Gezondheid alle pijlers

Spondylodese operatie en bedrust (tips)

09-01-2016 13:26 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik onder het mes voor een spondylodese operatie , nou is me verteld dat ik eenmaal thuis geen trap mag lopen , dus dat betekent beneden slapen. Als het goed is word een hoog laag bed geregeld door het ziekenhuis . Mijn vraag aan jullie is hebben jullie nog tips voor me voor na de operatie , het beneden slapen en de bedrust die ik moet hebben. Ik mag alleen op voor de was en de plas is me verteld.

Ik zie erg tegen de operatie op maar ben blij dat er wat aan de constante pijn gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog iets anders bijgekregen dus vandaar dat het allemaal moeizamer gaat. Ik ging in het begin heel goed vooruit, te snel eigenlijk en het is schijnbaar 'normaal' om erna een heftige terugslag te hebben.

Merk wel dat mijn rug aan het herstellen is dat wel. Maar het gaat zo traag..



Ik start nu ook met een ander traject mbt herstel. Dat vergeetachtige is herkenbaar, denk door de meditatie. Neem informatie gewoon slechter op.

De vermoeidheid is ook herkenbaar helaas. Maar ben na 4 uur slaap wakker, dan moet ik gewoon opstaan en iets doen. Slaap wel nog een uurtje in de middag.



Als je meer info wil mag je altijd pb'tje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Zereteen, we gaan zaterdag bij ons vlakbij proefliggen ????



Ik zie het momenteel even niet meer zitten met alle pijn en ongemakken.

Alles giert, ik heb giga opvliegers (van de morfine), erg veel pijn en elke ochtend hoop ik dat het iets beter zal zijn.

Helaas !! Het blijft afzien.

En nu komt het UWV ook nog om te herkeuren ????????
Alle reacties Link kopieren
Dat UWV kun je er nu ook echt bij hebben ja. Pfff.. alsof je voor niks je rug hebt laten breken.
Alle reacties Link kopieren
Het UWV. het is nu wel heel duidelijk dat het niet gaat. De arts ziet dat ook, als hij zijn werk goed doet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie ?

Hier is het bed de kamer uit, ik was het ding (+ alle troep in de kamer) meer dan zat.

Ik rust nu 's morgens een half uur en 's middags een uur.

Verder zit ik nog steeds aan de oxy, over twee weken een afspraak met de huisarts hoe ik dit heel langzaam kan afbouwen.

Ik heb nog wel pijn in de enkel, scheenbeen en grote teen maar ik heb ook voetproblemen (versleten voorvoet) dus daar kan het ook van komen.

Doordat ik een andere houding heb gekregen geeft het daar nu extra klachten.

Ook ben ik aardig op weg met de fysio en ik ga volgende week voor het eerst weer op de fiets na drie maanden. (best wel eng)

Al met al vind ik dat er duidelijk vooruitgang in zit en dat stemt me positief.

Zit er bij jullie al vooruitgang in ?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er vooruitgang in zit thecla! Hier gaat het ook beter. Nog wel last maar de pijn is minder. Aanstaande week mri scan. Ben stikzenuwachtig!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom je een mri krijgt ?
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand of 2 weer last van zenuwpijn. Bij hoesten bijvoorbeeld schoot/schiet het direct in mijn rug en been. Arts wil een mri om te kunnen zien wat er gaande is rondom die zenuw. Het zit op het niveau waar ik geopereerd ben.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het beter met je gaat Thecla.

Succes Cats met de mri.



Hier nog altijd klote. Doe wel iets meer af en toe maar die pijn is niet meer leuk. Heb het idee dat er iets niet goed zit. Dus ik ga er ook verder mee.
Alle reacties Link kopieren
Keukenkast wat vervelend dat je nog zo last hebt! Goed dat je een afspraak gaat maken. De pijn moet toch ergens door komen!
Alle reacties Link kopieren
Thecla, dat klinkt inderdaad positief! Je hebt dus goede matrassen gevonden, is mijn conclusie nu je het bed weggedaan hebt.



Cats, spannend hoor. Het is wel fijn dat je binnenkort meer duidelijkheid krijgt. Succes!



De fysiotherapie helpt mij aardig op weg. Als ik kijk naar wat ik doe is het nog steeds wel minimaal. De pijn is er nog steeds. Vrij constant. Deze maand heb ik nog controle. Misschien is er dan iets zinnigs over te zeggen.

Ik rust nu 's middags en 's avonds nog. Voor de pijn en voor de vermoeidheid.
Alle reacties Link kopieren
Keukenkast, balen dat je nog zoveel pijn hebt! goed dat je verder gaat. Meestal klopt het gevoel wel. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@zereteen,



Ik heb nog niet gezocht naar een ander matras en bed, ik kan het niet opbrengen te gaan zoeken/proberen.

Maar dat bed stond me zo in de weg, zeker nu de kerst eraan komt en we de kinderen (en kleinkinderen) te logeren krijgen.

Ik moet wel toegeven dat het toch wel fijn was want bij vermoeidheid of pijn dook ik erin, even een half uurtje liggen en ik was weer uitgerust.

Nu ga ik naar boven in mijn eigen bed liggen en wat lezen of een dutje doen.

Boven geeft wel veel meer rust, ook voor mijn brein want ik ben snel overprikkeld.

Ik maak me wel zorgen over de been- en enkelpijn, volgende week naar de huisarts.

Liefst ga ik door naar de orthopead , ook omdat mijn voorvoet versleten is.

Ik kan ook geen gewone schoenen dragen, alleen de (zware) wandelschoenen want die zijn ruim en geven meer steun.

Wordt vervolgt !
Alle reacties Link kopieren
@Thecla. Mijn bed staat nu zowat in de kerstboom. :-]Het staat hier ook vol, maar ik gebruik het bed nog regelmatig.

Kun je niet om een verwijzing vragen naar de orthopeed?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zereteen,

Ik ga tussen de middag ruim een uur rusten in mijn bed boven.

De fysio "verbied" mij ook om te vaak in bed te liggen, de spieren verkorten hierdoor en dat veroorzaakt ook veel pijn.

Eerlijk gezegd mis ik mijn bed best wel.

Ook lig ik wel in mijn luie stoel maar dat is niet zo lekker als het bed.

Volgende week naar de huisarts voor een verwijzing naar de orthopeed.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh ik kon de site niet meer vinden waar ik mijn verhaal had geschreven maar hier ben ik weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 9 weken verder en gaat slecht invloed beter. Vorige week had ik zo extreem veel pijn dat ik 100 mg morfine op een dag zat. Terwijl ik normaal rond de 60 mg zit. Zonder de morfine ben ik helemaal niks. De huisarts wil me er vanaf hebben. Gezegd dat ik dat zelf ook wil en al geprobeert had af te bouwen. Maar dat ik toen helemaal niks meer kon. 4 janauri moet ik door de ct scan en aansluitend de uitslag. Ik kan vaak niet rechtop lopen en bij fysio kan ik maar 2 keer 2 minuten op de crosstrainer en 2 keer 2 minuten fietsen. Dat was het. Wandelen lukt maar 500 m. Heb een scootmobiel gekregen zodat ik af en toe met mijn zoontje op pad kan. Vandaag voor het eerst acupentuur gehad om te kijken of de pijn daarmee wat kan verminderen. De arts zit zelf ook met de handen in het haar. Of ik ooit van de pijn af kom is de vraag. De kans van slagen was 61%en het zou me niet verbazen dat ik weer bij die 39% zit. Pijn bestrijding zou dan nog kunnen maar de vorige behandelingen werkte bij mij maar 2 uur. Ik zou na drie maanden weer vollop aan het werk kunnen, maar dat zie ik echt niet gebeuren.Ik hoef me trouwens niet zoveel zorgen meer te maken over mijn baan. Door de fouten die ze hebben gemaakt door zich niet aan de wet van poortwachter te houden moeten zijn max een jaar langer doorbetalen. Dus hoef ik daar niet meer over wakker te liggen. Ik vind het geestelijk steeds zwaarder worden. Je wil zo graag verder maar je lichaam protesteert. Ik lig nog heel veel. Kunnen we niet iets anders aanmaken via fb of iets. Omdat we maar met een klein groepje zijn. Is misschien makkelijker en sneller reageren mogelijk. Of een app. Ik zou er wel voor open staan

Wat vinden jullie daarvan?



Groetjes Maike
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindstation schreef op 21 december 2016 @ 00:50:

Ik ben nu 9 weken verder en gaat slecht in plaats van beter. Vorige week had ik zo extreem veel pijn dat ik 100 mg morfine op een dag zat. Terwijl ik normaal rond de 60 mg zit. Zonder de morfine ben ik helemaal niks. De huisarts wil me er vanaf hebben. Gezegd dat ik dat zelf ook wil en al geprobeert had af te bouwen. Maar dat ik toen helemaal niks meer kon. 4 janauri moet ik door de ct scan en aansluitend de uitslag. Ik kan vaak niet rechtop lopen en bij fysio kan ik maar 2 keer 2 minuten op de crosstrainer en 2 keer 2 minuten fietsen. Dat was het. Wandelen lukt maar 500 m. Heb een scootmobiel gekregen zodat ik af en toe met mijn zoontje op pad kan. Vandaag voor het eerst acupentuur gehad om te kijken of de pijn daarmee wat kan verminderen. De arts zit zelf ook met de handen in het haar. Of ik ooit van de pijn af kom is de vraag. De kans van slagen was 61%en het zou me niet verbazen dat ik weer bij die 39% zit. Pijn bestrijding zou dan nog kunnen maar de vorige behandelingen werkte bij mij maar 2 uur. Ik zou na drie maanden weer vollop aan het werk kunnen, maar dat zie ik echt niet gebeuren.Ik hoef me trouwens niet zoveel zorgen meer te maken over mijn baan. Door de fouten die ze hebben gemaakt door zich niet aan de wet van poortwachter te houden moeten zijn max een jaar langer doorbetalen. Dus hoef ik daar niet meer over wakker te liggen. Ik vind het geestelijk steeds zwaarder worden. Je wil zo graag verder maar je lichaam protesteert. Ik lig nog heel veel. Kunnen we niet iets anders aanmaken via fb of iets. Omdat we maar met een klein groepje zijn. Is misschien makkelijker en sneller reageren mogelijk. Of een app. Ik zou er wel voor open staan

Wat vinden jullie daarvan?



Groetjes Maike
Alle reacties Link kopieren
Balen voor je eindstation! Bij mij is het ook begonnen met een hernia, de neuroloog was er van overtuigd dat ik geen hernia had, kreeg dus beslist geen mri er werd alleen een foto gemaakt.

Flink bewegen werd er gezegd. Zo,n 2 jaar later, jaren van veel pijn en ellende, soms zo erg dat ik gillend op de bank lag en me niet meer kon bewegen, ben ik teruggegaan. Dit keer wel een mri, niet omdat de neuroloog dacht dat het Dit keer wel een hernia was, dit vertelde ze me. Groot was de verbazing bij haar dat er wel een zat, buiten dat had ik nu ook een black disk wat veel pijn gaf.

Ik ben in 2006 aan een hernia op de l5 s1 geopereerd, revalideren lukte niet, zoveel pijn, ik kon niks. Ziekenhuis wilde me naar de pijnpoli sturen, wilde ik niet. Ik heb me in laten schrijven bij de maartenskliniek. Heb daar een spondylodese gehad,via de buik is de rug vastgezet met een cage ,schroeven en bot uit m'n bekken. Ging even iets beter, later weer minder. Bleek dat het bot niet was aangegroeid. Miss zou dat bij jou dit ook kunnen zijn? Of hebben ze hier al naar gekeken?

Ik ben in 2009 via de rug vastgezet, toen is ook osteoporose vastgesteld. Het lopen is een stuk verbeterd alleen ben ik niet van de zenuwpijn af. Het vervelendste is dat ik niet meer kan zitten, binnen 5 minuten heb ik erge zenuwpijn in m'n been, ook heb ik een soort sleepbeen als ik langer op ben. Neem nog steeds oxycontin in. In 2012 heb ik een neurostimulator geïmplanteerd gekregen, niet niks hoor, weer operaties maar ik ben er toch blij mee, het onderbreekt de pijnprikkel naar de hersenen. Helpen tegen de pijn in de rug doet het niet. Osteoporose en schroeven is natuurlijk niet zo,n goede combi er is me ook verteld dat de boel los zal gaan zitten in de toekomst, maar goed we zien dan wel.

Ik ben gelukkig wel positief ingesteld, lig veel, loop korte stukjes. Gelukkig zijn mijn kinderen een stuk ouder dan jou zoontje. Moeilijk hoor voor je, hopelijk komt er iets uit het onderzoek in januari! Veel sterkte in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Hoi eindstation, wat heftig dat je nog zoveel pijn hebt 9 weken na de operatie. Wat zegt de chirurg ervan? Is er al eerder een controlefoto gemaakt om te kijken of de operatie goed gegaan is en de schroeven op hun plek zitten? Wat voor operatie heb je gehad? Waarom een ct-scan en geen mri? Op de mri is veel meer en duidelijker te zien, de zenuw en de weke delen bijvoorbeeld en de ct scan is direct na de operatie gemaakt ter controle als het goed is.... Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hier uitslag van de mri gekregen. Er is veel littekenweefsel te zien dat tegen de zenuw drukt en hernia was niet helemaal duidelijk te zien dus daar is twijfel over. Wordt verder onderzocht..
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Heey,



Ik reageer later even op jullie allemaal. Wat een heftige verhalen weer

Had zo graag een succesverhaal gelezen.

Ik ga in de ochtend naar de arts, ben het zo zat. Heb het gevoel dat er iets niet goed zit. Dus ben benieuwd.



Ik vind het trouwens een goed plan van een facebook groep! Is toch iets anoniemer.
Alle reacties Link kopieren
Hey.



Ik heb idd een foto gehad en de uitslag was goed. De schroeven enz zaten allemaal goed. Ik zou een ct krijgen omdat dat nog duidelijker was volgens de arts. Hij zit ook met de handen in het haar omdat de pijnbestrijding des tijds ook niet hielp. Wat klote zeg cats. Hopelijk kunnen ze er wat aan doen. Heb gehoord dat ze dat wel weg kunnen halen maar dat je natuurlijk op een andere plek weer littekenweefsel krijgt.



Ik zal eens even kijken of ik op fb een site kan aanmaken en geef jullie straks even door of het gelukt is en bij welke site je je kunt aanmelden als je dat wil
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal.



Ik heb een account aangemaakt op fb hij heet operaties hernia beerten.

Hopelijk melden jullie je aan en kunnen we makkelijker communiceren met elkaar.



Groetjes Maike

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven