Kersttopic

09-12-2016 22:32 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het jaarlijkse kersttopic met mooie foto's, al dan niet van de eigen boom.

Zelf heb ik de boom nog niet staan maar wel al genoten van alle versieringen die buiten te zien zijn. Stiekem vind ik het ook leuk om 's avonds op m'n fietsrondje even bij huizen binnen te kijken hoe of dat ze de boom hebben staan. Eén huis heeft elk jaar 4 ! bomen in de kamer staan, wel zo gezellig.



Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Leuk topic!



Mijn man viel zowat van zijn stoel zojuist, ik heb het idee om morgen onze leilinden aan de voorzijde van het huis op teleuken met gekleurde kerstverlichting. Not done volgens mijn man. Volgens mij staat het best leuk en origineel is het zeker .. maar ja, het is ook zijn huis.. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 09 december 2016 @ 23:34:

Belle, staat je kerstservies ook al uitgestald in het nieuwe huis? Ik zit in jouw team, hartstikke leuk om de boom vast te zetten in jullie huis.

Leukom hier de foto's te zien. Ik heb vandaag met zoon (3 jaar) zijn eigen (nep)boompje op zijn kamer gezet. Hij vindt dat zo leuk en gezellig en ligt nu heerlijk te slapen naast zijn boompje, met de lampjes aan. Morgen gaan we de boom in de huiskamer zetten. Ik heb alle decoratie in het wit en dan juist alles behalve ballen. Veel dingen met veren, sneeuwvlokken etc. Ziet er altijd heel mooi winters uit, vind ik.

Het servies staat nog niet, komt in die vitrinekast naast de boom. Maar ben veel te bang dat iemand er tegenaan stoot met verhuizen dan. Dat komt er dus morgen pas in

Ik had vroeger ook een boompje op mijn slaapkamer! Vond ik ook altijd heel gezellig. En ben benieuwd naar je boom. Klinkt als winterwonderland
Alle reacties Link kopieren
quote:Potato schreef op 10 december 2016 @ 01:34:

Leuk topic!



Mijn man viel zowat van zijn stoel zojuist, ik heb het idee om morgen onze leilinden aan de voorzijde van het huis op teleuken met gekleurde kerstverlichting. Not done volgens mijn man. Volgens mij staat het best leuk en origineel is het zeker .. maar ja, het is ook zijn huis.. Wat vinden jullie?Doen! Ik denk ook dat het heel leuk is! En met kerst is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Nepboompje dit jaar, volgend jaar weer een echte! En voor de geur ga ik vandaag een groot kerststuk maken.
Doen die leibomen met multicolor lichtjes, leuk. Weer eens wat anders. Ik was elk jaar witte lichtjes zat, en ik had jaren een vrij lege boom maar nu toch weer vol en druk.



Wel grappig, ik lees herkenbare dingen. Iedereen heeft een soort kerstboommode elk jaar, sommige elk jaar wat anders, sommige altijd hetzelfde. En als nieuwe kleur zijn paars, roze, blauw en zwart populair. Ik heb ook een keer alles blauw gehad En ook zilver-wit/winterwonderland. Om weer terug te keren bij traditioneel rood-wit-goud.



Wel gek dat er geen site of tijdschrift voor is ofzo, wat zijn de nieuwe trends op kerstboomgebied. Meestal zie ik het wel op tv. Op facebook heb je wel wat groepen waar je je kerstboom kunt showen maar dat loopt niet echt storm. Ik spiek ook graag bij mensen naar binnen om de kerstboom te aanschouwen, en de tuinen natuurlijk met alle lichtjes. Zo jammer als het weer naar zolder gaat allemaal op 2 januari, ik rek het altijd nog tot half januari.
Ik ben ook dol op echte bomen, en de nostalgie van er eentje uitkiezen en naar huis slepen. Ik ben alleen bang dat ik er een schuldgevoel aan over hou, die bomen worden ervoor gekweekt enzo. En omgekapt na tig jaar om even ons wat plezier te bieden. Ik denk dat ik dan word verguisd op facebook. Teveel boomknuffelaars op mijn lijst.



Maar een krans kan wel idd, leuk werkje ook om die te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 09 december 2016 @ 23:34:

Belle, staat je kerstservies ook al uitgestald in het nieuwe huis? Ik zit in jouw team, hartstikke leuk om de boom vast te zetten in jullie huis.

Leukom hier de foto's te zien. Ik heb vandaag met zoon (3 jaar) zijn eigen (nep)boompje op zijn kamer gezet. Hij vindt dat zo leuk en gezellig en ligt nu heerlijk te slapen naast zijn boompje, met de lampjes aan. Morgen gaan we de boom in de huiskamer zetten. Ik heb alle decoratie in het wit en dan juist alles behalve ballen. Veel dingen met veren, sneeuwvlokken etc. Ziet er altijd heel mooi winters uit, vind ik.



Van af welke leeftijd heeft hij een boompje met lampjes? Onze boom staat al (een echte), zoon en wij hebben ook een boompje op onze kamer (2 neppe). Nu heeft ons boompje lampjes en die van zoon niet, ik vind met gezelliger maar ben ook bang dat onze dreumes dan niet meer gaat slapen. Veel te leuk wat je dan allemaal kan zien.



Daarnaast hangen er slingers, is er een adventkalender, een kerstkrans, hebben 2 knuffelbeesten een kerst muts en 1 een gewei op gekregen, schudbollen, een muziekdoosje van kerst, er is een soort trekdier/treintje in winters/kerst thema en er is een zelf beschilderbaarhuisje voor zoon om lekker op te kliederen. Foute kersttruien liggen al klaar en vandaag ga ik de (foto)kerstkaarten bestellen. Oh en we hebben ook kersttrommels voor kerstlekkers, kerstbakjes en kerst bekers. Wel van plastic dus niet maar dan kan onze dreumes het ook gebruiken.



Ik ben gek op Kerstmis





Edit: hier is het thema altijd rood, soms een beetje wit of groen er bij maar dat zo min mogelijk. Het thema in de boom van zoon is blauw en zilver. Als hij ouder is mag hij zelf kijken wat hij wil, zijn kamer, zijn boom. En hij mag een bal kiezen voor de woonkamer boom, hoeft niet in het thema te passen al ben ik blij dat ik de bal die hij heeft gekozen zelf oik erg leuk vind. Het eerste jaar was hij te klein om te kiezen dus toen hebben we op een van de gewone ballen een handafdrukje gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nog maar weinig geurende kerstbomen. Vroeger had iedereen de fijnspar (picea abies) en die geurde heerlijk, maar later vond men de nordmann mooier en die geurt amper; alleen misschien een beetje bij de stam.



Behalve de fijnspar geurt de nobilis (de takkenbossen voor kerststukjes bij de bloemist) nog het meest intensief.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 10 december 2016 @ 08:44:

[...]





Van af welke leeftijd heeft hij een boompje met lampjes? Onze boom staat al (een echte), zoon en wij hebben ook een boompje op onze kamer (2 neppe). Nu heeft ons boompje lampjes en die van zoon niet, ik vind met gezelliger maar ben ook bang dat onze dreumes dan niet meer gaat slapen. Veel te leuk wat je dan allemaal kan zien.





Hij heeft hem sinds vorig jaar. Toen was hij 2,5. We deden het toen eerst zo dat hij zelf de lampjes uit mocht zetten als hij naar bed ging (het zijn lampjes op batterijen dus hij kon zelf het knopje omzetten). Maar toen hij een keer vroeg of de lampjes aan mochten blijven hebben we dat gedaan en ging hij ook prima slapen. Gisteravond ging dat ook gewoon goed, anders zou ik met hem hebben afgesproken dat de lampjes weer uit zouden gaan bij bedtijd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar een makkie met de kerststukken: de abies pumila voor de deur heb ik heel gelaten dus ik heb wel een bundel kersttakken gekocht, maar de rest van het groen (hulst, zilverstruikje, diverse andere coniferen, zelfs mos, had ik in de tuin in overvloed. Dus in de loop van de week ga ik alle kerststukken nog maar eens opnieuw fris samenstellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 10 december 2016 @ 08:56:

[...]





Hij heeft hem sinds vorig jaar. Toen was hij 2,5. We deden het toen eerst zo dat hij zelf de lampjes uit mocht zetten als hij naar bed ging (het zijn lampjes op batterijen dus hij kon zelf het knopje omzetten). Maar toen hij een keer vroeg of de lampjes aan mochten blijven hebben we dat gedaan en ging hij ook prima slapen. Gisteravond ging dat ook gewoon goed, anders zou ik met hem hebben afgesproken dat de lampjes weer uit zouden gaan bij bedtijdBedankt voor je reactie. Dan denk ik dat ik nog een jaar wacht met lampjes, hij is nu 15 maanden en slaapt in een ledikant dus zelf uitzetten is hier nog geen optie. Hij speelt ook niet op zijn kamer dus op niet slaap momenten zou hij ze niet zien.
Alle reacties Link kopieren






Hij staat hier ook weer
Alle reacties Link kopieren
O crap... mijn boom hangt aan de muur... tinypic heeft dat gedaan. Weet iemand hoe je dat oplost?
Alle reacties Link kopieren
quote:HarleyQ schreef op 09 december 2016 @ 22:42:

[afbeelding]



Zoiets kwam ik tegen bij de praxis, was helaas decoratie materiaal.

Online toch even naar gezocht maar tot zo ver uitverkocht.

Jammer!

Me like. Die heb ikook...Ik groen met rode strik.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic...Onze piek is gesneuveld, iemand een idee voor een mooie zilver/witte piek?
Alle reacties Link kopieren
De Villeroy & Boch kerstmeuk!! Heb nog 2 grote schalen, maar ben door de bordenstandaarden heen. Wil die 2 op de verwarmingombouw zetten naast de boom



quote:daj schreef op 11 december 2016 @ 08:24:

[...]



Die heb ikook...Ik groen met rode strik.Cool! Waar heb je ze gekocht?
quote:mendy schreef op 10 december 2016 @ 18:30:

[afbeelding]





Hij staat hier ook weer Mooi hoor!
quote:-Belle- schreef op 11 december 2016 @ 08:39:

De Villeroy & Boch kerstmeuk!! Heb nog 2 grote schalen, maar ben door de bordenstandaarden heen. Wil die 2 op de verwarmingombouw zetten naast de boom



[afbeelding]



Met kerst vind ik het best wat hebben,

Goede verhuizing gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag bezig geweest met de kerst. Ik zal vandaag of morgen meer foto's plaatsen.



Het mooiste van alles vind ik onderstaande foto.

Het is vandaag precies 6 jaar geleden dat mijn man Patrick is overleden op 27jarige leeftijd. Hij was gek van de kerst en van de Efteling.

Ik ben dan ook blij met mijn inspiratie die ik vanmorgen ineens kreeg.



De kerstengel kreeg hij van dierbare vrienden toen hij ziek was als beschermengel en hoewel hij niet echt geholpen heeft blijft de engel speciaal voor mij.



Heb de ballen vastgemaakt met speciale kerstlijm hopelijk is het inderdaad makkelijk te verwijderen en anders blijft het voortaan zo staan haha.



Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 11 december 2016 @ 16:44:

Ik ben vandaag bezig geweest met de kerst. Ik zal vandaag of morgen meer foto's plaatsen.



Het mooiste van alles vind ik onderstaande foto.

Het is vandaag precies 6 jaar geleden dat mijn man Patrick is overleden op 27jarige leeftijd. Hij was gek van de kerst en van de Efteling.

Ik ben dan ook blij met mijn inspiratie die ik vanmorgen ineens kreeg.



De kerstengel kreeg hij van dierbare vrienden toen hij ziek was als beschermengel en hoewel hij niet echt geholpen heeft blijft de engel speciaal voor mij.



Heb de ballen vastgemaakt met speciale kerstlijm hopelijk is het inderdaad makkelijk te verwijderen en anders blijft het voortaan zo staan haha.



[afbeelding]





Heel mooi, IBI.



Hier staat de boom nog niet, ik denk vrijdag. Wel al wat kerstversiering neergezet, kaarsjes, kerststerren en 2 kleine boompjes met lichtjes erin.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:IBIopviva schreef op 11 december 2016 @ 16:44:

Ik ben vandaag bezig geweest met de kerst. Ik zal vandaag of morgen meer foto's plaatsen.



Het mooiste van alles vind ik onderstaande foto.

Het is vandaag precies 6 jaar geleden dat mijn man Patrick is overleden op 27jarige leeftijd. Hij was gek van de kerst en van de Efteling.

Ik ben dan ook blij met mijn inspiratie die ik vanmorgen ineens kreeg.



De kerstengel kreeg hij van dierbare vrienden toen hij ziek was als beschermengel en hoewel hij niet echt geholpen heeft blijft de engel speciaal voor mij.



Heb de ballen vastgemaakt met speciale kerstlijm hopelijk is het inderdaad makkelijk te verwijderen en anders blijft het voortaan zo staan haha.



[afbeelding]Ik kan je foto (nog) niet zien, maar naar aanleiding van je tekst:
Alle reacties Link kopieren
quote:HarleyQ schreef op 11 december 2016 @ 16:37:

[...]





Cool! Waar heb je ze gekocht? Helaas in een winkeltje wat niet meer bestaat, maar ik zag ook goudkleurige bij de Intratuin. .
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 11 december 2016 @ 16:44:

Ik ben vandaag bezig geweest met de kerst. Ik zal vandaag of morgen meer foto's plaatsen.



Het mooiste van alles vind ik onderstaande foto.

Het is vandaag precies 6 jaar geleden dat mijn man Patrick is overleden op 27jarige leeftijd. Hij was gek van de kerst en van de Efteling.

Ik ben dan ook blij met mijn inspiratie die ik vanmorgen ineens kreeg.



De kerstengel kreeg hij van dierbare vrienden toen hij ziek was als beschermengel en hoewel hij niet echt geholpen heeft blijft de engel speciaal voor mij.



Heb de ballen vastgemaakt met speciale kerstlijm hopelijk is het inderdaad makkelijk te verwijderen en anders blijft het voortaan zo staan haha.



[afbeelding]Heftig, je verhaal. Fijn dat je nu inspiratie kreeg hiervoor. Heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een roze boom. Niet de ballen dus maar de boom zelf :p ben er zoooooooooo blij mee. daarin witte,grijze, en blauwe ballen die of mat of glanzend zijn. Ook witte roosjes en witte vogeltjes zitten er in, heb helaas nog geen plaatjesplak rechten hier :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven