Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
quote:NYC schreef op 09 december 2016 @ 22:25:

Voor hij gaat slapen vraag ik aan zoon of hij nog even de Nopper wil opruimen. Zijn kamer ligt bezaaid met speelgoed...



"Nee, jij gaat de Nopper opruimen," zegt zoon.

"Oh, en wat ga jij dan doen?" vraag ik.

"Even wachten op jou..." is het antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:ruiva schreef op 29 november 2016 @ 12:05:

Dochter (bijna 2) zit hier in een fase dat ze alles claimt. Dus 'mijn brood/knuffel/mama/fiets' ook als die knuffel/fiets etc helemaal niet van haar is.

Gisteren aan tafel hadden vriend en ik het over een probleem. Vriend: ja, dus nu heb ik wel een probleem. Dochter: nee, MIJN probleem!

oppasskindje is twee, die zou dat ook kunnen doen.



Borsten met melk en muesli lijkt me ideaal trouwens!
Natte tosti..
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 10 december 2016 @ 11:38:

[...]



oppasskindje is twee, die zou dat ook kunnen doen.



Borsten met melk en muesli lijkt me ideaal trouwens!Ook echt geweldig!
quote:MadameHooch schreef op 25 juni 2016 @ 09:31:

Oe , ik weet er nog eentje van mijn dochter. Toen ze vijf was zaten we bij een bushokje te wachten. Ze zat naar een man te kijken met een echt enorme neus. Rood geaderd, diepe putten, en vooral GROOT. Ik was dochter al heftig aan het afleiden, want ik zag haar steeds maar naar die man kijken, en iedere keer als ik zag dat ze wat wilde zeggen leidde ik haar af. Die man had ook wel door dat dochter flink aandacht voor hem had. En in een onbewaakt ogenblik zegt ze heel hard: 'MAMA, DIE MENEER, DIE MENEER, HE....' en ik zit daar met klotsende oksels, want het kón niet leuk worden, wat ze er uit zou flappen, onmogelijk.

'DIE MENEER HEEFT TWEE VERSCHILLENDE KLEUREN OGEN! MOOOOOOOIIIIII!!!!!'



En verhip, hij had inderdaad een blauw en een felgroen oog. Inderdaad heel mooi! Ik zuchtte al bijna van opluchting, toen ze het toch nodig vond om te melden: 'Jammer van die lelijke neus.....'





Kreng.
Hee dames, ik las al eerder met plezier mee, maar kan nu ook meeschrijven. Steeds meer bijdehante opmerkingen horen we hier in huis.



Laatst gaf dochter aan dat ze pijn had en dat ze een pilletje wilde tegen de pijn. Ik had al het vermoeden dat ze de Sinaspril gewoon erg lekker vond, dus ik vraag haar 'Waar heb je pijn dan?'. Kijkt ze me bloedserieus aan, wijst naar haar kin en zegt 'Mijn sik'.
Alle reacties Link kopieren
Haha, die sik! Inderdaad zeer bijdehand Fleet!



Ik was dit weekend met mijn zoon van 4 op pad en het was enorm mistig. Zegt hij: "Mama, vandaag is het Kerstmist!".
Er is een bepaalde sketch van Sesamstraat waarin Ernie sokken om zijn oren heeft gedaan en aan Bert vraagt om te raden waar hij aan denkt.



Laatst was ik in een lollige bui en had sokken om mijn eigen oren gedaan. "Bert, Bert," zeg ik met een Ernie-stemmetje tegen mijn zoon, "waar denk ik aan?"



Zoon kijkt mij bedenkelijk aan en zegt:

"aan Ernie."
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 02 januari 2017 @ 12:50:

Ik was dit weekend met mijn zoon van 4 op pad en het was enorm mistig. Zegt hij: "Mama, vandaag is het Kerstmist!".
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Zoontje (3 jaar 8 maanden) op de wc gister. "NIET naar mijn billen kijken mama!"

Ik: "Maar ze zijn zo mooi!"

Zoontje: "Oké, je mag wel kijken."

Ik zei: ik kijk er graag naar, ik heb ze tenslotte zelf gemaakt!

"Huh?!? Heb JIJ ze gemaakt? Maar ze zijn toch van mij?"

Ik zeg: "Jazeker, want jij bent in mijn buik gegroeid toch? Ik heb jou gemaakt."

Zoontje: "Maar dan mag alleen jij kijken en niet papa. Want die heeft mij niet gemaakt." Ik zeg: "Wel, papa heeft jou samen met mij gemaakt."

Zoontje: "Maar hoe heeft papa mij dan in jouw buik gestopt??"

"Goed, tijd om je handen te wassen schat!" zeg ik vlug
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 10 december 2016 @ 11:38:

[...]



oppasskindje is twee, die zou dat ook kunnen doen.



Borsten met melk en muesli lijkt me ideaal trouwens!



jongste pas geboren en oudste van 3 kijkt belangstellend toe bij de borstvoeding. Of hij ook een slokje mocht.

Trekt een vies gezicht en zegt: "je moet er chocolademelk in doen"
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 januari 2017 @ 12:55:

Er is een bepaalde sketch van Sesamstraat waarin Ernie sokken om zijn oren heeft gedaan en aan Bert vraagt om te raden waar hij aan denkt.



Laatst was ik in een lollige bui en had sokken om mijn eigen oren gedaan. "Bert, Bert," zeg ik met een Ernie-stemmetje tegen mijn zoon, "waar denk ik aan?"



Zoon kijkt mij bedenkelijk aan en zegt:

"aan Ernie."







Wat een heerlijk kind heb jij, ik moet altijd lachen om jouw bijdragen.
Alle reacties Link kopieren
:quote:Fleet schreef op 10 december 2016 @ 15:02:

Hee dames, ik las al eerder met plezier mee, maar kan nu ook meeschrijven. Steeds meer bijdehante opmerkingen horen we hier in huis.



Laatst gaf dochter aan dat ze pijn had en dat ze een pilletje wilde tegen de pijn. Ik had al het vermoeden dat ze de Sinaspril gewoon erg lekker vond, dus ik vraag haar 'Waar heb je pijn dan?'. Kijkt ze me bloedserieus aan, wijst naar haar kin en zegt 'Mijn sik'.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 02 januari 2017 @ 19:33:

[...]

jongste pas geboren en oudste van 3 kijkt belangstellend toe bij de borstvoeding. Of hij ook een slokje mocht.

Trekt een vies gezicht en zegt: "je moet er chocolademelk in doen"Haha!
Alle reacties Link kopieren
Dochter (3) 'Mama, ik wil kadootjes. En jij moet het inpakken en neerleggen voor mij.'

Ik: 'Oh, maar ik heb geen kadootjes.'

Dochter: 'Dan moet Sinterklaas langskomen!'

En met haar liefste snoetje: 'Ga jij bellen met Sinterklaas, mama?'



Volgens deze dochter is mijn ene borst voor drinken en de andere voor eten. Net een beetje als de melk- en muesliborst van hiervoor!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke bijdragen weer



Zoon (3) was een paar dagen voor kerst ziek en had een zetpil gehad. De volgende dag vertelde hij aan opa dat hij zich een stuk beter voelde na de 'verzetpil'.

Met kerst zaten we aan tafel en zegt zoon ineens: ik heb een verzetje nodig!! Wij: wat bedoel je dan? Hij: Een kerstverzetje! Snel, want ik heb snot.





Een servetje dus...een kerstservetje, om precies te zijn
Alle reacties Link kopieren
Hele ochtend op sjouw geweest, extra lang gewandeld omdat jongste in slaap was gevallen. Peuter tevreden: 'zo mama, nu heb jij een sticker verdiend, je hebt zo goed gelopen!'



(Hij heeft een beloningskaart waarop hij stickers krijgt voor allerlei kleine 'prestaties')



Ik was wel blij dat mijn inzet iig erkend werd
quote:Dollycat schreef op 02 januari 2017 @ 21:12:

[...]









Wat een heerlijk kind heb jij, ik moet altijd lachen om jouw bijdragen.Dank je wel, ik moet ook zo vaak lachen om zijn opmerkingen. :-)
Mijn zoon van 3 wil nu steeds helpen met de vloer vegen. Met de 'blikker en stof'
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 03 januari 2017 @ 21:01:

Mijn zoon van 3 wil nu steeds helpen met de vloer vegen. Met de 'blikker en stof' Die van mij rijdt met haar fiets over het fatspiet.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
quote:nootboek schreef op 03 januari 2017 @ 20:26:

Hele ochtend op sjouw geweest, extra lang gewandeld omdat jongste in slaap was gevallen. Peuter tevreden: 'zo mama, nu heb jij een sticker verdiend, je hebt zo goed gelopen!'



(Hij heeft een beloningskaart waarop hij stickers krijgt voor allerlei kleine 'prestaties')



Ik was wel blij dat mijn inzet iig erkend werd Ik mag van hem altijd een snoepje als ik een poep heb gemaakt
Opa was jarig en zoon belde hem om te feliciteren. Eerst was hij heel verlegen en toen vroeg hij:



"Opa.... Wil jij de brandweerauto van brandweerman Sam?"
Alle reacties Link kopieren
Dochtertje van 3, luidkeels in de supermarkt " hey mama zal ik eens wat vertellen? Papa heeft echt een hele grote piemel net als een werkpaard!" Echt erg ik werd helemaal rood...wat moet je dan zeggen??
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen maar leuke verhalen hier
Alle reacties Link kopieren
quote:Gwenitt13 schreef op 04 januari 2017 @ 00:41:

Dochtertje van 3, luidkeels in de supermarkt " hey mama zal ik eens wat vertellen? Papa heeft echt een hele grote piemel net als een werkpaard!" Echt erg ik werd helemaal rood...wat moet je dan zeggen??"Je mag niet jokken"
quote:Awina schreef op 04 januari 2017 @ 00:45:

Geen kinderen maar leuke verhalen hier Dit! Ik lees hier met plezier mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven