Welke huistelefoon

09-12-2016 12:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik kom er met behulp van Google helaas niet uit, dus misschien kunnen jullie helpen.

Schoonouders willen graag een nieuwe huistelefoon, want hun huidige draadloze (op batterijen dus) is ontzettend slecht. Het ding valt bij het minste geringe uit, etc. Nu kunnen ze natuurlijk weer nieuwe batterijen kopen (al 2x gedaan), maar het probleem blijft zich voordoen. Dit hadden zij ook bij een ander toestel. Dat zij dus iets niet goed doen met opladen dat geloof ik meteen, maar is nu even niet het punt want daar verander ik niks aan.

Nu is schoonmoeder dus op het punt dat ze terug wil naar een ouderwetse bureautelefoon met hoorn. Geen oplaadbare, draagbare telefoon dus. Prima, dachten we - en een goed kerstcadeau. Dus wij op zoek naar zo'n ouderwetsuitziend ding.



Nou heb ik mij laten vertellen dat dit de "analoge telefoons" zijn en dat je die "niet zomaar" aan kan sluiten wanneer je digitale telefonie hebt van KPN/Ziggo/Tele2 etc. Telefoon zit namelijk bij hun internet/tv-mediabox inbegrepen.



Hoe zit dit nou?
Klopt, een analoge foon werkt niet op een digitaal netwerk, maar dat is op zich niet zo'n punt, als je wat verder zoekt dan vind je ook digitale foons met een ouderwets uiterlijk.

Even verder googlen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.blokker.nl/nl/ ... Lb2pKqB59ACFQ0-Gwod6YYMCA



Zo iets? Bij de blokker.
Deze is van Panasonic en kost 28 euro. Ik heb hem gegoogled met digitale huistelefoon.





quote:7102 schreef op 09 december 2016 @ 12:31:

http://www.blokker.nl/nl/ ... Lb2pKqB59ACFQ0-Gwod6YYMCA



Zo iets? Bij de blokker.Ohhh, die is leuk zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n retrolook huistelefoon (een andere dan die hierboven) en die kun je inderdaad aansluiten op je mediabox/modem.
Alle reacties Link kopieren
Hier de digitale Siemens Gigaset, fantastische telefoon, en mooi om te zien...



Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 09 december 2016 @ 12:33:

Deze is van Panasonic en kost 28 euro. Ik heb hem gegoogled met digitale huistelefoon.





[afbeelding]Wat een gezellig leuk toestel Cato....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Hey Eindje,



Ja, helaas issie er alleen maar in het zwart.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje, die had ik o.a. ook gevonden, maar dan staat er bij de beschrijving "De Panasonic KX-TS500EX is een analoog telefoontoestel voor (draad-)aansluiting op het analoge telefoonnetwerk", wat mij doet denken dat dit dus een analoge is en niet geschikt voor mijn schoonouders? Dit soort info staat bij vrijwel alles wat we tot nu toe hebben gevonden.



Die retrotelefoon is leuk (en er staat inderdaad bij dat het geschikt is voor een modern netwerk), maar dat model willen ze dan weer niet helaas!
Tja, dan kan ik alleen nog maar zoiets adviseren. Dat is zonder batterijtjes, maar wordt via het stroomnet opgeladen.





Of deze. Ik vind hem ongelooflijk mooi en hij is van Flipse, dus daar kan je je geen buil aan vallen.





Alle reacties Link kopieren
Die laatste is inderdaad ongelooflijk mooi, maar ik gok zomaar dat dat het kerstbudget overschrijdt.



Hmm, lastig dus. Ik ken ze een beetje, dus als het niet is wat ze voor ogen hebben (hoorn, draad, geen schermpjes) dan kunnen we het beter niet kopen, want dan wordt het niet of met tegenzin gebruikt.



Misschien dan maar even verder zoeken en dan bij ieder toestel dat qua model lijkt op die Panasonic goed lezen of er ergens staat of het analoog is? En dan eventueel terugsturen als het dan toch niet werkt... Ze zijn er dus blijkbaar wel als ik de reacties hier lees.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij klopt bovenstaande analoog/digitaal discussie voor geen meter. Als jij een modem gebruikt, zit daar een poort op waar de spraak en nummerselectie analoog overheen gaan (net als wanneer je geen modem gebruikt en de 'ouderwetse KPN lijn' rechtstreeks op het contact in de muur aangesloten zit). Op deze poort wordt de telefoon aangesloten. Kortom: je hebt gewoon een analoge telefoon nodig.



Met een digitale telefoon wordt vermoedelijk een VOIP telefoon bedoeld (een telefoon met een internetaansluiting).
Alle reacties Link kopieren
quote:NosceTeIpsum schreef op 09 december 2016 @ 13:57:

Volgens mij klopt bovenstaande analoog/digitaal discussie voor geen meter. Als jij een modem gebruikt, zit daar een poort op waar de spraak en nummerselectie analoog overheen gaan (net als wanneer je geen modem gebruikt en de 'ouderwetse KPN lijn' rechtstreeks op het contact in de muur aangesloten zit). Op deze poort wordt de telefoon aangesloten. Kortom: je hebt gewoon een analoge telefoon nodig.



Met een digitale telefoon wordt vermoedelijk een VOIP telefoon bedoeld (een telefoon met een internetaansluiting).

Helemaal correct.

Wat hier boven staat over digitaal en analoog is onzin.



Met een kleine aanvulling. Bij een draadloze telefoon staat vaak dat hij digitaal is (dect) daarmee bedoelen ze dat de draadloze verbinding tussen de headset en het basisstation digitaal is. De aansluiting tussen je telefoonaansluiting/modem en het toestel is altijd gewoon analoog.



Sommige hele oude telefoons (+20 jaar, die met een draaischijf) doen het niet op een telefoonaansluiting via een modem omdat die de nummers niet met tonen maar pulsen kiezen. Je weet wel, als je bij een gewone telefoon een cijfer toetst hoor je een piep toon, oude telefoons doen dat niet, die ratelen (korte ratel is 1, lange ratel is 0). Met dat geratel kan je modem niks, maar die telefoons maken ze al decenia niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven