vertrouwen

10-12-2016 00:09 49 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je trekt je het teveel aan. Het is twaalf uur snachts, laat het los en ga slapen. Morgen denk je er vast anders over.
Alle reacties Link kopieren
De reden daarvoor was, omdat het neefje nog nooit met een tante/oom was weggeweest en dat zij dan niet in de buurt zijn als er iets gebeurt. Zus van vriend zegt dat ze hem wel vertrouwt, maar dat ze de stap toch nog te groot vinden.



De redenen gaan helemaal niet over je vriend persoonlijk. Dus ik zou het ook niet persoonlijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier vooral een rel over trappen, dan krijgen jullie neefje helemaal nooit mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:montblanc schreef op 10 december 2016 @ 00:11:

Ja, je trekt je het teveel aan. Het is twaalf uur snachts, laat het los en ga slapen. Morgen denk je er vast anders over.Dit dus trek je er niks van aan !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik snap dat jullie teleurgesteld waren dat jullie idee niet door mocht gaan, maar de ouders van het kind zijn blijkbaar erg bezorgd. Daar kun je van alles over denken, maar zij bepalen waar zij zich goed bij voelen en dat heb je te respecteren. Ik zou het onzekere ouders niet kwalijk nemen, maar in mijn achterhoofd ze wel labelen als overbezorgd.
Tja wat ik vind? Ik vind hen misschien wat aan de bezorgde kant en dat jij drama maakt om niets. Anders stel je voor een keer met z'n allen naar de speeltuin te gaan, gezellig toch?
Alle reacties Link kopieren
het zegt waarschijnlijk meer over de (kloek)ouders dan over jullie.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
.
Alle reacties Link kopieren
Mag neefje wel ergens logeren of naar de opvang ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 10 december 2016 @ 00:39:

Mag neefje wel ergens logeren of naar de opvang ?Ja hij slaapt weleens bij oma en opa. Gaat ook paar dagen naar de kinderopvang.
Alle reacties Link kopieren
Maak zelf een kind!
Eens met zijn vieren iets doen en zo opbouwen.
quote:Anoniem25 schreef op 10 december 2016 @ 00:31:

bijna iedere week gaan wij bij de ouders van vriend eten en dan is zijn neefje er ook. Neefje kijkt er altijd naar uit om met z'n oom te spelen en z'n zus vind het dan ook fijn dat mijn vriend heel de dag met z'n neefje bezig is. Zij doet dan verder ook haar eigen ding. Dan denk ik bij mezelf.. Je vind het wel fijn dat je eigen broer hem heel de dag vermaakt, dan vetrouwt ze het wel, maar zolang hij maar in de buurt is. Ik weet dat het een kinderachtige gedachte van me is, maar zulke dingen maken mij een beetje boos.

Hoe leuk je vriend ook met je neefje is, je vriend heeft geen recht op je neefje.



Mij lijken die ouders ook overbezorgd, maar ook al vindt iedereen dat, dan nog heb je geen recht op dat ventje.



En trek het je niet aan, gaat niet over jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 10 december 2016 @ 00:26:

het zegt waarschijnlijk meer over de (kloek)ouders dan over jullie.Hoe weet jij dat? Ken jij to en vriend?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken graag of niet hoor. En ja ik vind de ouders overbezorgd
Alle reacties Link kopieren
De moeder zegt niets over jou vriend. Ze vindt het een te grote stap om er helemaal niet bij te zijn. Ze schat blijkbaar in dat zoontje zijn moeder misschien gaat missen, of alleen door haar getroost wil worden als er iets is. Vast onterecht, maar zij is de moeder.
Ik vind dat het hun kind is. Dit ligt niet aan jullie, maar aan de ouders. Zij hebben gewoon nog wat moeite met loslaten van hun kind. Je kunt voorstellen dat ouders meegaan, misschien dat ze dan de volgende keer neefje wel met jullie meegeven. En anders zul je hun beslissing moeten respecteren. Zij hebben het recht om over hun kind te beslissen en daar heb je als oom en tante verder niks over te zeggen.
quote:Anoniem25 schreef op 10 december 2016 @ 00:31:

bijna iedere week gaan wij bij de ouders van vriend eten en dan is zijn neefje er ook. Neefje kijkt er altijd naar uit om met z'n oom te spelen en z'n zus vind het dan ook fijn dat mijn vriend heel de dag met z'n neefje bezig is. Zij doet dan verder ook haar eigen ding. Dan denk ik bij mezelf.. Je vind het wel fijn dat je eigen broer hem heel de dag vermaakt, dan vetrouwt ze het wel, maar zolang hij maar in de buurt is. Ik weet dat het een kinderachtige gedachte van me is, maar zulke dingen maken mij een beetje boos.



Zus vond het toch eerst wel goed, maar man vond het niks? En ik denk dat dit een andere situatie is, omdat zus in de buurt is als het nodig is.



Respecteer de gevoelens van ouders en probeer te snappen dat sommige ouders moeite kunnen hebben met het loslaten van hun kind
quote:Anoniem25 schreef op 10 december 2016 @ 00:31:

bijna iedere week gaan wij bij de ouders van vriend eten en dan is zijn neefje er ook. Neefje kijkt er altijd naar uit om met z'n oom te spelen en z'n zus vind het dan ook fijn dat mijn vriend heel de dag met z'n neefje bezig is. Zij doet dan verder ook haar eigen ding. Dan denk ik bij mezelf.. Je vind het wel fijn dat je eigen broer hem heel de dag vermaakt, dan vetrouwt ze het wel, maar zolang hij maar in de buurt is. Ik weet dat het een kinderachtige gedachte van me is, maar zulke dingen maken mij een beetje boos.Misschien zien zij dat jij snel zomaar boos wordt om dingen en mag hij daarom niet met jullie mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Foodsandbeats schreef op 10 december 2016 @ 00:21:

Ik snap dat jullie teleurgesteld waren dat jullie idee niet door mocht gaan, maar de ouders van het kind zijn blijkbaar erg bezorgd. Daar kun je van alles over denken, maar zij bepalen waar zij zich goed bij voelen en dat heb je te respecteren. Ik zou het onzekere ouders niet kwalijk nemen, maar in mijn achterhoofd ze wel labelen als overbezorgd.Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Ouders zijn niet te kloekerig want neefje gaat ook gewoon bij opa en oma logeren en naarde opvang. Ze durven hun kind dus best los te laten.



Ik kan mij best voorstellen dat ouders in het weekend zelf tijd met hun kind willen doorbrengen en ze zelf met kind naar de speeltuin willen. Vooral als kind vaak naar de opvang gaat.



Maar misschien vinden ze de vriend van to of to zelf ook wel ongeschikt als oppas en dan is dit toch een wat vriendelijkere manier van verwoorden.



Misschien zijn ze ook wel bang dat vriend en to te klef gaan doen in die sleeltuin zodat ze te weinig oog hebben voor kind.



Maar wat de reden ook is, ouders mogen gewoon altijd nog zelf bepalen of en wie ze als oppas willen
TO klinkt niet als iemand aan wie ik mijn kind graag meegeef. Je klinkt nogal boos en snel beledigd TO.
Niet druk over maken. Wacht maar tot ze een tweede krijgt dan is ze allang blij dat de oom eens oppast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven