Achterkant oorbel in oorbelgaatje dochter

10-12-2016 00:03 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halle allemaal,



Kennen jullie zo'n klein plastic dopje wat als afsluiting voor de achterkant van een oorbel moet fungeren? Die zit dus in het oorbelgaatje- aan de achterkant- van mijn 6-jarige dochter. Dit gebeurde bij het uittrekken van een shirt. Het heeft gebloed toen en het dopje stak er half uit. Aangezien ik er ECHT NIET aan mocht komen en ze vrij direct naar haar vader ging woensdag, heb ik vanavond pas nadat ze in bad had gezeten het dopje gebeerd terug te duwen. Dit is helaas niet gelukt en doet veel pijn als ik harder ga duwen. De oorbelsteker zelf komt er wel nog met puntje ( klein) uit. Tips? Ervaringen? ( jammer dat het weekend is anders huisarts)
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Dat vraag ik me ook af?
Alle reacties Link kopieren
Sterilon is echt ontzettend agressief spul. Als je bedenkt dat een oorbel wondje echt maar zo klein is, waarom wil je het dan 3x per dag uitbijten met alcohol? Je lichaam kan echt heel veel zelf.
quote:netwakker schreef op 10 december 2016 @ 01:11:

Pfff.. zojuist naar slapende dochter gesloten, met stuk stof olijfolie aan voorkant oorlel en vooral achterkant goed insmeren. Werd niet wakker. Draaien met oorbel gaf wat beweging. Puntje goed doorduwen- licht kreunen. Dopjes door oorleel heen beetpakken en een harde aanhoudende duw in de juiste richting gaf gelukkig het resultaat dat hij eruit plopte maar ook dochter half wakker en zei " niet meer aanzitten". Nog gesust en gezegd dat het gelukt was. Blij nu maar voel

Mij nog steeds schuldig om mijn nalatigheid. Fijn voor haar dat dat kreng eruit is. Morgen flink Sterilon en zweerknopjes weer maandje in denk ik. Pffff.Goed opgelost!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ms-mieps schreef op 10 december 2016 @ 07:15:

Sterilon is echt ontzettend agressief spul. Als je bedenkt dat een oorbel wondje echt maar zo klein is, waarom wil je het dan 3x per dag uitbijten met alcohol? Je lichaam kan echt heel veel zelf.

'Ontzettend agressief spul' wat je huid prima kan hebben. Maagzuur is ook ontzettend agressief. Cola ook. Ga je ook allemaal niet dood van.



Beter drie keer per dag ontsmetten met alcohol dan volgende week opeens een vleesetende bacterie in je oorlel. Het hoeft niet meteen ernstig te ontsteken, maar het kan je zomaar overkomen.



Nog nooit gehoord dat iemands oor eraf is gevallen door Sterilon.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:Ms-mieps schreef op 10 december 2016 @ 07:15:

Sterilon is echt ontzettend agressief spul. Als je bedenkt dat een oorbel wondje echt maar zo klein is, waarom wil je het dan 3x per dag uitbijten met alcohol? Je lichaam kan echt heel veel zelf.Sterilon is juist in vergelijking met alcohol een stuk minder agressief. Het wordt bij uitstek aangeraden voor het ontsmetten van kleine wondjes.
Dit heeft mijn dochter toen ze jonger was ook gehad. Alleen dan een zilveren achterkant.

Van de huisarts heb ik toen trekzalf gekregen.

Als de trekzalf niet zou helpen dan ging de huisarts kijken wat ze kon doen. Gelukkig werkte in dochter haar situatie de trekzalf.
Misschien ook nog een tip. Maar regelmatiger wisselen van oorbellen. Zo kan het achterkantje er ook niet in vast groeien.
Ai klinkt bekend dit. Heb het ook bij mijn dochter gehad van toen 5. Die moest van mij gaan zitten en die heb ik er toen zachtjes uitgeduwd. Scheelt wel dat mijn dochter het zelf ook geen fijn idee vond dat de oorbel half in haar oor zat. Gelukkig is hij eruit bij je dochter!
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft een klasgenootje op mijn middelbare school ook eens gehad, die liep er twee weken mee omdat het vakantie was. Dus na de vakantie heb ik het er bij hem uit mogen peuteren, is nog even een groot gat geweest maar dat is wel weggetrokken.
Kan me voorstellen dat je je een slechte moeder voelde, maar dat is natuurlijk onzin. En je hebt het alsnog prima opgelost!

Zweerknopjes schoonmaken met sterilon en het wondje ontsmetten met iets minder agressiefs lijkt mij een goed idee.
X
quote:montblanc schreef op 10 december 2016 @ 00:09:

Dat laat je ook echt twee dagen zitten Dit. Jammer dan als het zo'n pieperd is, maar dat oorbeleindstuk gaat eruit (proberen dan, op de dag van gebeuren dus). Sommige kinderen moeten gewoon eens wat harder aangepakt worden. Wat is er mis met even heel streng optreden en duidelijk aangeven: "Niet piepen! Ik ga even kijken of ik 'm eruit kan krijgen, je wil immers geen ontsteking. Toch...?!"
Alle reacties Link kopieren
Vader valt flauw bij bloed. ..

Hoog tijd dat hij een volwassenen vent wordt dan. Hoe gaat het als dochter valt of zich snijdt?

(En fijn dat het gelukt is hoor, maar ik stoor me nogal aan dit soort opmerkingen)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 10 december 2016 @ 09:38:

Vader valt flauw bij bloed. ..

Hoog tijd dat hij een volwassenen vent wordt dan. Hoe gaat het als dochter valt of zich snijdt?

(En fijn dat het gelukt is hoor, maar ik stoor me nogal aan dit soort opmerkingen)

Mensen die hier last van hebben, kunnen daar niets aan doen. Dat is een soort 'reflex' van het lichaam dat volautomatisch gaat, flauw vallen dus.

Betekent niet dat vader niet op een andere manier kan ingrijpen, maar ik vind het jammer als er met onbegrip op dit soort uitspraken wordt gereageerd.

Had ooit een jongen in de klas die dit had. Erg onhandig tijdens biologieles.
quote:Courage-- schreef op 10 december 2016 @ 09:47:

[...]



Mensen die hier last van hebben, kunnen daar niets aan doen. Dat is een soort 'reflex' van het lichaam dat volautomatisch gaat, flauw vallen dus.

Betekent niet dat vader niet op een andere manier kan ingrijpen, maar ik vind het jammer als er met onbegrip op dit soort uitspraken wordt gereageerd.

Had ooit een jongen in de klas die dit had. Erg onhandig tijdens biologieles. Pa had hulp kunnen vragen als hij onderuit kletst bij een druppeltje bloed. Hij had gewoon in actie moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 10 december 2016 @ 09:22:

[...]





Jee.. je lichaam kan best veel zelf maar het is toch echt dankzij ontsmettingsmiddelen zoals sterilon dat we hier zo weinig mensen met geamputeerde ledematen treffen. Sterilon is bij uitstek geschikt voor piercings en oorbellen.

Voor andere echte wondjes kan je het beste betadine gebruiken.



Ik mocht bij mijn piercings ABSOLUUT GÉÉN Sterilon gebruiken, omdat dat ook de 'goede' bacterieën doodt.



(Oorbellen met sterilon overigens altijd ontstoken, piercings met Unicura zeep nooit)
Alle reacties Link kopieren
Moest mijn stretcher ook gewoon wassen met wat unicura zeep, werkte prima.

Ik zou de oorbel even ontsmetten met sterilon en het oor met een dettol oplossing. Goede ervaringen mee.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
quote:shala91 schreef op 10 december 2016 @ 10:06:

[...]





Ik mocht bij mijn piercings ABSOLUUT GÉÉN Sterilon gebruiken, omdat dat ook de 'goede' bacterieën doodt.



(Oorbellen met sterilon overigens altijd ontstoken, piercings met Unicura zeep nooit)hier ook van degene die mijn piercing zette (oorbel) gehoord dat ik geen sterilon moest gebruiken, dat zou juist te goed ontsmetten waardoor het niet snel kon helen. Zij raadde mij aan water met zeezout, 1 keer per dag, te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 10 december 2016 @ 10:02:

[...]



Pa had hulp kunnen vragen als hij onderuit kletst bij een druppeltje bloed. Hij had gewoon in actie moeten komen.

Precies. Je kind ergens mee laten lopen omdat je als verantwoordelijk ouder te beroerd bent even actie te ondernemen, slappe hap zeg.



Sterilon is prima trouwens bij dit soort wondjes
quote:Courage-- schreef op 10 december 2016 @ 09:47:

[...]



Mensen die hier last van hebben, kunnen daar niets aan doen. Dat is een soort 'reflex' van het lichaam dat volautomatisch gaat, flauw vallen dus.

Betekent niet dat vader niet op een andere manier kan ingrijpen, maar ik vind het jammer als er met onbegrip op dit soort uitspraken wordt gereageerd.

Had ooit een jongen in de klas die dit had. Erg onhandig tijdens biologieles. Als je - zo'n persoon zijnde - alleen bent met je kind en het krijgt door wat dan ook een (grote) open wond met een hoop bloed dan KÚN je gewoonweg niet toelaten om flauw te vallen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 10 december 2016 @ 09:47:

[...]



Mensen die hier last van hebben, kunnen daar niets aan doen. Dat is een soort 'reflex' van het lichaam dat volautomatisch gaat, flauw vallen dus.

Betekent niet dat vader niet op een andere manier kan ingrijpen, maar ik vind het jammer als er met onbegrip op dit soort uitspraken wordt gereageerd.

Had ooit een jongen in de klas die dit had. Erg onhandig tijdens biologieles. Mwah, geloof ik niet. Het kan psychisch zijn (ik heb dat bij prikken en tandartsen en zeker de combinatie van die 2) maar je kunt met wat hulp daar best overheen komen. Je zal wel moeten als je n kind hebt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 10 december 2016 @ 18:37:

[...]



Mwah, geloof ik niet. Het kan psychisch zijn (ik heb dat bij prikken en tandartsen en zeker de combinatie van die 2) maar je kunt met wat hulp daar best overheen komen. Je zal wel moeten als je n kind hebt.T is niet helemaal raar hoor. Er zijn maar een paar angsten waarbij je flauw kan vallen, en angst voor bloed is daar een van. Bij alle andere angsten (voor hoogte, spinnen, vallen, pleinvrees etc) kan dat absoluut niet, omdat je bloeddruk verhoogt als je bang bent. Maar bij bloed gebeurt het niet en kan je echt flauw vallen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en TO, fijn dat hij er uit is ^^

Dingen in hun slaap doen ga ik onthouden voor als ik ooit kinderen heb.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou de enige die het idioot vind dat kinderen van onder de 6 al met gaatjes in hun oren rondlopen? Heb het wel eens gezien, hoor, bij kampkinderen, die moesten op hun 3e al gouden oorbellen in. Maar wat is er mis met wachten met dat soort dingen tot ze 12 of ouder zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Begin je nu alweer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven