.
Wij hebben een stoelverhoger die je kan inklappen. Zo'n hangstoeltje vind ik eng, Wij zetten er dan alsnog een stoel onder. Zoon is er een keer mee gevallen (gelukkig dus op de stoel) en sindsdien wil ik niet meer zo'n geval gebruiken.



Verder speelgoed mee, 2 setjes kleding, wagen/draagzak. Campingbedje neem ik niet mee voor 1 dag. Dochter slaapt dan of in de auto, of in de drager (even gaan wandelen als ze moe is werkt prima met de drager). En relax.
dank voor de vele bruikbare tips en zelfs aanbiedingen van spullen! Ik ga het voor nu denk ik houden bij zo'n hangstoeltje, dat lijkt me sowieso een handig ding om te hebben. Kinderwagen om in te zitten had ik nog niet eens aan gedacht! Die zou dan in dit geval alleen voor dat doel mee gaan dus ik kies nu voor dat hangstoeltje. Voor dit eerste tripje bed nog maar even achterwege laten, maar in de toekomst willen we ook zeker een keer daar logeren dus dat komt dan wel.



paar vragen: nee, mijn 13 maander blijft niet rustig op een gewone stoel of bank zitten

en wat nog een paar keer is voorgesteld: te slapen leggen op bank of bed of tuinkussens: geen optie. ze kruipt rond en zal op de grond vallen. ik leg haar wakker in bed, waar ze soms even huilt en dan gaat staan of zitten. Een tentje is denk ik ook niks voor haar

en of ze slaapt in de auto, wat iemand vroeg; ja dat weet ik dus niet want we zitten nooit in een auto. Laatste keer was een half jaar geleden.



dank voor jullie geruststellingen ook, dat het heus goedkomt. tis ook de combinatie met de autorit en dat ik niet weet wat dochter daar van gaat vinden, en het idee om met een overstuur kind heel ver van huis te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:jope schreef op 08 december 2016 @ 21:37:

ik denk ook eigenlijk niet dat ze in een tentje gaat slapen, ze is supernieuwsgierig en slaapt thuis in een heel donkere kamer om maar zo min mogelijk afleiding te hebben.



maar zo'n opvouw stoel vind ik wel een een heel fijne tip!Ik denk dat je het jezelf onbedoeld erg moeilijk hebt gemaakt. Kind gewoon overal mee naartoe nemen en proberen te laten slapen vanaf dat ze klein zijn. Gewoon blijven proberen. Ipv van slapen heel ding maken met donker/weinig afleiding etc. Mijn god. Ze moeten ook tegen stootje kunnen hoor!
quote:poisson1987 schreef op 09 december 2016 @ 11:44:

[...]





Ik denk dat je het jezelf onbedoeld erg moeilijk hebt gemaakt. Kind gewoon overal mee naartoe nemen en proberen te laten slapen vanaf dat ze klein zijn. Gewoon blijven proberen. Ipv van slapen heel ding maken met donker/weinig afleiding etc. Mijn god. Ze moeten ook tegen stootje kunnen hoor!



tja poisson ik denk dat je te weinig achtergrond informatie hebt om deze aanname te doen. niet alle kinderen laten zich overal mee naartoe nemen. Ja, de eerst paar weken, ik nam haar in de draagdoek mee naar etentje bij vrienden, waar dan ook, geen probleem. Maar het kind werd groter en ging steeds moeilijker slapen. Dan kan ik wel doorgaan met haar overal mee naartoe te slepen maar dan zat ik toch echt met een overprikkeld kind dat te weinig slaap kreeg. Wat een fijne ontdekking was dat, toen we erachter kwamen dat ze in een rustige donkere kamer zonder afleiding wel lekker sliep. daar maak ik geen heel ding van, dat is een feitelijke constatering die me in het dagelijks leven geen enkele moeite kost.

Kip of ei? heb ik ervoor gezorgd dat ze een lastige slaper is? of zit dat er nu eenmaal in en heb ik er op te reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:jope schreef op 09 december 2016 @ 12:45:

[...]

Kip of ei? heb ik ervoor gezorgd dat ze een lastige slaper is? of zit dat er nu eenmaal in en heb ik er op te reageren.Elk kind is anders. Ik had een oudste zoon die probleemloos sliep naast een hoempapa orkest. Mijn jongste zoon sliep ook naast een hoempapaorkest, maar hield mij dan 's nachts wakker omdat hij steeds nachtmerries had. Hij sliep wel tot hij 4 was overal en altijd in zijn slaaptent, terwijl zijn oudere broer helemaal niet meer sliep toen hij 2 was.
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje was tot 13 maanden ook een lastige slaper, eerder zei ik al dat wij wel al heel veel weg zijn geweest met hem. En slapen ging niet altijd even makkelijk, maar sinds een maand of 2 is hij zo'n goede slaper geworden. Het is altijd spannend voor een kleintje ergens anders slapen, maar ze wennen er uiteindelijk wel aan. Maak je niet teveel zorgen, dat voelt je kindje nl! Lekker relaxed op pad, want hoe relaxder papa en mama zijn, hoe relaxder de kleine.
Kan heel erg per kind verschillen. Mijn oudste is makkelijker dan jongste, terwijl jongste zich toch al wat vaker aan moet passen dan oudste. Gelukkig werkt slaaptent en campingbedje vaak wel. Oudste sliep met 1 nog regelmatig in de kinderwagen. Jongste niet, die gaat jengelen. Oudste viel gewoon in slaap als hij moe was, zitting plat en je kon zo doorrijden. Scheelt wel dat jongste nu al op 1 slaapje zit (met net 1) terwijl oudste daar langer over deed. En zolang jongste genoeg te zien heeft en zijn speen mag, valt het huilen wel mee.
Dat verschilt zeker per kind en jope laat je niets aanpraten. Hier 2 kinderen en waar de oudste als baby nergens sliep en ontzettend aan het draken was, sliep dochter wel heel makkelijk. Daarentegen slaapt zij nu met bijna 1,5 slechts een uurtje per dag, terwijl zoon ongeveer 3 uur sliep op die leeftijd.
quote:poisson1987 schreef op 09 december 2016 @ 11:44:

[...]





Ik denk dat je het jezelf onbedoeld erg moeilijk hebt gemaakt. Kind gewoon overal mee naartoe nemen en proberen te laten slapen vanaf dat ze klein zijn. Gewoon blijven proberen. Ipv van slapen heel ding maken met donker/weinig afleiding etc. Mijn god. Ze moeten ook tegen stootje kunnen hoor!



Lijkt me heerlijk om zo kortzichtig te zijn.



Elk kind is anders. En als je een goede slaper hebt is vaak echt geen verdienste van de ouders zelf. Je hebt dan gewoon mazzel dat je een goede slapert hebt.
Ik had een Bagsac voor de kinderen; stoffen zitje dat je kunt vastmaken aan een gewone eetkamerstoel, ideaal!
dank nog voor de steunbetuigingen op het laatst. tis ook voor elke moeder anders. Ik zou willen dat ik zelfverzekerd en blakend van zelfvertrouwen mijn luide innerlijke stem kon volgen, maar ik ben een perfectionist en mijn innerlijke stem zegt heel vaak uhhhh hellup hoe moet dit.

lastig dan soms, om op te boksen tegen Hen Die Het Beter Weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven