Windows 10 wisselen tussen schermen

09-12-2016 16:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een nieuwe laptop. K*t, Windows 10.

Ik word helemaal gestoord van het niet kunnen switchen tussen de verschillende schermen die ik open heb staan. Als ik de schermen op half heb gezet, dan kom het scherm waar ik op klik niet naar boven. Als ik het met de Taakweergave probeer, lukt het soms, maar heel vaak ook niet. Ook het klikken op een scherm onderaan de taakbalk werkt niet. Echt zo ontzettend irritant. Ik klik me suf en spendeer daardoor veel tijd met het zoeken naar het juiste scherm.

Zo heb ik nu dit scherm op volledige grootte staan, ik klik op een ander, half scherm (en verdomd, nu werkt het wel) zodat dat halve scherm dit scherm half bedekt, maar als ik dan op dit scherm klik, waardoor normaliter dit scherm weer bovenop komt te liggen en het halve scherm verdwijnt, blijft dat halve scherm dit scherm half bedekken, hoe ik ook klik op dit scherm (is het nog te volgen? ).

Zijn er trucjes voor? Of moet ik ergens een instelling veranderen? Of moet ik voor elk te openen scherm een nieuw bureaublad maken en dan zo blijven switchen?
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Je kunt Classic Shell downloaden. Dan is het weer net alsof je Windows 7 hebt en werk je niet met die tegels enzo.
Alt+Tab?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de reactie, Pangea en Majrim1982!

Ik werk al vanuit het klassieke bureaublad, dus die tegels kan ik grotendeels negeren. Waar ik vroeger (good old times ) gewoon op het icoontje onderaan de taakbalk kon klikken, bijvoorbeeld als ik drie sites open heb staan, dan kon ik boven het icoontje van Mozilla hangen waarna de drie sites in het klein verschenen; klikte ik op de gewenste site, dan kwam die naar boven. Nu niet meer

Alt-tab werkt ietwat. Er komt dan een flikkerend minischermpje en met een beetje geluk komt de site die ik aanklik naar boven. Komt ie niet naar boven, dan is de hele boel één icoontje opgeschoven op het flikkerend minischermpje en zo klik ik weer wat af

Ow, ik ontdek nu dat het flikkert omdat ik de Tab er bij ingedrukt hou. Met de Tab kan ik een scherm 'uitkiezen' op dat minischermpje, waarna er meestal niks gebeurt, ook niet als ik er op klik. Grrr.

En waarom komt het scherm waar ik op klik als ik de schermen heb verkleind niet gewoon naar boven als ik er op klik? Maar goed, dat is denk ik een retorische vraag

Ik zal die Classic Shell eens gaan bekijken en die waarschijnlijk zondag installeren (ben vandaag en morgen te hard aan het werk om het uit te zoeken).

Bedankt in ieder geval tot nu toe!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Staat de laptop misschien in tablet modus? Helemaal rechts onder staat een tekstballonnetje. Als je daarop klikt schuift er een actiecentrum in beeld. Tussen de tegels staat er ook een voor tabletmodus. Deze moet uit (niet gekleurd) staan.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry je zegt dat je al klassiek bureaublad hebt..
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor het meedenken, Fluffybunny!

Ik heb uiteindelijk maar gewoon de klantenservice van Microsoft gebeld (nou ja, met een wachttijd van 100 minuten, belde Microsoft me terug ) en de jongen die ik aan de lijn had en die ik liet meekijken op mijn computer, had het nog nooit gezien.

Maar gelukkig lijkt hij het wel te hebben verholpen door het aanpassen van een sleutel in het register (na eerst wat normale instellings-settings te hebben geprobeerd). Ik zeg 'lijkt', want gisteravond begon het toch weer te haperen, maar blijkbaar heeft mijn laptop ook een goede nachtrust nodig, want vandaag werkt het tot nu toe wel weer. Duimen dus maar dat dat zo blijft
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Alt+Tab. Daarmee open je een 'minischerm" En zolang je de ALT toets ingedrukt blijft houden kan je met de TAB toets door de icons in dat minischerm stappen naar het icon van het scherm dat je bovenop wilt hebben.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, Jaw. Als ik dat deed, dan kwam alsnog het scherm wat ik aanklikte niet naar boven. Ook niet als ik bijvoorbeeld vier schermen klein had gezet en ze elkaar overlappen. Normaliter komt het scherm dan naar boven waarvan je op de bovenste rand klikt, of in een wit vlak van het scherm. Ook dat deed het niet. Je zag wel dat het scherm 'oplichtte' maar het voorste scherm bleef het voorste scherm en ik kon alleen bij de achterste schermen komen als ik de voorste minimaliseerde. Onwerkbaar dus

En gisteren, na vijf uur effectief werken, begon het gedonder weer, dus weer bellen met Microsoft en nu heeft de technicus bijna alle start-programma's uitgezet (denk ik ), want het leek er op dat het niet aan Microsoft lag maar aan een ander programma, hoewel er nog weinig nieuwe programma's opstaan. En wederom lijkt het verholpen, al zal ik dat pas maandag/dinsdag echt weten aangezien ik na vanmiddag amper tijd heb achter de computer te zitten.

Moet wel zeggen dat ik erg te spreken ben van de klantenservice van Microsoft, had ik eerlijk gezegd niet verwacht (daarom kwam ik ook eerst hier ).

En het blijft top dat er hier mensen zitten die met je mee willen denken! Bedankt!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven