Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Alle reacties Link kopieren
Reva: leuk! Mooi, duidelijk, krachtig maar ook lief.



Over de naam Noreen:

Ik had hem nog nooit eerder gehoord dan een poos geleden hier op het forum. Is die naam in opkomst? Ik vind het leuk, maar zal wel 'Maureen' verstaan denk ik. Omdat ik die naam wel ken.



Treurniet:

Jolijn, Josine, Niene, Sela, Vera?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 28 november 2016 @ 18:40:

[...]



Wat precies is er bijzonder aan de naam Rosa?Meestal hoor je 'Roos', dan vind ik 'Rosa' net wat bijzonderder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Treurniet12 schreef op 08 december 2016 @ 20:52:

Wat vinden jullie van de volgende namen? Welke vinden jullie het ''leukst''?

- Noreen (vind ik erg leuk, maar is het niet te apart?)

- Liv (vind ik leuk, maar komt vaak voor)

- Jolien (vind ik zelf een twijfel, moet mij te erg denken aan 'Joooo Lien'.

- Lize (vind ik leuk, maar niet yes gevoel)

- Lynn (vind ik leuk, maar ook niet yes gevoel)



Vind Liv het mooiste. Wat vindt je van Jolie? (op zn frans)



Reva vind ik mooi!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomaat86 schreef op 08 december 2016 @ 21:08:

Wilde nog even laten weten dat wij eruit zijn; ons dochtertje gaan Reva heten!



Ben nog wel nieuwsgierig naar jullie meningen en associaties!Ik associeer het met de revalidatie-arts ik werk in een ziekenhuis en dan hebben we het over "de reva komt nog langs".
Alle reacties Link kopieren
quote:pinchos schreef op 08 december 2016 @ 22:36:

[...]





Ik associeer het met de revalidatie-arts ik werk in een ziekenhuis en dan hebben we het over "de reva komt nog langs". Ziekenhuispersoneel houd toch op! Eerst was "Lumen" al niet geschikt omdat het "holte" betekent en nu is er ook wat aan te merken op "Reva"? *zet strenge blik op*
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 09 december 2016 @ 00:43:

[...]





Ziekenhuispersoneel houd toch op! Eerst was "Lumen" al niet geschikt omdat het "holte" betekent en nu is er ook wat aan te merken op "Reva"? *zet strenge blik op*

Dat van lumen snap ik nog wel maar reva/revalidatiearts vind ik ook ver gezocht...



Zo kun je bij alles wel wat bedenken...!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
quote:Treurniet12 schreef op 08 december 2016 @ 20:52:

Wat vinden jullie van de volgende namen? Welke vinden jullie het ''leukst''?

- Noreen (vind ik erg leuk, maar is het niet te apart?) - erg in opkomst..

- Liv (vind ik leuk, maar komt vaak voor) - Leuk, komt wel veel voor in mijn omgeving

- Jolien(vind ik zelf een twijfel, moet mij te erg denken aan 'Joooo Lien'. Daar zou ik me niet door tegen houden, als dat het enige is. Die assiciatie leg ik zelf niet, bovendien zijn zij weer van een nieuwe generatie.

- Lize (vind ik leuk, maar niet yes gevoel) - Voor mijn gevoel is de naam niet af..

- Lynn (vind ik leuk, maar ook niet yes gevoel) -Leuk



Van leukste naam naar minst leuke naam in mijn opinie:

Jolien - erg leuk, mooi voor alle leeftijd fases.

Lynn

Noreen

Liv

Lize - vind ik Elize/Elise vele malen mooier! Bovendien vind ik Elise sowieso een tijdloze naam.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
quote:Treurniet12 schreef op 08 december 2016 @ 20:52:

Wat vinden jullie van de volgende namen? Welke vinden jullie het ''leukst''?

- Noreen (vind ik erg leuk, maar is het niet te apart?)

- Liv (vind ik leuk, maar komt vaak voor)

- Jolien (vind ik zelf een twijfel, moet mij te erg denken aan 'Joooo Lien'.

- Lize (vind ik leuk, maar niet yes gevoel)

- Lynn (vind ik leuk, maar ook niet yes gevoel)



Noreen vind ik heel ouwelijk op de een of andere manier.

Liv...nee. Weet niet waarom, maar gewoon nee.

Jolien: jaren tachtig

Lize: te lieflijk voor mij, maar wel de beste uit het lijstje

Lynn: beetje ordinair



Vind je Lina nog leuk?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomaat86 schreef op 08 december 2016 @ 21:08:

Wilde nog even laten weten dat wij eruit zijn; ons dochtertje gaan Reva heten!



Ben nog wel nieuwsgierig naar jullie meningen en associaties!



Hele mooie naam.



Associatie. Toch wel Reeva Steenkamp.



Maar ik vind het wel een mooie naam



Aan revalidatie arts denk ik dan weer niet
Reva vind ik een leuke naam.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook een (wanhopige) poging: een naam voor bij onze Tara.



Wat willen we niet: naam eindigend op een S (ivm achternaam) of een lastig te spellen en/of uit te spreken naam.



Wat willen we wel: het liefst Nederlands (klinkend) en kort zo'n 4/5 letters.



Ik kom met namen zoals Milou, Marli en Belle, maar, je voelt 'm al aankomen: vriend vind het 3x niks. Hij komt met namen zoals Fleur. Gezamenlijk vinden we Noor/Noa wel redelijk, maar absoluut geen wow factor. Ik kan best snel wennen aan een naam, vriend vind echt amper iets mooi. Redelijk frustrerend.



Wie helpt ons aan dé naam?
Alle reacties Link kopieren
quote:krullen-bol schreef op 09 december 2016 @ 07:32:

[...]



Dat van lumen snap ik nog wel maar reva/revalidatiearts vind ik ook ver gezocht...



Zo kun je bij alles wel wat bedenken...!



Tsja, als dat is waar je dagelijks mee werkt is die associatie snel gemaakt.

Voor mij dus helemaal niet ver gezocht, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen wel zo is hoor.
Chans



Anouk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 09 december 2016 @ 00:43:

[...]





Ziekenhuispersoneel houd toch op! Eerst was "Lumen" al niet geschikt omdat het "holte" betekent en nu is er ook wat aan te merken op "Reva"? *zet strenge blik op*



Sorry

Lumen zou ik mijn kind ook niet zo snel noemen inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat ik het bij anderen niet mooi kan vinden, het gaat puur om de associatie die ik erbij heb. De klank etc. kan ik alsnog heel mooi vinden! Ik zeg ook niet dat ik Reva niet mooi vind
Alle reacties Link kopieren
quote:lollystokje schreef op 10 december 2016 @ 21:38:

Chans



Anouk?

Zo heet mijn nichtje



Bedankt voor je suggestie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chans schreef op 10 december 2016 @ 21:25:

Ik doe ook een (wanhopige) poging: een naam voor bij onze Tara.



Wat willen we niet: naam eindigend op een S (ivm achternaam) of een lastig te spellen en/of uit te spreken naam.



Wat willen we wel: het liefst Nederlands (klinkend) en kort zo'n 4/5 letters.



Ik kom met namen zoals Milou, Marli en Belle, maar, je voelt 'm al aankomen: vriend vind het 3x niks. Hij komt met namen zoals Fleur. Gezamenlijk vinden we Noor/Noa wel redelijk, maar absoluut geen wow factor. Ik kan best snel wennen aan een naam, vriend vind echt amper iets mooi. Redelijk frustrerend.



Wie helpt ons aan dé naam?



Lotte/lotta

Yfke

Lize

Merel

Merle

Marèl

Leah

Laure/laury

Stella

Ella

Nikki

Leanne



Ik vind eigenlijk alles wel passen bij Tara en vind de namen die jij/je vriend mooi vindt eigenlijk ook gewoon dezelfde stijl als elkaar hebben. Maar blijkbaar denken jullie daar zelf anders over
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Chans, Tara vind ik heel leuk! Die heb ik hier destijds ook geopperd. Wat ik erbij vind passen:



Elin

Vieve

June

Suze

Niene

Marèt

Esmee

Merle

Felice

Jessie

Nola

Ilva

Kate of Amy (maar dat is een engelse naam dus vind je misschien niks)

Odet

Leah

Romi

Lauren

Suzet

Libby

Loïs

Lizz

Yuna

Romée

Demi

Cloë

Loren

Ziva

Julin
Tara en



Mare

Maren

Lily/ Lilly

Nova

Lune

Mirya

Mira

Lianne

Eline

Loa

Lola

Mila

Rose/ Rosie

Josie

Nore

Lauren

Merle
Alle reacties Link kopieren
Tara &



Emma

Lisa

Nora

Suze

Evi

Rosa

Eline

Iris

Juna

Amber

Siska

Jade

Elle(n)

Ivon
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Excuses voor de late reactie, maar ik wil jullie heeel erg bedanken voor het meedenken!



Ik ga de lijstjes aan mijn partner voorleggen en kijken of er iets tussen zit wat hij ziet zitten. Ik merk dat de hele namen zoektocht heel erg van mijn kant moet komen, komt jullie dat bekend voor? De meeste namen die ik voorstel vind hij niks, of zelfs raar ('jij kiest altijd van die rare namen' terwijl het dan een oer Hollandse naam is), maar zelf komt hij ook met niets waardoor het voor mij heel lastig is om iets te bedenken. Ik ben nu 23 weken en zou gewoon heel graag een naam willen hebben, ik weet dat we nog wel even hebben maar.. Maar wat eigenlijk? Misschien wil ik wel gewoon te graag en moet ik het even loslaten..
Ik krijg het gevoel dat hij er wel op vertrouwd dat als het echt tijd wordt (voor mannen kan dat nog wel maaaanden duren) jij wel een perfecte naam hebt gevonden. Of dat hij er nu eigenlijk nog helemaal geen zin heeft om over na te denken. Gewoon even laten rusten tot hij ook onrustig wordt, dan is hij ook bereid veel meer water bij de wijn te doen .
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat inderdaad.. Misschien is het bij mij ook meer dat we bij onze dochter al heel gauw een naam hadden (zodra we wisten in verwachting van een meisje te zijn), en eigenlijk ging dat op precies dezelfde manier.. Ik maakte een lijstje, hij keurde af en toen bleef er een naam over en dat is 'm geworden. Ik denk dat ik er daarom vanuit ging er dit keer ook wel op deze manier en zo snel vooral uit te komen.



Ik probeer het ook een beetje te laten rusten nu inderdaad, zeker richting hem, zodat we misschien straks weer wat verder kunnen komen. Dankje!
Veel succes Chans.



Ik was net zwanger, had 1 jongens- en 1 meisjesnaam in gedachte. Man vond beide namen prima. Verder niet meer op zoektocht gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dat het ook zo makkelijk kan hè, haha! Nu wij nog
Alle reacties Link kopieren
Als ik ooit een meisje zou krijgen is mijn eerste keus Sophie.



Verder vind ik Milou, Noor, Beau & Loïs leuke namen :-)
Tjah, tjah, tjah...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven