Gezondheid alle pijlers

Stem kwijt

10-12-2016 05:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben verkouden en had al last van heesheid, maar met jonge kindjes gebruik je toch veel je stem.



Ik las ook laatst dat fluisteren slecht is en dat doe ik best vaak. Als ik lees dan fluister ik dat. Tja, best een rare gewoonte die ik zal moeten afleren.



Maak me nu druk dat ik mijn stem beschadigd heb omdat ik zo'n enorme kletskous ben en ook nog vaak gefluisterd heb. Straks heb ik een poliep of iets anders ergs??? Ben beetje hypochonder hoor. Of is het een gewone verkoudheid die op m'n keel geslagen is?




Gelukkig zeg je zelf al dat je hypochonder bent.....
Alle reacties Link kopieren
hihi, misschien 24 uur niet praten als medicijn.

je bent toch verkouden? denk je niet dat het daar aan ligt?
Wij mogen geen medisch advies geven. Maar laat ik zeggen dat wanneer jouw verhaal, mijn verhaal zou zijn, ik mij echt geen moment zorgen zou maken.
sorry.... Dubbelpost
Sorry... dubbelpost.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt kennelijk niets anders om je zorgen over te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Thee met honing en je mond houden. Gaat het niet over dan naar de huisarts. Ik zou me geen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijn stem beroepsmatig veel vaker dan jij en gebruik hem goed en door verkoudheid nu ook mijn stem kwijt. Ik maak me geen seconde zorgen. Nou ja, ik ben aan het bedenken hoe ik as maandag door ga komen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, of het halve land zit gewoon zonder stem omdat het heerst
668, the neighbour of the Beast
quote:Mevrouw75 schreef op 10 december 2016 @ 08:42:

Ik gebruik mijn stem beroepsmatig veel vaker dan jij en gebruik hem goed en door verkoudheid nu ook mijn stem kwijt. Ik maak me geen seconde zorgen. Nou ja, ik ben aan het bedenken hoe ik as maandag door ga komen.Ik ben als puber zo vaak mijn stem kwijt geweest, maar sinds ik voor de klas sta alleen nog maar een enkele keer met een verkoudheid.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de geruststellingen.

Ga ff thee met honing zetten en straks isla tabletjes halen.
Slechte adviezen. Je moet je stem naar kunnen gewoon gebruiken. Niet fluisteren niet schreeuwen niet je mond houden.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu keel/stem problemen hebt moet je wel ff een aantal dingen niet doen.

Niet fluisteren, niet schrappen. Mond houden.

Als je moet praten gewoon praten.

Thee met honing is prima.

Warm houden keel ook.

Bij gewone verkoudheid etc waarin de stem ff weg is of hees ofzo is er niets aan hand. Kan erbij horen.

Niet stressen.



Heb je aanhoudend last van heesheid dan kun je bezoekje logopedie doen (nadat KNO arts heeft uitgewezen dat er niets fysieks is) maar daar zou ik me nu helemaal niet mee bezig houden. Hier is bijna iedereen ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven