En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dat meeeeeen je niet GB. Wat ontzettend balen. Brown staat nu in de hoek, neem ik aan?
Oooooooh nee GB! Wat zonde zeg. Ja, in de hoek. Of voor straf iets anders heel leuks bedenken om vanavond te gaan doen samen .



Koreveen fijn dat het met je teen weer beter gaat! Rastan, jij beterschap, klinkt helemaal niet leuk zo.



Moosey, naar Boijmans? Als je naar de niet-Koreveen-tentoonstelling gaat dan ga je misschien naar de tentoonstelling waar ik zaterdag naartoe ga (sorry Koor, ik ga wel naar Boijmans maar niet naar de jouwe...). Fijn dat je zo heel lekker Indonesisch at. Ik heb vaker koude groenten bij de gado gado gegeten ja. Helemaal geen straf met warme satésaus. Al serveer ik het thuis meestal wel warm. Maar ja, ik heb ook niet de illusie dat ik het net zo lekker maak als de Indonesiërs doen.



Wij aten vanavond lasagna met spinazie en zalm. Frut vond het zo lekker dat ze heel schattig vroeg "mama, mag ik nog meer asanja?". Lasagna is een beetje een moeilijk woord nog .
Alle reacties Link kopieren
Oh balen GB! Brown is af..



Jazeker Koreveen, waren we naar 'jouw' expo ook. Was erg leuk. Verder ook de rest van de collectie een goeie slinger gegeven, het echt oude deel overgeslagen maar 1800-1950 wel gedaan en de vormgevingscollectie. En de surrealisten-expo. Weet eigenlijk niet wat de expo was waar je extra voor moest betalen, ik denk dat jij daar dan heen gaat Teig? Vond de vaste schildercollectie wel mooi (Charley Toorop ) maar de vormgevingscollectie wel erg euh, heterocliet. Al hebben lief en ik wel met open bek naar een kabinet uit 16nogwat staan staren, wat een houtbewerkingsskills zeg, ongelofelijk.



Eten was héérlijk, ik dacht de kaart wat minder spectaculair te vinden dan de vorige keer dat we er waren, maar de gerechten waren zeker zo spectaculair. Alleen weinig keus in vega, dat was jammer. Maar zalig gegeten, namelijk:



Een tartaartje van ingelegde wortel met parmezaanschuim

Filetje van rode mul met een stoof van witte bonen

Bavette gevuld met duxelles (paddestoelen-ui-peterselie-prutje)

Chocoladetaartje met blauwe kaas



Allemaal fantastisch, en wat ik grappig genoeg vergeten was van de vorige keer maar wat al gauw weer naar boven kwam: In alles was bijna opvallend weinig zout gebruikt, maar voor de rest zo goed op smaak dat je dan toch maar de zoutmolen op tafel liet staan, en de sauzen waren bizar goed. Duidelijk dezelfde chef nog dus. Erg leuk. Oh, en met wijnarrangement erbij. Ook fijn.
Ja, ik ga naar de tentoonstelling waarvoor bijbetaald moet worden, over Fra Bartolommeo - de goddelijke Renaissance. Ben benieuwd. Je maaltijd klinkt heerlijk! Al ga ik, als niet-blauwe-kaasliefhebber, gruwelen van chocoladetaart met blauwe kaas.



Ga zometeen eerst even zwemmen met frut, vanmiddag werken en na werk heb ik een werk-feestje. Ik hoorde iets over een Indiaas buffet, hopelijk is het wat.
Alle reacties Link kopieren
Hè, vervelend Info, dat confilict. Hoop dat er door de escalatie nu een beetje schot in de zaak komt ?



GeorgieB, moest wel ff grinniken hoor, om de vergissing. Sorry Maar wel suf hoor.



Klinkt prima heerlijk, Moosey – zowel Den Haag als woensdag !



Hier nog steeds druk. Er staan allerlei eindejaarsdingen op de agenda. En wie mag dat allemaal organiseren ? Juist ...



En kind heeft natuurlijk ook diverse toetsen, examens e.d. en is ook nog ziek geweest. Daar moet dus ook een beetje gecoached worden. En man zit thuis tot eind volgende week met een achillespeesgedoe. Kan nauwelijks lopen of autorijden (maar mag gelukkig wel zelf naar de physio met de auto).



We hadden gisteren gelukkig een vrije dag hier. Eindelijk weer eens wat werk van het eten kunnen maken. (hoewel, vorige zondag maakte man heerlijke risotto bianco met eigengemaakte pesto - mmmm !). Op verzoek van kind werd het chicken vindaloo. (from scratch, dit recept). Daar kwam mango bij, zoetzure komkommersla, raita met banaan en k&k naan. Heerlijk zitten smikkelen, alles ging schoon op.



En woensdag aten we ook al Aziatisch : curry met grote garnalen, rode paprika, brocoliroosjes, groene currypasta, kokosmelk, jasmijnrijst.



Vanavond ga ik voor tartaartjes van het ras d’Hérens, ovenfrieten, sla met lekkere vinaigrette.
Alle reacties Link kopieren
Wat word er weer heerlijk gegeten. Ik heb wel gelezen, maar niet zoveel onthouden.



Ik was twee dagen de heide op met mijn werk. Ik had het georganiseerd dus ik lig er nu redelijk af, maar ben ook blij en trots, alle doelen behaald en iedereen vond het ook nog eens heel erg leuk. We werden gecatered, het eten was maar zo zo, ik zou haar in elk geval niet opnieuw inhuren, maar de rest vond het helemaal fantastisch. Ik at, een flensje met paddestoelen voor (op zich wel okay, maar niet heel sprankelend qua smaak). Daarna was er een buffet, met een aantal quiches, een zuurkool salade (die was wel erg lekker, de kool was nog behoorlijk knapperig) met appel en noten, een runderstoof (die ik heel taai vond, maar dat zal aan mij liggen) en geroosterde groentes. Ik vond het ook nogal eclectisch.



Gisteren heb ik er eindeloos lang over gedaan om de laatste 6 km naar huis af te leggen (meer dan een uur.....), gelukkig stond de maaltijd op me te wachten. Zoete aardappelpuree, kip en maissalade. Was lekker. Mijn lief zou vandaag naar het hoge noorden reizen voor een feestje maar appte me net dat hij het toch niet gaat doen. We hebben elkaar gisteren 2 uur gezien voor ik instorte en ging slapen en de rest van de week eigenlijk nog niet, dus we gaan quality time doen. Ik was van plan om bij mijn broer te gaan eten, maar dat wordt hem nu niet, dus ik ga nog even bedenken wat we dan wel gaan eten. Het kan maar zo een lekker soepje worden, we hebben namelijk nog een varieteit aan kazen in huis en die kunnen we lekker opeten met een broodje.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ons concert was echt geweldig en een groot feest. Zelfs nu voor de 4e keer.

Vandaag lekker een dagje vrij samen. Er is vlakbij een soort markthal geopend en het vrouwtje uit onze wijk waar we wel eens roti haalden zit daarin en een Indische toko dus misschien gaan we daar eten of wat halen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van,iddag naar een asiatisch restaurant bij ons in de straat geweest, was lekker. Straks eten we nachos, want ik ben een luie donder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook lui dus hier komt de shoarma bezorger.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons wordt het een wokprutje met Chinese kool, taugé, oesterzwammen, komkommer en cashewmpnoten met noedels en terriyakisaus.

Daarna naar Philippe Geubels met vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer een stamppotje gegeten. De dag daarvoor lekker uit gegeten met (leuke) collega's: vooraf rode poon met sinaasappel, kaneel/komijn, tomaat en munt tahin-yoghurtsaus, als hoofdgerecht konijnragu met zoete-aardappel- geitenkaas-galettes en schorseneren. Toe suikerbroodwentelteefje met abrikozencompote en golden syrup en vanille ijs.

Vanavond met collega's naar een toneelvoorstelling en daarvoor eten we soep en brood bij een van hen.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond eet ik een restje boerenkoolstamppot. Opgebakken met een knapperig korstje op een volkorenboterham. Zó lekker!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Info, je etentje!

Ik at gister op klus, Thais. Nasi-achtig iets en een curry met wortel en doperwtjes. Was ok. De papadum met dip was het hoogtepunt, maar dat is ook niet zo gek want ik vind papadum echt heeeel erg lekker.

Ik moet vanavond ook weer werken en zit te twijfelen of ik vanmiddag naar een kerstmarkt op een landgoed hier in de buurt ga, of in mijn ouwe stadsie. Die in de stad ken ik al, maar is wel leuk, die op het landgoed zal wel groter zijn maar kost ook toegang. Maar is wel weer gratis parkeren. Keuzes keuzes..
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 10 december 2016 @ 10:54:

Klinkt goed Info, je etentje!

Ik at gister op klus, Thais. Nasi-achtig iets en een curry met wortel en doperwtjes. Was ok. De papadum met dip was het hoogtepunt, maar dat is ook niet zo gek want ik vind papadum echt heeeel erg lekker.

Ik moet vanavond ook weer werken en zit te twijfelen of ik vanmiddag naar een kerstmarkt op een landgoed hier in de buurt ga, of in mijn ouwe stadsie. Die in de stad ken ik al, maar is wel leuk, die op het landgoed zal wel groter zijn maar kost ook toegang. Maar is wel weer gratis parkeren. Keuzes keuzes..Ik had tot voor kort nooit Thais gegeten. Inmiddels 2x gedaan. Had verwacht dat ik het lekker zou vinden, maar ik vind er niet veel aan. Te zoet, te veel cocos. We hadden een soort proeverij, maar ik vond alles hetzelfde smaken. Restaurant staat bekend als een goede Thai
Alle reacties Link kopieren


Na een drukke werkweek ben ik blij dat het weekend is. De laatste weken van het jaar zijn altijd zo hectisch. Maar goed, ze gaan vanzelf voorbij. Ik moet nog twee weken werken en heb in die weken nog een dag bijscholing dus het komt wel goed. Daarna een weekje vrij.

Vanochtend gesport in het park. Ik kwam onder de modder thuis Het was ook best glibberig door de modderige grond.



Gisteren aten we gado gado naar een recept van Ottolenghi. Erg lekker!

Vanavond eten we pompoensoep met naast de pompoen (duh) ook zoete aardappel en winterpeen in de soep. Beetje koriander erover en ik denk een stokbroodje erbij.

Morgen komen mijn ouders langs, we gaan met ze ergens in de stad wat eten. Ik wil het liefst bij een Indonesier gaan eten die heel goed is maar ik zou me kunnen voorstellen dat we een beetje te laat zijn met reserveren. Even bedenken wat plan B gaat worden.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 10 december 2016 @ 12:15:

[...]



Ik had tot voor kort nooit Thais gegeten. Inmiddels 2x gedaan. Had verwacht dat ik het lekker zou vinden, maar ik vind er niet veel aan. Te zoet, te veel cocos. We hadden een soort proeverij, maar ik vond alles hetzelfde smaken. Restaurant staat bekend als een goede Thai

Daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen. Zoveel kokos gebruiken ze in de Thaise keuken helemaal niet en zoet?! Nee, een goed Thais gerecht is een smaak combi tussen zoet, zout zuur en pittig.



Oh enne Moos weet je zeker dat dat van jou geen Indiaas was, het klinkt wel zo (papadums zijn Indiaas, niet thais en je rijstgerecht klinkt als een biryani?!)
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 10 december 2016 @ 12:15:

[...]



Ik had tot voor kort nooit Thais gegeten. Inmiddels 2x gedaan. Had verwacht dat ik het lekker zou vinden, maar ik vind er niet veel aan. Te zoet, te veel cocos. We hadden een soort proeverij, maar ik vond alles hetzelfde smaken. Restaurant staat bekend als een goede ThaiApart. Ik vind Thais eten helemaal niet zo zoet en vol kokos..
Alle reacties Link kopieren
Eens met Rast dus wat betreft Thais en inderdaad papadums zijn Indiaas.
Alle reacties Link kopieren
Op zich gebruiken Thai ook wel flink kokosmelk in curries toch? Maar het zoet hoort inderdaad wel gebalanceerd te zijn met zuur en pit.

Hm, degene die het besteld had gister zei toch echt dat het Thais was, maar jullie hebben wel gelijk, het klinkt meer Indiaas.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een hele serranoham gekregen van een familielid van hopman dat op mallorca woont. Hopmans broer en zussen komen straks en dan snijden we hem aan. Jammer dat er geen kerstmeet is, dan had ik een stuk mee kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Een héle serranoham, wauwie, dan kun je even voort Hopp!



Ik ben nog steeds van de lappenmand, maak vanavond denk ik groentela wraps (want die heb ik nog zag ik net bij mijn deep dive in de voorraadkast ) ik heb nog een stukkie avocado liggen, tomaatjes, bosui, koriander, zwarte boontjes. Gaat goedkomen. Morgen maar richting supermarkt want ik begin de bodem van alles wel zo'n beetje te bereiken. Het is hier kerstmarkt, brrrrr via de webcam hier in de stad kan ik zien dat ik er niet moet zijn nu. Echt wat mensen er aan vinden, kramen vol met met rotzooi en vreterij (oneerbiedig gezegd het goedkoopste voer, broodjes warme beenham en zo, jakkes)

Hmm okee ik ben weer aan het moppersmurven dat zou ik niet meer doen.





Ja kokosmelk wel Moosey in de Thaise keuken. Maar kokos?! Niet vaak/veel voor zover ik weet. En zoet dus ook zeker niet. Ik hou ontzettend van Thais eten juist omdat de balans zo goed is. Yum.



GB ik neem aan dat je mr Brown uitgebreid de kans geeft de misser van dat concert goed te maken. Maar niet te snel gecompenseerd bent



Fijne avond verder!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden nasi en kipsaté en pittige eieren. Was lekker, ik was alleen vergeten er een groente gerecht bij te bestellen. Had ook nog martabak en pasteitjes maar die eten we morgen. Maak ik morgen een soepje voor daarbij.
Gisteren een Indiaas buffet op feestje, mwah. De aloo gobi was wel lekker. Verder was er een curry, die was soso, en rijst. En een salade maar daar hadden ze heel veel rauwe ui overheen gegooid dus die heb ik met liefde overgeslagen. Gelukkig had ik me er al niet te veel van voorgesteld. Feestje was wel gezellig hoor!



Vandaag naar Rotterdam geweest, leuke dag gehad samen met m'n moeder. We gingen Italiaans lunchen, vooraf antipasti (waaronder echt zálige aubergine, maar ook lekkere schapenkaas en salami met venkel), daarna tortelli gevuld met o.a. amandel met een truffelsaus, en toe een cannoli. Ik rolde zo ongeveer de tent weer uit, wat een heerlijkheid allemaal! Was een traiteur en ook meteen winkel ineen, super. Personeel was ook afkomstig uit Italië en alles werd duidelijk met liefde gemaakt. Ik heb het ook met liefde opgegeten



Bij thuiskomst kregen we een lekker bordje nasi met red roast pork en sajoer boontjes geserveerd. Ook erg lekker en met liefde gekookt. Nu lekker op de bank voor de allerlaatste aflevering van Luther, was een fijne dag.



NB: ik kan me ook niets voorstellen bij zoet Thais eten. Thaise pappadums ken ik ook al niet
Alle reacties Link kopieren
Wij waren gisteravond uit eten.



Vooraf heb ik coquilles op knolselderij puree. Daarna had ik varkenswangen gestoofd in westmalle trippel. Als toetje deelden we eerste de chocolade taart en daarna het kaasplankje. Het eten was erg lekker, de wijn was helaas niet zo fantastisch, dus daarna zijn we nog een wijntje gaan drinken in de wijnbar :D.



Was een heerlijke avond. We vertrekken zo naar de pannenkoekenboerderij om de verjaardag van mijn broer EN zijn zoon te vieren. Daarna maar eens even de boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak straks pindasoep voor bij de martabak en pasteitjes.

En ik heb mijn slowcooker aangezet met daarin een tomatensaus voor bij pasta etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven