Alle cd spelers stoppen ermee.

08-12-2016 16:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een stereo van 12jr oud en van 6Jr. En cd speler in de auto... overal pakken ze de cds niet meer "no disc". (Ook orginele niet)



Zit er een houdbaarheidsdatum op ofzo?

Wie herkent dit en is er wat tegen te doen...?

(Ik heb er overigens al zo'n ouderwetse schoonmaak cd in gehad, hielp niks)
Alle reacties Link kopieren
Ligt het niet aan de CD's?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nootje90 si
chreef op 08 december 2016 @ 16:29:

Ligt het niet aan de CD's?Zal raar zijn dat het door alle cd's komt. Zit ook een gloednieuwe bij..
Hier hebben we er ook last van. Vooral die in de auto doet het vaak niet meer. Geen idee waar het aan ligt.



Gelukkig hebben we voor in de auto nog 1 radio/cd speler liggen. Hopelijk is het probleem dan opgelost. Maar als er meer mensen zijn met dit probleem dan betwijfel ik dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje88 schreef op 08 december 2016 @ 16:35:

[...]





Zal raar zijn dat het door alle cd's komt. Zit ook een gloednieuwe bij..



Als het veel CD's zijn is het raar, maar zou net zo goed kunnen zijn dat je er 2 geprobeerd hebt, vandaar mijn vraag

Wel vreemd inderdaad hoor! Helaas geen tips hier
Alle reacties Link kopieren
Apart dat het allemaal rond dezelfde tijd gebeurt en de producten ongeveer even oud zijn. Wil god je verplicht over laten stappen op digitale middelen of vinyl.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Hier doet alleen die in de auto het nog. De rest is ook allemaal 'ineens' stukgegaan. Geen idee ook waar het aan ligt.



Lekker nuttig bericht
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheescake schreef op 08 december 2016 @ 18:31:

Hier doet alleen die in de auto het nog. De rest is ook allemaal 'ineens' stukgegaan. Geen idee ook waar het aan ligt.



Lekker nuttig bericht Nou jawel Dan gebeurt het dus bij meer mensen. Heel vreemd.
Bij mij gaan ze ook niet lang mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje88 schreef op 08 december 2016 @ 19:19:

[...]





Nou jawel Dan gebeurt het dus bij meer mensen. Heel vreemd.



Ik denk dat 'ze' van de cd afwillen en dat doen ze door op afstand alle cd-spelers ineens stuk te laten gaan.



Zo, zet ik nu mijn aluhoedje weer af hoor :P
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 08 december 2016 @ 17:41:

Wil god je verplicht over laten stappen op digitale middelen of vinyl. Een CD ís digitaal.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle (oudere) CD-spelers kunnen alle types CD afspelen. Denk aan CD's met mp3's erop, extended CD's, data CD's.



Probeer je één en dezelfde CD bij al je spelers? Dan kan het aan de CD liggen.



Doen meerdere 'normale' CD's het niet op al je spelers? Vreemd.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds een jaar of 7 alle cd's die wij destijds hadden, overgezet op HDrive.

Sindsdien luisteren wij de muziek draadloos. Nieuwe muziek kopen we online.

Geen Cd's meer.

In de auto pluggen wij de geheugenstick of schuiven wij de micro SD card erin.

Op mijn S7 phone, heb ik ook nrs.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd om de lens te reinigen? Wanneer daar stof op zit, herkent hij de cd's niet meer.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 09 december 2016 @ 12:03:

Heb je al geprobeerd om de lens te reinigen? Wanneer daar stof op zit, herkent hij de cd's niet meer.Ja met zo'n schoonmaak cd. Want verder kan ik er niet bij komen.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakcd is niet genoeg. Je moet de ombouw openen en dan kun je erbij.

http://www.wikihow.com/Clean-a-CD-Player
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
CDs worden in een CD-speler afgespeeld met een kleine laser. De lens ervan kan inderdaad stoffig en vies worden... dus schoonmaken kan helpen. Daarnaast wordt de laser ook gewoon steeds slechter... (wij noemen het 'waaieren')

Dus ja (!) er zit een levensduur op.

Goedkope spelers (met goedkope lasers dus) van een paar honderd euro gaan zo'n 5-7 jaar mee. Duurdere lasers in duurdere spelers (zeg 500 euro of meer) gaan zo'n 7-15 jaar mee. Daarna moet de laser vervangen worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt daddy Gijs voor je reactie.

Ik kan je vertellen dat het absoluut geen dure apparaten zijn geweest. Gewoon op dus. Helaas... tijd voor wat nieuws

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven