Ouders ontmoeten

09-12-2016 09:48 14 berichten
- bedankt allemaal -
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie? Hoelang zijn jullie bij elkaar?

Niet gaan stressen, het komt allemaal goed!
Trek iets leuks aan, neem iets mee (bosje bloemen of zo) en blijf niet te lang.

En laat je vriend je helpen, die kan van tevoren wel even vertellen over welke gespreksonderwerpen je beter niet (nu al) kunt beginnen
Alle reacties Link kopieren
Hmm zijn moeder ontmoette ik al na een week..

Ik werd meteen innig omhelst, en gezoend

Verder even aan tafel wat gedronken en toen gingen wij weer.
Alle reacties Link kopieren
Gewon jezelf met een hand voorstellen aan iedereen die er zit (misschien is er die dag familie bij of broertjes/zusjes) en de rest gaat meestal wel vanzelf. Het is best ongemakkelijk, maar als je straks eenmaal de familie kent zal het een stuk minder spannend worden.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Zorg dat je er verzorgd uitziet (neem aan dat je dat altijd al doet). Wees jezelf. Iets meenemen mag, maar hoeft niet perse. Veel plezier
Hexx, mag ik vragen waarom ze niet te lang mag blijven? Nooit eerder gehoord.



Ik ontmoette mijn schoonouders na een half jaar en bleef gelijk dat hele weekend slapen. Maar mijn vriend woonde toen nog thuis.
quote:lunaleeflang schreef op 09 december 2016 @ 10:09:

Hexx, mag ik vragen waarom ze niet te lang mag blijven? Nooit eerder gehoord.



Ik ontmoette mijn schoonouders na een half jaar en bleef gelijk dat hele weekend slapen. Maar mijn vriend woonde toen nog thuis.



Heb ik ook nog nooit gehoord. Ik heb sowieso nog nooit van regels gehoord mbt het ontmoeten van schoonouders.

Het is maar een tip, zoals ik er in sta.



Een kort bezoek is meestal fijner, haalt eventuele spanning er af. De volgende keer is dan meestal meer ontspannen en dan kun je langer blijven.

Ik zou er niet aan moeten denken om meteen een heel weekend bij vreemde mensen door te moeten brengen.

Hell, ik moet er nog steeds niet aan denken om een heel weekend te logeren
Ik doe dat ook maar een keer of 2 per jaar nu samen met mijn vriend. Maar de reistijd is zo lang, dat binnen een dag op en neer gewoon geen zin heeft.



En kort ergens blijven doe ik zelden, alleen bij kraamvisite. Al duurt dat ook altijd langer dan gepland
Wij gingen met mijn broertje en zus plus aanhang wat ondernemen. Broertje+aanhang moesten we ophalen, toen heeft hij mijn ouders ontmoet. Was denk ik 10-15 minuten ofzo...



Ik heb mijn schoonouders ontmoet op oudejaarsavond, hele avond op de bank gezeten daar.
Alle reacties Link kopieren
Geef een stevige handdruk, kijk ze in hun ogen aan als je je voorstelt.

En daarna: laat het gaan....



maar ga niet zitten lebberen met je vriend
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt van heel veel factoren af, als je jong bent (nog thuis woont) en hem op komt halen, geef je gewoon een hand en zeg je "leuk u te ontmoeten".



Wonen jullie al op jezelf en word je officieel voorgesteld en blijf je eten? Dan neem je een bloemetje mee.



Verder gewoon jezelf zijn, weten ze meteen wie je bent (wel zo handig).
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Doe het niet zoals ik.

Nietjes in mijn hoofd van een operatie, stuk haar weggeschoren na 3 weken ziekenhuis ook behoorlijk bleek, maar mijn nu man moest en zou mij na 14 maanden NU eindelijk voorstellen aan zijn ouders. Op de terugweg van 't ziekenhuis.



Het resultaat was wel dat zijn moeder mij stande pede uitnodigde voor Kerst met de ganse familie 3 weken later.



Of doe het niet zoals mijn vroegere schoonbroer.

Mijn vader was er nét aan gewend dat zijn 15-jarige jongste dochter een relatie had sinds een week.

Staat die kerel ineens voor de deur in een Schotse kilt, met een knalrode hanenkam (de rest van zijn haar was afgeschoren), doet de moeite niet om mijn vader zijn hand te schudden, zegt alleen "ik kom voor uw dochter" ("goeieavond" kon er ook niet af) en stormt naar mijn zus haar slaapkamer .

Mijn vader was lichtelijk in shock.





Wees dus een klein beetje beleefd, laat je bikini of té bloot achterwege, blijf 5 seconden van je partner zijn lippen en relax.

Bloemen zou ik dan weer achterwege laten, want voor 't zelfde geld vinden ze dat niks of staat de kleur hen niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie mezelf nog zitten op de barbecue, en mijn vriend vraagt aan mijn zwager, "goh Karel, ben je al doof aan je linkerkant?" Ik heb geloof ik al die tijd niets gezegd...Wees gewoon beleefd, komt wel goed.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven