Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
Kris, koh Kood is vreselijk duur, wij zijn er na 2 nachten weggevlucht. Ik vond Chang leuk en Mak helemaal super want erg klein dus: rust. Heel veel rust. Planning was 3 dagen maar we zijn er 10 dagen gebleven.

Geen auto's, alleen van de lokalen. Heerlijk!



Ik geloof dat het me gelukt is om de man om te kletsen. Hij wilde wat anders. Roadtrip door de US. Van dat geld kan ik 3 keer een maand naar TH. Dus zei ik:a) dat is erg vermoeiend want we zijn na een hectisch jaar aan rust toe. B)laten we dat volgend jaar doen want duur



Mijn plan is om rechtstreeks naar Phuket te vliegen ipv BKK. Daar ben ik wel klaar mee. Scheelt ook weer een binnenlandse vlucht. Vanaf Phuket kun je zo met de boot naar Krabi en de eilanden. Ik wil alleen maar relaxen en lekker eten en snorkelen. Hoef verder niks meer, alles al gezien en gedaan in dat land.



Dit moet ik er thuis nog ingooien.

Wellicht wil hij weer wat anders.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn, ik hoopte al dat je zou reageren, dacht al dat jij daar was geweest. Chang en Mak dus, mocht ik die kant uitwillen? Gaat op het lijstje!

Gaaf dat je toch weer ri thailand gaat! Vliegen op Phuket heb ik ook aan gedacht, maar leek me met plannen voor het oosten niet ideaal. Rust, vrienden zien en relaxen is ook mijn plan, heerlijk! En, als het van de duikarts weer mag, duiken! Hoop dat mijn evenwichtsorgaan genezen wordt verklaard.

Mayou, Phayam & andere Chang gaan ook op het lijstje! Surin & Similan zijn idd ook prachtig, zeker met een live-aboard!

Heerlijk, die voorpret!
Alle reacties Link kopieren
Bij Mak ligt nog een kleiner zalig eilandje waar we langs voeren om mensen te droppen. Het water was daar werkelijk kristalhelder. We zagen veel onderwaternatuur gewoon vanaf de boot. Veel snorkelaars. Ik ben alleen even de naam kwijt. Het was op de terugweg dus ik baalde anders waren we daar van de boot gestapt. We moesten terug naar Koh Chang voor de vlucht terug naar BKK.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Het schiet me ineens weer te binnen: Koh Wai.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Dank je Yas!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde daar echt van de boot af. Maar ja, we moesten van Chang naar Trat om terug te vliegen naar BKK.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wie weet de volgende keer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kris33 schreef op 10 december 2016 @ 01:21:

Wie weet de volgende keer?

Nee, want dat wordt weer het zuiden omdat ik op Phuket wil vliegen en dan met de boot.

Ik ben die binnenlandse vluchten beu. Kost je toch 2 dagen, heen en terug, al zijn het ook korte vluchtjes. Weer naar Subvarmabhumi, duurt weer een uur met de taxi in die drukte, 2 uur wachten etc.

Wil BKK ook wel eens overslaan.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Maar laat ik eens wachten wat de man heeft te zeggen.

Die mompelde van de week iets over de Kaap Verdische eilanden
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:snarl schreef op 08 december 2016 @ 14:08:

In april ga ik met mijn dan bijna kleuter naar Thailand. De route ligt al vast, we doen het wat rustiger aan dan ik zonder kind zou doen, maar dat is prima. Leuk om dit topic een beetje door te lezen voor eventuele tips! Misschien kan iemand mij een hotel aanraden in Bangkok? We verblijven aan het eind van de reis 2 nachten in Bangkok en het mag best een beetje luxe voor die laatste nachten. Een mooi zwembad zou leuk zijn!Ik heb geen aandelen maar mijn kinderen (en ik ook) hebben het nog steeds af en toe over Anantara riverside hotel. Superfijn zwembad en over het ontbijt droom ik nog steeds. Gaat een pendelbootje naar de overkant en op de terugweg van stad naar hotel krijg je zo'n fijn koud handdoekje. Ik hou ervan .
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 10 december 2016 @ 08:54:

[...]



Ik heb geen aandelen maar mijn kinderen (en ik ook) hebben het nog steeds af en toe over Anantara riverside hotel. Superfijn zwembad en over het ontbijt droom ik nog steeds. Gaat een pendelbootje naar de overkant en op de terugweg van stad naar hotel krijg je zo'n fijn koud handdoekje. Ik hou ervan .Van dat hotel hou ik ook
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Oeh, runningmonster, dat klinkt goed! Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Oke. Vandaag Ayutthaya gedaan. Mooi. Heel mooi. Maar nu schijnt phimai niet erg anders te zijn. En dat hebben we tussen khao yai en bkk in de planning. Iemand ander idee als we besluiten er niet heen te gaan
Alle reacties Link kopieren
@snarl, het Riva Surya hotel is ook aan te raden, ligt vlak bij het hotel dat hier al is genoemd!
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog alternatief voor phimai vanaf khao yai ?



Nu overigens in chiang mai. (Nieuwe) nachttrein gehad. Top !
Alle reacties Link kopieren
Ga met lokale bussen en een omweg richting bangkok, wie weet wat en wie je tegenkomt onderweg...
Alle reacties Link kopieren
Kogel door de kerk, wij gaan toch maar weer naar TH in maart.

De man ging akkoord
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nog iets minder dan 6 weken, dan vertrek ik ein-de-lijk voor een maand Thailand.

Heb er zo'n zin in!

Ik heb een globale planning gemaakt, BKK -> noorden -> afzakken naar het zuiden en aan het einde van de rit weer via BKK naar huis.

Zal keuzes moeten maken, ik wil naar zoveel plaatsen/eilanden maar dat is verre van reëel hahaha.

Dankzij dit (en het vorige) topic ben ik al veel wijzer geworden, geweldig, dank daarvoor.

Hoop straks ook nuttige bijdragen te kunnen doen als ik weer terug ben, maar daar wil ik voorlopig even niet aan denken.

Ik hou van op onderzoek uitgaan en met opzet "verdwalen"

Denk dan aan juist naar links gaan als de routebeschrijving zegt dat ik rechtsaf moet.

Hoop mooie plekjes te vinden zo
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat zeker lukken, zo kom je op de mooiste plaatsen. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Fietsen zorgt voor leuke verrassingen . Doen dus
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 12 december 2016 @ 08:09:

Kogel door de kerk, wij gaan toch maar weer naar TH in maart.

De man ging akkoord Ha, hij is weer om . Weer geen USA.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 12 december 2016 @ 08:09:

Kogel door de kerk, wij gaan toch maar weer naar TH in maart.

De man ging akkoord Fantastisch Yasmijn! Ik een maandje eerder, aftellen kan beginnen...
Alle reacties Link kopieren
Grappig. Toen wij bij gran palace waren hele strenge controle op kleding etc. Bangkok vonden we vooral leuk op de fiets .



Ayutthaya was ook leuk. Eerst dachten we dat dag 2 onnodig was maar ook hier wederom gaan fietsen en op plekken gekomen waar er 0,0 toeristen waren. Nu zitten we in Chiang Mai. Super sfeer hier. Leuker dan bangkok. Morgen gaan we kook cursus doen leuk ! De volgende dag vliegen we door naar Krabi en gaan we naar Koh Lanta. We vinden het ontzettend gaat



En reis je alleen ? Geen punt. Je legt overal contact. Zelfs wij ;). Wij zoeken het niet op maar hebben al leuke mensen ontmoet
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 12 december 2016 @ 18:43:

[...]





Ha, hij is weer om . Weer geen USA.

Ik hoop niet dat ie zich bedenkt



Zoals het er nu voorstaat, wordt het wil ik Samui en Phanang.....
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Poldervrouw, nog steeds goed naar je zin? Zit je inmiddels op Koh Lanta?



Mayou, zit je nog op Koh Tao, of inmiddels weer terug naar Penang? Vind het nog steeds fantastisch dat je inmiddels instructeur bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven