Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook niet gezien. Ik zat er wel een beetje op te wachten zo met kerst.
Alle reacties Link kopieren
Ik had toevallig lange gewassen staan omdat ik laat moest werken, dus dat komt wel goed uit.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Mijn wac is nog 222 uur geldig



Ik zie dat Wiesje (waarschijnlijk) een pinkiepie heeft ingezet, maar 222 uur, hoe dan????
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 09 december 2016 @ 22:40:

Mijn wac is nog 222 uur geldig



Ik zie dat Wiesje (waarschijnlijk) een pinkiepie heeft ingezet, maar 222 uur, hoe dan????Dan moeten er meerdere wacs aangezet zijn eventueel met pinkiepie. Is het er ook nog na opnieuw inloggen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ja... ik snap er niets van, maar geniet er maar van
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je meerdere wacs inzet en dan een pinkiepie, dat vermeerdert de tijdsduur met , ik dacht 30%. Dus dat is echt de moeite waard. Tegenwoordig heb ik bijna altijd wac aanstaan, sinds ik het zelf kan maken.



Maandag volle maan event!!
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het niet! Da's handig



Ik denk dat ik het met het eventgewas wel red, maar de di he. Nouja.. heb nog even.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 09 december 2016 @ 22:44:

Ja... ik snap er niets van, maar geniet er maar van

Het is inderdaad mijn schuld Dreamer

Zo gingen je gewassen een stuk sneller.....

Dus niet erg, dat ik dat gedaan heb ????
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dat ook niet, ook van wiesje geleerd.



De di gaat hier goed, ik heb zo goed als alles binnen. Nog op het laatste gewas wachten en dan ben ik klaar. 's nachts zet ik er veredelde anjers op, die zijn met water en mest 11 1/2 uur.
Alle reacties Link kopieren
Met de gewassen gaat het hier ook goed. DI blijft zoals altijd wat achter, maar we zullen zien.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
quote:wiesje123 schreef op 10 december 2016 @ 09:58:

[...]



Het is inderdaad mijn schuld Dreamer

Zo gingen je gewassen een stuk sneller.....

Dus niet erg, dat ik dat gedaan heb ????



Nee, tuurlijk niet Ik zet(te) dagelijks een wac in, was al verbaasd dat ik ineens minder leek te hebben. Hoeveel had je ingezet dan?



Heerlijk is dat he, Rosetrea, dat je zelf kunt maken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat veredelen nog steeds niet. 1x geprobeerd met rozen.. geen idee wat ermee gebeurd is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 10 december 2016 @ 11:17:

Ik snap dat veredelen nog steeds niet. 1x geprobeerd met rozen.. geen idee wat ermee gebeurd is.



Hier precies hetzelfde, snap er ook geen hol van

Volgens mij had ik er 4 ingeleverd (WAC) , samen met de pinkiepie heb je dan best een aantaldagen

Kun jij het nog niet zelf maken Dreamer?

En pinkiepie, heb jij die niet op je siertuin staan????
Alle reacties Link kopieren
Klinkt stom, ik heb nu wel af en toe je farm mogen verzorgen, maar ik kijk eigenlijk nooit wat de ander wel of niet heeft......het enige wat ik doe is zo goed mogelijk voor je farm zorgen op de manier, zoals jij dat wilt
Alle reacties Link kopieren
Het veredelen begreep ik ook niet. Toen ben ik er gewoon mee bezig gegeaan. Je zet je rozen of anjers ook wat dan ook in het kasgebouw. Daar staan ze een tijd, en dan komt er iets uit. Vaak niks maar soms speciale dingen zoals extra % water of mest ofzo. Dan kun je kiezen, wil ik dit wel of niet. Als je zoals ik de mest en water extra tijdsverkorting heb op anjers en op rozen, dan zet je dit in. En dan duren je rozen of anjers korter.

Het kost wel veel gewas, maar rozen en anjers had ik heel veel van.



Ik vind het heel fijn dat ik wac zelf kan maken. Heb jij die pinkiepie maker niet zelf , dreamer? Ik moet nog wel even wachten voor ik het recept zelf kan gaan maken in de bakkerij. Dat duurt allemaal zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel wac maken, geen pinkipie, maar dat gebruik ik op zich dus ook niet zoveel. Met 1 wac kan ik precies een dag toe, dus daarom Heb er nooit aan gedacht om er meer tegelijk in te zettten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef trouwens nog maar 1x zuurstokken te oogsten en ik heb het event klaar. Ging best snel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kan sowieso geen WAC maken, pinkie pie weet ik niet, Ooit kon je dat recept winnen toch?



Ik ga een heel eind komen met het event. Zuurstokken gaat goed, de DI blijven achter helaas.



Verder snap ik ook niet zoveel van de veredeling, ik doe vaak maar iets en soms komt er inderdaad iets leuks uit maar heel vaak ook niet .
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
pinkiepie zelf maken is pas in fase 4 van de bakkerij. Maar ik heb wel item staan die elke dag een aflevert. Die hebben we jaren geleden kunnen winnen. Ik heb ook het recept, maar ja, zit niet in fase 4.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij de bakkerij in fase 4 maar heb het recept niet
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Is dan ws fase 5.Ik zie dat ik ook in fase 4 zit.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, pinkie-pie kun je in level 5 van de bakkerij maken.....

Maar als je het wolkenpaleis hebt, dan hoef je het eigenlijk nooit te maken, want die geeft iedere 36 uur een pinkie-pie. Dat is een item wat je kon verdienen bij dat littlepony-event !!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet maken en heb geen wolkenparadijs, toch 18 Pinkiepie. Dat valt nog mee dus



Gisterenavond vergat ik helemaal de boerderij. Kon ik vanmorgen haver en tarwe oogsten. Ook bij de vm kortdurend gewas. Zonde hoor.

Nu wel fanatieker bezig.



Ik ben, ondanks dagelijkse aanwezigheid, ook 2x vergeten op de adventskalender te kijken. Stom!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh dat wolkenpaleis heb ik toen net niet gered. Of ik heb pinkie-pie recept heb weet ik niet. Ben nog maar in fase 3 van de bakkerij.



Adventkalender vind ik leuk, leuke dingen weer. Ik vond nog ergens een tiki-mysteriestal, daar kwam een rode panda uit. Bij volle maan veel geoogst. Al met al gaat het dus best goed op m'n boerderij.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Lekker Severus!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven