Mode & Beauty alle pijlers

50+ welke kleding

28-11-2016 13:57 167 berichten
Wat kan qua kleding niet meer naar jullie mening?

Met alvast de volgende richtlijnen die ik zelf hanteer: jurk tot de knie, niet korter, aansluitende shirts met daaroverheen vest of jasje, slim fit broeken, maar geen skinny, schoenen met hak maar geen stiletto's (kan ik trouwens niet eens op lopen), geen dierenprints (vind ik snel ordi), sieraden bescheiden en wegens bril geen oorhangers, wel knopjes.

Rok met enkellaarsjes, kan dat nog bijvoorbeeld? Lippenstift?

Ik ben echt heel benieuwd naar jullie mening hierover. Wat is stijlvol, wat een echte no-go voor mijn leeftijd.

Ik hou van mode, ben redelijk slank (maat 38) en wil niet oubollig maar zeker niet te jeugdig gekleed gaan. Ook van te formeel hou ik niet. Dus liever een mooi vest met rokje of slimfit dan een mannenpak.

Ik ben heel benieuwd.........
Alle reacties Link kopieren
Lieve Appeltaart,



Wij zijn al de jaren hiervoor nog bij elkaar geweest met kerst.

Dit jaar gaan ze ieder hun eigen gang.



Dochter A, zit met haar schoon familie ergens in de binnenlanden van Nederland op zo'n Park.

Dochter B, zit in het buitenland.



Ik werk vol continue in de catering en ben dit jaar met de Kerst de Klos so to speak hahahah, dus ja rustig aan dit jaar.

Heb nu ook 2 kleine boompjes gekocht, stonden op de bonus punten bij een grote supermarkt

Staan gezellie naast de TV . :D Heb sowieso altijd kaarsen branden, dus is niet alleen met de Kerst.



Voor de rest houd ik het voor gezien, qua versieringen.



Wij gaan wel regelmatig uit eten met onze dochters of ik pak met de meiden een dagje sauna.

DUs ja genoeg leven in de brouwerij naast de Kerst.



Ps ook ik ben nog geen oma, Dochter is flink aan het oefenen, maar heeft afgelopen febr. een miskraam gekregen. (zijn al 5 jaar bezig).



Morgen weer aan de bak dames, fijne avond
@ chrisjoh en leclair: inderdaad, tijden veranderen. Wij hebben ook altijd gezegd: doe wat je wil, altijd welkom maar niets is verplicht. (maar stiekem zou ik het toch niet zo leuk vinden als ik ze niet zou zien met de feestdagen).
50+..oo help, dat klinkt oud..toch?

Dankbaar dat ik het mocht worden, maar ik vind het zooo niet grappig.

Oudste kindje is ergens bijna eind 20, dus ik ben ook zoveel jaren ouder.

Maar ik lijk nog heul jong..toch?



Oke, het volgende.

Een jaar of 10 terug, kocht ik een leuk kittig rokje boven de knie, wat wijd uitloopt van dik katoen, in de kleur leger groen.

Ik was wat aangekomen en paste 'm niet meer.

Nu afgevallen en ik spit mijn kledingkast door.

Ik pas o.a dat 10jr oude rokje, helemaal blij, want hij past weer, en de kleur is weer helemaal into the mode, nou daar kan ik nog wel een leuk truitje bij kopen en mijn outfit is weer hip, toch?

Ik maak een selfie en stuur die naar mijn dochters, kijk meiden ik pas m weer, leuk he?

Ik dartel naar beneden om mijn man te laten zien dat dit best nog heel leuk is.



De reacties bespaar ik jullie maar.

Schijnt dat het niet meer kan.



Iig heb ik moeite om mijn nieuwe ik een beetje te vinden.

De kleding die ik voorheen altijd aan had, past niet altijd meer bij me, maar ik kan niet goed vinden wat wel bij me past.

Ik ben best jeugdig nog(of klinkt dat stom?) en de kleding wat ik hier zie is echt niet aan mij besteed.

Trouwens, sommige coolcat shirts kan best wel, of een spijkerbroek/lange broek, hangt een beetje vanaf.

Er hangt nu een lange zwarte strakke kerstjurk met wat zilver glitters, ik vind hem super.

Oo Jee, dit klinkt erg.

Nou ik ga maar op zoek naar mijn nieuwe ik, maar ik wil nog dezelfde ik zijn..
Dat dat rokje afgekeurd wordt, heeft dat toch niet met de mode te maken, ree-ben. Als ik kleding bewaar en weer te voorschijn haal, is het het toch vaak net niet, omdat de mode subtiel veranderd, om die reden bewaar ik het niet meer, en geef ik veel weg.



Ga gewoon naar een mooie winkel laat je adviseren besteed een goed budget en gegarandeerd dat je er ontzettend leuk uit kan zien. Neem anders een dochter mee.
Alle reacties Link kopieren
Ree-ben 50+ is het nieuwe 40 hahaha en e bent zo "oud" als je je voelt.



Ikke voel mij 30.

en op dat rokje terug te komen, als jij hem helemaal te gek vindt, gewoon dragen, desnoods met een legging er onder. of zo'n 60 denier panty.
Alle reacties Link kopieren
kleding merken .als Summum ,Tramontana.. Jette... River Wood. , zijn prachtig voor mijn leeftijd .

Broeken van Angel , Betty Barclay, zitten mij ook perfect.

Weet in de winkel atijd wel bij welk merk ik kijken moet en welk merk niet, vergemakkelijkt de keuze. .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ach jullie hebben vast gelijk.

Dat rokje is wss het net niet meer, en anderzijds lekker boeien en gewoon aan doen



Euh, Chrisjah, die merken ken ik niet, blijf een beetje hangen bij de supertrash enzo

Maar eens met dochters op pad.
Alle reacties Link kopieren
Mogge meisjes



Ik ben al een hele tijd op zoek naar zo'n "houthakkers" blouse.

Als je de winkels door struin kom je ze in alle kleuren en modellen tegen.

en toch konden zij mij niet bekoren.

Totdat ik op een gegeven moment langs een klein boetiekje liep, waar zo'n geruit overhemd in de etalage hing. Het was meer een jurk. Er zaten applicaties op genaaid, wat de lange blouse/of jurk wat op pimpte.

OOk hadden ze de pop aangekleed met zo'n zwarte dikke legging en een bijpassend lang donkerblauwvest met de zelfde applicaties.

Ik was helemaal in mijn nopjes Hopende dat als ik dat setje zou aantrekken, dat het mij ook leuk stond. Gelukkig was dat het geval. .

Wat ik er dan ook leuk aan vind, is dat dit exemplaar ook te dragen is, als een soort van vest.
Alle reacties Link kopieren
Mogge leclair.

Het valt mij ook op dat in kleinere boetiekjes (winkeltjes) je de laatste tijd de leukste dingen kint kopen.

Heb er twee in de buurt hier. Kan er heerlijk rondneuzen.onderhand zo bekend daar dat ik er altijd blijf kletsen en koffie drinken.ook als ik niet slaag.

Wij hebben n mooie binnenstad.maar die kleine winkeltjes in de buitenwijken komen steeds meer op.

Erg gezellig ook.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh



Ja herken ik Ik buurt ook wel eens gewoon even, krijg ik ook koffie aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
quote:le4clair schreef op 06 december 2016 @ 14:20:

geweldig dit te lezen.



En inderdaad Koude december dan nog eens klutklever januari en febr. grrrrrrrrrrrr. geef mij ook maar lekker een zonnetje en een lekker zitplekje op ons dakterras. Heerlijk met een boek en lekkere muziek op de achtergrond.

Ik moet trouwens dit jaar werken met de kerst, ook weer eens wat anders , mijn man vermaakt zich wel voor hem een gewone vrije dag :DIk vind herfst en winter juist heerlijk! Fijn een stuk wandelen ! Laat sneeuw en ijs maar komen!
Misschien een beetje off topic, maar ik moet het even kwijt..........Gisteren (eindelijk) de documentaire "The True Cost" gekeken over de gevolgen van fast fashion. Ben zwaar onder de indruk. De laatste jaren koop ik al meer en meer bij vintagewinkeltjes; eigenlijk omdat mijn smaak/stijl zich ontwikkelt richting dure kwaliteitsmerken, die ik op die manier kan betalen. Na weer eens met de neus op de feiten te worden gedrukt neem ik me voor alleen nog maar second hand en vintage te kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 08 december 2016 @ 14:57:

[...]



Ik vind herfst en winter juist heerlijk! Fijn een stuk wandelen ! Laat sneeuw en ijs maar komen!



Ik hoor dat wel vaker ja. De herfst vind ik mooi door de verandering van de natuur en al zijn mooie kleuren.

De winter is voor mij geen pretje. ( ik ben reumatisch) . AL helemaal niet als het gevroren heeft en ik over de weg moet. OOk al strooien ze goed op de grote doorgaande wegen, blijf ik het een ramp vinden, als ik eenmaal de wijk in rijd waar minder gereden wordt en de wegen een bonk bagger en glibber is.



. Zodra de temp lekker boven de 10 graden gaat, heeft mijn lijf het gewoon veel beter naar haar zin.

Vind ik het voorjaar prachtig, alles komt weer in de bloei, de bomen worden weer groen.

De zomer met goede redelijke temperaturen , is voor mij de meest ideale tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Jacobsbenen



Misschien is het "off-topic" wel helemaal niet erg , misschien moeten wij het even vragen aan HerrfstAppelTaart.



De keuze wel of niet iets kunnen dragen, kan nog steeds besproken worden.



Maar ja daar ben ik de baas niet over hahahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook nog niet zo lang mee dat ik hier kan zeggen waar wel en waar niet over te schrijven.



Gelukkig geen reuma .(lijkt mij geen pretje) maar wel chronisch ziek. Maar daar heeft het weer geen enkele invloed op..ik kan niet uit de voeten als het buiten glad is .en ben ook bang om dan dan te rijden.

Ik ben ook n voorjaar en zomer mens ..vind het leven zo veel mooier als het lekker warm is .

Maar goed daar is ook niet iedereen het mee eens . .en dat hoeft ook niet.



Maar om on topic te blijven . Ik wordt heel hebberig in kleding schoenen tassen dergelijke winkels.

Ik wacht wel veel al tot ze flink aan het afprijzen zijn .en probeer dan mijn slag te slaan.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 09 december 2016 @ 12:13:

[...]





Ik hoor dat wel vaker ja. De herfst vind ik mooi door de verandering van de natuur en al zijn mooie kleuren.

De winter is voor mij geen pretje. ( ik ben reumatisch) . AL helemaal niet als het gevroren heeft en ik over de weg moet. OOk al strooien ze goed op de grote doorgaande wegen, blijf ik het een ramp vinden, als ik eenmaal de wijk in rijd waar minder gereden wordt en de wegen een bonk bagger en glibber is.



. Zodra de temp lekker boven de 10 graden gaat, heeft mijn lijf het gewoon veel beter naar haar zin.

Vind ik het voorjaar prachtig, alles komt weer in de bloei, de bomen worden weer groen.

De zomer met goede redelijke temperaturen , is voor mij de meest ideale tijd van het jaar.

Kan me voorstellen dat jij niet van kou houdt, reuma is een nare kwaal.

Ik houd ook van zomer, maar niet van temperaturen boven de 30 graden, want dat vreet mijn energie.
quote:leclair schreef op 09 december 2016 @ 12:16:

Jacobsbenen



Misschien is het "off-topic" wel helemaal niet erg , misschien moeten wij het even vragen aan HerrfstAppelTaart.



De keuze wel of niet iets kunnen dragen, kan nog steeds besproken worden.



Maar ja daar ben ik de baas niet over hahahahaha.Nee hoor Herfstappeltaart vindt off-topic helemaal niet erg
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 09 december 2016 @ 15:57:

[...]



Kan me voorstellen dat jij niet van kou houdt, reuma is een nare kwaal.

Ik houd ook van zomer, maar niet van temperaturen boven de 30 graden, want dat vreet mijn energie.





De mijne ook hoor amama , vooral als je gewoon thuis bent en naar je werk moet.

Die 30 graden is leuk op je vakantie adres, kan je nog een verkoelende duik nemen.

Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 09 december 2016 @ 19:04:

[...]





Nee hoor Herfstappeltaart vindt off-topic helemaal niet erg



Oké dan , dank je wel Appelherfst taart.



Voorheen hobbelde ik op de libelle site , Waar ik een eigen klets topic had. Maar die sloten afgelopen aug. hun forum.

Hier had ik al wel een account, maar kwam toch vaker op de libelle.



IK was ook bevooroordeeld. Ik was altijd in de veronderstelling, dat het viva forum bezocht werd door alleen maar jonge lui.
quote:leclair schreef op 10 december 2016 @ 09:23:

[...]





Oké dan , dank je wel Appelherfst taart.



Voorheen hobbelde ik op de libelle site , Waar ik een eigen klets topic had. Maar die sloten afgelopen aug. hun forum.

Hier had ik al wel een account, maar kwam toch vaker op de libelle.



IK was ook bevooroordeeld. Ik was altijd in de veronderstelling, dat het viva forum bezocht werd door alleen maar jonge lui. Dat dacht ik ook en volgens mij zijn de meeste mensen hier ook wel dertigers en veertigers. Maar zolang ik niet word weggehoond hier vind ik het wel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Mogge appeltaart



Precies. ook ik vind het hier wel gezellig. IK kom net uit mn werk

straks even slapen en dan begint mijn week-end pas
quote:herfstappeltaart schreef op 12 december 2016 @ 06:45:

[...]





Dat dacht ik ook en volgens mij zijn de meeste mensen hier ook wel dertigers en veertigers. Maar zolang ik niet word weggehoond hier vind ik het wel gezellig.



Maar we lijken toch ook dertigers en/of veertigers??

Toch?
Alle reacties Link kopieren
De rode priesteres uit GOT ziet er ook jong uit op het eerste gezicht
quote:ree-ben schreef op 12 december 2016 @ 10:15:

[...]





Maar we lijken toch ook dertigers en/of veertigers??

Toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 12 december 2016 @ 12:57:

[...]



Ik zie er uit als een vijftiger, ben bijna 58. Ik vind het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven