Slaapkamer nieuw inrichten

08-12-2016 10:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tips en advies gezocht! Ik ga onze slaapkamer nieuw inrichten, maar dan ook alles, het is 10 jaar geleden dat ik voor het laatst onze kamer nieuw gedaan heb!



Dus ik zoek advies!... Gordijnen, behangetjes, bedden, alles... Ik houdt van een warm sfeertje (niet industrial oid), lekker knus, warme kleuren dus. Hoe hebben jullie het? Wat is niet zo duur maar wel goed resultaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bruine boxspring, een oud rokerstoeltje van oma met roze bekleding, een jaren 30 kast die ik opnieuw roze hebben geverfd. Kleuren op de muur zijn een hele lichte pastelroze en blauwgroene muur en de rest is heel licht bruin. Vloer is laminaat. Ohh en ik heb lange witte gordijnen en een plant. Het enige waar ik nog niet blij mee ben is de lamp aan het plafond maar ik heb nog niets mooiers gevonden. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk alleen in mijn slaapkamer slaap (geen tv, geen make up tafel, geen hobby's ofzo) dus eigenlijk is het de kamer die het minste aandacht heeft gekregen bij de verhuizing 1.5 jaar geleden. De basis is goed, alleen zou het nog iets meer "aangekleed" mogen.
Niet alles in één keer en in één stijl, maak het persoonlijk! Kijk op pinterest, in bladen en bewaar foto's die je mooi vindt. Zo ontstaat er vanzelf een idee. Durf voor kleur te kiezen, voor een eigen sfeer. Een VT-Wonen-plaatje maken kunnen we allemaal. Het is juist de kunst om er jóuw kamer van te maken!
Ik ga niet zeggen hoe mijn slaapkamer eruit ziet, maar bedenk je budget en ga op Pinterest kijken wat je leuk vindt.
Kijk ook op Marktplaats voor ideeën. Soms zie je iets en daar bedenk je dan weer van alles omheen. Ik heb zelf een heel gewoon Ikea-bed met hoog hoofdeind. Daar heeft mijn moeder van heel mooie stof een hoes voor er omheen gemaakt. Dus nu hebben we een superromantisch bed dat niemand anders heeft, voor weinig. En een nieuwe hoes is zo gemaakt, mocht je weer wat anders willen. Je kunt ook een mooie dunne lap aan een punt aan plafond hangen, dan boven je hoofdeind een soort rekstok waar je de stof achter hangt. Maak om het bed heen een brede houten rand, met daarin kastjes, een trappetje, kan ook nog. Tsja, alles kan!
Och jee, is het gewoon om binnen tien jaar iedere kamer in huis opnieuw in te richten? Dan heb ik nog wat werk te doen...



Is je bed nog goed? Of kun je het evt af met alleen nieuwe matrassen? Dan zou ik verder als je het niet te duur wilt maken de muren sausen, en nieuwe gordijnen en dekbedhoezen halen, klaar.
Dit vind ik een mooi ledikant. Zou er zelf heel andere, romantisch beddengoed op doen, maar mocht ik in de loop der jaren een nieuw ledikant nodig hebben, dan wordt het deze.









quote:Marana_ schreef op 08 december 2016 @ 10:25:

Och jee, is het gewoon om binnen tien jaar iedere kamer in huis opnieuw in te richten? Dan heb ik nog wat werk te doen...



Is je bed nog goed? Of kun je het evt af met alleen nieuwe matrassen? Dan zou ik verder als je het niet te duur wilt maken de muren sausen, en nieuwe gordijnen en dekbedhoezen halen, klaar.Nou, dat kun je een paar keer per jaar doen. TO wil juist echt de slaapkamer grondig aanpakken.
Ontwerper Eric Kuster heeft vaak een warme stijl, dus Google daar eens op voor inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks ik gek ben op kleur, en de rest van mijn huis erg kleurrijk is wil ik mijn slaapkamer wit.

Dus ik heb witte muren, een wit antiek bed, naturel eiken vloerdelen, een dik sisal tachtig kleed, en linnen paneelgordijnen, een antieke kast.

Mijn bedden goed is ook wit met een crème gehaakt sprei erover.

Ik word er rustig van
quote:mafalda schreef op 08 december 2016 @ 10:45:

Ondanks ik gek ben op kleur, en de rest van mijn huis erg kleurrijk is wil ik mijn slaapkamer wit.

Dus ik heb witte muren, een wit antiek bed, naturel eiken vloerdelen, een dik sisal tachtig kleed, en linnen paneelgordijnen, een antieke kast.

Mijn bedden goed is ook wit met een crème gehaakt sprei erover.

Ik word er rustig van Mooi. Klinkt juist warm, door de materialen (hout, linnen, sisal, gehaakte sprei).
Nachtkastje.





quote:Cateautje schreef op 08 december 2016 @ 10:50:

Nachtkastje.





[afbeelding] [afbeelding]Lekkere stofnesten
Romantisch behang.











quote:Hunniebunnie schreef op 08 december 2016 @ 10:55:

[...]





Lekkere stofnesten

Daar is de stofzuiger goed voor.



Ik heb in de woonkamer een hocker van bananenblad en daar gaat gewoon iedere week de stofzuiger overheen. Niks aan het handje.
Alle reacties Link kopieren
Koop je dan ook elke 10 jaar een nieuw bed, TO?



Ik zou eens op Pinterest kijken. Ik kan wel van alles plaatsen wat ik mooi vind, maar dat is misschien helemaal niet jouw smaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:nursy schreef op 08 december 2016 @ 10:15:

Ik heb een bruine boxspring, een oud rokerstoeltje van oma met roze bekleding, een jaren 30 kast die ik opnieuw roze hebben geverfd. Kleuren op de muur zijn een hele lichte pastelroze en blauwgroene muur en de rest is heel licht bruin. Vloer is laminaat. Ohh en ik heb lange witte gordijnen en een plant. Het enige waar ik nog niet blij mee ben is de lamp aan het plafond maar ik heb nog niets mooiers gevonden. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk alleen in mijn slaapkamer slaap (geen tv, geen make up tafel, geen hobby's ofzo) dus eigenlijk is het de kamer die het minste aandacht heeft gekregen bij de verhuizing 1.5 jaar geleden. De basis is goed, alleen zou het nog iets meer "aangekleed" mogen.Pastel is fijn! Ik heb nu de slaapkamer in donkere kleuren, en daar ben ik helemaal klaar mee inmiddels :P Misschien dat ik in de slaapkamer liever vloerbedekking wil doen, dat voelt fijner aan de blote voetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 08 december 2016 @ 11:51:

Koop je dan ook elke 10 jaar een nieuw bed, TO?



Ik zou eens op Pinterest kijken. Ik kan wel van alles plaatsen wat ik mooi vind, maar dat is misschien helemaal niet jouw smaak.Nou ja wel een nieuw matras, denk ik? Ik heb na het studeren een nieuwe gekocht en die is inmiddels wel aan vervanging toe eigenlijk.. En de slaapkamer heeft nu donkere kleuren, dus ik ben op zoek naar iets lichts, iets fris, heb hier al heel mooie dingen voorbij zien komen, echt fijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 08 december 2016 @ 10:58:

Romantisch behang.



[img]https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/ ... 137708.jpg[/img]



[img]https://www.profhome.nl/item/images/750 ... 751-32.jpg[/img]



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... e0429f.jpg[/img]Die middelste vind ik echt prachtig! Niet voor de hele kamer maar voor een muur of een stuk muur misschien
Ik zou voor een muur in een andere kleur gaan, en dan gordijnen in die kleurfamilie uitzoeken. Leen Bakker en Hema hebben betaalbare en goede gordijnen. Dekbedovertrekken in dezelfde kleur/stijl erbij (ikea/hema hebben goede) en leuke accessoires erbij (ikea/xenos/hema/blokker).



Je zou ook een paar plantjes kunnen overwegen!
Wij wonen nu 8 jaar in ons huis en hebben vorig jaar alles van boven naar beneden weer opnieuw gedaan. En dat was niet de eerste keer :D.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net onze woonkamer gedaan en als kleuren rood, oranje, beige en koper genomen. Geeft ook een heel warme uitstraling. Heb 1 muurtje met metallic koperverf gedaan en 1 muur behangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 10 december 2016 @ 07:20:

Wij hebben net onze woonkamer gedaan en als kleuren rood, oranje, beige en koper genomen. Geeft ook een heel warme uitstraling. Heb 1 muurtje met metallic koperverf gedaan en 1 muur behangen.Mooi! Bedankt voor jullie reacties allemaal! Hebben jullie ook matrastips? Doen we alleen als we iets betaalbaars vinden, maar na 10 jaar zou het eigenlijk wel moeten he :-/
Alle reacties Link kopieren
quote:Fieps87 schreef op 13 december 2016 @ 18:25:

[...]





Mooi! Bedankt voor jullie reacties allemaal! Hebben jullie ook matrastips? Doen we alleen als we iets betaalbaars vinden, maar na 10 jaar zou het eigenlijk wel moeten he :-/Had online wat dingen gezien die wel oké zijn qua prijs, www.emma-matras bijv, heeft iemand zoiets al uitgeprobeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven