Gezondheid alle pijlers

Bloed bij ontlasting

09-12-2016 09:49 460 berichten
Ik heb nogal een eigenwijze man..

Sinds een week of 2 bloed bij zijn ontlasting. Hij vertelde het pas deze week. Op aandringen van mij is hij naar de huisarts geweest, die gekeken heeft en niets geks kon vinden (in de zin van aambeien / scheurtje of iets dergelijks).

Huisarts schreef movicolon voor en bij kramp/koorts terug komen.



Na een paar dagen movicolon is er nog niets veranderd. Net zegt hij dat er weer een hoop bloed is, echt in de ontlasting. Wel helderrood.

Hij wil na het weekend bellen naar de huisarts, ik heb liever dat 'ie vandaag nog gaat. Ben ik nou overbezorgd, of is man zo verschrikkelijk eigenwijs?

(moet ik zelf eens een klachtje hebben, dan brengt 'ie me het liefst persoonlijk naar de huisarts )
Alle reacties Link kopieren
Bij de hand nemen en naar de huisarts brengen... Mannen!
Heeft de huisarts iets gezegd over wanneer de movicolon zou moeten werken? En is het nu echt meer bloed dan tot nu toe?



Ik zou met dit soort klachten niet te lang aanmodderen en vandaag nog bellen. Hij hoeft niet eens meteen een afspraak te maken. Maar ik zou op zijn minst het probleem even voorleggen aan de assistente of vragen of zij het met de huisarts bespreekt. Anders zit je tot na het weekend (als het niks acuuts is om mee naar de HAP te gaan).
Alle reacties Link kopieren
na het weekend kan ook toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:little_angel89 schreef op 09 december 2016 @ 09:54:

Bij de hand nemen en naar de huisarts brengen... Mannen! Dit- hij heeft maar even niks te willen. Gewoon meenemen
De huisarts deed het vooral af met 'het zal wel over zijn zodra je die movicolon neemt'.

Niet dus, het was vandaag meer dan voorgaande dagen (niet dat ik het gezien heb ;) )



Ik ga man nog eens bellen en zeggen dat 'ie de huisarts nog eens belt. Inderdaad een afspraak maken hoeft nog niet eens per se, maar even bellen kan geen kwaad..
quote:lilalinda schreef op 09 december 2016 @ 09:58:

na het weekend kan ook toch?Ik ben niet iemand die snel naar de huisarts gaat. Maar bij dit soort klachten zou ik het aan de beoordeling van de huisarts overlaten of het wel/niet kan wachten, en dus even bellen voor advies.
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 09 december 2016 @ 10:15:

[...]



Ik ben niet iemand die snel naar de huisarts gaat. Maar bij dit soort klachten zou ik het aan de beoordeling van de huisarts overlaten of het wel/niet kan wachten, en dus even bellen voor advies.

maar de man van TO niet

Ik ga er van uit, dat het een volwassen vent is, die zelf besluit of hij naar de huisarts gaat
Alle reacties Link kopieren
Hoezo movicolon? Dat word toch alleen voorgeschreven als je problemen hebt met je stoelgang?

Heeft je partner dat? Want als hij gewoon een gezonde stoelgang heeft, werkt movicolon echt van geen kanten hoor.



Als het bloeden niet ophoud zou ik echt teruggaan en een verwijzing vragen voor een colonoscopie.
quote:lilalinda schreef op 09 december 2016 @ 10:17:

[...]



maar de man van TO niet

Ik ga er van uit, dat het een volwassen vent is, die zelf besluit of hij naar de huisarts gaatJe mag de man waar je van houdt best proberen te beschermen tegen een oerdomme beslissing. Langdurig bloed in de ontlasting is altijd reden om naar de huisarts te gaan, en als het niet over gaat na een behandeling dan ga je weer terug. Bloed in je ontlasting is niet zomaar even iets wat je gerust kunt aankijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:suicideblond schreef op 09 december 2016 @ 10:23:

Hoezo movicolon? Dat word toch alleen voorgeschreven als je problemen hebt met je stoelgang?

Heeft je partner dat? Want als hij gewoon een gezonde stoelgang heeft, werkt movicolon echt van geen kanten hoor.

bloed komt vaak door aambeien, aambeien door te hard persen. Ontlasting dunner maken, helpt dan
Alle reacties Link kopieren
Direct naar huisarts terug en vind het slecht van de huisarts dat er niet direct andere onderzoeken gedaan zijn. Heb dit twee keer meegemaakt bij twee dierbaren en de een had een scheurtje in aneurysma en de ander had darmkanker. Wil je niet bang maken maar vind dit echt ernstig !
be free
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 09 december 2016 @ 10:25:

[...]



bloed komt vaak door aambeien, aambeien door te hard persen. Ontlasting dunner maken, helpt dan



Huisarts heeft gekeken en niets van dat al gezien, ook geen fissuur, schrijft TO. Als de man van TO geen verstopping heeft is movicolon onzinnig.

Bovendien zit het bloed dan op de ontlasting en niet er in, wat TO ook schrijft.
Ik denk dat jij overbezorgd bent en je man eigenwijs. Maar aangezien het helder bloed is en de arts op de hoogte zou ik je aanraden je minder druk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Want helder bloed is niets om je bezorgd over te maken? Het is slechts een teken dat het nog niet verteerd is en dus uit een lager gedeelte van maag-darmkanaal komt, het zegt niets over de mate van ernstigheid.
Man heeft geen verstopping. En het bloed zit niet op de ontlasting maar echt er in (althans, nu in ieder geval wel, hoe het 2 weken geleden was weet ik niet precies).



Ik krijg 'm nu niet aan de telefoon, zal wel druk zijn op z'n werk, maar ik app hem toch even dat ik wil dat hij de huisarts belt. Zo'n onderzoek zal heus geen pretje zijn maar hij is me veel te dierbaar om m'n kop in het zand te steken
quote:Sophiever schreef op 09 december 2016 @ 10:30:

Ik denk dat jij overbezorgd bent en je man eigenwijs. Maar aangezien het helder bloed is en de arts op de hoogte zou ik je aanraden je minder druk te maken.Want artsen hebben het altijd bij het juiste eind? Je bent zelf altijd nog verantwoordelijk voor je gezondheid en het zoeken/vinden van de goede hulp. Arts heeft behandeling voorgeschreven, behandeling werkt niet. Dan is de enige juiste stap weer terug gaan naar de huisarts.
Laat 'm volgende keer even een foto maken (hoe raar ook). Dan kan de (huis)arts een betere inschatting maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 09 december 2016 @ 10:40:

Laat 'm volgende keer even een foto maken (hoe raar ook). Dan kan de (huis)arts een betere inschatting maken.Dat is wel een slimme zet ja. En raar valt wel mee- moest mijn man ook toen hij met vreemde ontlasting terug kwam uit de tropen (al bleek het een oer-Hollands buikgriepje). Dus met bloed zal het zeker niet raar zijn om te doen.
Goede tip SpringDing, geef ik door aan hem!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare huisarts. Toen ik bloed bij ontlasting had twijfelde huisarts geen moment: doorverwijzing naar mdl-arts!
Alle reacties Link kopieren
quote:suicideblond schreef op 09 december 2016 @ 10:23:





Als het bloeden niet ophoud zou ik echt teruggaan en een verwijzing vragen voor een colonoscopie.Dit dus. Huisarts heeft gecheckt op scheurtjes/ aambeien. Dat was het niet. Dus is volgende stap verwijzing naar mdl voor colonoscopie.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 09 december 2016 @ 10:25:

[...]



bloed komt vaak door aambeien, aambeien door te hard persen. Ontlasting dunner maken, helpt danHuisarts heeft al gecheckt. Het waren geen aambeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 09 december 2016 @ 10:30:

Ik denk dat jij overbezorgd bent en je man eigenwijs. Maar aangezien het helder bloed is en de arts op de hoogte zou ik je aanraden je minder druk te maken.



Want helder bloed is geen probleem?



Helder bloed wijst vaak op problemen met dikke darm. En aangezien ik geen diagnoses wil noemen raad ik TO aan om haar man te adviseren om opnieuw aan de bel te trekken bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts zou ook alvast bloed kunnen laten prikken om te checken op ontstekingswaarden.

En ontlasting laten inleveren om te testen op bacteriën.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Bloed bij de ontlasting is ALTIJD een reden om verder te zoeken. Tenzij het duidelijk om aambeien of scheurtjes/ wondjes gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven