Gezondheid alle pijlers

Stomme migraine aanvallen kletstopic

15-11-2016 19:42 158 berichten
Ik had vanmiddag erg last van migraine Aanvallen stront misselijk word ik ervan. Ik heb bij de nuroloog gelopen hoofdpijn kliniek medicatie gekregen etc. Uiteindelijk ben ik gaan slapen en ben ik net wakker geworden. Nog meer mensen met migraine hier?
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook ervaring met heftige migraine. Vanaf dat ik een kind was had ik last van stevige hoofdpijn en in mijn puberteit werd het steeds erger en sloeg het over naar migraine. Ik was altijd heel beroerd en kon niet meer op mijn benen staan. Vooral wanneer ik gespannen was kwam de migraine opzetten, gek werd ik ervan! Ik las toen een keer een artikel over dat botox ervoor kan zorgen dat je migraine minder wordt. Ik was zo hopeloos, dat ik een afspraak maakte bij de huisarts om te bespreken of botox iets voor mij zou zijn. In mijn geval raadde de dokter het wel aan dus ben ik op zoek gegaan naar een kliniek bij ons in de buurt. Mijn keuze viel op Kliniek Dokter Frodo in Amsterdam. Zij spuiten botox in de spieren die bij mij voor migraine zorgen en omdat botox spierverslappend werkt, is de migraine verdwenen! Af en toe nog wel last van ‘gewone’ hoofdpijn, maar dat is niet vergeleken bij de migraine die ik had. Ik raad het iedereen aan...
Alle reacties Link kopieren
botox werkt toch maar maand of 3?
Alle reacties Link kopieren
Kan 6 maanden werken soms langer
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
@ jemapelle



we krijgen het nu langzaam onder controle, mar ik heb perioden gehad van 2 aanvallen per maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf heb ook migraine. Heb ooit vroeger Sandomigran, gehad, sibelium, de anti-migraine middelen.



Daarna kreeg ik Depakine deze een tijd geslikt, was als hoofdmiddel bij mij voor de epilepsie maar dit werkte ook gelijk tegen de migraine (dit omdat ik een naast epilepsie ook migraine heb eigenlijk een combinatie van epilepsie en migraine)



Maar aangezien depakine in de zwangerschap schadelijk is in hoge dosering, en moest ik na de bevalling van de oudste overstappen op een ander middel. Ik slik nu Tegretol en Topamax en Topamax is tevens hoofmiddel voor de epilepsie en werkt tevens als onderhoudsdosering bij migraine.



Verder voor zonodig slik ik Fromirex (dit is 1 van de triptanen)



Zijn er van jullie die ook een onderhoudsdosering slikken dagelijks
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dagelijks Topamax gebruikt maar mee moeten stoppen ivm de bijwerkingen, Amytriptiline gehad, meerdere betablokkers maar dat had niet het gewenste effect.

De pil doorgeslikt, verschillende triptanen geprobeerd (pillen, spray, subcutaan, dat laatste voornamelijk voor cluster).

Vier neurologen ''versleten'', hoofdpijnpoli's, mijn voedingspatroon aangepast.

Ik kreeg mn 1e migraine-aanval toen ik zeven was, ben inmiddels 41 en moet er maar mee leren leven denk ik.



Het enige wat een beetje verlichting geeft is Sumatriptan, maar helaas ook niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Migraine, ja ook ik kan er over mee praten. Wat een hel is het geweest. Nu slik ik al jaren dagelijks metoprolol en is mijn leven onwaarschijnlijk veel fijner geworden. Voorheen had ik nagenoeg elk weekend migraine met overgeven, een dikke tong en taai speeksel . Hier hoor ik nooit iemand over maar voor mij is dit een typisch bijverschijnsel. Een aanval duurt altijd 24 uur en als er onweer in de lucht hangt dan kan ik er donder op zeggen dat ik plat ga.

Licht, geluid eigenlijk alles is teveel. Geuren zijn heel erg sterk, ik ruik zelfs iedereens lichaamslucht en dat is vies

Een andere trigger is heel warm weer, zware inspanning en stress.

Nu heb ik hooguit 1 a 2 aanvallen per jaar en die onderga is in stilte en alleen, liggend in bed stilletjes hopend om snel in slaap te vallen en bedenkend hoe mooi een hoofdpijn vrij leven is.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook voor zolang als ik mij kan herinneren last van migraine gehad. Allerlei middeltjes en pillen geprobeerd, maar niets leek te helpen. Ik heb uiteindelijk ook voor een Botox-behandeling gekozen. Hierna was het meteen over, dit was zo'n ontzettende opluchting. Normaal gesproken had ik zeker twee keer per maand last van een migraine aanval. Het beïnvloedde mijn hele leven aangezien ik dan weer een paar dagen niets kon. Ik ben naar Esthetisch Centrum Jan van Goyen geweest voor de botox. Ik heb er echt geen moment spijt gehad. De artsen in de kliniek zijn ook zó aardig. En heel duidelijk in hun uitleg. Ik zou het iedereen aanraden.
Alle reacties Link kopieren
quote:caplanepourmoi schreef op 02 december 2016 @ 13:17:

zie nu dat er meer mensen chips eten...@Katatoniaaa.. typisch! (ik ging ook altijd voor naturel chips na een aanval)



JAH! Zelf enig idee vanuit welke behoefte zoiets mogelijk komt?



Ik heb zout geprobeerd, theelepeltje keukenzout oplossen. Niet te drinken, geen effect.



Maar een stuk pizza kan ik ook al van op knappen. Liefst dus een Big Mac en/of chips. (Zakje in dashboardkastje)
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Als een Big Mac of een stuk pizza net zoals chips werkt, ligt het dan niet aan de combinatie vet/zout?



Soms heb ik zoiets van "f** it" en kijk ik ondanks migraine toch tv of een game of thrones aflevering. Bijna altijd met meer pijn als gevolg. Maar dan wil ik gewoon niet wéér in bed gaan liggen
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk dat het aan de combi ligt, inderdaad. Mijn favoriete combi, maar zo slecht voor de lijn...



Ik had er wel eens eerder op gegoogeld, en kwam een paar berichten tegen van herkenning.



Ben benieuwd of meer mensen dat hebben?



Tv kijken mag ik ook graag doen. Maar meer om gedachtenloos naar een bepaald punt te staren en zo toch afleiding van de hoofdpijn en misselijkheid te krijgen.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Alle reacties Link kopieren
ik wil alleen naturel chips, geen paprika en zeker geen cheese-Union (terwijl ik die normaal wel erg lekker vind). Tijdens een aanval zet ik vaak een luisterboek op. Dan kan ik gewoon in het donker blijven liggen maar dan heb ik toch iets te doen/afleiding..
Tijdens een aanval ga ik in bed liggen en proberen te slapen. Na medicijnen innemen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand met migraine. Sinds ik tien was en ben nu eind twintig.



De triggers: heel warm/benauwd weer, ijskoud weer, te veel of te weinig slaap, goede lichamelijke inspanning, een flinke huil of lachbui, maar de ergste is stress.

Ik zit nu op 1 a 2 aanvallen per week. Daarnaast heb ik last van chronische dagelijke spanningshoofdpijn.

Elke dag pijn. En elke middag moet ik een paar uur plat.



Qua medicijnen slik ik nu Topamax maar het enige wat het doet is dat ik niet meer overgeef tijdens een aanval. Heb zo'n beetje alles geslikt en niks helpt langere tijd. Dus nu op andere manieren bezig. Fysio, massage, en komend jaar iets van acupunctuur/dry needling proberen.

Je wordt op een gegeven moment zo wanhopig dat je alles maar probeert, alleen maar om van die pijn af te zijn.

Wel "fijn" om te lezen dat er meerdere mensen hier zijn die er zo'n last van hebben. Geeft je toch het gevoel er niet zo alleen voor te staan. Want het is toch een best onbegrepen ziekte, vooral in mijn omgeving merk ik.
Als ik al die symptomen lees die sommigen hebben (visueel, een kant van je lichaam niet meer voelen enz) dan ben ik toch wel blij dat ik "alleen" pijn heb.



Ik zou bij iedere aanval ervan overtuigd zijn dat ik een beroerte had, of dat dood zou gaan ofzo
Alle reacties Link kopieren
ja inderdaad, ik heb wel eens gedacht dat ik een beroerte had omdat ik amper nog kon praten en met een oog niks meer zag
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds een hersenschudding in mijn tienerjaren migraine, hormoon gerelateerd. Het is de ene keer heftiger dan de andere keer. Soms 4 dagen op een rij, soms maar 1 dag (wel altijd met een staartje van flinke hoofdpijn de dag erna, die kan afzwakken of opnieuw aanzwellen tot een nieuwe migraine).

Soms kotsen, soms wazig zien met het oog dat aan de kant van mijn hoofd zit die het ergste bonst. Soms krijg ik een heel warm en rood hoofd.



Wel standaard is het heel wazig worden, daarom kan ik ook niet werken op zo'n moment want ik heb nul concentratie en weet vaak halverwege de zin niet meer wat ik nou eigenlijk wilde zeggen. Ik word er soms ook heel slaperig van, ben een keer al rijdende achter het stuur in slaap gevallen tijdens een aanval.. ging maar net goed.



Triggers zijn ongesteld zijn/moeten worden, drukkend weer, langdurige inspanning en huilen. Vroeger slikte ik alleen de combo Ibuprofen 600 mg met 2 paracetamol om het af te vlakken, tegenwoordig ook Sumatriptan. Dat helpt best goed, wel wat last van bijwerkingen maar die neem ik graag voor lief.



Ik lees hier mensen die baat hebben bij zout/vet eten, ga ik zeker proberen (hoewel ik zo straalmisselijk ben dat ik meestal water al goor vind haha)! De tip die ik ooit kreeg om red bull te drinken werkt bij mij helaas niet, maar misschien zijn sommigen hier er wel mee gebaat?
Alle reacties Link kopieren
ja maar let op, dat zout/vet eten doe ik als de aanval voorbij is! Denk dat het een soort katergevoel is wat ik dan heb en dan vind ik het dus lekker om naturel chips te eten. Tijdens een aanval niet hoor, dan word ik al misselijk van ehh nou ja alles
Alle reacties Link kopieren
Heb laatst wel gelezen dat vitamine B slikken als je een aanval voelt aankomen zou werken?? Nog niet kunnenproberen want gelukkig geen aanval meer gehad.



http://fabulousbitches.nl ... elpt-echt-tegen-migraine/
Alle reacties Link kopieren
(of ben ik nu weer in een marketingstunt getrapt)
Lijkt mij eerder placebo effect. Of die paracetamol en ibuprofen die ze tegelijkertijd met de vit b innemen. Er wordt in dat artikel alleen gezegd dat ibuprofen normaal niet werkt, maar niks over de combi ibuprofen en paracetamol. Of paracetamol op zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:caplanepourmoi schreef op 15 december 2016 @ 10:01:

ja inderdaad, ik heb wel eens gedacht dat ik een beroerte had omdat ik amper nog kon praten en met een oog niks meer zag



Toen mijn man en ik net samen waren en er een aura begon, kon ik hem vertellen wat er komen ging. Dat was maar goed ook, want het was zo'n heftige aanval dat hij anders serieus 112 had gebeld.



Ik zat toen midden in een IVF traject met hormonen spuiten en dat hele feest. Ik had al zeker 10 jaar geen aanvallen met aura meer gehad. Sindsdien zijn ze dus weer terug... Duidelijk een hormonale trigger bij mij.



Het zout/vet eten helpt bij mij in elke fase, maar het beste meteen zodra de eerste auraverschijnselen er zijn.

En mocht het toch tot overgeven komen, heb ik tenminste iets om eruit te gooien. (Met dit vooruitzicht eet ik liever een zak naturelchips of big mac dan een patatje speciaal met uitjes. Yuk.)
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 20 november 2016 @ 10:24:

Sumatriptan is de werkzame stof in Imigran. Gek genoeg werkte bij mij sumatriptan beter en sneller dan Imigran.



Jah! Bij mij net andersom, en van Sumatriptan kreeg ik veel meer last van bijwerkingen. Onmogelijk volgens de huisarts en apotheek...



En Imigran krijg ik niet meer omdat het te duur is.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Ik heb migraine en chronische spierspanningshoofdpijn. Bij mij overlapt de hoofdpijn de migraine en is er ook al over chronisch daaglijkse migraine gesproken.



Bij aanvallen gebruik ik sumatriptan snuif en injectie.

Verder elke dag metoprolol en ik laat mn hoofd elke 3 maanden injecteren met botox. Dat haalt het scherpe eraf en heb ik gewoon hoofdpijnvrij e dagen ipv elke dag hoofdpijn.
Bij hormonale migraine heb ik de oplossing gevonden die werkt (bij mij) Dr Lee progesterall. Ik smeer een paar keer per dag een likje en het zet niet door. Handig om te googelen op oestrogeendominantie en migraine. In de overgang kreeg ik om de paar dagen een aanval en ik met het smeren ben ik van een hoop gezeur af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven