Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit midden in de verhuizing, geef morgen mijn gewicht door!! Ik ben benieuwd want ik heb het idee dat mijn buik al iets dunner is..
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Good job ladies!

Ik weeg morgen even, vanochtend vergeten.
Alle reacties Link kopieren
0,1 eraf afgelopen week. Nou woeptidoe hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ah, Mafkees. Dat is niet veel, maar beter eraf dan erbij toch?



Volgende week is het vast meer.



Zo, Sinterklaas is voorbij gelukkig. De kerst-en oudjaareterij doet me niet zo heel veel. Hoe is dat bij jullie? Ik ben van plan om tot 31 december i.i.g. niet aan te komen.
inderdaad, alle beetjes helpen.

Ik hou niet van kruidnoten ed. ik vind alleen de echte pepernoten lekker en daar heb ik maandag een handje van op samen met een mini stukje boterletter. Verder niets op deze Sint, heb wel 2 chocoladeletters gekregen maar die zijn nog dicht en wellicht schenk ik die aan een goed doel mijn kinderen.

Lekker eten met Kerst wordt een uitdaging, maar het scheelt dat mijn man ook lijnt dus we proberen het echt binnen de perken te houden. Oliebollen ben ik ook geen fan van dus daar zal het niet aan gaan liggen.

Ik las ergens: je wordt niet dik van het eten tussen Kerst en Oud&Nieuw maar tussen Oud&Nieuw en Kerst
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag! Mag ik nog mee schrijven? Mijn BMI is 33... Ik baal zo van mezelf..

Mn jongste is 14 mnd. Maar de zwangerschapskilo's van de 1e zitten er nog aan. Ach nee dan kan je het geen zwangerschapskilo's noemen :(



Heb net een bouillon met soepgroenten op en volkorencrackers met kipfilet. Wel ff wat anders dan boterhammen met kaas en hagelslag!
Alle reacties Link kopieren
Ja volgende week hoop ik meer kwijt te zijn. Blij dat sint het land uit is.. Al liggen de kruidnoten en chocoladeletter nog op t werk, vrij om te pakken. Sowieso een lastige maand. Ik lust en eet alles. Volgende week een etentje, nog een date, 2 keer bijeenkomen voor kerst, oliebollen met oud en nieuw. We shall see.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft prima melkyway, welkom!

Vandaag gewogen, nu 83 kilo dus -1.

Echt heel blij mee, wat afgelopen tijd veel gesnoept door al het sinterklaas lekkers...

@mafkees lastig he als overal zo voor het oprapen ligt. Ik merk op het werk, als er iets lekkers staat pak ik dit 9 van de 10 keer. Maar goed, dit geldt ook voor thuis. Want als het er niet is, ga ik het niet speciaal halen.
Alle reacties Link kopieren
@ mafkees: de decembermaand is ook gewoon erg lastig. Ik ben op sinterklaas, kerst en oud & nieuw niet streng voor mezelf, en ook niet als ik uit eten ga.

Maar voor de rest probeer ik overal nee tegen te zeggen (dat is voor mij het voordeel dat ik van mezelf weet dat ik het makkelijker vind om overal nee tegen te zeggen, dan dat ik mezelf dingen toe sta want dan gaat het mis...)

Maar wat leuk, een date! Is het de eerste date of daten jullie al langer?



@ melkyway: welkom! En dat is een goed en gezond begin. Het is misschien even wennen, maar uiteindelijk ga je je er vast heel goed bij voelen.



@ paper-clip: gecondoleerd! heel veel sterkte! Kan me voorstellen dat het hectisch is nu. En wat heerlijk dat je man ook mee doet (kan soms frustrerend zijn lees ik hier vaak), toch vaak makkelijker als je het samen doet. Gaan jullie dan ook samen sporten? Of hebben jullie kinderen?



@ vivaeva: goed voornemen! Gaat vast lukken!
Dank je wel aardbeitje. Ik ga iedere avond een uur lopen met mijn man, na een stevig rondje wandelen heb ik meestal rond de 450 calorien verbrand. Ik loop ook hard maar dat ligt in de winter op zijn gat, in het nieuwe jaar weer aan de bak want in april ga ik weer meedoen met de mini-marathon in Rotterdam.

In écht sporten heb ik geen zin en heb ik geen tijd voor, dus doe ik het op deze manier. Ik heb 2 pubers dus die kunnen 's avonds een uurtje alleen thuisblijven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dat ik mee mag schrijven!

Hoe is jullie dag gegaan?

Sorry, ik lees vandaag even niet terug. Beetje drukke dag gehad. Dus ik reageer even op de laatste pagina



Ohww ik ben dol op alle snaai van sinterklaas. Mijn grootste verleiding is alles waar maar chocola op in of aan zit, ben dol op kruidnootjes en speculaas.... Ik heb dan ook best veel van dat spul op. Dus blij dat het uit de schappen is.

Maar ja.. kerstkransjes vind ik ook heerlijk. En kerstbrood.... HMMMMM! Nou, ik zal ophouden.



Mijn dag ging goed! Als ik werk, vind ik het ook wel wat makkelijker dan een vrije dag. Dan denk ik alleen maar aan: 'wat zal ik nu eens eten'

Vandaag om 16.30 voor het eten koken een zwak moment en heb ik een rijsttafel met pindakaas en een plak kaas gegeten. Zo zonde!!!!!!!!!!!



@Mafkees; leuk een date! En ik ben ook dol op oliebollen!

@LLO951: Wat goed zeg, ondanks de Sint!

@Aardbeitje; dankjewel! Dat denk ik ook. Van de vele suikers die ik at werd ik ook niet altijd energieker. Maar ben er inmiddels achter dat ik echt een suikerverlaving heb...

@paper-clip: Wat goed elke avond een uur lopen! Daar verbrand je idd veel mee.

Ik sport 2 keer per week en loop veel met mn dochter. Bij mij is het punt vooral de hoeveelheid calorieën die ik op een dag binnen krijg.



Nou, nu mezelf inhouden deze avond. Vind de avondjes op de bank wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
quote:melkyway schreef op 08 december 2016 @ 19:36:

Bedankt dat ik mee mag schrijven!

Hoe is jullie dag gegaan?

Sorry, ik lees vandaag even niet terug. Beetje drukke dag gehad. Dus ik reageer even op de laatste pagina



Ohww ik ben dol op alle snaai van sinterklaas. Mijn grootste verleiding is alles waar maar chocola op in of aan zit, ben dol op kruidnootjes en speculaas.... Ik heb dan ook best veel van dat spul op. Dus blij dat het uit de schappen is.

Maar ja.. kerstkransjes vind ik ook heerlijk. En kerstbrood.... HMMMMM! Nou, ik zal ophouden.



Mijn dag ging goed! Als ik werk, vind ik het ook wel wat makkelijker dan een vrije dag. Dan denk ik alleen maar aan: 'wat zal ik nu eens eten'

Vandaag om 16.30 voor het eten koken een zwak moment en heb ik een rijsttafel met pindakaas en een plak kaas gegeten. Zo zonde!!!!!!!!!!!



@Mafkees; leuk een date! En ik ben ook dol op oliebollen!

@LLO951: Wat goed zeg, ondanks de Sint!

@Aardbeitje; dankjewel! Dat denk ik ook. Van de vele suikers die ik at werd ik ook niet altijd energieker. Maar ben er inmiddels achter dat ik echt een suikerverlaving heb...

@paper-clip: Wat goed elke avond een uur lopen! Daar verbrand je idd veel mee.

Ik sport 2 keer per week en loop veel met mn dochter. Bij mij is het punt vooral de hoeveelheid calorieën die ik op een dag binnen krijg.



Nou, nu mezelf inhouden deze avond. Vind de avondjes op de bank wel lastig.Haha moest erg lachen om je post! Maar een rijstwafel met pindakaas is helemaal niet zo slecht hoor. In pindakaas zitten goede vetten. De kaas misschien niet zo, ik heb 30+ kaas van Milner in huis en vind dat net zo lekker als gewone kaas, zeker de komijnekaas. Ik eet dan ook een paar keer per week 2 rijstwafels met halve plak 30+ kaas als tussendoortje.
*tabel is bijgewerkt en gerangschikt*



Ik hoop dat het wat motiverend werkt, ik heb degene met de meeste '-kg's' bovenaan gezet.

Als je dezelfde -kg's hebt dan heb ik je op alfabet gezet.



Er komt hier niks van gezond eten. Althans het begin is er, maar discipline ontbreekt.

Heb heel de ochtend buiten gelopen achter de kinderwagen. Stevig gewandeld. Door het overslaan van een gezond tussendoortje had ik trek en de makkelijke oplossing gezocht ipv 2 boterhammen... boterkoek. En zo lekker is ie niet eens. Ik knakte na de zoveelste krijspartij van peuter en huilbui van baby.



Vanmiddag gewoon positief verder! Dalijk lekker boodschappen doen voor een gezonde avondmaaltijd.



Ik merk ook dat ik erg moe ben. Moe van alle zorgen en stress. Positief nieuws mbt de kleintjes, uitbehandeld in het ziekenhuis en op eigen kracht verder. Heerlijk nieuws! Maar het lijkt wel of nu de stress er uit komt.. ik zou net als de kids ook wel een dutje willen doen haha.



Wat eten jullie vanavond? Ik ben opzoek naar inspiratie. Ik lust graag soyaboontjes, had laatst een lekker ah recept klaargemaakt (http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1187177), iemand nog andere suggesties?
Ik sta bovenaan



Vermoeiend he Bee. mijn kinderen zijn nu pubers maar toen mijn zoon (veel te vroeg) geboren was en van alles mankeerde was ik aan het einde van mijn latijn. Dochter was net 2 geworden toen haar broertje kwam het waren echt tropenjaren aangezien we ziekenhuis in en uit gingen. Ik ging ook eten van de stress en toen hij eindelijk een beetje goed opgedroogd was en we alles op de rit hadden waren we 7 jaar verder. Toen kwam bij mij alle stress eruit en heb ik me een tijd kut gevoeld en ben ik met een psycholoog gaan praten en dat heeft enorm geholpen.



Qua eten niet super gezond vanavond maar wel lekker: gebakken aardappelen met een biefstukje en sla
December is misschien ook niet de makkelijkste maand om streng te zijn.



Ik heb ook een rommelige week gehad waarin ik me bewust niet weeg. Ben bang voor aankomen en dan helemaal motivatie verliezen.

Vanavond wéér een leuk feestje en morgenavond ook een feest. Ik sla die van morgen denk ik over (40 jarige bruiloft van kennissen)

Volgende week maar weer even op de rem en 2 vastendagen inplannen.
Oh en nu patatje eten. Drukke werkweek gehad en echt geen puf om iets te maken.
Zijn je kinderen nu klaar in het ziekenhuis en ook gezond Bee?

Kan me voorstellen dat er bij jou nu leegloopt op de stress die je had.



Jij ook heftige tijd gehad dus Paperclip
Alle reacties Link kopieren
Beelicious,

Als je de tabel weer aanpast volgende week, wil je dan mijn afgevallen kilo's aanpassen? Die kloppen niet (nu 7,5)

Heeft geen haast hoor.

Fijn weekend iedereen.

Hier ziekenboeg. De middelste is al een paar dagen ziek. Gisteravond begon de oudste te schreeuwen van de buikpijn en de jongste hoest vreselijk. Bah.
Fixed janneketanneketoverheks!



Ja kinders zijn gezond, maar de peuter heeft koemelk intolerantie en wordt in januari nog geopereerd aan een goedaardig tumortje. En baby heeft extreme allergie voor melk, en waarschijnlijk nog voor meer maar daar komen we gaande weg wel achter.



Gister lekker gekookt, fijn samen gegeten en lekker wijntje gedronken. Voelde me gelijk ontspannen, lekker voor de tv gehangen en even bijgekomen. Jammer van het weer nu want ik had graag een rondje gaan fietsen.
Dat is nogal wat een melk allergie, sterkte hoor lijkt mij echt heel vervelend.

Na jaren dokteren kwam er bij zoon eindelijk een diagnose uit, hij heeft een deletie aan het 22e chromosoon ook wel bekend als 22q11.

Hij heeft het gelukkig heel licht maar mankeert wel degelijk hier en daar wat, het is een heel bijzonder mannetje heel pienter en volgens de kinderpsycholoog wordt het de volgende minister-president van ons land over 20 jaar



Hier ook ziekenboeg, ik was vorige week heel erg verkouden en nu loopt zoon te snotteren en man met een zere keel en hoesten. Dochter heeft enorme last van pms dus hier ligt/hangt alles op de bank. Het is echt prutweer het miezert en is grijs. Vanmorgen heb ik de kerstlampjes in de tuin opgehangen gelukkig nog droog toen.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe... wat een heftige periodes hebben jullie allemaal.. ik kan me heel goed voorstellen dat het gezonde eten er dan nogal bij in schiet. Wel knap dat jullie het alsnog doen!
quote:aardbeitje89 schreef op 10 december 2016 @ 15:16:

Pfoe... wat een heftige periodes hebben jullie allemaal.. ik kan me heel goed voorstellen dat het gezonde eten er dan nogal bij in schiet. Wel knap dat jullie het alsnog doen!



Ik krijg sinds de laatste zwangerschap ook niet meer die 'voldoening' van lekkers eten. Misschien een overblijfsel van het diabetesdieet..

Van de week had ik trek in een roze koek, ik zet mn tanden er in.. maar nee. Gister die boterkoek, zet mn tanden erin en voel vooral het vet op mijn handen en lippen..

Vandaag een goede dag: ontbijt-lunch-avondeten. Dit alles zonder tussendoortjes, zelfs een gevulde koek afgeslagen! Morgen rustig dagje, hopelijk droog weer.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zooo heerlijk uit eten geweest, en gewoon alles gegeten waar ik zin in had. Ik geniet wel veel meer nu ik zo streng ben voor mezelf, van een avondje lekker eten. Dat vind ik wel heel fijn, hoewel het volgens mij met name het idee van het smokkelen is dan dat ik echt geniet van elke hap... Nouja, morgen weer de zweep erover :-)



Beelicious: ik ken dat ja! Lastig is dat. Eigenlijk moet je na 1 hap, die al niet echt lekker/bijzonder is het gewoon weg leggen. Maar dat doe ik op de een of andere manier niet zo snel...

Goed bezig vandaag! Hoewel je het best wel wat tussendoortjes in kan lassen. Ik dacht het liefst 6 maaltijden. Dus dan bijvoorbeeld fruit/groente/rijstwafels of ongezouten noten tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Beelicious: jeetje wat heftig meid! Kan me goed voorstellen dat je zo nu en dan knapt... Stress is een trigger om te snoepen bij velen... Waar onder ikke. Weet niet hoe je slaapt? Onze 14 maander slaapt pas sinds ze 1 jaar is door. Met nachten tussendoor dat ze wel huilt vanwege kiezen die nu door gaan komen of als ze snotterig is (zo'n beetje de hele winter dus.....) En hoe moeier ik ben, hoe moeilijker ik het vind om de discipline vast te houden :(



Ohh dat heb ik ook niet hoor, als ik een hap in een boterkoek zet denk ik alleen: yummmmmmie! En daar zit nu juist mijn probleem. Ik vind het zo lekker allemaal....



Aardbeitje: Haha, ja maar het zijn toch extra ongeplande calorien !!

Wat heerlijk lekker uit eten geweest!! Heel herkenbaar hoor, dat je meer geniet van lekkers, als je verder bewuste keuzes maakt. Heerlijk van genieten af en toe! Wat voor restaurant zat je?



Paperclip: Jeeeej boven aan! Goed bezig! Beterschap voor je gezin!

Ik wil vandaag ook wat aan de kerstversiering gaan doen.



Ik probeer mn porties te beperken. Eerder bleef ik eten, omdat ik het zo lekker vind, ondanks dat ik vol ben. Vrijdag hadden we bijvoorbeeld lekkere roti laten bezorgen. Ik heb de helft van de bak laten staan. Ik voelde me vol. Terwijl ik anders dus nog wat erbij zou proppen



Ik ben heel erg aan het schommelen de laatste tijd. Maar vanmorgen weer een kilo er af. Nu zaak om vast te houden....

Mijn gegevens: Leeftijd: 35 methode: Dieetpro en gezond/minder eten Start gewicht: 114.8 Streefgewicht: 106 (gewicht van voor mn 2e zwangerschap) Huidig: 113.3
Alle reacties Link kopieren
....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven