Ervaring huis kopen stille verkoop

06-12-2016 09:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik lees al even mee maar ik heb een account aangemaakt omdat ik wel wat anoniem advies kan gebruiken! Mijn vriend en ik zijn bezig met de huizenzoektocht voor ons eerste koophuis en na een paar maanden kwam er een Jaren 30 woning op ons pad in de stille verkoop (via een makelaar). We zijn gisteren samen met een klusser/aannemer voor de 2e keer wezen kijken om ook de verbouwingskosten in kaart te brengen. Het huis is degelijk, goed onderhouden maar wel aan modernisering toe.



Nu weten we dat wij de enige zijn die het huis hebben gezien en dat er ook (nog) geen andere bezichtigingen gepland staan. De vraagprijs is 269.000 en dat is reëel gezien de markt, dit soort woningen gaan als warme broodjes over de toonbank. Nu zei de verkoopmakelaar gisteren iets opvallends: 'ik heb wel wat speling maar niet veel'. Nu twijfelen wij over het openingsbod dat we gaan doen. Wij hebben de beste papieren voor die mensen. Zij wachten op een nieuwbouwwoning en wij komen uit een huurappartement. We zijn dus ontzettend flexibel waardoor zij vanuit dit huis direct naar hun volgende huis kunnen.



Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee? We hebben dus nu geen concurrentie, maar gooi je het huis op de markt dan zal 'ie snel verkocht zijn. We zitten dus in een goede positie en willen niet afschrikken en de koop laten slagen.



Ik ben heel erg benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Weet niet hoe snel de huizenmarkt daar gaat. Maar persoonlijk zou ik starten met 260k/262k als openingsvoorstel. De verkopers zitten niet op de schopstoel. Als ze nu de woning actief zouden gaan verkopen weten zij zelf ook wel dat de koopsom waarschijnlijk richting de vraagprijs gaat. Dan lijkt mij een openingsvoorstel van 255k niet reeël.

Succes met bieden!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kunnen mensen hier bedragen roepen... je kent de situatie niet goed genoeg om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 06 december 2016 @ 10:59:

Kijk even naar andere topics hier op viva over bieden op huizen. Het komt regelmatig voor dat er een hele kudde posters over degene die het topic geopend heeft, heen buitelt met de mededeling dat het bod dat de TO in gedachten heeft absurd is. Waarna dat bod in de praktijk toch zo gek niet blijkt.

Ik zou niet afgaan op viva-adviezen bij het kopen van een huis.



Eens. Ik ben ooit verguisd op dit forum omdat ik zei dat de huizenprijzen véél te hoog waren en dat je toch zeker 30% onder de vraagprijs moest bieden :-) Dit was voordat de markt het dieptepunt bereikte. Wat ik allemaal naar mijn hoofd kreeg!!! ("Jij kunt gewoon niet kopen!!!" ik was jaloers, gek etc.)



In 2012 heb ik toegeslagen en inderdaad 30% onder de vraagprijs geboden. Uiteindelijk 22% minder betaald dan de vraagprijs.

Dat de zaken er in 2016 weer compleet anders voor zouden staan, had ik niet kunnen voorspellen.



Amsterdam is nu een gekkenhuis en dat is nog zacht uitgedrukt. Ik zou doen wat je gevoel je ingeeft. Vraagprijs is in Amsterdam vaak een vanaf- prijs... Dus of jou strategie uitpakt zoals je hoopt, ik hoop het voor je!
Alle reacties Link kopieren
Al een deal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven