Dertiger, single, verdrietig en datemoe

02-12-2016 10:40 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben begin dertig en ik ben nog steeds vrijgezel. Dit begint me steeds meer tegen te staan en ik begin te geloven dat het voor mij niet meer weg gelegd is in dit leven. Of ik het geheel los laat, me lekker voel of niet lekker voel, of ik op zoek ga of ik veel onderneem of thuis blijf zitten het lijkt allemaal niets uit te maken.

Ik zou graag willen weten of er hier meerdere mensen zijn die ook dit probleem hebben en hoe jullie daarmee om gaan.
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:40
63.83% gewijzigd
quote:jip007 schreef op 08 december 2016 @ 21:27:

Beetje gevalletje van: die ik leuk vind willen mij niet en die mij leuk vinden wil ik niet.



Ik ook, precies hetzelfde.... a la Carmen (opera van Bizet)

En dat vind ik behoorlijk frustrerend...
Alle reacties Link kopieren
quote:jip007 schreef op 08 december 2016 @ 21:27:

Beetje gevalletje van: die ik leuk vind willen mij niet en die mij leuk vinden wil ik niet.+1 niks aan zo'n man die alle moeite doet. Ofzo.
Ja das waar maar alleen maar kerels willen die jou niet willen schiet ook niet erg op...



Ik word denk ik toch maar non... lekker rustig...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha had ik t laatst nog over met een vriendin, idd lekker rustig, maar zou toch echt wel wat missen denk ik



Ik word bang van mannen die moeite voor me doen. En dus negeer ik die na een tijdje. Lekker gecompliceerd enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 08 december 2016 @ 10:29:

[...]



Bindingsangst wil vooral zeggen dat iemand zich niet wil binden met jou. Het is gewoon een manier om te zeggen: Ik vind je leuk, lief en aantrekkelijk, maar ik mis net dat beetje méér om samen met jou oud te willen worden.



Het beste kun je gaan daten zonder verwachtingen, gewoon om nieuwe mensen te ontmoeten en een leuk gesprek te hebben. Soms kun je zin een meer hebben, of gewoon zin in sex. En op een gegeven moment kun je iemand tegenkomen met wie je verder wilt. Ga er alleen niet bij iedere date bij voorbaat uit dat hij de ware kan zijn.



Over deze post moest ik heel lang nadenken.

Ik ben het namelijk volledig met je eens, tot de allerlaatste zin.

"Ga er niet bij elke date van uit dat hij de ware kan zijn"

Ik zou juist zeggen dat je er wel bij elke date van uit moet gaan dat hij de ware KAN zijn.

Dat wil niet zeggen dat je je meteen aan zijn voeten moet werpen, of hij nou bij je past of niet, maar wel dat je hem, zeker in het begin, als serieuze gegadigde moet behandelen.

En dit begint al bij het chatten op een datingsite. Als jij een relatie wil, ga dan ook daten met dat idee in je hoofd.

Ik geloof dat je, om de juiste persoon aan te trekken, je zelf die persoon moet zijn.

Als jij een man wil die eerlijk, warm, vrolijk en betrouwbaar is (om maar iets te noemen), kun je daar zelf niet oneerlijk, koud etc etc gaan zitten zijn. Hetzelfde geldt voor bereidbaarheid een relatie te overwegen. Je kan van zo'n man die bereidbaarheid niet verwachten als je je zelf opstelt alsof je alleen maar een neukertje zoekt.

Je date zien als iemand die de ware kán zijn, maakt dat je ook de moeite wil doen iets van zo'n date te maken, en het een eerlijke kans wil geven.



We lezen hier zo vaak over vrouwen die enorm vrijblijvend zijn gaan daten, spelletjes hebben gespeeld, want het moet allemaal zo losjes mogelijk. Aantrekken, afstoten.... En dan na een paar weken willen ze eigenlijk toch wel een relatie met die man. En dan blijkt het niet meer te werken, omdat die man ze niet meer serieus neemt.

Zorg dat je meteen serieus wordt genomen. Vanaf het moment dat hij "hoi" typt op Tinder.

En nee, hiermee bedoel ik niet dat je op zijn "hoi" moet antwoorden met "ik wil graag trouwen en kinderen. En jij?"



Nou, ik zit hier te wijzigen en nog eens te wijzigen, en heb nog steeds het gevoel dat ik het niet goed op schrift krijg.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik probeer te zeggen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ja ik wel, ik vind het een zeer goede reactie van je.

Klopt helemaal wat je zegt.

Mijn probleem is dat ik niet goed zonder verwachtingen op date kan.

Ja ik weet dat het wel handig is om niks te verwachten maar ik zit zo gewoon niet in mekaar.

Het is helaas geen knop die je ff om zet.

Ik verwacht gewoon te veel van dates, ik word er erg onzeker van en dat kan i.m.o gewoon niet de bedoeling zijn van liefde. (Eerst door een hel/inferno a la Divina Comedia om te komen waar je zijn wilt..)



In spelletjes spelen geloof ik ook totaal niet.

Ben er ook niet goed in en heb er vooral geen zin meer in. Ik ben wie ik ben en als dat je niet bevalt, Howdo toedeloe
Trouwens, mijn laatste scharrel gaf overigens zeker de laatste weken heel erg wisselende signalen af.

Dat is echt frustrerend en vermoeiend.

Achteraf besef ik dat dat alleen maar iets over hem zegt, dat hij eeeeecht niet de juiste man is voor mij en bovendien dat ik geen type ben voir Tinder mannen en scharrels... (wil liever de eer aan mezelf houden geloof ik)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet zonder verwachtingen daten hoor. Doe het toch met een doel...

Ben er ook achter dat het hele daten niks voor mij is. Net een sollicitatie gesprek. Leer liever mensen in t echie kennen.

Ben nergens ingeschreven op dit moment en heb er ook ff geen zin in. Als ik iemand tegenkom in real life is dat ok maar ga niet tinderen badoo-en of whatever.
Alle reacties Link kopieren
Die vergelijking met een sollicitatiegesprek ken ik en dan gaat er naar mijn idee iets niet goed. Verwachtingen hebben vind ik wel menselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet zo goed hoe je kan daten zonder verwachtingen eigenlijk. Je date toch met uiteindelijk doel een relatie te krijgen?

Ik heb genoeg vrienden, dus hoef geen date om een vriendschap te beginnnen.

Ik wil een man. Liefst zonder moeite ervoor hoeven doen
Oww dus zo vreemd is het dus niet.

Het is gewoon niet vrijblijvend en ik trek dat gewoon niet.



Ja ik ook, gewoon dat hij aanbelt als ik aan het bankhangen ben

(En dan meteen ff voor me gaat koken... he wat betreft dat mis ik mn ex wel soms want die was kok en die kon echt alles. ..)
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudwalker schreef op 09 december 2016 @ 12:32:

Ik wil een man. Liefst zonder moeite ervoor hoeven doen Bedankt voor de bekentenis! Dan heb ik dat toch altijd goed gezien en naar gehandeld.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een ex met bijzonder goede kookkunsten! En dat mis ik wel. Zijn kunstjes dan, hem niet.



Haha inmiddels weet ik dat als ik een man leuk vind en er moeite voor moet doen dan het gedoemd is om te mislukken. Dus wil geen moeite meer doen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:mats schreef op 08 december 2016 @ 21:04:

[...]





Leuke bijdrage, je klinkt als een leuk iemand.Wat lief, dank je . Ik heb trouwens precies hetzelfde bij jou met wat ik hier en daar gelezen heb van je, je lijkt me een leuk en sympathiek mens.
quote:cloudwalker schreef op 09 december 2016 @ 13:58:

Hier ook een ex met bijzonder goede kookkunsten! En dat mis ik wel. Zijn kunstjes dan, hem niet.



Haha inmiddels weet ik dat als ik een man leuk vind en er moeite voor moet doen dan het gedoemd is om te mislukken. Dus wil geen moeite meer doen ;)

Ja ik heb pcies hetzelfde...



Ik ga overigens volgende week verhuizen, joepie!

Een vrij jonge wijk dus ik ga maar es goed om me heen kijken...
Alle reacties Link kopieren
Oeh verhuizen! Spannend! Ik wil ook graag weg hier maar zit helaas vast ivm school kinderen.

Woon je in een stad of dorpke?



Ik ga morgenavond naar een feestje, tip van een man die ik heb ontmoet op een ander feestje. Ga met een vriendin maar zal hem ook vast zien daar. Hij doet aardig op de fb chat en ik merk nu al dat ik er bijkans nerveus van word... helluppppp
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 08 december 2016 @ 22:57:

[...]





Over deze post moest ik heel lang nadenken.

Ik ben het namelijk volledig met je eens, tot de allerlaatste zin.

"Ga er niet bij elke date van uit dat hij de ware kan zijn"

Ik zou juist zeggen dat je er wel bij elke date van uit moet gaan dat hij de ware KAN zijn.

Dat wil niet zeggen dat je je meteen aan zijn voeten moet werpen, of hij nou bij je past of niet, maar wel dat je hem, zeker in het begin, als serieuze gegadigde moet behandelen.

En dit begint al bij het chatten op een datingsite. Als jij een relatie wil, ga dan ook daten met dat idee in je hoofd.

Ik geloof dat je, om de juiste persoon aan te trekken, je zelf die persoon moet zijn.

Als jij een man wil die eerlijk, warm, vrolijk en betrouwbaar is (om maar iets te noemen), kun je daar zelf niet oneerlijk, koud etc etc gaan zitten zijn. Hetzelfde geldt voor bereidbaarheid een relatie te overwegen. Je kan van zo'n man die bereidbaarheid niet verwachten als je je zelf opstelt alsof je alleen maar een neukertje zoekt.

Je date zien als iemand die de ware kán zijn, maakt dat je ook de moeite wil doen iets van zo'n date te maken, en het een eerlijke kans wil geven.



We lezen hier zo vaak over vrouwen die enorm vrijblijvend zijn gaan daten, spelletjes hebben gespeeld, want het moet allemaal zo losjes mogelijk. Aantrekken, afstoten.... En dan na een paar weken willen ze eigenlijk toch wel een relatie met die man. En dan blijkt het niet meer te werken, omdat die man ze niet meer serieus neemt.

Zorg dat je meteen serieus wordt genomen. Vanaf het moment dat hij "hoi" typt op Tinder.

En nee, hiermee bedoel ik niet dat je op zijn "hoi" moet antwoorden met "ik wil graag trouwen en kinderen. En jij?"



Nou, ik zit hier te wijzigen en nog eens te wijzigen, en heb nog steeds het gevoel dat ik het niet goed op schrift krijg.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik probeer te zeggen. En ook dit is weer zo'n post waar ik stiekem toch wel vrolijk van word
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 09 december 2016 @ 15:24:

[...]



Ja ik heb pcies hetzelfde...



Ik ga overigens volgende week verhuizen, joepie!

Een vrij jonge wijk dus ik ga maar es goed om me heen kijken... Succes Alice, en ook met 'kennis maken' in de nieuwe wijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksehazel schreef op 09 december 2016 @ 14:27:

[...]





Wat lief, dank je . Ik heb trouwens precies hetzelfde bij jou met wat ik hier en daar gelezen heb van je, je lijkt me een leuk en sympathiek mens.



Graag gedaan, en feliciteer jezelf!

Je neemt initiatief om iemand een compliment te geven



Dank je wel voor jouw compliment, leuk om te lezen!
Stad Cloud, hoofdstad van de grootste provincie van Nederland. ( en das niet brabant)



Dank je Mats, ik ga mn best doen
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ja dan heb je idd meerdere wijken, dus meerdere kansen om iemand tegen te komen. Ik woon in een klein dorpje en ken ook letterlijk iedereen hier...yeuy
Zo ik verbaas mezelf soms zeg...

Ik was eind vd vanmiddag ff stukje wandelen en trakeerde mezelf op een warme choco in mijn lievelingskroeg.

Een Ierse pub, waar natuurlijk veel gedronken wordt maar niet door mij want ik drink niet.



Was een man, wat ouder dan ik, ik zei iets tegen hem, iets onbenulligs. (Ik ging in op wat hij tegen de barvrouw zei)

Vervolgens keek hij naar mijn drankje, kwam dichtbij en maakte een opmerking over het feit dat er geen alcohol in zat.

Duidelijk aangeschoten en hij kwam gewoon ineens echt dichtbij, dat vond ik niet prettig dus ik zeg duidelijk zonder aarselen 'ff moven'!

Dat hielp, ik was werkelijk verbaasd over mezelf
Alle reacties Link kopieren
Good job woman! Bah, kerols die in je space komen!

Hoe reageerde hij?
Oww goed, hij zei sorry en deed meteen een stap terug.

Ja ik was zelf verbaasd over mn actie
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 09 december 2016 @ 22:04:

Zo ik verbaas mezelf soms zeg...

Ik was eind vd vanmiddag ff stukje wandelen en trakeerde mezelf op een warme choco in mijn lievelingskroeg.

Een Ierse pub, waar natuurlijk veel gedronken wordt maar niet door mij want ik drink niet.



Was een man, wat ouder dan ik, ik zei iets tegen hem, iets onbenulligs. (Ik ging in op wat hij tegen de barvrouw zei)

Vervolgens keek hij naar mijn drankje, kwam dichtbij en maakte een opmerking over het feit dat er geen alcohol in zat.

Duidelijk aangeschoten en hij kwam gewoon ineens echt dichtbij, dat vond ik niet prettig dus ik zeg duidelijk zonder aarselen 'ff moven'!

Dat hielp, ik was werkelijk verbaasd over mezelf



Je bent aardiger dan ik.

Ik was gisteravond op het kerstfeest van mijn partners werk, en een of andere zuipschuit pakt een meid zo bij haar borst.

Die muts lachte er alleen maar om.

Dronken vent kijkt naar mij, en ik zeg: "Als je dat bij mij doet, breek ik je nek".

Bleek bijzonder effectief.

Ik schrok er zelf een beetje van.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven