Zwanger! Uitgerekend eind oktober / begin november

15-02-2016 13:31 1988 berichten
NaamLeeftijd1e/2eUitgerekendGeslachtBevallenNajaar201627/301e15 oktober meisje4 oktober eatsportLOVE30/321e17 oktober jongen15 oktober Mamii24/231e25 oktober jongen18 oktober dicha32/392e25 oktober jongen18 oktober Ennel25/291e23 oktober jongen19 oktober Louise3030/381e15 oktober jongenSmaak198629/291e16 oktober jongen24 oktober Eefsz26/251e24 oktober jongen25 oktober Rammama1e22 oktober jongen28 oktober Bottom31/351e24 oktober meisje30 oktober Fiona201229/331e23 oktober meisje1 november Klaber24/241e25 oktober meisje8 november Libel25/301e31 oktober meisje



Strandbal , Zeepaardje03 , Appel005



Juultje17 & Denala, wegens lang niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Als jullie er in terug willen zijn jullie uiteraard weer van harte welkom!



Om de tabel te wijzigen: gebruikersnaam & wachtwoord oktnov2016
anoniem_276243 wijzigde dit bericht op 21-11-2016 15:06
Reden: Volgorde aangepast naar geboortedatum kindjes
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd een hydrofiel als driehoek gevouwen bij het hoofdje.

Anders kan ik ook dagelijks het bedje verschonen! Nu gewoon schone hydrofiel en klaar!



Denk dat ik vanavond eens een extra dekentje op ga leggen. Of in ieder geval een warmer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens in het wipstoeltje en in de box vaak er ook een hydrofiel inliggen anders heb je zó snel vlekken.
Alle reacties Link kopieren
Ooh fiona tegelijk gepost. Nee officeel mag het niet maar onze zei kan nog wel en wij hebben het nog wel. Goed strak en ze beweegt nog niet veel omdat ze ingebakerd zit. Je kan ook onder hoeslaken doen acheelt weer iets!
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft de kleine een rompertje met korte mouwen, gewone kleertjes die hij overdag aanhad, in de swaddle me, en onder een lakentje met dekentje. Volgens mij heeft hij het zo lekker warm. Op z'n kamertje was het gisteravond 18 graden, dus lijkt me prima.

In z'n bedje doen we idd een hydrofiel luier. Eigenlijk op initiatief van de kraamhulp, dus het advies is overal weer anders
Alle reacties Link kopieren
Hier werd zelfs in het ziekenhuis het bedje met een hydrofiel opgemaakt!

Tis idd zo dubbel als het maar zijn kan.

Iedereen zegt iets anders, over alles!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook op advies van de kraamhulp een hydrofiele doek in t ledikantje als een driehoek gevouwen.

En vaak heeft hij gewone kleertjes aan. Heb wel een pyjama die hij soms aan heeft maar vaker ligt hij gewoon met kleren in bed.



Pfff hier vanavond drama. Heeft sinds de fles van 18:00 nog geen oog dicht gedaan en klaar wakker. Ben benieuwd wat dat vannacht gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hydrofiel in een driehoek. En heb er ook 1 in de box. Scheelt een hoop wassen ja!



Ze heeft ook regelmatig nog haar kleertjes van de dag aan snachts. Maar de voorkeur gaat wel naar een pyjama om alvast een ritueel te vinden. Ze is alleen uit haar pyjama maat 56 gegroeid. Is toch een nadeel die dingen met die voetjes eraan als je een lange baby hebt ;).



Ennel succes met de kleine. Hopelijk gaat ie toch nog een flink poosje slapen.
Alle reacties Link kopieren
Aah ennel vervelend zeg! Hopelijk gaat hij snel lekker slapen!



Hier heb ik overal een hydrofiele doek eronder. In kinderwagen, box, wipstoel en bedje! En idd overal zeggen ze volgens mij weer wat anders.



Haha bottom flinke meid of niet. Hier een echte pyama aan vandaag maat 62 en zit oerfect. Staat haar zooo schattig! Vaak nog boxpakjes aangehad die ik als pyama gebruikte maar die worden hier ook te klein haha.

En vind het voor ritueel wel fijn en net zo fris volgende dag moet je toch weer schone kleertjes aandoen. Teminste ik wel ze spuugt ook wel veel.



Hier vandaag een heel tevreden rustig meisje die veel geslapen heeft

20.00 laatste fles en 20.30 in bed gelegt. Even wakkrr en 2x heel even gehuilt maar ze slaapt weer haha ben benieuwd hoe het vannacht gaat want ze heeft echt al veel geslapen!!
Doen jullie dan de punt van de driehoek naar boven of naar beneden? Ik ga dat ook maar doen denk ik want nu ligt ze vaak met haar hoofd in zo'n natte plek. En dus ook bij het ledikant of hebben jullie een wieg?



Sterkte Ennel! Ons meisje is heel tevreden deze week, echt fijn. Ze slaapt nu maar ik ga haar zo in de box leggen in de hoop dat ze wakker wordt voor de laatste fles. Overdag is ze vaak onrustig maar dan gaan we wandelen of neem ik haar in de draagdoek, ze slaapt dan als een roosje.
Alle reacties Link kopieren
Fiona de punt naar boven. Ja dan kan je even verschonen. Zowel ledikant als wieg.

Ze slaapt overdag in de ledikant en nacht in wieg. Gaat heel goed gister in de box gelegt was aan het bellen maar ze sliep onrustig toen in ledikant h

Gelegt en ze sliep anderhalf uur.

Fijn dat ze een tevreden meisje is! En lekkr veel wandelen dus haha.
Wouw lekker druk hier idd!



Ik geef bv dus geef voeding op vraag. (Ook snachts) In de eerste week nog niet en was ik heel erg bezig met de tijden. Maar hij is goed van gewicht en drinkt verder goed dus kan het hem zelf laten regelen. Maar vanwege bv is dit dus al wel anders als je kV geeft geloof ik..

overdag komt hij bijna op de klok gelijk om de 3u en een enkele keer laat hij 4u er tussen.

Jaaa dat snachts doorslapen Phoe iedereen maakt daar zo'n ding van ik word er ook een beetje gek van!

De eerste vraag die ik krijg van mensen;slaapt hij al door?! (Zelfs al in week 2 )

En dan denk ik; bij de mensen met kinderen.. goh sliep jou kind al door direct na de bevalling?!?! Of inderdaad .. wat bedoel je met doorslapen?!?!

(sorry voor mij ook een klein frustratie puntje Haha)

Maar hij slaapt bij ons meestal 2x5 of 1x5 1x4 wat ik zelf best OK vind. Hij heeft vorige week 8u gedaan en in het weekend nog een keer! En vannacht deed het 6,5u! Dus ach.. dat zijn de cadeautjes denk ik maar!

Kan ik best gebruiken want vorige week liep het zo goed en deze week is (zoals verwacht) alles weer anders. De hele dag niet slapen en wat nieuw is voor ons ; behoorlijke ontroostbare huilbuien! Maar als ik jullie verhalen lees klopt dat wel een beetje..



Vandaag voor het eerst naar het CB! (Hij is bijna 6wkn) prikjes komen bij 2maanden.



Over het bedje; Zijn kamertje wordt snachts best koud (15gr) balen we zelf ook van en we doen er veel aan om dat te verhelpen. Maar hij lijkt er geen last van te hebben aangezien hij goed slaapt.

Hij slaapt altijd met romper met lange mouw,kleertjes,swaddle me,laken met dikke deken. Als het zo erg vriest zoals vd week leg ik er nog een dunne fleece boven op zodat de kou er niet in kan.

Aan zijn beide zijdes leg ik nog een Rol van een deken zodat er geen gaten zijn.

(Tip vd kraamhulp) eerder heb ik hem ook in een slaapzakje laten slapen met alsnog een deken er over heen. Maarja dus wel omdat het redelijk koud is in zijn kamer.



Tip! Ik heb (toevallig) twee XL hydrofiel doeken. (Ja die bestaan) dan hoef je geen driehoek te maken oid. Maar als een laken stop je deze gewoon in aan de ene en aan de andere kant strak over het matras heen :-) super handig ivm spugen&verschonen idd!



Fijne dag allemaal! (En sorry voor de lange tekst)
Goed dat je het zegt Rammama, ik heb inderdaad ook een XL hydrofieldoek. Misschien koop ik er dan nog wel eentje, dan kan ik ze wisselen.



Wat vervelend dat de kleine weer zo onrustig is, het is toch iedere week weer anders. Wij hebben voor het eerst echt een goed ritme en een tevreden meisje terwijl ze vorige week nog steeds de halve dag huilde. En volgende week zal het ook vast weer anders zijn, ik bereid me er alvast op voor.



Wij hadden vannacht voedingen om 0.30 - 4.30 - 8.30. Maar ze was wel de halve nacht wakker, ik hoorde haar allemaal geluidjes maken naast me. Ze huilde niet dus ik heb het gewoon gerekt tot ze echt honger leek te hebben. Daardoor helaas wel onrustig geslapen, het nadeel van de wieg naast mijn bed. Ik kan me voorstellen dat als ze in haar eigen kamertje zou slapen, ik niet zo wakker word van elk geluidje. Hoe was jullie nacht?



Grappig om te lezen dat veel van jullie al zo'n vast avondritueel hebben, bij ons is het elke dag anders. De tijden van de fles zijn ook elke keer anders, daar zit nog niet zo'n ritme in. Badderen doen we twee keer per week en meestal 's ochtends. Ik leg haar wel overdag in de ledikant op haar eigen kamertje (of box / kinderwagen / bij mij op de bank) en 's nachts in de wieg. Ik merk dat als ik haar in de wieg leg, ze veel dieper slaapt, wat wel fijn is.



Maar een ritueel erin brengen, dat voorlopig nog niet. Ik wil haar ook liever niet zo vaak omkleden, vind ik een gedoe en vaak niet echt nodig. Eigenlijk doe ik haar alleen schone kleren aan na het bad of als ze gespuugd heeft. Soms is dat drie keer op een dag, soms heeft ze twee dagen hetzelfde aan. Oh, en we hadden deze week de eerste spuitluier, toen zat ze ook helemaal onder
Alle reacties Link kopieren
Rammama fijn dat hij er bij bv ook zolang tussen laat! Dat gebeurt niet vaak he,..



Gister heef hij overdag 3x zelf een uur geslapen. In de avond was hij súper vrolijk en gezellig. Hij heeft goed geslapen vannacht 00.00-04.30-08.30 en telkens zelf snel ingeslapen!



Vanochtend lag hij te spelen in de box en toen ik keek was hij zelf inslaap gevallen!

Hopelijk begint hij het te snappen!!



Hier op intake bij de opvang geweest.

Kost hier dus echt niks he!

Vanmiddag naar de osteopaat ben zo benieuwd!



Ga zo de kerstboom opzetten, hij kijkt erg naar lichtjes dus ben benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Hydrofiel XL doeken zijn zo handig. In de box, op de bank, als inbakerdoek.



Inderdaad dat gezeur over doorslapen. Helemaal als andere ouders doen alsof het hun verdienste is dat hun kind doorslaapt.



Voor wie het nog niets wist: in geval van een spuitluier, rompers kunnen ook naar beneden uit ipv over het hoofd. Scheelt poep in het haar.
Eefsz, kinderopvang kost niks... uh.. wélke omgeving woon je dan?! Hier in omgeving noord Holland is het duur zat!

Hoeveel dagen gaat hij naar de opvang?

En ga je je nu dan pas inschrijven? Hebben wij al gedaan toen ik 15wkn zwanger was! Dat moest wel ivm wachtlijsten!

Lekker genieten zo van je mannetje! Heerlijk hoor!



Hier net terug van eerste keer CB. Alles was goed :-D

Alleen zijn naveltje is dus nog niet helemaal dicht. (Dacht dus dat hoorde en nog vanzelf dicht ging alhoewel we wel twijfelde) maar het is dus een beetje geïrriteerd en moet het 1x in de week met alcohol en een wattenstaafje schoonmaken. Ik vind de gedachte alleen wel eng! Zal wel pijn gaan doen maarja het moet maar voor een goed doel!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in België he! Dat scheelt heeeeel veel.

Ik betaal namelijk maar €15.- per dag.

Hij gaat op maandag en dinsdag maar jk werk wisselend dus niet elke keer hetzelfde maar sowieso 1x per week!



Heb je het naveltje eerder nooit met alcohol schoon gemaakt? Ik heb dat gedaan tot het niet meer zwart was. Wel vervelend idd. Was hij verder goed gegroeid??



Hier terug van de osteopaat zijn nekje zat idd vast.

Zijn buik was verder goed.

Moet over twee weken nog een keertje terug en kijken of het verbeterd is!



Holladijee ik doe meestal de rompers zo uit!

Hij heeft een redelijk groot hoofd en vind dat makkelijker
Alle reacties Link kopieren
Hier in nl valt het toch ook wel mee wat je betaald aan opvang? Zoals ik het berekend heb krijg je een hoop terug van de belastingdienst.



Serieus Rammama? Moesten jullie je toen al inschrijven. Phoe zeg, wat een verschil dan waar je woont in Nederland.

Ik heb me vorige week pas officieel ingeschreven bij het gastouderbureau. Eerste week van januari heb ik officieel gesprek tussen het bureau, de gastouder en ikzelf om de contracten te tekenen.



Hier vandaag echt een drama dag. Hij heeft alleen maar gehuild en helemaal niets geslapen. Uiteindelijk is hij na de fles van 19:00 eindelijk in slaap gevallen en heb ik m in bed gelegd. Nu slaapt hij nog steeds gelukkig. Toen vriendlief thuis kwam heb ik Ff flink bij hem uitgehuild, deze dag werd me even te veel. En het erge is dat ik eigenlijk niks te klagen heb. Hij huilt normaal nooit en is zo tevreden. En dan 1 huildag en ik zit stuk.
Oh Eefsz das waar ook! Heerlijk België! Daar kunnen we nog wat van leren



Nee ook betreft het naveltje mochten we er niet aan zitten. Eerst valt het stukje (vd geboorte met klip) eraf en dan klaar. Maar in ons geval niet dus. Maar mijn moeder zei ook al dat ze dat vroeger wel ook standaard deden. Dus dat zijn van die dingen die ze afgeschaft hebben maar helemaal zo gek nog niet zijn!

Verder was alles super goed hoor! 56,5cm

(Schatting, beentjes wilde niet helemaal strekken) en nu 5120gr. :-)



Oh dat verschilt zeker Ennel. Gastouder bureau was al niet meer mogelijk :-/

Omgerekend (minus belasting) zijn wij alsnog ruim €400 kwijt voor 3dgn.

Vind ik best veel. Maar kan er niet voor thuis blijven nee..

Gun jezelf lekker die huilbui!! Soms moet het er gewoon uit ook al is er niet direct een gegronde reden!

Ik kan soms ook 'het even niet meer weten' terwijl ik ook besef dat we eigenlijk een heerlijk mannetje hebben!

Zijn ook de hormonen denk ik. Die krijgen we er gratis bij :-/

Hoop dat het morgen beter gaat voor je!!
Ps €400,-+ voor 3dgn per maand bedoel ik dan :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat wij ook wel aardig wat terug krijgen hoor. Valt me reuze mee.



Ennel wat vervelend zeg zn drama dag. Die zijn zo zwaar! En helemaal niet gek dat je het even niet aan kon hoor. Ookal is die normaal heel makkelijk. Het is nooit leuk en makkelijk als ze veel huilen. Anders hulp vragen he als je het niet aan kan en even rust wilt nemen.



Rammama vervelend van naveltje. Hopelijk ziet die er snel weer goed uit en valt het mee mer de pijn bij de kleine man met schoonmaken.



Ohja als alles onder de poep zit. Rompertjes en kleertjes spuit ik in met gele dasty van wibra en zet daarna op water en dan in wasmachine. Dan krijg je alles weer schoon.



Hier eeen hele goede nacht!! Van 21.00 tot gewoon vanmorgen 07.30 geslapen!! Echt knap ik schok vanmorgen wakker haha. En net echt een half uur lekker babbelen en lachen met me. Zo leuk! Liedje in de manenschijn vind ze helemaal leuk haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij ook al met 15 weken moeten inschrijven ! En onze eerste en tweede keus waren toen al niet meer beschikbaar.



Ik krijg ook nog terug, die €15,- is zonder belastingteruggave..



Oh ennel wat pittig zo een dag he! Ik heb het vaker als vriend werkt en dan school heeft meteen dat ik om 23.00 als hij thuis komt evht zoiets heb van ; Thank god!



Najaar thanks voor de tip! Hier nog geen vuile romper gehad (van poep dan). Hopelijk blijven deze mij nog even bespaard hahaha!



Hier gisteravond ook flinke huilbuien, denk door de osteopaat . Is natuurlijk voor zo een kleintje ook njet fijn!

Vanochtend schrok ik om 5.15 wakker, hij sliep nog.. uiteindelijk werd hij om 5.30 wakker!

Hoop dat het niet moe-heid na de osteopaat was haha!
Alle reacties Link kopieren
Klopt wij hebben ons ook rond de 15 weken ingeschreven en de eerste keuze zat al vol!

Ooh jeetje dat is wel heeeel goedkoop haha. Ik denk dat wij ook naar is in belgie ga wonen zeg haha. Hoelang heb jij eigelijk verlof is dat hetzelfde als hier?



Haha ik hoop ook voor je dat je geen spuitluiers krijgt!! Maar echt dit werkt prima met dasty. Ik spuit dat trouwens overal op haha ideaal.



Aah zielig zn ontroostbaar kleintje. Maar kn idd daardoor komen. Is toch niet heel fijn!

Maar wat een goede nacht zeg@! Hopelijk blijft dat zo haha. Ik hoop trouwens dat die van ons ook deze ritme vol gaat houden vind ik helemaal niet verkeerd haha. Alleen moet tussendoor extra voeding geven anders kom ik lastig aan 5 voedingen... ja of heel laat nog geven maar dat ik hier niet echt een optie dan slaapt ze al diep krijg haar niet wakker of ze wilt niet drinken haha.
Goede tip van die rompers, ik had me eigenlijk niet gerealiseerd dat je die ook naar onder uit kan trekken.



Hier is het na een paar goede dagen weer erg onrustig. Vannacht kwam ze elke keer binnen 3 uur en vanaf 5 uur heeft ze niet meer geslapen. Ze is de hele dag al wakker en valt soms wel in slaap bij ons, maar als we haar in bed leggen begint ze weer heel hard te huilen. Mijn man moet vannacht en morgen middag/nacht werken dus ik ben alleen met haar. Ik ben nu al gesloopt na afgelopen nacht, ik hoop zo dat ze straks gaat slapen.



Ze huilt nu weer heel hard dus ik haal haar maar weer uit bed
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Nederlands en werk ook gewoon in Nederland!

Ben 'grenzeloos verliefd' zoals ik het noem haha!

Mijn vriend is Belgisch, en de kleine dus ook!

Verlof is in België trouwens hetzelfde, ook 16 weken alleen mag je hier tot 1 week voor UD doorwerken als je wilt!



Moet je overdag dan om de 3 uur voeden najaar?

Drinkt ze haar flessen dan wel leeg?



Ach Fiona wat balen zeg! Gaat door merg en been he zo een kleintje!

Ik snap je frustratie vriend is hier ook 3 dagen weg van 06.15-23.15! Zijn pittige dagen..



Hier vandaag op mijn werk op bezoek geweest en net samen met z'n drie een kerstboom gaan halen

Vriend is nu naar school dus gaan hem morgen samen optuigen!

Ruikt al zo lekker binnen nu!



Ik ga lekker m'n pyama aandoen en knuffelen op de bank!



Fijn weekend allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Najaar wauw wat een heerlijke nacht! Hier ook een supernacht gehad. 20:00-02:00-08:00. Zo heb ik ze graag haha. Wel jammer dat ik dan midden in de nacht niet meer slapen kan na het voeden. Terwijl de kleine dan al lang heerlijk ligt te tukken.



Ennel hoe is het vandaag gegaan? Hopelijk stuk beter weer.



Rammama hoe gaat het schoonmaken van zn navel? Heeft ie er last van?



Fiona en eefsz wat staan jullie er veel alleen voor! Krijgen jullie wel veel steun als je man thuis is. Met zulke dagen kan ik me voorstellen dat hij ook moe is. Lijkt me pittig!



Eefsz wat leuk een kerstboom. Ik ga morgen ook maar eens kijken hoe we de boel versieren. Is nu wel extra leuk nu ik zoveel thuis ben. En ik denk dat de kleine ook wel zin kan krijgen in al die lichtjes.



Vandaag hele dag wezen winkelen. Mn man alvast kunnen oefenen voor als ik straks hele dagen werk. Het ging geweldig. Blije papa en baby toen ik thuis kwam en ik blij met mn nieuwe kleren haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven