Verhuistopic

09-12-2016 21:57 152 berichten
Ik over 7 dagen naar mijn nieuwe koophuis nadat ik vanaf maart tijdelijk in een huurhuis zat nadat mn oude huis waar ik met ex woonde verkocht was. (Geen pijnlijke herinneringen hoor maar de buurt was niet fijn voor mij. Daar weggaan was de start van een nieuw begin!)

Ik zag er erg tegenop maar nu ik bijna alles in orde heb krijg ik er zin in en word ik ongeduldig.

Het is een erg leuk huis in een hele leuke buurt, en weer een bad, joepie !

Nou ja, erg symbolisch allemaal.



Wie gaat nog meer verhuizen binnenkort?

Zin in of zenuwachtig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 09 december 2016 @ 23:14:

[...]





Ok dus jij bijt het spits af

Kom je vertellen hoe het ging? (Als je daar puf voor hebt)

Wel chinees halen he , das mijn eigen verhuisregel: bij verhuizen hoort chinees. Punt.



Ja veranderingen zijn ook eng, ik was tot donderdag ook nog erg onrustig.

Nu niet meer want alles gaat goed en in de verhuizing heb ik alle vertrouwen.Mijn man zei vandaag nog "wat doen we met eten? Anders halen we wel chinees" ik hoop dat ik nog puf heb. Ik zag vandaag op tv reclame voor de film Hugo morgen om 8 uur op rtl5. Wil die graag zien, dus we hebben afgesproken dat we om die tijd op de bank hangen en dan de boel de boel laten en zondag weer verder zien
quote:-Belle- schreef op 09 december 2016 @ 23:21:

[...]



Mijn man zei vandaag nog "wat doen we met eten? Anders halen we wel chinees" ik hoop dat ik nog puf heb. Ik zag vandaag op tv reclame voor de film Hugo morgen om 8 uur op rtl5. Wil die graag zien, dus we hebben afgesproken dat we om die tijd op de bank hangen en dan de boel de boel laten en zondag weer verder zien



Ecbt niks anders he... bij verhuizen hoort chinees.

Punt. Niet discutabel .

Met kloepoek
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 09 december 2016 @ 23:23:

[...]





Ecbt niks anders he... bij verhuizen hoort chinees.

Punt. Niet discutabel .

Met kloepoek Dat is de spirit
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen. Van woning met man en kinderen naar mijn eigen (huur)appartement. Kinderen zullen moeten inschikken, want kleiner en geen eigen kamer meer..



Mooi appartement maar reden is k.. en de kamers wordt wennen.. Wel blij om bij ex weg te zijn..
Alle reacties Link kopieren
En idd: Chinees!
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 09 december 2016 @ 23:20:

Snap ik wel dat je eigen vertrouwde stekkie verlaten helemaal niet fijn is...

en dat je ook wel ertegenop ziet.. maar... dat is toch wel je eigen keuze geweest..?



Ja, dubbel hè.

Het is helemaal een eigen keuze. Ik zie ook haarscherp voor me wat ik er mee win en wat de reden is dat ik het wil. En toch is er een verdwaalde 10% in me die dat eigen plekje wil vasthouden. Dat is dat botte afscheid wat maximaal genieten van het verhuizen soms wel lastig maakt.



Vriend is daar heel oké mee. Klopt lieflijk op mijn rug als ik weer eens roep dat ik mijn huis ga missen en zit vol met plannen om samen een thuis te maken. Het komt dus, wat mij betreft, sowieso goed.



Fijn dat je de drempel van er tegenop zien hebt genomen. Geniet van de voorpret!
Hips, hopsakee en pierlala.
quote:marjolein853 schreef op 09 december 2016 @ 23:26:

Ik ga binnenkort verhuizen. Van woning met man en kinderen naar mijn eigen (huur)appartement. Kinderen zullen moeten inschikken, want kleiner en geen eigen kamer meer..



Mooi appartement maar reden is k.. en de kamers wordt wennen.. Wel blij om bij ex weg te zijn..



Wel je eigen plekje! Beter dan in een relatie te blijven waar je niet meer gelukkig in bent.

Sterkte
quote:Merl0t schreef op 09 december 2016 @ 23:27:

[...]





Ja, dubbel hè.

Het is helemaal een eigen keuze. Ik zie ook haarscherp voor me wat ik er mee win en wat de reden is dat ik het wil. En toch is er een verdwaalde 10% in me die dat eigen plekje wil vasthouden. Dat is dat botte afscheid wat maximaal genieten van het verhuizen soms wel lastig maakt.



Vriend is daar heel oké mee. Klopt lieflijk op mijn rug als ik weer eens roep dat ik mijn huis ga missen en zit vol met plannen om samen een thuis te maken. Het komt dus, wat mij betreft, sowieso goed.



Fijn dat je de drempel van er tegenop zien hebt genomen. Geniet van de voorpret!

Ja erg dubbel.. ook voor mij hoor...



Jaaaa doe ik!!!
quote:Eindeloos schreef op 09 december 2016 @ 23:25:

[...]





Dat is de spirit

Dat d8 ik

(Fuck, heb nu ineens trek in chinees... vd week echter al gehaald...

En vrijdag weer, uiteraard)
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 09 december 2016 @ 23:34:

[...]



Dat d8 ik

(Fuck, heb nu ineens trek in chinees... vd week echter al gehaald...

En vrijdag weer, uiteraard)Eerst verhuizen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik ga waarschijnlijk in maart/april verhuizen.. ligt er beetje aan wanneer ons huis klaar is en hoe snel we over het klussen doen!



Snap dat dubbele gevoel heel goed hoor.. ik vind het zelf heel leuk om te verhuizen (eerste echte huis, woon nu nog bij mn ouders) en heb echt heel veel zin in het samenwonen met mijn vriend!

Maar mijn ouders hebben nu ook een ander huis gekocht, en verhuizen waarschijnlijk rond dezelfde tijd als wij.. en dat vind ik wel heel erg lastig.. dat mijn ouderlijk huis waar ik altijd heb gewoon binnenkort niet meer een plek is om naar terug te gaan, omdat het niet meer het huis van mijn ouders is.. ik heb er dus vooral moeite mee dat zij gaan verhuizen, niet dat ik dat ga doen..
quote:Eindeloos schreef op 09 december 2016 @ 23:35:

[...]



Eerst verhuizen

Ja baas...

Ik ga naar een andere wijk dus kan ik meteen de chinees daar keuren...

Is zeer belangrijk...



Offtopic: wil iemand aub mijn hoofd er even afhakken of heeft iemand toevallig een guillotine te leen?

Vreselijke koppijn...
Eindeloos: jouw motto
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 09 december 2016 @ 23:44:

Eindeloos: jouw motto Leuke he? Bijna net zo leuk als jouw avatar IDRIS
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 09 december 2016 @ 23:48:

[...]



Leuke he? Bijna net zo leuk als jouw avatar IDRIS (nou ja het is een quote van Alice...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 09 december 2016 @ 23:56:

[...]



(nou ja het is een quote van Alice...)Ik kan je quote niet lezen (mobiel) maar als je Alicemorgan " bent"" dan sleep ik Luther er bij
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein853 schreef op 09 december 2016 @ 23:26:

Ik ga binnenkort verhuizen. Van woning met man en kinderen naar mijn eigen (huur)appartement. Kinderen zullen moeten inschikken, want kleiner en geen eigen kamer meer..



Mooi appartement maar reden is k.. en de kamers wordt wennen.. Wel blij om bij ex weg te zijn.. vervelend dat het zo is gelopen. Maar je kan nu wel door met je eigen leven en hebt straks een fijne, eigen plek. Zal aan de ene kant ook wel als een opluchting voelen neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladeaardbei schreef op 09 december 2016 @ 23:38:

Ik ga waarschijnlijk in maart/april verhuizen.. ligt er beetje aan wanneer ons huis klaar is en hoe snel we over het klussen doen!



Snap dat dubbele gevoel heel goed hoor.. ik vind het zelf heel leuk om te verhuizen (eerste echte huis, woon nu nog bij mn ouders) en heb echt heel veel zin in het samenwonen met mijn vriend!

Maar mijn ouders hebben nu ook een ander huis gekocht, en verhuizen waarschijnlijk rond dezelfde tijd als wij.. en dat vind ik wel heel erg lastig.. dat mijn ouderlijk huis waar ik altijd heb gewoon binnenkort niet meer een plek is om naar terug te gaan, omdat het niet meer het huis van mijn ouders is.. ik heb er dus vooral moeite mee dat zij gaan verhuizen, niet dat ik dat ga doen..Mijn ouders zijn een aantal jaren geleden verhuisd uit mijn ouderlijk huis. En ik had gedacht dat ik dat ook heel moeilijk zou vinden. Ik heb altijd daar gewoond tot ik het huis uit ging en het leek me vreselijk dat ik daar niet meer naar terug zou kunnen. Maar uiteindelijk is me dat heel erg meegevallen. Het huis waar ze nu wonen voelt ook echt als mijn eigen. Al heb ik er nooit echt gewoond, het voelt wel als thuiskomen daar komt misschien ook wel doordat we er altijd blijven logeren als we er zijn ivm afstand. Maar goed, wie weet valt het jou uiteindelijk ook wel heel erg mee.
quote:AmyWijnhuis schreef op 09 december 2016 @ 22:13:

Ik woon na 4x verhuizen, waaronder koophuis met ex, nu sinds augustus in mijn huisje. Heel klein maar fijn. Ik woon nu naast mijn ouders, zij hebben een vrij groot huis die zij hebben verbouwd zodat ik nu mijn eigen huis heb met eigen voordeur. Ideaal... ik heb alles voor mijzelf en alle privecy. Voor de komende 10 jaar wil ik niet meer verhuizen...dat ben ik nu wel even zat.

Oeh, daar zou ik niet aan moeten denken!!



Fijn dat het jou zo goed bevalt.
quote:snoopylynn schreef op 09 december 2016 @ 22:55:

Jullie hebben er allemaal zin in terwijl ik in een soort rouw ben :cru:

Voor mijn vriend is het ook niet echt leuk want we krijgen straks echt een supermooi groot huis, 2 onder 1 kap en het enige wat ik doe is janken.

Hetgeen ik achterlaat is een huurhuisje in een niet al te beste buurt dus wat piep ik nou?? Snap mezelf niet. Hoop dat dit gevoel heel snel weg is in ieder gevalJij gaat samenwonen? Je neemt afscheid, voor jouw gevoel, van een stuk zelfstandigheid.....jouw eigen plek. Van jou en niemand anders. En het is eng. Die dubbele gevoelens mag je hebben. Accepteer dat ze er zijn, des te sneller geef je ze een plek. Je zelf verwijten dat je ze hebt geeft onrust.
quote:-Belle- schreef op 09 december 2016 @ 22:46:

Ik verhuis morgen ga naar een wat groter huis, hoek met een garage. En de keuken is veel groter dan ik nu heb! Het was de afweging, verbouwen in ons huidige huis of verhuizen. We hebben bijna 8 jaar met plezier hier gewoond, maar gezien de rente momenteel was verhuizen gewoon slimmer. Man wilde graag een garage en we zijn beide geen klussers, het juiste huis kwam langs en dus was de keus zo gemaakt

We hebben nu een week de sleutel, kamer van dochter is behangen, geverfd en vloerbedekking gelegd en de woonkamer is behangen en geverfd. Heb de keuken al bijna helemaal over gehuisd, nieuw wandmeubel in elkaar gezet, hele huis is schoon en de kerstboom staat al we verhuizen in dezelfde straat en dat is echt heel prettig. Ik heb al best veel spullen verhuisd en dozen uitgepakt. Je rijdt toch even snel op en neer en neemt weer wat dozen mee continu. Scheelt echt een hoop! En nu morgen dus de grote verhuizing van meubels enzo. Zin in!Verhuizen in dezelfde straat? Wat een giller!
quote:Troeteltje schreef op 10 december 2016 @ 07:32:

[...]



Jij gaat samenwonen? Je neemt afscheid, voor jouw gevoel, van een stuk zelfstandigheid.....jouw eigen plek. Van jou en niemand anders. En het is eng. Die dubbele gevoelens mag je hebben. Accepteer dat ze er zijn, des te sneller geef je ze een plek. Je zelf verwijten dat je ze hebt geeft onrust. niks aan toe te voegen...
Belle: succes vandaag , als VOer (verhuis-opener )

(Dat wordt dus gewoon 600 x heen en weer lopen want zelfde straat..)



Mijn laatste weekendje in mn tijdelijke huisje!

Volgende week weer in mn eigen bedje, joepie! (Klein slaapkamertje hier dus die past niet)

En weer een bad dus ik verheug me er erg op...
Alle reacties Link kopieren
Oeh, je laatste weekend, TO.

Ben je druk met het voorbereiden op de verhuizing of heb je tijd om rustig te zitten en eens rond te kijken?



Vanochtend hebben we aan kind van vriend verteld dat we er over denken om samen te wonen. Kind was enorm blij, stond te springen aan tafel. Vanaf nu dus alle stappen vooruit. Morgen hier in huis (van vriend) kasten leegmaken en opruimen. Komende weken mijn spullen deze kant op verhuizen. Het is ineens concreet nu.



En ja, ook wel benieuwd hoe een verhuizing in dezelfde straat is geregeld

Met karretjes heen en weer? Hulp van de buren? Zoiets lijkt me hartstikke gezellig.
Hips, hopsakee en pierlala.
Belle schreef al dat, ondanks dezelfde straat, de auto druk gebruikt wordt.



Gisteren vertellen nadenken over samenwonen en vandaag al kasten uitruimen? Dat is voortvarend Merlot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven