Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!



(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")



Één plek vrij



Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.



NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Mooie jurk Judith! Ik vind het ook altijd lastig hoor iets op,een lange jurk vinden. Ik had op mijn vorige gala een soort van doorzichtige jaren 20 bolero. Klinkt raar, stond prachtig . Maar ik had wel een wat klassiekere jurk. ik zou misschien iets zoeken in het blauw of groen? Als op 20's fringe bolero Googled dan vind je een beetje wat ik bedoel, en dan dus echt die korte sjaalachtige jasjes. Denk wel lastig te vinden.



Een van de blessings van bij m'n ouders wonen is een prachtige keuken. Met 2 ovens, 1 zo'n grote dubbele en 1 kleinere. Ook wel handig aangezien m'n broer vegetariër is. Anders had ik de kip gewon bij de aardappels en groenten gedaan. Het was trouwens heerlijk! En lekker makkelijk, kwam pas om kwart voor 6 thuis namelijk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Twilight; bij mij werkt de tijm siroop van de kruidvat altijd perfect bij hoesten/keelpijn etc. --- en zo lekker om nou daar constant een lepel van te nemen is het nou ook niet ;)



Bladora: Jaaaaa! Het probleem is dat ik niet weet hoe formeel het is. Het is een gala (werk) en de verwachting is 'jurk' - maar niemand gaat echt 'gala' (dus wel in jurk, maar niet heel fancy) - dus met deze zit ik er voor mijn gevoel een beetje tussen haha. Ik vind je idee leuk!

Je eten klinkt ook heerlijk ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Snap je dilemma. Ik vind wollen of katoenen bolero's nooit wat doen voor een mooie jurk, dus daar zou ik niet voor gaan, zelfde als een jasje van t een of ander. Zijn het trouwens pauwen op je jurk? Vind hem echt leuk. Denk dat als je voor zo'n bolero als ik beschreef en dan met zo'n jazz haarband (niet te overdreven) in je haar er top uitziet voor het 'niet zo heel erg gala' en ook gelijk een leuk stijltje hebt.



Eten was inderdaad verrassend lekker. Normaal sta ik uren in de keuken en dit was in 3 kwartier klaar (grootste tijd oven tijd) ook wel eens fijn. Deze komt op repeat als ik werk.



Twilight, hoe is je pasta gerecht gelukt?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Mooie jurk en een goed figuur!

Ik denk ook dat blauw of groen mooier is dan zwart. Oranje/goud doorschijnend is misschien ook nog mooi. Had ooit met kerst een doorschijnend bloesjasje in doorschijnende stof met een goudglitter. Klinkt vreselijk, maar was mooi en feestelijk.



Heb vanavond een loempiataart gemaakt.

http://www.brendakookt.nl/2015/10/07/loempiataart/

Dit gaan we zo eten en heb dan nog 200 kcal over.

Ik neem dan het liefst voor 2 glazen wijn bij het eten voor die 200 kcal. Ik kom uit Frankrijk en ben erg gewend aan wijn bij het eten.
Alle reacties Link kopieren
Haha Femme, ik ben niet opgegroeid in Frankrijk, maar in mijn jeugd de meeste vakanties er doorgebracht (beetje wijn met water bijneemt eten) en later zelf ook vaak in Frankrijk geweest (heel veel wijn en minder water bij het eten:) ). Ik weet niet of het daardoor komt maar ik wijn. Snap je dus heel goed!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig! Een medestander

De meeste mensen die ik ken drinken niet als ze lijnen. Maar ik ben eerder al wijndrinkend 16 kg afgevallen met weight watchers.

Dus het kan. C'est faisable!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Femme Goede ideetjes ook, weer wat opties erbij haha.

https://www.coolcat.nl/nl/jasje-jxoula-2jf6771016-993 <- wat vinden jullie van die (krijg geen link voor het plaatje) - niet echt zwart, beetje kleurtjes zoals in de jurk in de glittertjes, neem ik 'm een maatje groter zodat ik hem kan knopen (ja, hallo, moet wel m'n middel blijven zien hè ;) )



Haha ik hou ook van wijn <3

En omg die loempiataart ga ik ook eens proberen.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk niet zo mooi Judith, maakt de jurk wat zakelijk/saai? (Ondanks het knopen denk ik) kleuren passen idd wel en voor dat geld zou ik t gewoon mee naar huis nemen en passen. En dan hier posten natuurlijk



Ik heb vandaag ook weer twee wijntjes op. Mijn moeder en ik maken samen een puzzel van 1000 stukjes (haha ik ga van gala's in London naar puzzelen met ma) en we hebben samen een wijntje gedronken en wat gekletst. M'n broer is zwaar depressief, helaas al jaren en dat legt een grote druk op ons gezin nu. Vanmiddag had m'n moeder hem weer huilend uit bed gesleept. Hij lijkt er maar niet door te komen, en het is zo'n knappe en slimme jongen :( maar 'helaas' hoogbegaafd/onmeetbaar IQ en ontzettende faalangst onder andere. Heel lastig vooral voor hem. Dus m'n moeder en ik hebben even onze gedachten verzet tijdens een puzzel met een wijntje, werkt bijna als therapie!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet helemaal voorstellen wat je bedoelt met knopen. Zitten er flappen aan de onderkant van het jasje?

Zou het ook graag op de foto willen zien. Dus ja, posten!



Wat een naar verhaal over je broer Bladora! Depressie is een vreselijke ziekte en vaak moeilijk te begrijpen voor de omgeving. Kan me voorstellen dat dit ook heel zwaar is voor jou en je moeder. Jullie gezin klinkt wel heel hecht en liefdevol.

Ik hoop dat hij de juiste therapie/medicatie gaat vinden.



Fijn om quality time door te brengen met je moeder. Ben zelf absoluut geen puzzelaar, maar hoor van meer mensen in mijn omgeving dat het relaxend werkt.
Ik ben de motivatie helemaal kwijt helaas.

Misschien vind ik m weer terug nog voor de kerst.
Evda wat enorm balen zeg dat het nu zo lastig gaat. Ik ben deze week helaas zelf ook iets aangekomen dus hopelijk het weekend nog ff wat sporten. Maar het is wel een super moeilijke maand.



Judith wat n mooie jurk! Ik zou denk ik iets van n groen bolero jasje doen of toch iets zwarts maar dan gladde stof. Geen wol.



Beach heel veel sterkte zondag met het gesprek. Vreselijk lijkt me dat maar wel erg goed om je hart te luchten.



Ik zit hier me op te vreten in een kapotte trein..... Moet nog naar de albert heijn, hopelijk kan ik overal voorbij stuiven zo. Fijn weekend allemaal en Beach veel succes
Alle reacties Link kopieren
Bladora: Dat was het idee!! Als docent moet je toch een soort van 'conservatief' :D

Heftig wat betreft je broer, heb zelf iets soortgelijks meegemaakt met mijn neef (alleen kwamen wij er pas naderhand achter, na zijn poging tot...) - vreselijk, houdt je constant bezig en je voelt je zo machteloos!

Sterkte wat dat betreft :D - Fijn dat je even zo'n moment met je moeder had, fijn dat je dan elkaar hebt



Ik ben ook nog niet zeker van het jasje, maar ach die 12 euro...



Femme: Inderdaad knoop ik dan de onderkant, daarom een maatje groter, heb ik daarvoor genoeg stof

Zal ook een foto posten, krijg 'm morgen (ja, lui)



Evda: Vervelend zeg :( Snoeptrek? Geen zin meer? Jij kan jezelf altijd zo goed herpakken - misschien ook kijken naar 300/400 per week afvallen? Dat je wat meer ruimte hebt om te snoepen, doordat je nog wat meer kcal pakt?



Hamaika: Gelukkig jezelf en niet een hoop fastfood ;) Hoop dat je snel thuis bent alsnog!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Oh dames, hier een superslechte week, ook emotionele zaken die even in de weg stonden, keuze om al dan niet door te gaan met de ingezette scheiding, erg ingewikkeld. Nu de keuze is gemaakt het ingezette proces gewoon door te zetten voel ik me weer een stuk opgeluchter en zijn de eetbuien opeens weer over. Het kwaad is echter al geschied, buik helemaal van slag en twee kilo erbij.



Bladora, ook hier helaas herkenbaar met een van mijn kinderen. Gelukkig heeft ze op het moment goede therapie maar de angst en rekening houden met het ergste zit ergens diep in mijn systeem inmiddels.



@judith mooie jurk en leuk een gala.



Nou ik ga inzetten op een supergoed weekend met veel beweging om maandagochtend niet teveel omhoog te zijn gegaan.
Dankjewel voor je peptalk Judith, helaas is dit een terugkerend probleem

De reden is momenteel stress.. (geen goed excuus I know, maar wel de oorzaak)

Ik voel me niet lekker in mijn vel en daardoor veel snoepzin, daar komt nog bij oververmoeidheid.

Mijn zoontje is 4,5 en gaat niet lekker op school, krijg steeds klachten van de juf maar verder geen duidelijkheid wat ze nou wil met het geklaag en wat ze van mij verwacht.. Er is steeds geen tijd om info bij haar op te vragen, wordt afgewimpeld en daardoor zit ik steeds met vragen.

Ga binnenkort gesprek aanvragen.

Mijn zoontje zegt het zelf wel heel erg naar zijn zin te hebben, maar bijt wel al zijn kleding stuk sinds hij naar school gaat. lijkt mij een zenuwentic.. en ik vind dat naar.

Er zitten 33 kinderen in de klas en daar ben ik ook niet blij mee. het is een kind wat heel erg gevoelig is voor prikkels en veel aandacht nodig heeft.. Is vaak totaal overprikkeld..

Ik twijfel erover om hem op een andere school te doen (nu groep 1), liever nu dan over paar jaar, maar mijn man is het hier niet mee eens..

Heb er gewoon geen lekker gevoel bij.

En mijn dochtertje wordt gemiddeld 7x per nacht wakker, waardoor ik vreselijk moe ben.



Ik vind je jurk super mooi staan, hou echt van kleur
Dankjewel ook Hamaika.



Wat naar Vivanneke. wil je gaan scheiden? pittig hoor, veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Vivanneke: Geen stress over je gewicht, meestal in zo'n korte tijd zoveel erbij is er ook zo weer af als je weer net gaat eten (ook; hoe langer het gewicht erop zit, hoe moeilijker het eraf gaat - daarom duurt het op het laatst ook zo lang)



Evda: Dank je

Mag ik je een tip geven? Schrijf een mail naar de directeur. Je bent hier nu al een tijd mee bezig.

Geef aan dat je graag een oplossing vind in overleg met de docent voor het feit dat je zoontje steeds buiten de les geplaatst wordt, geef aan hoe vaak je al geprobeerd hebt een afspraak te maken en dat je geen concrete omschrijving van problemen ontvangt van de juf. Vraag of hij/zij hierin in kan sturen, omdat je graag samen met school wilt zorgen voor een leerzame, pedagogische situatie voor je zoontje.

Als docent is het niet oké dit zo lang te laten lopen. Als er problemen zijn is over het algemeen na 3e x ouders op school, gesprek en oplossing. De juf voldoet zo niet aan haar professionele houding, maar door het op deze manier te brengen blijkt dit, zonder de juf af te vallen en daarmee over te komen als 'klagende ouder' (haha inside info )



Groep is inderdaad erg groot, zeker voor zo'n jonge leeftijd, kan me voorstellen dat je voorkeur gaat naar een kleiner klasje - maar houdt er wel erg in dat op het VO de klassen vaak ook zo groot zijn (noodgedwongen) en dat die overstap dan ook erg heftig kan zijn --- ja, ouder zijn en dat soort keuzes maken nu is erg zwaar, ben het helemaal met je eens!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje bij ons bestaan de kleuterklassen uit zo'n 20 kindjes, 33 is echt heel veel. Ik zou zeker in groep 0-1 denken aan de overstap naar een andere school. En Judith, tuurlijk zijn de klassen in VO veel groter maar gelukkig zijn die pubers dan ook veel zelfredzamer. Mijn zoontje (13, 2 vwo) heeft overigens nog steeds moeite met de grootte van de klas, het blijft gewoon heel veel prikkels geven.



Hoe oud is je dochtertje Evda want 7 keer per nacht is echt heel veel. Ik snap wel dat je daar dodelijk vermoeid van wordt.



Voor Evda, Scheiding is hier zo'n twee maanden geleden ingezet. Man woont inmiddels in een ander huis en alles is administratief afgewerkt maar natuurlijk zijn er nog steeds verwarrende momenten. We waren 23 jaar getrouwd dus best een hele tijd.
Judith uiteindelijk na een uur stilstaan met die trein toch nog redleijk op tijd thuis. En ne, geen vette hap gescoord in de AH maar andijvie. Dus de beheersing was er haha. Ben je er al uit met wat te dragen op die jurk?



Vivanneke wat heftig dat je middenin zo een zware scheiding zit.... 23 jaar is ook niet niks.... Logisch dat dat je zo aangrijpt en je even andere prioriteiten had. Maar je mindset is alweer goed las ik, dus gewoon er weer voor gaan.



Evda jezus wat heftig van je zoontje op school. Wel goed om binnenkort met de juf te praten en zoals Judith zegt: als je aangeeft samen met haar een oplossing wilt zoeken, dan voelt ze zich ook niet aangevallen. Dat kleding kapot bijten zou inderdaad een reactie kunnen zijn. Lastig.



Hier een rustig weekend voor de boeg na een lange stressvolle week op het werk. Heb daardoor afgelopen week ook niet heel actief mee kunnen schrijven.



Ik mis mijn vriend ook heel erg maar die zie ik pas weer in januari. Nadeel van een lange afstandsrelatie



Qua eten was het een zo/zo week. Ik denk dat ik gelijk gebleven ben, maar zo lang er maar niet bijkomt en langzaam dalen is ook dalen. Dit weekend wil ik in elk geval goed opletten en ook volgend weekend heb ik geen plannen dus hopelijk dalen we weer verder in de komende 2 weken. Maar het gaat wel rete-langzaam.....
Judith dankjewel voor de (inside) info .. Ik vind het gewoon niet leuk dat ze nu al zo negatief zijn.. het mannetje heeft temperament ja, maar is 4 jaar en zit nog maar net op school. Als ik er niet uit ga komen met de juf, dan zal ik inderdaad eens de directie aanspreken voor een oplossing.. Ik denk liever oplossingsgericht ipv alleen maar klagen.



Vivanneke ; pittige situatie zo`n scheiding, 23 jaar is inderdaad echt een hele tijd. Hopelijk komt er snel rust in de situatie..

Mijn zoontje is 4,5 en dochtertje 8,5 maand.

Ik vind een klas met 33 echt van de zotte, leuk al die bezuinigingen. Ik had daar beter over na moeten denken (al wist ik niet dat de klas zo groot zou zijn, had ik beter wel naar kunnen vragen).. ben zelf nog een groentje in het leven van schoolgaande kinderen)



Even on topic: ik had dus deze week ``schijt aan dieet week`` en dacht vanmorgen ``laat ik de schade eens gaan bekijken, ik zal wel in de 78 wegen``

Weeg ik (na het ontbijt) 76.6... hmzzz apart, snoepen en afvallen.

Maar nu heb ik er wel weer zin in opeens



Prettig weekend allemaal!
Hamaika, niet leuk dat je je vriend zo weinig ziet zeg!
Vandaag honger honger honger, dus dat ga ik niet negeren



O: 1,5 krentenbol + beschuitje hagelslag

T 2 crackers met slankie+ appel + cup a soup

L 350 ml optimel kwark met havermout en rozijntjes

T wortels en misschien nog een appel

D: courgetti

T: 150 ml kwark
Alle reacties Link kopieren
Vivanneke heftig zeg. Kan me voorstellen dat het zwaar is om dat mee te maken!



Hamaika nog niet! Wacht nog op t vestje. Langzaam of niet...als het maar gaat!



Bizar hoe dat werkt hè Evda. Misschien zat je ondanks het snoepen wel gewoon binnen je macro's?

Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je een kind van 4 zo behandeld en dan ook geen poging doet om een afspraak met de ouders te maken.



Ik had gisteren een feestje. Best bizar veel gegeten. Woog vanochtend ook een kilo meer haha.

Nu doods en echt nergens trek in, moet mezelf echt dwingen om te eten maar zit nog gewoon vol van gisteren.

Ben nu op de hond van mn ouders aan het passen, we gaan zo hardlopen haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Haha een hond is altijd een reden om naar buiten te moeten Judith

Ik heb er weleens aan gedacht om om die reden een hond te nemen, maar ik hou niet zo van huisdieren dus misschien geen goede reden haha.

Was het een gezellig feestje?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wel! Gelukkig! Ik mis ook echt een hond. Het is dat ik t zielig vind een hond te nemen terwijl ik vaak van 7.30-14 weg ben. Ik hoor dan wel zaken als 'neem een uitlaatservice' maar dat is dan ong. een half uur. Dan is de hond nog steeds te lang alleen vind ik. Maar vind dat wel heeeeeel jammer.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Hey weer heel veel geschreven hier! Jullie gaan echt hard!

Oefff en dan reageren op iedereen, wat hoort ook al weer bij wie....



Jurk: Vrolijke jurk, ben benieuwd naar het jasje!

Broer: oefff heftig hoor

Scheiding: veel sterkte!

Zoontje: ik hoop dat je er uit komt met de juf! Kleding stuk bijten is geen goed teken.

Hond: ik wilde dat wij een hond hadden. Vriend wil wel een hond maar dan mag die alleen buiten komen van hem. Ik wil een grote hond die ook gezellig binnen mag liggen. Dus helaas komt er hier geen hond :(



Even heel beknopt gereageerd op de meesten.



Hier gaat het wel vrij goed. Af en toe wel snaaien. Gisteren uit eten geweest, en toen ook wel gewoon voor, hoofd en nagerecht gehad.

Donderdagavond gewogen en toen woog ik 84,4 dus dikke prima.

Ben benieuwd voor maandag.



Ik ga straks in de winkel kijken of ik een courgette kan vinden. En dan zal ik eens kijken of ik daar slierten van kan krijgen.

Eigenlijk zaterdag patatdag, maar eet alleen. Dus ga dit vanavond eens testen.



Net voor het eerst van mijn leven een courgette gekocht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven