Heb jij ook zo'n trek?

08-12-2016 16:08 73 berichten
Echt, het puntje van mijn tong schreeuwt er om. Ik heb zo'n ongelooflijke trek in een appelflap. Niet eentje uit de olie, maar van bladerdeeg, zo'n driehoek.

Soms kan ik zo verlangen naar iets, niet omdat ik er aan denk, maar omdat de smaak ineens vaag bij me opkomt. Het is nu al vier uur een over anderhalf uur ga ik koken, dus die flap zit er niet meer in, maar dit is zo'n moment dat ik wenste dat ik kon toveren.



Hebben jullie dat ook weleens? Zo ja, wat doe je er aan?
quote:Marloes85 schreef op 08 december 2016 @ 17:40:

Als ik ergens zin in heb haal of maak ik het en dar is best regelmatig.... appelflap heb ik ook regelmatig zin in nu ik zwanger ben en dus het is maar goed dat ik altijd bladerdeeg in de vriezer heb en appels in huis .



Verder ben ik meer van het hartige, stoofpot kan ik bv ineens enorme zin in hebben of hartige taart of pasta....



Tijdens mn zwangerschap heb ik ook zo'n periode gehad met melk, een paar weken en ineens was het over.



Amandelen met pure chocolade of chips kan ik ook ineens heel veel trek in hebben maar met de amandelen houd ik me in. Een zakje kost bijna €4,- dus ik neem er altijd netjes 2 of 3.

2 of 3 amandelen?

Echt? Wat heb je dáár nu aan?

Die stop je toch letterlijk in een holle kies?
quote:Yggdrasil- schreef op 08 december 2016 @ 20:47:

[...]



2 of 3 amandelen?

Echt? Wat heb je dáár nu aan?

Die stop je toch letterlijk in een holle kies?Haha, er zit wel een dikke laag chocolade omheen hoor. Nou lijkt het net of ik altijd heel verantwoord snoep maar dat is echt niet zo. Als ik appelflappen maak eet ik ze met twee tegelijk Echter een hele zak chips of een heel pak koekjes zou ik nooit in 1x kunnen opeten.
quote:Marloes85 schreef op 08 december 2016 @ 21:04:

[...]





Haha, er zit wel een dikke laag chocolade omheen hoor. Nou lijkt het net of ik altijd heel verantwoord snoep maar dat is echt niet zo. Als ik appelflappen maak eet ik ze met twee tegelijk Echter een hele zak chips of een heel pak koekjes zou ik nooit in 1x kunnen opeten.Ik wel
Herkenbaar dit

Heel soms heb ik het dat ik zomaar ergens zin in heb: een frietje (die kraak en verzadigende van de aardappel), of iets zoets.



Meestal heb ik afwisselende craves. Niet goed, maar ik heb het al jaren en nu maar geaccepteerd dat het bij mij past. Ik heb een periode gehad met pistachenoten, of Japanse zoutjes, of rijstwafels, droge worst, tomaatjes etc. Heb ik altijd in huis als ik er zin in heb,



Ben helaas ook een 'grazer', vind iets proeven erg fijn.



Nu zit ik mbt eten even tijdelijk met niks, maar met drinken thee Hiervoor groene ijsthee van Lipton en cola light. Ik probeer overigens niet te vaak toe te geven aan mijn crave door afleiding te zoeken of gezonde dingen te snacken of wat te drinken (een bepaald gevoel kan duiden op dorst, niet op trek)
Yep, vanavond van alles gevroten, half zakje kroepoek, bak griekse yogurt met framboos, zakje chocolade repen en dit alles wegggespoelt met liiter ginger ale en halve liter bitter lemon.

En dan zo gek vinden waarom ik niet afval en waarom ik nu een hyper heb van 21.3(ben diabeet, dus ik mag het sl helemaal niet hebben, maar schijt. Heb eeb kutweek achter de rug, maar dan nog mag het geen excuus zijn)



Geef gewoon de ongesteldheid de schuld
Wees je een beetje zuinig op jezelf miss Todd, met diabetes valt niet te spotten.
Nou cateautje, volgens mijn ouders is dat niet zo erg, diabetes. Mijn middelste zus heeft Parkinson, dat is pas erg.
Alle reacties Link kopieren
Appelflappen van AH haal ik altijd als ze in de bonus zijn. Twee voor 99 cent. Verder niet. Vind ze lekkerder dan zelfgemaakte appelbroodjes/-flappen.
Vraag me af wanneer die voorverpakte appel beignets weer in de winkels komen. Aldi was er altijd heel vroeg mee maar nog niet gezien.
Ik zag vanmiddag zo'n ouderwetse gebakkraam staan toen ik na het werk nog even een korte boodschap moest doen en ik dacht "ik heb zin in een oliebol" Ik blij daarheen lopen waren ze niet open. :(



Ik lijk echt een vreetzak in dit topic. Dat ben ik normaal gesproken niet maar sinds ik zwanger ben krijg ik ineens zulke trek als ik uit het werk terug naar huis rijd. Even nog een boodschap doen is dan niet zo'n goed idee, want ik ga er enorm van snacken.
quote:enchantedjewell schreef op 08 december 2016 @ 16:15:

Ik snak echt al maanden naar een broodje filet americain met uitjes en een eitje.

Ik ben zelfs naar een Nederlandse slager gereden die heel ver weg zat en heel duur was.

In Nederland at ik dat bijna elke dag en ik mis het zo erg.



Als ik ergens anders zin in heb en het is niet slecht voor me dan koop ik het.

Is het wel slecht ga ik afwegen of het mij echt waard is om het te eten. Als het langer dan een week of zo in mijn hoofd zit dan koop ik het toch.

Ik heb wel eens bijna een maand naar een McKroket uitgekeken, maar wij hebben geen Mac in de buurt. Toen ik eindelijk die McKroket had was ie ook wel echt heeeeeel lekker.

Dan ga ik maar niet vertellen wat ik vanmiddag op had . Ik ben dol op die combi.

Geen idee waarom maar dat hoort voor mij bij het weekend.



Ja tuurlijk heb Ik dat wel es.... en dan ga ik het meestal ook halen, behalve als ik geen zin heb om de deur uit te gaan.

Of heel soms ga ik gewoon in mn pyama naar de Appie , zaterdagochtend is daar toch geen kip te vinden. Laarzen aan, lange jas en gaan met die banaan



Wie heeft dat wel es gedaan, in pyama naar de super?
Fijn...nou krijg ik ook trek in een flappelap...

Cateau, drop, daar kan ik me ook ziek aan vreten....

Heb besloten dat ik dat niet meer ga doen want mn spastische darm is niet zo blij met een lading suiker...
Ik slaap naakt dus trek toch maar wat aan voordat ik naar de super ga heb er geen moeite mee om in mn huisbroek te gaan als ik lui ben.



Vandaag zoveel zin in kipsate dat ik speciaal naar de supermarkt ben gelopen om kip te halen
Alle reacties Link kopieren
maizena koekjes
quote:Marloes85 schreef op 09 december 2016 @ 20:11:

Ik slaap naakt dus trek toch maar wat aan voordat ik naar de super ga heb er geen moeite mee om in mn huisbroek te gaan als ik lui ben.



Laarzen, aan jas aan en gaan met die... nee das idd niet handig

Oww ik ook niet... vroeger wel maar nu niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu vooral heel erg zin in álles wat ik hier voorbij heb zien komen
Owwkk

Ik zit ff French kiss te kijken, stukje in de trein waar ze franse kaas mer stokbrood eet.

3 x raden waar ik toch ineens vreselijk veel trek in heb...

(En net als Meg Ryan in de film lig ik vervolgens dubbel vd kramp want spastische darm)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt TO! Nu heb ik ook zin in een appelflap



Ik heb de laatste super trek in zoute drop en natural chips, maar dat wijt ik aan de zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 08 december 2016 @ 21:07:

[...]





Ik wel
Alle reacties Link kopieren
Weet ik nog steeds niet wat een appelflap uit de olie is
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Zo'n appelbegneit die met oud en nieuw gegeten wordt.
Alle reacties Link kopieren
Oh toch. Thanks!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven