Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.



De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!



Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
Ik kom iedere dag wel tot een paar hele kleine dingen, maar het nadeel is dat je er weinig van ziet.



Vandaag onder andere een potlood, een plastic auto en een potje lijm waar niks meer uit kwam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag 80 (!) grijze potloden weggegeven. Langzaam maar gestaag zie ik wel wat vorderingen. Jammer genoeg moet de zolder nog even wachten: de ladder naar zolder is gesneuveld terwijl m'n man erop stond. Dat ging maar net goed!
ik doe ook mee! Ik was al uit mezelf begonnen een poosje geleden. Had een nieuwe woonkamer kast en nieuwe slaapkamer meubels gekocht dus moest wel ( minder bergruimte ).





Elke dag minimaal 3 dingen weggooien. En tot nu toe gaat het erg makkelijk. Voelt ook echt goed. Dat wat ik niet weggooi sorteer ik zodat alles bij elkaar ligt.



Ik heb wat moeite met kleding wegdoen, maar daar ga ik binnenkort ook echt aan beginnen.

En ik heb nog heel veel tijdschriften die ik nog moet lezen. Daarna geef ik ze weg aan een vriendin.
quote:Drackie schreef op 04 december 2016 @ 18:16:

Ik heb vandaag 80 (!) grijze potloden weggegeven. Langzaam maar gestaag zie ik wel wat vorderingen. Jammer genoeg moet de zolder nog even wachten: de ladder naar zolder is gesneuveld terwijl m'n man erop stond. Dat ging maar net goed!oei! Maar die ladder kun je dus ook weggooien .. is alweer een ding
Alle reacties Link kopieren
Van de week heb ik administratie zitten bijwerken. Eind van het jaar maak ik altijd een overzicht van alle lasten en verplichtingen die ik heb en denk ik na over de keuzes om iets aan te houden of eruit te gooien. In vervolg daarop heb ik mijn Postvak In weer eens bijgewerkt. Nieuwe mapjes aangemaakt met een indeling die overeenkomt met mijn jaaroverzicht. Heel veel overbodige mail verwijderd en nieuwsbrieven die ik niet meer wilde afgezegd. Mijn herindeling is weer lekker overzichtelijk! Erg tevreden over.

Ook mijn tvkast vervangen voor een ander kastje en alle bedrading weer herschikt. Alles hangt nu weer netjes voor zover dat kan bij bedrading. Verder veel gewerkt en dit hele weekend de hort op geweest. Morgen weer thuis verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 04 december 2016 @ 21:23:

[...]





oei! Maar die ladder kun je dus ook weggooien .. is alweer een ding



Haha nee, die wordt gerepareerd. Het is de bevestiging die stuk is, gelukkig kan m'n vader dat relatief makkelijk oplossen.



Leuk dat je ook meedoet en al zo goed bezig bent!
Elke dag wat weggooien, lukt me geloof ik nog niet zo goed. Maar ik haal wel elke keer braaf in Ik heb eerder deze week een enorme mand vol kapotte kleding uit mijn kledingkast gevist, en vandaag heb ik bijna de hele papierkliko gevuld toen ik de boekenkasten opruimde. Hebben jullie nu ook dat je hartstikke blij bent als je zoveel troep in de bak gooit, en dan terug loopt naar waar het vandaan kwam en denkt "maar hier zie ik er niets van"?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 4 peuterboekjes en 5 voorleesboekjes weggegeven.



Dat gevoel heb ik nog niet gehad @nummerzoveel. Weg is weg denk ik dan. Je hoeft het niet per se te zien toch?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet met jullie meedoen want ik ben al een weggooier/ gever van mezelf



Ik houd niet van zooi!

Ik vind het wel goed om te lezen dat mensen ook dingen weggeven!

Je kan mensen soms zo blij maken met iets dat jij prul vind.

Vooral voor mensen die het wat minder goed hebben erg fijn!

Misschien een idee om je oude meuk van zolder aan een goed doel te geven ofzo?
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk topic om elkaar te inspireren



Tijdje geleden al spullen uitgezocht, sommige weggegooid en andere op een slaapkamer in dozen bij elkaar gezet, ik wil volgend voorjaar op een snuffelmarkt gaan staan

Omdat ik ergens volgend jaar ga samenwonen hebben we veel dingen dubbel

ik hou het wel netjes op die kamer, dingen dat echt oud of slecht zijn gaan gewoon weg



Straks even mijn stapel handdoeken nalopen, daar zitten maar een paar lekkere dikke bij, de meeste kijk je ondertussen doorheen, zo vaak zijn die gebruikt
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer spullen uitgezocht. Een tas vol kleding staat klaar om weg te geven en twee andere tassen voor in de kledingbak. Verder wat beschadigde kerstspullen weggegooid + een dartbord (nou ja, dat wou ik, maar het deksel van de kliko zat vastgevroren dus die heb ik er voor nu maar bovenop gelegd). Ik begin er wel wat van te zien, maar heb helaas nog veel uit te zoeken. Ik zou het hier zo graag eens echt netjes willen hebben. Maar het zit niet echt in me, vrees ik (en ook niet in de rest van mijn gezin). Maar met dit topic als stok achter de deur ben ik toch goed bezig nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lastig om echt elke dag dingen weg te gooien, maar als ik begin kom ik eigenlijk altijd aan meer dan vijf stuks per dag, soms zelfs aan meer dan tien. Gemiddeld denk ik dus dat ik zeker vijf dingen per dag weggooi. Vandaag spontaan de trapkast opgeruimd. Ik heb daaruit niet zoveel weggegooid, maar het is wel weer netjes en ik heb er dingen ingezet die al tijden in de woonkamer stonden en in die kast moesten.



Tot nu toe vandaag weggedaan: een paar versleten schoenen, een laptoptas en een klok. Ik vind het wel lastig omdat heel veel dingen nog bruikbaar zijn en dus blijven staan want 'moet op de weggeefhoek' of 'ga ik nog verkopen' maar dat komt er vaak helemaal niet van. Zo staan er al maanden twee verhuisdozen in de woonkamer vol boeken en dvd's. Man vindt weggeven zonde, maar verkopen lukt niet erg. Ik zou zeggen 'geef het weg', maar ja... Inmiddels al toe aan een derde verhuisdoos voor nog meer spullen die weg kunnen, maar zo stapelt de zooi zich alsnog op.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn erg goed bezig zeg!

Hier kom ik er soms maar slecht aan toe, s ochtends vroeg de deur uit en soms pas laat in de avond thuis.

Toch merk ik dat ik wat makkelijker af en toe eens iets vastpak en gewoon weggooi. Mijn keukenkastjes zijn duidelijk leger omdat er wat minder over de datum spullen in opgestald staan.

Vandaag een paar oude sloffen weggegooid, wat losse rommeltjes en papiertjes die rondslingerden en ik heb de vriezer ontdooit. Naast een heleboel ijs heb ik er ook wat spullen uit gegooid die ik me niet eens meer kon herinneren. Die is dus nu in elk geval weer schoon en overzichtelijk!

We komen er langzaamaan wel.....
vandaag een oude doos met administratie opgeruimd en heel veel naar het oud papier gedaan, wel eerst door de papier versnipperaar. Ruimt weer lekker op zo



wat doen jullie met oude handdoeken? Iedere 2 tot 3 jaar koop ik nieuwe, dan zijn de oude verwassen en wat versleten. Tot nu toe gebruik de ouden om mijn haren af te drogen na het verven van de kapper ( thuiskapper ) en als dweil en mee op vakantie, maar ik heb er nu wel heel veel. Ze zijn te goed om weg te gooien. Kunnen ze in de doos van het LdH?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 1 kast uitgemest. Niet veel weggegooid, vnl rommel die ertussen was geraakt. Maar is de kast iig weer proper!



Ik vind t moeilijk om iedere dag iets te doen maar af en toe wat is ook goed toch? Weg is weg denk ik dan!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 07 december 2016 @ 22:03:

vandaag een oude doos met administratie opgeruimd en heel veel naar het oud papier gedaan, wel eerst door de papier versnipperaar. Ruimt weer lekker op zo



wat doen jullie met oude handdoeken? Iedere 2 tot 3 jaar koop ik nieuwe, dan zijn de oude verwassen en wat versleten. Tot nu toe gebruik de ouden om mijn haren af te drogen na het verven van de kapper ( thuiskapper ) en als dweil en mee op vakantie, maar ik heb er nu wel heel veel. Ze zijn te goed om weg te gooien. Kunnen ze in de doos van het LdH?Gratis weggeefhoeken op Facebook? Sommige mensen hebben geen budget en zijn er super blij mee. Of mensne die het gebruiken voor huisdieren?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 07 december 2016 @ 22:03:

vandaag een oude doos met administratie opgeruimd en heel veel naar het oud papier gedaan, wel eerst door de papier versnipperaar. Ruimt weer lekker op zo



wat doen jullie met oude handdoeken? Iedere 2 tot 3 jaar koop ik nieuwe, dan zijn de oude verwassen en wat versleten. Tot nu toe gebruik de ouden om mijn haren af te drogen na het verven van de kapper ( thuiskapper ) en als dweil en mee op vakantie, maar ik heb er nu wel heel veel. Ze zijn te goed om weg te gooien. Kunnen ze in de doos van het LdH?Volgens mij zijn dierenasiels wel blij met extra handdoeken, maar dat zou je even na moeten vragen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben redelijk bij met opruimen. Ik doe iedere maand iets. Ene keer mijn kledingkast, dan weer het speelgoed van zoon, dan weer de tv kast etc.



Ik doe vandaag weg: grote glazen kerstballen (gaan naar een kennis), een zak met kerstversiering en een lichtsnoer. Ik heb de kerstboom opgezet en alles weer eens door mn handen laten gaan. Alles wat ik niet meer gebruik gaat weg. Ik zet het meeste op gratis af te halen op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag had ik voor half acht al ruim 15 dingen uit de kelder weggegooid. Een kunstkerstboom die ik over heb wordt als het goed is dit weekend opgehaald. Morgenochtend zoek ik er wat ballen en zo bij voor hen. Hier staat de kerstboom al en ik heb nog zoveel ongebruikte spullen over, kan best wat van weg. Een zak dameskleding wordt als het goed is ook dit weekend opgehaald. Iemand anders er blij mee en ik weer wat ruimte.
ook vandaag weer oude administratie weggedaan . Ik verbaas me erover hoeveel ik bewaar. Iets voor komend jaar: wat sneller mijn administratie op te schonen. Ook een aantal boeken weggegeven, dus deze week al weer een mooie slag kunnen slaan.
Alle reacties Link kopieren
Goeie challenge! Ik hen zelf een groot huis dus rommel kan ik makkelijk kwijt, maar ben het nu zat. De rommel moet zich maar concentreren op zolder en niet op zolder, in schuur en in kelder. Ben nu van de kelder een wijnkeldertje aan het maken . Dus eerst ruimen! En van de week naar de stort !
Ik moet eerlijk toegeven dat ik afgelopen week niet veel heb gedaan. Ik vaar geloof ik nog op die volle papiercontainer van vorige week



Maar ik merk wel dat ik toch wel wat bewuster met de rommel omga en tussendoor veel meer opruim. Gewoon de kleine dingen zoals lege wc-rollen direct weggooien, verpakkingen van boodschappen en bestellingen direct weggooien, wat niet goed is direct retourneren, ipv al dat soort kleine dingen uit te stellen.



Ik denk dat ik vandaag maar eens een kast ga tackelen (alleen nog even bedenken welke), of anders in de tuin aan de slag (afhankelijk van het weer).
quote:Suikerbroodje schreef op 05 december 2016 @ 20:46:

Maar met dit topic als stok achter de deur ben ik toch goed bezig nu.





Stiekeme meelezer. Dagelijks spullen/spulletjes wegdoen is wat lastig, maar zit voorlopig op gemiddeld 3 per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk ook, net als nummerzoveel, dat ik meer tussendoor dingen weggooi en opruim. Vandaag weer flink bezig geweest met dingen uitzoeken en die vervolgens weggeven. Iemand anders blij en ik ook, want weer lekker wat meer ruimte! Maar nog zat uit te zoeken, dus ik ga gewoon door. Ik merk wel dat het iedere dag iets weggooien niet altijd lukt, maar dat ik dagen niets weggooi of -geef en andere dagen juist extra veel. Eigenlijk zou ik graag toch iedere dag wat weggooien, maar het komt er niet altijd van.
op een gegeven moment heb je alle kleine rommeltjes wel gehad

gisteren heb ik veel verkocht via Marktplaats, dat tikte aan. Onze zolder wordt nu geverfd. Als dat klaar is ga ik alleen nog maar goede dingen terugzetten. Er is al veel rommel weg toen ik ging schuiven, maar er kan nog meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven